Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Kupnjom dionice kupuje se ocekivana zarada kompanije. Meni se cini da ce ATPL vrlo tesko vratiti profitabilnost u iducih 5 godina. Cijene po kojoj su placali i placaju nove brodove padati ce ubrzanom stopom.
~ P/B 0.27 Price/BV je relativno nizak ali BV u ovom slucaju na zalost (jer imam ATPL) MV ce nastaviti kao sto sam spomenuo brzi spust tako da ce duuugo ATPL racunovodstvo voditi brodove kao "vrlo vrijedne" u svojim knjigama a zapravo ce vrijediti 25% BV na trzistu. P/B ce zato biti sve manje realan i sve manje bitan faktor za procjenu ovog ulaganja.
~ P/S 0.8 Ovo treba pratiti
~ P/CF 11.1 Ovo govori da smo u banani
~ Mkt Cap 401.6M Market Cap vrlo nizak obzirom na flotu – kljucno pitanje je da li ce se flota moci barem 85% vremena u iducih 5 godina angazirati na PROFITABILAN nacin. Cijena ATPL nam govori da trziste smatra da to NECE biti slucaj (na zalost).
Usporedimo prihode po godinama i kvartalima. 2011 samo 533 mln HRK a za 2012 se ocekuje isto a Q1 je vec DOBRANO podbacio u odnosu na y-o-y Q1. Vjerujem da se ocekivani prihod u 2012 NECE ostvarit RED FLAG! Promasit ce 2012 a o 2012 necemo niti pricati kako je Q1 ove godine krenuo.
REVENUE
(HRK) 2008 2009 2010 2011 2012 2013
FY 1.4B 716.4M 875.0M 533.6M 539.0M 690.0M
Q1 320.5M 140.3M 142.1M 147.4M 98.3M
Q2 414.6M 208.0M 250.6M 172.1M
Q3 489.2M 235.6M 164.6M 140.8M
Q4 207.5M 132.5M 183.2M 113.7M
Sad – EPS brojcice – mislim da ne trebam previse komentirati. self-explanatory je, zar ne? Q1 je VEC odradio pola EPS za 2012. Znaci da gubitak moze biti samo veci od ocekivanog. 2012 i 2013 EPS slican komentar kao i gore za prihode. RED FLAG
(HRK) 2008 2009 2010 2011 2012 2013
FY 487.01 -36.19 28.43 11.11 -52.39 11.57
Q1 186.78 -27.95 -18.83 -6.53 -23.71
Q2 99.53 -10.46 26.25 42.86
Q3 236.67 34.80 12.57 -5.24
Q4 -38.55 -22.70 -2.59 -19.98
Sad BRZINSKA CASH FLOW analiza.
~ CF/NI 4.2 Ovaj dio se cini odlican…ALI CF nije dosao iz operativnog novcanog tijeka nego financ i to treba i te kako uzeti u obzir
~ Dvd P/O N.A. —- dividenda se nije isplacivala i to je RED FLAG
~ Cash Gen/Cash Reqd 1.4 ovo bih molio nekoga da mi objasni ako moze Cash Generated/Cash Reqrd
~ Cash Dividend Coverag N.A.
~ CFO/Sales 12.2%
SAD idemo na Growth Potential – ovo je zaheb.no – sve neki minusi. komentirajte. meni se ne da.
~ EPS – 1 Yr Gr -60.9%
~ Capital – 1 Yr Growth 1.7%
~ BVS – 1 Yr Growth 9.5%
~ Retention Ratio N.A.
~ Rev – 1 Yr Gr -39.0%
~ Employees – 1 Yr Grow -21.3%
~ Assets – 1 Yr Growth -6.9%
Idemo na PROFITABILNOST. JAD i BIJEDA. Niti ovo necu komentirati. mozda samo leverage
~ OPM 14.4%
~ Pretax Mrgn 2.7%
~ ROA 0.6%
~ ROE 1.0%
~ ROC 4.0%
~ Asset Turnover 0.2
~ Financial Leverage 1.9 – bojim se da ce u iducih 5 godina ukoliko se znacajno ne podigne profitabilnost ATPL imati problem likvidnosti a ubrzo nakon toga i solventnosti. Moja preporuka je: STO PRIJE POCETI uzimati KINEZE kao radnu snagu! Bez ustrucavanja. Posao je posao. Bolje imati profitabilnu kompaniju nego je izgubiti zauvijek.
Likvidnost i solventnost – ovo zapravo prikriva buducnost.
~ Curr Ratio 1.5 — ODLICNO! Problem je sto je razlog novac koji je skupljen tamo 2007 i 2008 koji se brzo TOPI
~ Quick Ratio 1.2 – isto kao i gore
~ Debt/Assets 36.6% — ok. za sada
~ Debt/Com Eq 62.7% — isto kao i red gore uz napomenu da ce ova dva pokazatelja isto kao i prva dva brzo OKOPNITI
~ A/R Trnovr 45.5
~ EBIT/Tot Int Exp 0.9 — SLABO!! RED FLAG
~ Eff Tx Rate 0.1%
Netko je na forumu spomenuo da uprava dobro radi posao. Ne slazem se uopce. Mislim da vrludaju. Netko je na forumu rekao da je uprava dobra jer "diversificira" ulaganja. To je znak LOSE uprave. Neka ne diversificiraju ulaganja nego ako nemaju projekte koji ce vratiti barem 15% prinosa na ulozena sredstva isplate dividende
DavidE,
trenutačna cijena više je odraz stanja u državi i na ZSE nego poslovanja firme, da o NAV-u (1000) ne pričam.
Uglavnom, kupnje nema jer su svi u strahu, vjeruju da ide to još dole i teško je boriti se kontra trenda, a nije ni poželjno, keš je još uvijek zakon.
