ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 23.12.2024. u 03:06
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,78
1.626
38
42,50
43,00
-1,16%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.



500kn uskoro

Ako je vjerovati riječima kapetana Kulaša, onda će gore spomenuti panamax stvarati 5.000 do 10.000 dolara gubitka na dan. Koliko će gubiti ostali novi brodovi i do kada, ne znam.

Veća je vjerojatnost da uskoro bude 300 kn.
[/quote]
krivo sam napisao mislio sam 600kn. tebi da je daju badave ti je nebi uzeo.

idući tjedan će bit bolje...



500kn uskoro

Ako je vjerovati riječima kapetana Kulaša, onda će gore spomenuti panamax stvarati 5.000 do 10.000 dolara gubitka na dan. Koliko će gubiti ostali novi brodovi i do kada, ne znam.

Veća je vjerojatnost da uskoro bude 300 kn.
[/quote]

Kolega možete li mi objasniti kako vam je ovo prošlo cenzuru, mislim ustvari da bi moderator na to trebao odgovoriti ili stavite link na izjavu kapetana Kulaša. Lijep pozdrav.

TKO IMA MALO DUKATA GOVORI: ŠTO DA RADIM S NJIMA, A ONAJ ŠTO IH IMA MNOGO GRMI: GOSPODARU, DAJ JOŠ!!! NA ZSE I U EU TREBA KO ZMIJA SPAVAT NA JEDNO OKO!!!


Kolega možete li mi objasniti kako vam je ovo prošlo cenzuru, mislim ustvari da bi moderator na to trebao odgovoriti ili stavite link na izjavu kapetana Kulaša. Lijep pozdrav.

Kolega Kormilar, Vaša želja – meni zapovijed!

PersJesus, 19.04.2012. u 21:14
(…) Primjerice, današnja prosječna spot vozarina za brod Panamax nosivosti 75.000 tona iznosi oko 12.000 dolara na dan (Nap. PersJesus: trenutačno oko 10.000 USD na dan), što kompanijama nije dovoljno za pokrivanje operativnih i troškova financiranja. Okvirno govoreći, ovisno o tipu i nabavnoj cijeni broda, brodarima je potrebno najmanje između 15.000 i 20.000 dolara za pokrivanje svih troškova.

Treba napomenuti kako nisu operativni troškovi ono što pritišće brodare, već financijske obveze koje najčešće proizlaze iz masovne kupnje brodova po visokim cijenama. Naime, cijene brodova su zbog velike potražnje bile visoke, a banke su davale kredite bez prevelikih zahtjeva i sada to dolazi na naplatu. Danas mnogi brodari koji su se previše izložili i previše investirali teško to mogu pokriti. (…)

Dakle, s 20.000-ak USD na dan ATPL je tek na nuli.
Spomenuti Panamax se izdaje za 10.000 USD na dan.
Gubitak na tom ugovoru sljedećih godinu dana = oko ili do 10.000 USD na dan.

http://www.limun.hr/main.aspx?ID=726221&pojam=vozarine će početi

Kolega Jesus, cijenim Vaše ukazanje i patnju, tj veliki sam vjernik i u skladu sa tim jednostavnim zakonima kopirati ću cijeli intervju sa gop. Kulašem samo da Vas obranim u slučaju da Vas netko ne napadne u smislu da ste nešto izvukli iz konteksa intervjua od 19.07.2011 godine gospodnje. Eto samo toliko pa nek svatko uživa u onome što mu se sviđa. Lijep Pozdrav gosn. Jesus.
Intervju će biti u dva ili tri moja posta neka mi nitko ne zamjeri. Amen.

Vozarine će početi rasti tek za dvije godine

19.7.2011 9:13:00 | Autor/Izvor: Miho Dobrašin/Business.hr/PressCut
Nakon što je prije sedam i pol mjeseci na poziciji predsjednika Uprave zamijenio Antu Jerkovića, koji je kompaniju vodio 16 godina, Pero Kulaš (39) napravio je nekoliko važnih poteza u Atlantskoj plovidbi. Dubrovački brodar prošli je tjedan prodao dva broda za prijevoz teških tereta, čeličnih konstrukcija i strojeva i time najavio dodatno fokusiranje na rasute terete poput ugljena i željezne rude. Kompanija se istodobno povukla iz avionskog biznisa, a ove godine dioničarima neće isplatiti dividendu. O situaciji na brodarskom tržištu i planovima kompanije s prvim čovjekom Atlantske plovidbe razgovarali smo u njegovu uredu u Dubrovniku.

