Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Nanjušili ste.
Da, da vidim koliko vrijede u željezu kao zadnja crta obrane u slučaju bankrota(u kojeg sumnjam).
Moramo pogledati sve aspekte pa i ove najbanalnije.
Ajde već kad netko razmišlja, da ja ne moram, usput razmisli i o ovome pa mi reci:
da bi ATPL bankrotirala šta se treba desiti u svijetu i na brodarskom tržištu?
ako bi se to desilo, s obzirom na te i takve okolnosti kolika bi mogla biti cijena po toni scrapa?
kolika bi dakle tada bila scrap cijena flote?
Eto, mislim da je to za sada dovoljno..
[/quote]
339626880 kn ili 72% trenutne tržišne kapitalizacije.
Dakle(što je po meni dosta zanimljivo/70 posto vrijednosti sadašnje tržišne kapitalizacije bilo bi pokriveno prodajmo brodova u staro željezo)
Da, bankrot bi bio maksimalni black swan događaj.
[/quote]
Daj ljudi ne budalite. U Hormuškom tjesnacu se zvecka oružjem, a vi razmišljate o bankrotu. Ako se tamo zagužva i gumenjake će preinačiti za prijevoz roba i nafte. [bye]
Izgleda da se nismo razumjeli.. moje pitanje je koja bi bila cijena scrapa u okolnostima koje bi dovele ATPL do bankrota?
A to je sada već zeznutije pitanje.
Može odgovor ići na obje strane/rasta i pada cijene željeza-u slučaju rata bi cijena padala ali u slučaju izuzetnog napretka jednog dijela svijeta na uštrb drugog(Kina naspram USA/obrnuto ili takva nekakva konstrukcija) onda je moguć i surge cijene a da ATPL ostane bez posla jer Kina preferira samo Kinesku flotu.
Totalno simplificiran primjer ali da.
Želim reći da ATPL bankrot(što mi se čini kao totalni black swan) nemora korelirati sa cijenom željeza.
Želim reći da ATPL bankrot(što mi se čini kao totalni black swan) nemora korelirati sa cijenom željeza.
Dakle, moglo bi se zaključiti da je rasprava po ovoj temi jako klimava, teško da se može donijeti ispravan zaključak. Stoga i nema nekog smisla uzimati takvu računicu kao nekakvo osiguranje od worst case scenarija, po meni ima ulogu samo varljive utjehe.
No već kad pričamo o tome, osobno smatram da je ipak puno veća vjerovatnost da će cijena scrapa korelirati sa eventualnim bankrotom ATPL na način da će biti realno znatno niža od trenutne razine. Ako ATPL bankrotira, vjerovatno će i preko 50% brodara biti u sličnoj situaciji ako uzmemo da ATPL ima natprosječno solidnu bilancu.
A bude li se rezalo toliko brodova, uz pretpostavljenu ionako lošu globalnu situaciju, vjerovatno će tadašnje cijene scrapa biti realno znatno niže, a time i likvidacijska cijena flote ATPL.
Nanjušili ste.
Da, da vidim koliko vrijede u željezu kao zadnja crta obrane u slučaju bankrota(u kojeg sumnjam).
Moramo pogledati sve aspekte pa i ove najbanalnije.
Imate sve na stranicama atlantske za svaki brod,i bruto i neto tezinu,
Npr. za Zagreb BT/NT:43717.00/26399.00
http://www.atlant.hr/brod.php?brod=ZAG
[/quote]
BT i NT su zapremnina u m3 nema to veze sa informacijom koja se pita lightweight sta znaci da stavis kompletno prazan brod na vagu i koliko ce ti dati tona zeljeza za prodat,ali to nije bitno
vazno je da ce atpl-r-a 2016 biti na pravim cijenama ,mozda
Kako BDI pada, tako se financijski obruč za neke sve više steže. Kinezi nisu platili Diana Shipping već godinu dana, a razlog je:
Shagang Shipping, which operates a fleet of 50 capesize iron ore carriers, intends to pay but needs extra time to obtain financing from its overseas lender, he said.