Ako već spominješ investicijski ciklus od 5 godina, držim da će oni što kupuju ovih dana fenomenalno proći (ako im lova u međuvremenu ne treba), no osobno preferiram uskakanje u vlakić pa makar i na 500, ali kad budem siguran da ide na 900. Imam dionice brodara.
držim da će oni što kupuju ovih dana fenomenalno proći
Oni ce potonuti jer situacija moze biti s obzirom na vozarine samo jos gora nastavku godine. Ne treba previse analize za to.
Baltic Dry index -2.3% na 1,034 bodova
Izvor?
Davide ovo svi znamo ali je eto problem što uza sve to nema masovnog bijega što bi opravdao ovakav pad. Ovo je prodaja za pad od 10% u par godina, ako je i to na ovakvom jadnom tržištu. Što se tiče Kineza mislim da ih je već bilo na brodovima Atpl i da je nakon njih bilo više štete nego uštede. Onda je bolje rasprodati sve podijeliti lovu i čao đaci ako nema izlaza kao što veliš ili priželjkuješ. Ostati samo na par brodova dok kriza ne mine. Danas je igra sa velikim novcem ostala presofisticirana igra di uglavnom 90% gubi a 10% dobija, tako da ATPL može svoja ulaganja svesti na nešto lokalno uz minimalno očekivani prinos. Trebalo je možda razmišljati o kruzerima umjesto balkovima, lako je biti general nakon bitke, ali i ovi najmanji samo po Jadranu vrte strašnu lovu, a sezona je 4-5 mjeseci. Ali opet velim kolike smo sreće kad bi uložili u kruzere oporavili bi se balkovi, pa bi opet plakali zašto nismo ulagali u balkove itd itd… A opet ako zaigramo sirtaki neće biti mirni ni kanadski dolari u bankama, jel tako alt333? Sve će otić kvragu, prvo banke a onda sve ostalo, ni madrac nije više sigurna opcija. Imati će te hrpu bezvrijednog papira. Kako je rekao Hebrang možda nam to i treba da bi nešto novo započeli, od nule iz početka. Ja sam spreman na sve. [wink]
u bankama neće,ali u vrtu hoće ha ha,možda je najbolje kupiti za sve to paštete kojima je rok trajanja 3-5 godina,i s vremenom obnavljat folotu sa mesnim nareskom ha ha
Rate($/Day) Change
BCI Average of the T/C routes $6426 (DOWN 421)
BPI Average of the T/C routes $8633 (DOWN 377)
BSI Average of the T/C routes $11694 (DOWN 57)
BHSI Average of the T/C routes $9702 (UP 6)
@ Gardist- "imam dionice brodara" hehehe kad se sjetim da sam prije 2 god bio full u brodarima bude mi loše koliko su okinuli dolje. Dobro su me pojedinci upozoravali da su brodari vrlo nesigurno ulaganje. Čuveni ulazi po kojima su mi se činili povoljni su- tnpl- 1250kn, ulpl-650kn i lplh 150kn. Dakle danas bi ostao bez gaća.
Nije mi jasno gdje vidite oporavak vozarina? Koliko čitam sve je više brodova na tržištu i ako neka kompanije i propadne. Sigurno će netko preuzeti te brodove i nastavit radit. Ja brodove u današnje vrijeme gledam isključivo kao nekretnine. Ni ne nadam se više nekoj dobiti. Trenutno bio od svih brodara imao samo atpl.
ekipa iz atlantske zna raditi samo sa rasutim , + malo heavy metala , to tako rade generacijama kroz desetljeća i ništa više.tu su profi , ma što se god o njima pričalo. činjenica je da su vozarine takve kakve jesu u ovo vrijeme i još se dobro sa raznim manevrima u poslovanju i drže . znam da su jedno vrijeme razmišljali o nabavci tankera ,još je tada Jerković bio, ne znam što je sad s tom pričom .
ekipa iz atlantske zna raditi samo sa rasutim , + malo heavy metala , to tako rade generacijama kroz desetljeća i ništa više.tu su profi , ma što se god o njima pričalo. činjenica je da su vozarine takve kakve jesu u ovo vrijeme i još se dobro sa raznim manevrima u poslovanju i drže . znam da su jedno vrijeme razmišljali o nabavci tankera ,još je tada Jerković bio, ne znam što je sad s tom pričom .
Od toga se odustalo i zamjenili su za panamxe
ekipa iz atlantske zna raditi samo sa rasutim , + malo heavy metala , to tako rade generacijama kroz desetljeća i ništa više.tu su profi , ma što se god o njima pričalo. činjenica je da su vozarine takve kakve jesu u ovo vrijeme i još se dobro sa raznim manevrima u poslovanju i drže . znam da su jedno vrijeme razmišljali o nabavci tankera ,još je tada Jerković bio, ne znam što je sad s tom pričom .
Pa zar se ne bave i turizmom. Ne moraju to biti mega kruzeri. Ako imaju hotel na kopnu koja bi to bila razlika da ga imaju i na moru, dadnu u najam i broji lovu. Pa u nedjelju je bilo u Dubrovniku pet kruzera, gledaš ljude sa svih strana uživaju u ljepotama vječnog grada, a u stvari neznaju kud će sa sobom. Daju Eure za tričarije na Stradunu pa za puknut od smijeha. Pa zamisli da imamo 16 kruzera umjesto 16 balkova. To je budućnost, 1000 putnika x 200 eura=200 000 Eura dnevno. Za tisuću dolara naći ćeš posade di god hoćeš i para ko blata. Što misliš da ovi kruzeri voze sa gubitkom? Pa RENT-A BOAT, KANU …. sve što plovi ima dobit osim izgleda balkova. Zaboravio da je petak, pozdrav svima.