Prošli tjedan prodali ste dva broda za prijevoz teških tereta kupcu iz Kine. Zašto ste se odlučili na prodaju?
Na tržištu teških tereta, najblaže rečeno, ne vlada optimizam, a ni kratkoročna očekivanja nisu pozitivna. Tijekom recesijskih godina prekinuti su veliki globalni projekti, a planovi za nove projekte po svijetu još nisu u potpunosti zaživjeli. Stoga su i niske vozarine u tom segmentu odraz trenutačnog apatičnog stanja u svjetskom gospodarstvu i ne očekujemo njihov rast u bliskoj budućnosti. Ciklus rasta (ili pada) vozarina u tom segmentu poslovanja, povijesno gledajući, ima uvijek otklon u razdoblju od šest mjeseci do godinu dana u odnosu na bulk segment. Pojavi li se adekvatna prilika na tržištu, postoji mogućnost prodaje i preostalih dvaju brodova za prijevoz teških tereta. Zasad fokus Atlantske plovidbe ostaje na prijevozu rasutih tereta.

Kakve su procjene o vozarini za rasute terete, glavnom biznisu Atlantske plovidbe?
Tijekom ove i iduće godine očekujemo zadržavanje prosječnih vozarina na otprilike sadašnjim razinama, uz naglašenu mogućnost daljnjeg pada oko 10 posto. Tržište je već preplavljeno brodovima, a uz to se očekuje izlazak novih, prije naručenih brodova, što spušta cijenu prijevoza. Stoga nismo pretjerano optimistični za sljedeće kratkoročno razdoblje. Primjerice, današnja prosječna spot vozarina za brod Panamax nosivosti 75.000 tona iznosi oko 12.000 dolara na dan, što kompanijama nije dovoljno za pokrivanje operativnih i troškova financiranja. Okvirno govoreći, ovisno o tipu i nabavnoj cijeni broda, brodarima je potrebno najmanje između 15.000 i 20.000 dolara za pokrivanje svih troškova. Treba napomenuti kako nisu operativni troškovi ono što pritišće brodare, već financijske obveze koje najčešće proizlaze iz masovne kupnje brodova po visokim cijenama. Naime, cijene brodova su zbog velike potražnje bile visoke, a banke su davale kredite bez prevelikih zahtjeva i sada to dolazi na naplatu. Danas mnogi brodari koji su se previše izložili i previše investirali teško to mogu pokriti.

TKO IMA MALO DUKATA GOVORI: ŠTO DA RADIM S NJIMA, A ONAJ ŠTO IH IMA MNOGO GRMI: GOSPODARU, DAJ JOŠ!!! NA ZSE I U EU TREBA KO ZMIJA SPAVAT NA JEDNO OKO!!!

Kada očekujete oporavak, odnosno vozarine od 15.000 do 20.000 dolara?
I sada se na pojedinim rutama mogu dobiti pristojni iznosi, ali tek u drugoj polovini 2013. vidimo potencijal rasta. Što se tiče potražnje za prijevozom rasutih tereta, ona postoji, enormni su zahtjevi iz Kine za željeznom rudom i ugljenom, a raste i potražnja za ugljenom iz Indije. Nakon katastrofe u Japanu i straha od nuklearnih elektrana, očekuje se dodatni rast potražnje za ugljenom, što je također dobra vijest za prijevoznike rasutih tereta. Dakle, potražnja za prijevozom rasutih tereta neprestano raste, no kako smo već više puta istaknuli, problem je prevelik broj brodova na tržištu. Zahvaljujući dobrom položaju na tržištu, svi brodovi Atlantske plovidbe stalno su zaposleni, odnosno nema nikakvoga praznog hoda. Prosječna zaposlenost i iskoristivost svjetske flote rasutih tereta u 2010. godini iznosila je oko 92 posto, pri čemu je flota Atlantske plovidbe u 2010. bila na razini 96 posto.

U ožujku ste prodali dva broda za rasute terete, Gundulić i Getaldić. Zašto?
Prodani brodovi sagrađeni su 1995. i 1996., dakle nisu bili u cvijetu mladosti, a cilj nam je imati što mladu flotu i tako pratiti najnovije svjetske trendove i tehnologiju. Prodanim brodovima predstojali su opsežan remont i dokovanje uz nemali kapital koji je u njih trebao biti uložen. U danom trenutku dobili smo pristojnu ponudu, što se pokazalo dobrom odlukom. Danas bismo za njih dobili 15-ak posto nižu cijenu, ne računajući pritom novac koji bismo u njih u međuvremenu morali investirati.

