Koliki mora bit BPI da bi ATPL plovila s dobiti, jednom je Ante reko nešto oko 19000 dolara ali to su bila druga vremena i druge cijene nafte i brodova.
Oko 8000$ (prosjek) dnevno je trošak broda. Tu još treba izračunati trošak administracije, uprave, radnika "na suhom" itd… pa se sve kreće oko 12000$ po brodu. Znači ako je BPI u dolarima kao što je danas 15560$, to je otprilike zarada od 3500$ dnevno.
hrvatska se raspada po šavovima a vi i dalje pričate bajke o brodovima..u laži su kratke noge…ta poslovica se ispostaviula točnom
Koliki mora bit BPI da bi ATPL plovila s dobiti, jednom je Ante reko nešto oko 19000 dolara ali to su bila druga vremena i druge cijene nafte i brodova.
Oko 8000$ (prosjek) dnevno je trošak broda. Tu još treba izračunati trošak administracije, uprave, radnika "na suhom" itd… pa se sve kreće oko 12000$ po brodu. Znači ako je BPI u dolarima kao što je danas 15560$, to je otprilike zarada od 3500$ dnevno.
[/quote]
Čini mi se da tu fali dosta bitna stavka, trošak financiranja…
hrvatska se raspada po šavovima a vi i dalje pričate bajke o brodovima..u laži su kratke noge…ta poslovica se ispostaviula točnom
Upravo zato je Atlantska najsigurnije utočište! Oni zarađuju vani u zelembaćima, a ne ovdje u ovoj močvari. Vozarine će se u skladu sa popravljanjem svjetskog gospodarstva povećavati, a ATPL će "plivati" u dolarčićima dok će HR roniti u suzama! [smiley]
Oko 8000$ (prosjek) dnevno je trošak broda. Tu još treba izračunati trošak administracije, uprave, radnika "na suhom" itd… pa se sve kreće oko 12000$ po brodu. Znači ako je BPI u dolarima kao što je danas 15560$, to je otprilike zarada od 3500$ dnevno.
[/quote]
Čini mi se da tu fali dosta bitna stavka, trošak financiranja…
[/quote]
to je pod itd… Ništa ne fali. Kad je oko 12000$ ATPL je dobit 0. Kako se je BDI kretao oko 14000$ ja kažem da će dobit na kraju godine biti oko 80 mil. kuna. Bili živi pa vidili
hrvatska se raspada po šavovima a vi i dalje pričate bajke o brodovima..u laži su kratke noge…ta poslovica se ispostaviula točnom
Upravo zato je Atlantska najsigurnije utočište! Oni zarađuju vani u zelembaćima, a ne ovdje u ovoj močvari. Vozarine će se u skladu sa popravljanjem svjetskog gospodarstva povećavati, a ATPL će "plivati" u dolarčićima dok će HR roniti u suzama! [smiley]
[/quo
Ha,ha potpisujem – to me je razmišljanje + bagatelna cijena navela da se ukrcam u ovaj brod.
Čini mi se da tu fali dosta bitna stavka, trošak financiranja…
to je pod itd… Ništa ne fali. Kad je oko 12000$ ATPL je dobit 0. Kako se je BDI kretao oko 14000$ ja kažem da će dobit na kraju godine biti oko 80 mil. kuna. Bili živi pa vidili
Točno. Kapetan A. Jerković je svojedobno rekao da je break even na oko 20.000 USD.
Ti pak sada tvrdiš da je taj prag na 12.000 USD. Prilična razlika (8.000 USD) u odnosu na njegovu tadašnju računicu. Zar su se stvari u međuvremenu toliko promijenile (u korist ATPL)?
Jesi li ti netko blizak Upravi kad tako samouvjereno iznosiš ovaj podatak?
Oko 8000$ (prosjek) dnevno je trošak broda. Tu još treba izračunati trošak administracije, uprave, radnika "na suhom" itd… pa se sve kreće oko 12000$ po brodu. Znači ako je BPI u dolarima kao što je danas 15560$, to je otprilike zarada od 3500$ dnevno.
[/quote]
Čini mi se da tu fali dosta bitna stavka, trošak financiranja…
[/quote]
to je pod itd… Ništa ne fali. Kad je oko 12000$ ATPL je dobit 0. Kako se je BDI kretao oko 14000$ ja kažem da će dobit na kraju godine biti oko 80 mil. kuna. Bili živi pa vidili
[/quote]
Ja bih volio da je tako, ali mi se 12.000 čini premalo. Kretanje BDI-ja i njegovu povezanost s rezultatom Atlantske uzmi s rezervom. Reći će oni koji znaju bolje, ali mislim da oni ipak imaju većinu brodova pod nekim terminskim ugovorima sa fiksnim cijenama.
