Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Sickboy:
”
Nije mi jasno zašto se ljudi drže BDI-a ko pijan plota, a vidim da su nam i neuki novinari počeli isto, svakodnevna poveznica sa BDI-em bila bi moguća jedino da ATPL ima sve brodove na spot tržištu, ili da sada ima sve brodove slobodne i napravi 1/2 ili 1 godišnje ugovore na svim brodovima, ali onda bi ATPL u trenutku skočila na 5000-6000 kn.
”
Brodarsko tržište je ciklično, kad je velika potražnja za prijevozom rastu vozarine, čiji rast opisuju i indeksi, a posljedica toga je i rast dobiti. Naravno, vrijedi i obrnuto. E sad, ako si ti apsolutno siguran da se smiješ kockati s uvjerenjem da su vozarine samo trenutno u padu i da će probijat nove ATH-vrhunce u 2008-oj, onda ne čekaj nego kupuj i diži na 4000.. a BDI nemoj više ni gledati. Eto, takva je poveznica sa BDI-jem.. Sretno! [thumbsup]
Samo nemoj da ti se desi da čekaš na bidu na 4000, a poklopi te BDI [bye]
mislim da Atlantska plovidba još čak i nije potpuno iskoristila rast BDI indexa jer je dosta brodova pod ugovorima još od prije nego je BDI naglo narasao , tako da mislim kako će tek sa istekom tih ugovora oni postići veće vozarine koje će biti veće od dosadašnjih bez obzira na to pada li BDI ili ne…. mislim da će u svakom slučaju nadmašiti postojeće ugovore a novogradnje će još više podignuti prihode pa sve u svemu ne bojim se za budućnost….ovo s BDI indexom smatram kratkotrajnim pokušavanjem zauzdavanja rasta vozarina kao rezultat pregovaranja od najvećih kupaca sirovina u Kini ali dok je god porast količine tereta a broj raspoloživih brodova ne raste istim tempom mislim da se neće značajno smanjiti vozarine…..moram dodati da je ovo osobno mišljenje koje sam formirao proučavajući postove uvaženih kolega i neka kretanja na tržištu ali mislim da bez obzira na vlastitu nestručnost nisam daleko od istine….ispravite me ako griješim ali mislim da ne bi bili svjedoci tako naglog ulaska mirovinaca u nešto što nema prespektivu…..
” mislim da Atlantska plovidba još čak i nije potpuno iskoristila rast BDI indexa jer je dosta brodova pod ugovorima još od prije nego je BDI naglo narasao , tako da mislim kako će tek sa istekom tih ugovora oni postići veće vozarine koje će biti veće od dosadašnjih bez obzira na to pada li BDI ili ne…. mislim da će u svakom slučaju nadmašiti postojeće ugovore a novogradnje će još više podignuti prihode pa sve u svemu ne bojim se za budućnost….ovo s BDI indexom smatram kratkotrajnim pokušavanjem zauzdavanja rasta vozarina kao rezultat pregovaranja od najvećih kupaca sirovina u Kini ali dok je god porast količine tereta a broj raspoloživih brodova ne raste istim tempom mislim da se neće značajno smanjiti vozarine…..moram dodati da je ovo osobno mišljenje koje sam formirao proučavajući postove uvaženih kolega i neka kretanja na tržištu ali mislim da bez obzira na vlastitu nestručnost nisam daleko od istine….ispravite me ako griješim ali mislim da ne bi bili svjedoci tako naglog ulaska mirovinaca u nešto što nema prespektivu…..
Kad već tražiš da te netko ispravi, evo ja ću. Nije mi “BI” nego mi “BISMO”! Kondicional prvi; tvori se od nenaglašenog aorista pomoćnog glagola “biti” i glagolskog pridjeva radnog. Eto, to je greška a sa svime ostalim što si napisao se slažem.
Ja bih još dodao i psihologiju mase, odnosno HTovaca, netko mirovince zove “kauboji” a ja bih nove dijoničare nazvao “indijanci”. Eto i njih je dosta otpalo za vrijeme korekcije i ATPL je sad u sigurnim rukama, a ako nešto i krene nizbrdo “kauboji” su tu da ne dozvole!
Vec je nekoliko kolega pisalo da je ovo tradicionalno vrijeme kad indexi bulkera padaju. Kinezi hlade trziste koncem godine kako bi imali bolju pregovarackum poziciju sa prevoznicima tjekom zakljucivanha TC za iducu godinu…. jer je po Techmanu jeftino pa se to pozitivno odrazi na cijenu a ja skruseno budem morao priznati da sam pogrijesio.[thumbsup]
Kad vec neki prate taj BDI nije mi jasno zasto ne bace pogled na cijelu web stranicu i sami ce, uz malo logickog razmisljanja i koristenja kineskog kalendara doci do upravo tog zakljucka. Moram priznati da ste u nezgodnom trenutku izjavili da je to jeftino – po Techmanu. Mozete li pricekati do iza Nove godine [proud]?