U kojoj je fazi narudžba novih brodova?
Sve se odvija prema planu i preuzet ćemo sedam novogradnji ukupno vrijednih više od 250 milijuna dolara koje su već dogovorene i financijska konstrukcija im je zatvorena. Prvi brod trebao bi stići u prvim mjesecima iduće godine, a ostale ćemo preuzimati do kraj a 2012. Naša je flota trenutačno stara oko osam godina, a nakon preuzimanja naručenih brodova taj će se prosjek spustiti na manje od šest godina. To je znatno ispod svjetskog prosjeka trgovačke flote, koji iznosi oko 13 godina. Naravno, Atlantska će nastojati kontinuirano obnavljati, pa i povećavati flotu. U budućnosti vidimo narudžbe novogradnji u kontinuiranom slijedu, jedna ih dvije novogradnje svako određeno vremensko razdoblje.

Ove godine Atlantska neće isplatiti dividendu?
Uprava i Nadzorni odbor predložit će Skupštini da se dobit prenese u iduću poslovnu godinu. Premda smo u stabilnoj situaciji, shodno negativnim očekivanja za ovu i iduću godinu odlučili smo se za takav prijedlog.

Zašto je Atlantska odlučila prodati udjel u Dubrovnik Airlineu?
Uprava je ocijenila da više nemamo posebnog poslovnog interesa sudjelovati u toj industrijskoj grani. Prošle recesijske godine potaknule su nas na pojačano razmišljanje o budućnosti pa smo nakon detaljne analize došli do zaključka da nismo spremni dalje preuzimati visok rizik poslovanja avioprijevoza u vrlo konkurentnom okruženju koje vlada u ovoj industriji. Naime, riječ je o iznimno volatilnom biznisu u kojem je konkurencija vrlo jaka. Posao je uglavnom sezonskog karaktera i nismo spremni ulaziti u rizike budućih potencijalnih gubitaka. Jednostavno, nismo više vjerovali u taj projekt.

Znači li to da se Atlantska povlači iz svih drugih djelatnosti osim brodskog prijevoza?
Ne, mi se prije svega vodimo core biznisom, tj. pomorskim dijelom posla, a sve drugo spada u investicije. Procijenimo li da nam to donosi dodanu vrijednost, spremni smo ulaziti i u druge sektore. Primjerice, posjedujemo Grand Hotel Lopud, ali recesijske godine su nas spriječile da ga počnemo obnavljati. Sada pokušavamo obnoviti zanimanje za taj projekt. Prihvaćanjem UPU-a gruškog akvatorija, što očekujemo krajem ovog mjeseca, stvorit će se preduvjeti za početak realizacije projekta marine.

Marina u gruškom akvatoriju donijela bi Dubrovniku, kao značajnoj mediteranskoj turističkoj destinaciji, dodatnu vrijednost i mi smo zainteresirani za taj projekt vrijedan oko

TKO IMA MALO DUKATA GOVORI: ŠTO DA RADIM S NJIMA, A ONAJ ŠTO IH IMA MNOGO GRMI: GOSPODARU, DAJ JOŠ!!! NA ZSE I U EU TREBA KO ZMIJA SPAVAT NA JEDNO OKO!!!

Panamaxes:

Period activity returned Thursday with three ships finding longer contracts.

Daeyang has booked the 82,900-dwt newbuilding Mokpo Star direct from the yard for four to six months at $11,250 daily.

Chang Myung Shipping’s 81,500-dwt CK Bluebell (built 2011) has gone for 11 to 13 months at $11,000 daily.

Augustea Atlantica’s 76,000-dwt Pan Uno (built 2001) will earn $15,000 daily from its four to six month deal starting in Cape Passero.

Louis Dreyfus caught the eye on a busy day for the panamax market. It took three ships from the spot.

The 73,000-dwt Celerina (built 1999) will earn $18,000 daily and a $775,000 bonus for a run out of South America for Singapore-Japan. The 80,400-dwt Chang Ho (built 2000) has been picked up at $12,300 daily out of Gangavaram for South America and the Far East and the 79,700-dwt Kiran Eurasia (built 2011) will earn $12,500 daily and a $650,000 bonus from the Cape to make the same trip.

Alfred C Toepfer has taken on the 82,200-dwt Efrim A (built 2010) in Singapore for South America and back at $15,000 daily and the 76,000-dwt Prabhu Puni (built 2002) in China for South America and the Far East.

Jaldhi will pay $14,500 daily for the 83,000-dwt Angela Della Gatta Uno (built 2006) for an India to China trip.

Cargill has put up $10,000 daily for the 75,800-dwt Baltia (built 2005) for a north Pacific to Singapore Japan run.

idući tjedan će bit bolje...

