Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
Mene zanima koliko su brodovi koje je naručila atpl danas manje vrijedni u odnosu na razdoblje kada se vršilo naručivanje.
Evo vrlo ugrubo, neka me ispravi tko je bolje upućen: naručena su 4 panamaxa i 3 handyja za ukupno recimo 300 mil dolara. Prema ovoj stranici
bi danas to bilo 4×30 + 3×28 = 204 mil. Pad je izgleda bio u zadnjih pola godine, ako gledamo neki prosjek onda bi valjda bilo 2-3 mil više po brodu, dakle možda ukupno nekih 220 mil. Velim, vrlo gruba računica, prema ovome što se da naći na netu…
[/quote]
Ugovori se u brodogradnji definiraju s klauzalama cijene radnoga sata i cijena materijala zbog mogućih velikih odstupanja, ali tada se i krajnja cijena broda definira pri isporuci, pa situacija u tom smslu nije toliko bitna.
Jedino gdje brodogradielji i/ili kupac popuše je tečajna razlika jer ona nije predmet ugovoaranja broda u izgradnji jer postoji samo jedan tečaj ili Dolar !
Leconte
Upravo zato što ne mogu predvidjeti buduća kretanja BDI indexa i cijena brodova, mene zanima trenutno stanje i stanjeugovorenih novogradnji te koliko će te novogradnje zbog nepovoljne kupnje obezvrijediti bilancu atpl.
Evo vrlo ugrubo, neka me ispravi tko je bolje upućen: naručena su 4 panamaxa i 3 handyja za ukupno recimo 300 mil dolara. Prema ovoj stranici
bi danas to bilo 4×30 + 3×28 = 204 mil. Pad je izgleda bio u zadnjih pola godine, ako gledamo neki prosjek onda bi valjda bilo 2-3 mil više po brodu, dakle možda ukupno nekih 220 mil. Velim, vrlo gruba računica, prema ovome što se da naći na netu…
[/quote]
Hvala kolega, ovo je već konkretniji podatak. Dakle pad vrijednosti po tome je trenitno cca 30 % ( naravno ako su podaci točni)
Još jednom ponavljam pitanje : zašto mogu pisati samo 4 posta dnevno
Discleimer: Ne posjedujem dionice ATPL i moj post nije nagovor na kupoprodaju dionica ATPL
čita li itko buletin AP ?
lijepo je navedeno da 7 novogranji ima vrijednost 275 mil.$
jednako tako navedeno je da je od toga iznosa već plaćeno preko 100 mil. $
trenutne cijene brodova moguće je pronaći na internetu ali još uvijek ne mogu shvatiti čemu toliko pitanja o tome…brod se amortizira 20 godina i u tom periodu bit će i "dobrih" i "loših" godina…
i taxisti kupuju automobile za obavljanje djelatnosti , prve godine osnovno sredstvo izgubi im vrijednost 20-30 % pa šta sad … ne bi trebali taxirati ?
Reisman
mislim da za nekoga tko ne posjeduje dionice ATPL tebe muči previše pitanja … ako time nisam opterećen ja koji sam 100% u dionicama od čega 70% u ATPL ne vidim razloga da se živciraš time koliko će ATPL ispušiti na brodovima ili neće…
kupi neku dionicu firme bez imovine ( vjerujem da ih ima na ZSE) pa se nećeš morati brinuti koliko će imovina manje vrijediti …
Svi su izgubili u situacij koju imamo sada, a to je da su brodovi naručivani kad im je cijena bila viša, a u međuvremenu im je samo padala. Ali slažem se da ne treba to tako gledati, već je rečeno, imaju oni mix brodova, a i nije im cilj špekulirati, već obavljati djelatnost. Isto tako, prodali su par brodova kad je cijena bila visoka prije krize, ne valja gledati crno ili bijelo.
Ima tu još jedna stvar koju se mora uzeti u obzir: ovo sada su ispregovarani brodovi nakon otkazivanja naružbi koje su bile dogovarane na vrhuncu. Kad moraš ispregovarati situaciju u kojoj potencijalno puno gubiš, moraš nešto i dati zauzvrat. Ja ne znam da li se to dogodilo (bilo po pitanju cijene ili po pitanju broja brodova), ali očekivao bi da je Atlanstka morala dati ustupak pri otkazivanju ugovora.
čita li itko buletin AP ?
lijepo je navedeno da 7 novogranji ima vrijednost 275 mil.$
jednako tako navedeno je da je od toga iznosa već plaćeno preko 100 mil. $
trenutne cijene brodova moguće je pronaći na internetu ali još uvijek ne mogu shvatiti čemu toliko pitanja o tome…brod se amortizira 20 godina i u tom periodu bit će i "dobrih" i "loših" godina…
i taxisti kupuju automobile za obavljanje djelatnosti , prve godine osnovno sredstvo izgubi im vrijednost 20-30 % pa šta sad … ne bi trebali taxirati ?