Nije mi jasno zašto se ljudi drže BDI-a ko pijan plota, a vidim da su nam i neuki novinari počeli isto, svakodnevna poveznica sa BDI-em bila bi moguća jedino da ATPL ima sve brodove na spot tržištu, ili da sada ima sve brodove slobodne i napravi 1/2 ili 1 godišnje ugovore na svim brodovima, ali onda bi ATPL u trenutku skočila na 5000-6000 kn.
BDI!?
Tržište pamti sve što je bilo ali ipak je važno napomenuti. da kada govorimo o dionicama i njihovim budućim vrijednostima vrlo bitna karakteristika tržišta je njegov anticipativni karakter , odnosno cijene dionica odražavaju prosudbu tržišta o svim budućim kretanjima i okolnostima ( cca 3- 6 mjeseci) a puno manje o onome što je bilo ili što su bila prošla kretanja.
Molim komentare,ako ih ima i ako netko stručniji može objasnit na jednostavan način paper&physical market.
Hvala
dada, zanimljivo! [smiley]
al ajde onda pohvale upravi ak bude kaj od onih handya koji su bili u planu…
Molim komentare
Po meni, covjek poprilicno dobro objasnjava uzroke kretanja brodarskih dionica . Tesko da se tu ima sto dodati.
Sto se tice paper i phsycal marketa ne bih se upustao u to, no mislim da se to moze najlakse objasniti sa “paper=dionice=ocekivanja (sentiment)”—- “psyhical market=fundamenti”.
Uglavnom, nista zabrinjavajuce. BDI je dotaknuo vrh nedavno, mozda cak i dosegnuo vrhunac za dulje razdoblje i normalno da ta buduca (nerealna) ocekivanja “ide to up, up do 15000” se pretvore u razocaranje=prodaja.
pbz skrbnicki -8000
PBZ Invest je prodao dionice PBZ-Crosig MF (vjerojatno). U svakom slucaju, drago mi je da se Invest malo olaksao…
Sto se tice paper i phsycal marketa ne bih se upustao u to, no mislim da se to moze najlakse objasniti sa “paper=dionice=ocekivanja (sentiment)”—- “psyhical market=fundamenti”.
Uglavnom, nista zabrinjavajuce. BDI je dotaknuo vrh nedavno, mozda cak i dosegnuo vrhunac za dulje razdoblje i normalno da ta buduca (nerealna) ocekivanja “ide to up, up do 15000” se pretvore u razocaranje=prodaja.
Ja mislim da se tu ipak samo radi o spot cjenama i time charterima i njihovoj divergenciji na kraci rok tj. ovisno o sentimentu koji predvaladava na trzistu, a ne o dionicama i fundamentima…
Vidim nitko ne komentira… Izgleda da Atlantska ulazi u IPO (privatnu) Hotela Lapad sa nekih 10milijuna kuna casha plus ulazi i sa odredenim nekretninama vrijednosti 8 milijuna kuna i tako ce posjedovati nekih 81% drustva…da li i ovih 10mil kuna casha smanjuje ovogodisnju dobit unutar onih vec najavljenih 43mil $ dobiti? U kojim stavkama FI-a ce se ovo knjiziti?[huh]
izgleda da puno ljudi odljev keša sa računa firme doživljava kao direktno smanjenje dobiti. bilo bi zgodno da računovodstveni gurui to na jednostavan način svima objasne. ja tu nisam doma, ali pokušt ću dati objašnjenje, pa me ispravite ako je krivo.
dakle, ako firma investira u nešto (npr kupi kompjutor, auto, brod, …) i recimo to plati kešom sa računa (npr. 10 M kuna), to ne znači da je to trošak od 10M kuna koji će te godine smanjiti dobit za taj iznos. 10M kuna u ovom primjeru odlazi sa računa, ali to ne znači 10M kuna manju dobit.
taj trošak se seljački rečeno razvuče na dulje razdoblje, recimo par godina – amortizacija, amortizacijski trošak, pa ako je to na 10 godina onda se svake godine pojavljuje npr 10% tog iznosa kao trošak (1M kuna manja dobit svake godine kroz tih 10 godina).
e sad, ne znam kako to ide kod dokapitalizacije firme-kćeri, ali pretpostavljam da je slično.