Pers Jesus, ti, kao i svatko drugi, imaš pravo misliti ovo ili ono o pojedinoj firmi ili dionici. Ali, izvukao si iz konteksta ono što tebi odgovara (iz nekog razloga). Podebljat ću samo sljedeće.
Ti kažeš:

"Dakle, s 20.000-ak USD na dan ATPL je tek na nuli.
Spomenuti Panamax se izdaje za 10.000 USD na dan.
Gubitak na tom ugovoru sljedećih godinu dana = oko ili do 10.000 USD na dan."

U sve tri svoje rečenice navukao si na stranu koja ti više odgovara.

Vezano uz prvu rečenicu, Kulaš nigdje ne govori da je brodovima Atlantske break even 20.000 USD. Kaže da to vrijedi općenito za brodare. Osim toga on ne spominje 20.000 USD nego između 15.000 i 20.000 USD (što ako je break even za Atlantsku između 10.000 i 15.000 USD?!). U više drugih intervjua (novijih) Kulaš kaže kako Atlantska nema problema s podmirivanjem vlastitih financijskih obveza! Samo proguglaj prve tri stranice s pojmom "Pero Kulaš".

Vezano uz drugu rečenicu, otkud ti znaš da se danas spomenuti Panamax iznajmljuje za 10.000 USD? Pogledaj ivedomeov post, ali i na stranicama nekih svjetskih brodara možeš naći cijene po kojima voze.

A treća rečenica je vrhunac retorike i logike u stilu Šeksa! Iz netočnih ili krajnje pristrano izvučenih podataka korištenih u prethodnim rečenicama, ti izvlačiš ovakav proizvoljan zaključak. Niti znaš o kojem je brodu riječ, niti cijenu po kojoj taj brod plovi, niti na koje razdoblje je ugovor potpisan, niti postoji li bonus i koliki je.,.. Ne znaš ništa, ali znaš da tvrtci donosi oko ili do (kako lijepo iskonstruirano; ponovit ću: oko ili do! He, he!) 3.650.000 USD godišnje. Dapače, minimalno toliko jer nije unajmljen 100% dana u godini.
I tako (naravno uopćujem) 3-4 milijuna dolara godišnje x broj brodova ispada da je tvrtka trebala prošlu godinu završiti ne u plusu, nego u minusu od nekoliko stotina milijuna kuna! A, ovu će valjda završiti s minusom od milijardu kuna…
Od sada se u vezi tebe držim one "nije važno što se govori, nego tko govori". Točka.

"Ne brojite novac dok još sjedite za stolom."-profesionalni kockar


Otkud ti znaš da se danas spomenuti Panamax iznajmljuje za 10.000 USD?

Čitam.

Najobičniji sale and lease back contract; odličan deal za Atlansku. Prodali stari brod, unajmili ga za 10.000 USD/day…ako ga uposle za 15.000 USD/day evo ti čistih 1825000.00 dobiti u godinu dana [thumbsup]..

Ak je najava početka rasta vozarina u drugoj polovici 2013. godine, onda mi se čini da samo što nije došlo vrijeme da se krene… i to malo ozbiljnije….,a siguran sam da će mnogi u tom rastu i debelo zakasniti ( čitaj : propustiti veliki postotak rasta ).
Ovo je naravno uz pretpostavku da tržište anticipira događanja cca godinu dana unaprijed…



Otkud ti znaš da se danas spomenuti Panamax iznajmljuje za 10.000 USD?

Čitam.
[/quote]

Ovo je odlično, imaju dodatni keš na računu, a plaćati će novom vlasniku 10000 vozarinu, znači da u ATPL ipak vjeruju u oporavak tržišta u kraćem roku ili su jednostavno našli naručitelja za nešto veću vozarinu, pa će razliku prikazati u FI. Ovo je jednom sjajno ispalo sa tri strara broda, miriše na dobar ugovor.

@Kolega maratonac iskreno mi je žao svih ulagača u Atlansku zbog teških špekulacija sa ovom dionicom ali ovo će biti jedna od rijetkih dionica di će profesionalni market makeri biti nemoćni u njenoj kontroli, prema gore naravno. Nijedno nasilje nije dugog vijeka.
[smiley] [smiley] [smiley] [wink] [smiley] [smiley] [smiley]

TKO IMA MALO DUKATA GOVORI: ŠTO DA RADIM S NJIMA, A ONAJ ŠTO IH IMA MNOGO GRMI: GOSPODARU, DAJ JOŠ!!! NA ZSE I U EU TREBA KO ZMIJA SPAVAT NA JEDNO OKO!!!

New Report

Close