Ne bilo mi teško, pronašao sam svoj post iz srpnja u kojem sam prenio neke informacije iz intervjua Kulaša objavljenom u tiskanom izdanju business.hr.
Veli da brodarima treba vozarina od 15-20.000 usd, ali da uključuje i financijske obveze, dakle ne samo operativni trošak. Kaže da samo tržište stalno raste, ali da je problem u novogradnjama. Bulkeri na globalnoj razini bili su popunjeni 92% u 2010., a Atlantska 96% i nema problema s angažiranjem kapaciteta.
Oko 8000$ (prosjek) dnevno je trošak broda. Tu još treba izračunati trošak administracije, uprave, radnika "na suhom" itd… pa se sve kreće oko 12000$ po brodu. Znači ako je BPI u dolarima kao što je danas 15.560$, to je otprilike zarada od 3500$ dnevno.
Iz intervjua predsjednika Uprave, Pere Kulaša, objavljenog prije 3 mjeseca, dana 19.07.2011.[/b]
(…) Kakve su procjene o vozarini za rasute terete, glavnom biznisu Atlantske plovidbe?
Tijekom ove i iduće godine očekujemo zadržavanje prosječnih vozarina na otprilike sadašnjim razinama, uz naglašenu mogućnost daljnjeg pada oko 10 posto. Tržište je već preplavljeno brodovima, a uz to se očekuje izlazak novih, prije naručenih brodova, što spušta cijenu prijevoza. Stoga nismo pretjerano optimistični za sljedeće kratkoročno razdoblje. Primjerice, današnja prosječna spot vozarina za brod Panamax nosivosti 75.000 tona iznosi oko 12.000 dolara na dan, što kompanijama nije dovoljno za pokrivanje operativnih i troškova financiranja.
Okvirno govoreći, ovisno o tipu i nabavnoj cijeni broda, brodarima je potrebno najmanje između 15.000 i 20.000 dolara za pokrivanje svih troškova. Treba napomenuti kako nisu operativni troškovi ono što pritišće brodare, već financijske obveze koje najčešće proizlaze iz masovne kupnje brodova po visokim cijenama. Naime, cijene brodova su zbog velike potražnje bile visoke, a banke su davale kredite bez prevelikih zahtjeva i sada to dolazi na naplatu. Danas mnogi brodari koji su se previše izložili i previše investirali teško to mogu pokriti.
Kada očekujete oporavak, odnosno vozarine od 15.000 do 20.000 dolara?
I sada se na pojedinim rutama mogu dobiti pristojni iznosi, ali tek u drugoj polovini 2013. vidimo potencijal rasta. (…)
————————————————————————————————————
Prošli je tjedan prosjek vozarina za Panamaxe iznosio oko 14.000 USD/day.
Broj novogradnji za Panamaxe (146 komada) koje u 2012. stižu na tržište vidljiv je iz priložene tablice i značajno je veći od broja novogradnji (59 komada) u 2011.
i ja bi da sam predsjednik uprave dao prostora u prognozama
ono od 15.000 do 20.000 a znam da se mogu pokrit i sa 12.000
svaki dolar iznad 12.000 je suho zlato jer se mora akumulirati u kasicu prasicu
ako neće na prihodu neka bude na rashodu
safety first then … we are making business here
[tongue]
….Okvirno govoreći, ovisno o tipu i nabavnoj cijeni broda, brodarima je potrebno najmanje između 15.000 i 20.000 dolara za pokrivanje svih troškova. Treba napomenuti kako nisu operativni troškovi ono što pritišće brodare, već financijske obveze koje najčešće proizlaze iz masovne kupnje brodova po visokim cijenama. Naime, cijene brodova su zbog velike potražnje bile visoke, a banke su davale kredite bez prevelikih zahtjeva i sada to dolazi na naplatu. Danas mnogi brodari koji su se previše izložili i previše investirali teško to mogu pokriti.
Kada očekujete oporavak, odnosno vozarine od 15.000 do 20.000 dolara?
I sada se na pojedinim rutama mogu dobiti pristojni iznosi, ali tek u drugoj polovini 2013. vidimo potencijal rasta. (…)
————————————————————————————————————
Prošli je tjedan prosjek vozarina za Panamaxe iznosio oko 14.000 USD/day.
Broj novogradnji za Panamaxe (146 komada) koje u 2012. stižu na tržište vidljiv je iz priložene tablice i značajno je veći od broja novogradnji (59 komada) u 2011.
hm, onda s ovakvim vozarinama brodari cijelo vrijeme voze s gubitkom??? [undecid]