"We are already starting to pay step by step but we need time to get money from our lender," he said, adding that the company remained "very healthy" financially.
"Capesize vessel operators are facing huge losses and they need time to get money, but this company is not giving us any breathing space."
The global economic slowdown has led to an oversupply of vessels and low freight rates, forcing Chinese shipping companies to take drastic measures to support their businesses.
Želim reći da ATPL bankrot(što mi se čini kao totalni black swan) nemora korelirati sa cijenom željeza.
Dakle, moglo bi se zaključiti da je rasprava po ovoj temi jako klimava, teško da se može donijeti ispravan zaključak. Stoga i nema nekog smisla uzimati takvu računicu kao nekakvo osiguranje od worst case scenarija, po meni ima ulogu samo varljive utjehe.
No već kad pričamo o tome, osobno smatram da je ipak puno veća vjerovatnost da će cijena scrapa korelirati sa eventualnim bankrotom ATPL na način da će biti realno znatno niža od trenutne razine. Ako ATPL bankrotira, vjerovatno će i preko 50% brodara biti u sličnoj situaciji ako uzmemo da ATPL ima natprosječno solidnu bilancu.
A bude li se rezalo toliko brodova, uz pretpostavljenu ionako lošu globalnu situaciju, vjerovatno će tadašnje cijene scrapa biti realno znatno niže, a time i likvidacijska cijena flote ATPL.
[/quote]
Svakako! Ipak, što je klimavo nekome drugome nije, a osim toga nisam računao taj račun samo radi dovitljivosti.
Ali ako već komentirate onda molim i osvrt na rast FCF-a i trošenje u investicije te nesrazmjer pada prihoda i pada cijene.
Lp
Samo da napišem nešto ako se nisamo shvatili.
Mislim da uz moje privatne postavke kupnja ATPl-a sada izgleda dobro.
Nemam udio u firmi i nije druk:)
Za kupovinu ove firme ključ je makroekonomsko okružje!
Nanjušili ste.
Da, da vidim koliko vrijede u željezu kao zadnja crta obrane u slučaju bankrota(u kojeg sumnjam).
Moramo pogledati sve aspekte pa i ove najbanalnije.
Imate sve na stranicama atlantske za svaki brod,i bruto i neto tezinu,
Npr. za Zagreb BT/NT:43717.00/26399.00
http://www.atlant.hr/brod.php?brod=ZAG
[/quote]
BT i NT su zapremnina u m3 nema to veze sa informacijom koja se pita lightweight sta znaci da stavis kompletno prazan brod na vagu i koliko ce ti dati tona zeljeza za prodat,ali to nije bitno
vazno je da ce atpl-r-a 2016 biti na pravim cijenama ,mozda
[/quote]
Bome se i meni cinilo previse,evo tu pise panamax 12,300 lwt
@Malibu – jasno da su ovo onako second hand proračuni iz glave, ali želim pokazati da je cijena firme jeftina.
Siguran sam da varijacija na temu ima mnogo ali vidim dobar FCF kroz zadnjih 6 godina i nema razloga da se ne nastavi, pogotovo jer je unutra i up i down trend globalne ekonomije i jer je unutra i overshooting i undershooting tržišta.
Problem sa ATPL je što je market u dugoročnom range-boundu.
IMHO je da će biti još jeftiniji.
Problem sa ATPL je što je market u dugoročnom range-boundu.
IMHO je da će biti još jeftiniji.
Dijelim ovo mišljenje. Sve prognoze, problemi s financiranjem koje imaju neki strani brodari, čak i prognoze Uprave, govore o teškoj godini. Niski BPI također nešto govori. Govori o tome po kojim cijenama će se otprilike iznajmljivati novogradnje. Dobro je što imaju gotovinu. Dobro će im doći…