ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 25.11.2024. u 15:55
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
21.266
434
49,00
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

@ Reisman

Istina je da ne rade revalorizaciju, ali nisu je radili ni kad je BDI bio u visokim visinama. Dakle, kada je BDI bio na vrhuncu, flota im je u bilanci bila jako potcijenjena, a time i kapital i rezerve.

Pretpostavljam da im se flota u bilanci knjiži po trošku nabave. Kako se migracija flote radila u dugom vremenskom razdoblju, sada u floti ima brodova koji se u bilanci vode precijenjeno (brodovi kupljeni recimo od 2006. ili 2007. naovamo), a neki potcijenjeno (nabavljeni prije 2006./2007.), a u prosjeku je začudo, po mom mišljenju poprilično blizu sadašnjoj tržišnoj vrijednosti flote.
Odnosno, sadašnji prikaz kapitala i rezervi tj. sadašnja BVPS od oko 1030kn/dio je poprilično blizu sadašnjem NAV-u, za koji držim da je u rasponu 750-950kn/dionici. S obzirom na veliku volatilnost vrijednosti brodova tijekom svih ovih godina, držim da je to poprilično mala razlika.
No, zanima me kolika će ta razlika biti kada stignu svi naručeni brodovi koji su naručeni po dosta višim cijenama od trenutnih. Tada će vjerovatno doći do značajnije knjigovodstvene precijenjenosti i razlike preko 30% imeđu NAV-a i BVPS-a.

ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju Nitko me ne može uvjeriti da se vrijednost brodova nije nimalo mjenjala kroz to razdoblje, od 2007.-2010..Pogledajte izvješća JDPL, oni prikazuju pad kapitala i rezervi cca 800 milijuna kuna ( s 1,5 milijardi kuna na cca 650 milijuna, a od toga je gubitak u rdg inosio cca 200 milijuna, ostatak je proizišao iz umanjene vrijednosi brodova). E sad kako je moguće da ATPL brodovi nisu igubili na vrijednosti, ako bi mi mogao netko to pobliže objasniti, te ako griješim ispraviti me.Hvala puno.

Discleimer: Autor texta ne posjeduje dionice jdpl niti atpl i ovaj post nije nagovor na kupnju ili prodaju dionica JDPL i ATPL


Nije li Atlantska u manje od godine dana prodala 4 broda? Nema nikakve potcijenjenosti. Razgovarao s revizorom.

Ne znam o čemu ste razgovarali, ali zaključak vam je pogrešan. Statički gledano ATPL je podosta potcijenjena u odnosu na tržišnu vrijednost, no dinamički gledano.. tko zna što donosi sutra, možda ATPL iduće godine bude i preskupa na 400 kn ako neki novi infarkt strefi financijski krvotok pa se pomorska trgovina svede na pojačanu potražnju za sidrima i sidrištima?

No, hajde da obilježimo i jedan neslavni jubilej, u duhu "bigger fool" teorije.

Zirkao sam neki dan graf dugoročne putanje ATPL.

Ovogodišnji low (trenutno važeći) je bio 11.10.2011. na 388kn.
ATH je bio 3898kn 16.10.2007.

Dakle navršene su 4 godine otkako je najveća budala kupila dionicu ATPL [bye]
(ako slučajno ovo čita nek se ne uvrijedi :))

Dakle, pune 4 godine downtrenda i evo nas na ~10% ATH-a. Jel ovo dno dna ili ne?
Jel najveći s(p)retnik kupovao neki dan po 388,50kn?

Gledajući iz pozicije cijene 3898kn i da smo sada na oko 10% te cijene, dalo bi se zaključiti da niže ne može. No, ako bi se vratili još 4 godine unazad (10/2003) tada je cijena bila oko 22kn.
Je, ne može se to tek tako uspoređivati, pa ovo, pa ono, ali poruka posta je da kod brodara ništa nije nemoguće i potreban je veliki oprez.

Vrijednost Atlantske plovidbe je jako volatilna i ovisi o mnogo faktora čiju je budućnost teško predvidjeti. Cijena ATPL nastoji predvidjeti kretanje vrijednosti Atlantske plovidbe, sa manje ili više uspješnosti, a pravilo je da se uvijek dese periodi pretjerane precijenjenosti kao i potcijenjenosti.
Jesmo li sada u periodu pretjerane potcijenjenosti vrijeme će pokazati, no nemojte biti 100% sigurni u to. Što ste sigurniji, po meni to znači da ste to manje svjesni mogućih prijetnji.
Brodarski sektor, a posebice bulk podsektor, je jako nezgodno tlo za investiranje naprosto stoga što i nema tla.. hehe.. teško je pa i nemoguće ostvariti značajne konkurentske prednosti, a time i sigurnost zarađivanja na duži rok (osim longterm charterima, ali i to ima svoje zamke).


@ Reisman

Odnosno, sadašnji prikaz kapitala i rezervi tj. sadašnja BVPS od oko 1030kn/dio je poprilično blizu sadašnjem NAV-u, za koji držim da je u rasponu 750-950kn/dionici. S obzirom na veliku volatilnost vrijednosti brodova tijekom svih ovih godina, držim da je to poprilično mala razlika.
No, zanima me kolika će ta razlika biti kada stignu svi naručeni brodovi koji su naručeni po dosta višim cijenama od trenutnih. Tada će vjerovatno doći do značajnije knjigovodstvene precijenjenosti i razlike preko 30% imeđu NAV-a i BVPS-a.

a jesi li računao za koliko mogu prodati brodove koje trenutno imaju? to bi im bila realna vrijednost …

nekako mi se ne čini da cijena ima prostora za rast, osim ako mirovinci ne udare, a čini se da neće ….


ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju

ja nisam neki od knjigovodstva ali kaj nije upravo u tome poanta? [smiley]

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/



ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju

ja nisam neki od knjigovodstva ali kaj nije upravo u tome poanta? [smiley]
[/quote]

Poanta je u tome da Atpl ne radi vrijednosno usklađivanje.


ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju Nitko me ne može uvjeriti da se vrijednost brodova nije nimalo mjenjala kroz to razdoblje, od 2007.-2010..Pogledajte izvješća JDPL, oni prikazuju pad kapitala i rezervi cca 800 milijuna kuna ( s 1,5 milijardi kuna na cca 650 milijuna, a od toga je gubitak u rdg inosio cca 200 milijuna, ostatak je proizišao iz umanjene vrijednosi brodova). E sad kako je moguće da ATPL brodovi nisu igubili na vrijednosti, ako bi mi mogao netko to pobliže objasniti, te ako griješim ispraviti me.Hvala puno.

Discleimer: Autor texta ne posjeduje dionice jdpl niti atpl i ovaj post nije nagovor na kupnju ili prodaju dionica JDPL i ATPL

Pravila struke su vrlo jasna kao i amortizacija brodovlja, gdje je problem ?
Uporno mješate tržne okolnosti i amortizaciju .
Danas banke nude i kredite po 0.5% ( u zapadnim zemljama ) pa ih nitko ne želi, po tome ispada da banke vrijede puno manje s istim novcem u kasi ?
Jeli čaša polupuna ili poluprazna ?

MODERATORI SU ME ISKLJUČILI ! Sve što sam pisao i pišem je osobno mišljenje bez odgovornosti.


…Tada će vjerovatno doći do značajnije knjigovodstvene precijenjenosti i razlike preko 30% imeđu NAV-a i BVPS-a.

Smootko,
Konkretno kao i uvijek na temi, svaka čast. Ja bi dodao, da ovdje BV ionako nije toliko bitan, vrijednost brodara ili njihovih dionica se uvijek računala po NAV-u, pa stoga…

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire



ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju

ja nisam neki od knjigovodstva ali kaj nije upravo u tome poanta? [smiley]
[/quote]
kaj sam sad krivo napisal da sam dobil 1? morti na krivom jeziku? [huh] ne mre čovjek niš pitat..

oli ća san tia reć ća nije neto dobit upravo promina kapitala i rezervi, ne razumin se ja u te libre, ali nisan još vidia neko izviješće di to nije tako? ne bi bilo logično da nije, oli?

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/



ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju Nitko me ne može uvjeriti da se vrijednost brodova nije nimalo mjenjala kroz to razdoblje, od 2007.-2010..Pogledajte izvješća JDPL, oni prikazuju pad kapitala i rezervi cca 800 milijuna kuna ( s 1,5 milijardi kuna na cca 650 milijuna, a od toga je gubitak u rdg inosio cca 200 milijuna, ostatak je proizišao iz umanjene vrijednosi brodova). E sad kako je moguće da ATPL brodovi nisu igubili na vrijednosti, ako bi mi mogao netko to pobliže objasniti, te ako griješim ispraviti me.Hvala puno.

Discleimer: Autor texta ne posjeduje dionice jdpl niti atpl i ovaj post nije nagovor na kupnju ili prodaju dionica JDPL i ATPL

Pravila struke su vrlo jasna kao i amortizacija brodovlja, gdje je problem ?
Uporno mješate tržne okolnosti i amortizaciju .
Danas banke nude i kredite po 0.5% ( u zapadnim zemljama ) pa ih nitko ne želi, po tome ispada da banke vrijede puno manje s istim novcem u kasi ?
Jeli čaša polupuna ili poluprazna ?
[/quote]
O kakvoj amortizciji vi pišete? Ovdje nije bilo ovora o nikakoj amortizaciji Mislim da niste shvatili što pitam, stoga je i vaš odgovor potpuno u krivom smjeru.



ok ali jedna mi stvar nije jasna.Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju

ja nisam neki od knjigovodstva ali kaj nije upravo u tome poanta? [smiley]
[/quote]
Ovdje nije problem kako je knjižena neto dobit, već vrijednoso usklađivanje
Problem je u tome što vrijednost brodova nije revalorizirana na niže, jer u današnje vrijeme brodovi ne vrijede kao 2007.

da su revalorizirani na niže, onda ne bi bilo neto dobiti ili bi ona bila manja za iznos vrijednosnog usklađivanja.. ili?

poslovni rashodi- vrijednosno usklađivanje dugotrajne imovine, aop 127.

Anonimno, 16.10.2011. u 22:38
Ako atpl svaki kvartal radi vrijednosno usklađivanje kako su onda kapital i rezerve na kraju 2010. godine promjenjene u odnosu na 2007 za onoliko koliko je iznosila ukupna neto dobit u gore gledanom razdoblju

https://childhealthsafety.wordpress.com/2012/03/14/government-experts-cover-up-vaccine-hazards/

New Report

Close