Pa koliko ja shvaćam netko bi ovdje htio znati kolika će biti cijena atlanske za recimo šest mjeseci i da mu se to potvrdi i potpiše u javnog bilježnika. I tek onda kada bi bilo potvrđeno da će cijena npr ići gore 300% da mu 10 jamaca to jamči svojom imovinom i kad se to dogodi da uloži 10 000 kuna. Ljudi moji ostavite se burze i ulaganja i nemojte razmišljat o stvarima koje ne možete imati.
čita li itko buletin AP ?
lijepo je navedeno da 7 novogranji ima vrijednost 275 mil.$
jednako tako navedeno je da je od toga iznosa već plaćeno preko 100 mil. $
trenutne cijene brodova moguće je pronaći na internetu ali još uvijek ne mogu shvatiti čemu toliko pitanja o tome…brod se amortizira 20 godina i u tom periodu bit će i "dobrih" i "loših" godina…
i taxisti kupuju automobile za obavljanje djelatnosti , prve godine osnovno sredstvo izgubi im vrijednost 20-30 % pa šta sad … ne bi trebali taxirati ?
Pa koliko ja shvaćam netko bi ovdje htio znati kolika će biti cijena atlanske za recimo šest mjeseci i da mu se to potvrdi i potpiše u javnog bilježnika. I tek onda kada bi bilo potvrđeno da će cijena npr ići gore 300% da mu 10 jamaca to jamči svojom imovinom i kad se to dogodi da uloži 10 000 kuna. Ljudi moji ostavite se burze i ulaganja i nemojte razmišljat o stvarima koje ne možete imati.
[/quote]
[lol] [thumbsup]
čita li itko buletin AP ?
Baš sam bacio pred koji sad oko na zadnji broj. Ima doista zanimljivih članaka, od toga o novogradnji, pa do kraćih dijelova vezano uz Marinu Gruž i novu zgradu AP.
S obzirom da je broj iz srpnja, najavljene su mogućnosti raspisivanja koncesije za marinu na jesen, te početak gradnje zgrade.
Danas je Vlada, kako je netko prije stavio, donijela odluku o raspisivanju koncesije:
http://www.vlada.hr/hr/content/download/181495/2649268/file/157.-%201.4.pdf
a i netko je ovdje (ne sjećam se tko je bio) neki dan "s lica mjesta" najavio i vrlo skori početak gradnje.
Dakle, neke stvari se ipak kreću u pozitivnom smjeru od ljeta. [thumbsup]
Dobro ljudi, ne moramo odmah tako oštro. Čovjeka je čisto zanimala informacija, ne znači da zbog nje kupuje ili prodaje dionicu… Ja imam ATPL i nije mi problem reći da bi danas brod kupili jeftinije nego kad su ga kupovali.
Ali ne bih postavljao stvari na način na koji Reisman veli, da su ih pretplatili u odnosu na ono što se danas može dobiti. Možda će to sutra biti još manje, a možda i neće. Isto kao i s dionicama, ako ubodeš pravi tajming, ispadneš genije. Bitna je šira slika…
…i taxisti kupuju automobile za obavljanje djelatnosti , prve godine osnovno sredstvo izgubi im vrijednost 20-30 % pa šta sad … ne bi trebali taxirati ?
Istina, samo što njihovim automobilima zbog bolje turističke sezone ne može porasti cijena za 2-3 puta. Svi smo se uvjerili da brodovima ATPL može i da su rage stare preko 20 godina 2007 i 2008.g. prodavali po cijenama koliko su plaćali nove brodove!
Dakle, sve je u korist ATPL, a smatram da novogradnje uopće nisu preplatili. Da budemo na čisto, nisam zaiteresiran za kupnju dionice, ali smatram da je trenutno potcjenjena!
…i taxisti kupuju automobile za obavljanje djelatnosti , prve godine osnovno sredstvo izgubi im vrijednost 20-30 % pa šta sad … ne bi trebali taxirati ?
Istina, samo što njihovim automobilima zbog bolje turističke sezone ne može porasti cijena za 2-3 puta. Svi smo se uvjerili da brodovima ATPL može i da su rage stare preko 20 godina 2007 i 2008.g. prodavali po cijenama koliko su plaćali nove brodove!
Dakle, sve je u korist ATPL, a smatram da novogradnje uopće nisu preplatili. Da budemo na čisto, nisam zaiteresiran za kupnju dionice, ali smatram da je trenutno potcjenjena!
[/quote]
Opa…
[thumbsup]
[smiley]