ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.12.2024. u 20:39
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,78
1.626
38
42,50
43,00
-1,16%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

@ toknezev

Sigurno,dogodi se

Malo o najavljenom poslovnom rezultatu.Hvala Misku na iscrpnom izvještaju sa Skupštine.
Prije svega: ATPL mi čini dobar dio portfelja dionica.Nisam iz Grada pa emocije lokalnog tipa ne utječu na moje prosudbe.Mali sam dioničar koji je investirao u nešto na čemu želi srednjeročno i dugoročno zaraditi i kroz tu prizmu promatram kompaniju.
Najavljeni poslovni rezultat smatram razočarenjem.S dobiti od 215 mil kn tržišnu cijenu smatram dosta nategnutom (P/E dosta iznad 20 , Book ne treba ni spominjati , jer nije realan) , pa i u odnosu na NAV , koji smo prije nekog vremena izračunavali i prodiskutirali.
Bojao sam se rezultata DA i hotela , međutim oni čak zajedno odbacuju dobit od 20-ak mil.
Ne mogu vjerovati da brodarski dio u 2. polugodištu – uz sve pozitivno što se dogodilo (eksplozija indeksa , 2 nova broda ) ostvaruje istu dobit kao u 1. polugodištu ! Vidim da su to neki objašnjavali prijevremenim vraćanjem kredita ili investicijama što ne drži vodu.Prijevremeno vraćanje umanjuje obveze i razlika je samo dio kamata koji je na ukupne troškove relativno beznačajan.
Pošto ne mogu vjerovati da prihodi nisu rasli – to je jednostavno nemoguće – ovakva dobit mora biti rezultat povećanih troškova.
Čuli smo za tečajne razlike – 30 mil.Slutim da se ostatak , najveći dio , povećanja odnosi na famozne neidentificirane “Ostale troškove iz poslovne djelatnosti” , a to mi se nikako ne sviđa.Oni će vjerojatno biti napuhani do dvjestotinjak mil kn.
Ukratko , ako gledamo usporedbu s prošlom godinom , na TCE , koji je sigurno rastao oko 100 % imamo dobit koja je porasla tek nešto više.Neću nabrajati brodare čije sam poslovne rezultate išao gledati ovim povodom ,tek na zaključak iz analiza njihovih rezutata za I-IX (ovisno o izloženosti spot-u) : 100 % povećanja TCE nosi najmanje nekoliko puta veće povećanje neto-dobiti.Ekstrem: DryShips je na 119 % povećanja TCE imao (na isti broj brodova) povećanje dobiti od 2500 % !!! Ni dugoročnijim čarterima orijentirani brodari nisu propustili povećati dobit nekoliko puta.
Na umanjenje dobiti u 4.Q sigurno je značajno utjecalo dokovanje Jadrana i Pelješca – nekih 20-30 mil kn.
No , niti sa tim iznosom dobit ne bi bila impresivna. Poanta je neostvarivanje odgovarajuće dobiti pod izrazito povoljnim tržišnim okolnostima , i to najvjerojatnije zbog neobjašnjivo ubrzanog rasta troškova.
Uzevši u obzir takav način poslovanja , ne vidim nešto posebno pozitivno na obzoru u 1.Q 2008.Pelješac će biti u doku tko zna koliko (Jadran 75 dana) , a slično se može očekivati i za Konavle i Mljet.Kineske novogradnje će biti u pogonu – ako bude sreće – tek u 2. i 3.Q.Smatrat ću velikim uspjehom ako do kraja 2008. u pogonu bude prvi Vijetnamac.Ostala dva , ako nisu prodana , ne prije 2009.Handyji tek iza 2010. ,što je dobra priča , ali predaleko.Uz to ,idu troškovi renoviranja hotela i zračne flote , na desetke mil. kn. koji se neće brzo vratiti ,osim kroz povećanje vrijednosti nekretnina ,koje se zbog načina vođenja knjiga neće preliti u Book.

Da se ovo ne pretvori u “Rat i mir” zaključujem: ATPL je čvrsta , stabilna i dobra firma sa nekretninama (šteta što marine neće biti još dugo “zbog papira”) u Dubrovniku i poslovanjem na svjetskom tržištu.Zbog toga – i zbog najavljenog nastavka pozitivnih tržišnih kretanja u 2008. – ću je zadržati u portfelju , ali ću u pogodnom trenutku smanjiti njen udjel u portfelju u korist firmi s većim srednjeročnim potencijalom rasta.Trebala je biti lokomotiva portfelja , ali je ovakvim naštimavanjem dobiti postala jedan od njegovih inertnijih dijelova.Sve se više bojim da ekipa lokalnih legendi ,koje su se već obogatile ,nije zainteresirana za povećanje cijene(vidi pod ADRIS).

Hvala na iscprnom izvjescu

Sa svojim skrominim znanjem ja vidim stvari ovako.

Prije svega glavni prihodi su bordarine i na temelju njih svi mi temljimo svoja ocekivanja analogno tome pokusava se NAV-om doci do vrijednosti dionice. Osobno radim u velikom privatnom koncernu i znam da je sav potencijal racunovodsveni i financijski usmjeren u prikazivanju sto manje dobiti i da se koriste razni instrumenti da bi se to postiglo, kao i ustalom u skoro svim firmama (ne mislim da sam otkrio toplu vodu time). Tako da ne vidim toliki problem u prikazanoj dobiti, po meni bi trebalo sacekati ili potraziti koliko su prihodi rasli jer mislim da su svi ovdje vise manje istog misljenja da Uprava zna sta radi i imaju dosta segmenata za investiranje sredstava. Dok god prihodi rastu mislim da nema zime, a slazem se sa cinjenicom da su svi ocekivali da ce prihodi biti toliki da se nece moci sakriti dobit a pitanje je da li su prihodi podbacili ili su gospari toliko vjesti da su ih uspjeli sakriti.

Pozdrav


Najavljeni poslovni rezultat smatram razočarenjem.

Nevjerojatno koliko su neki “investitori” neuki! Jesi li ti uopće svjestan koliko košta obnova flote kao što je ova sad, a Atlantska koristi svoja sredstva za obnovu iste uz minimalno zaduživanje. Radi se i veliki otpis tj. amortizacija iste, koja poslije kod prodaje ulazi u čistu dobit, itd…Pogledaj malo bilancu prije komentara koji nemaju veze sa stvarnošću! 43 mil.$ čiste dobiti vama je malo? Naravno da vam je malo, bilo bi vam malo i 430 mil. kada očekujete rast dionice od 100% za dva mjeseca. Svi ovi koji danas prodaju su sitni investitori, “HT-ovci” i zaista nisu bitni za daljnje kretanje cijene Atlantske plovidbe. Za sve daljnje investitore u ovu dionicu bi preporučio, oprezno sa novogodišnjim željama!

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire


Osobno radim u velikom privatnom koncernu i znam da je sav potencijal racunovodsveni i financijski usmjeren u prikazivanju sto manje dobiti i da se koriste razni instrumenti da bi se to postiglo, kao i ustalom u skoro svim firmama (ne mislim da sam otkrio toplu vodu time).

Sumnjam da vlasnika tvoje firme muci cijena dionice.

Investitor sam , a ne zaposleni ili sugrađanin.
Vjerujem da Uprava “zna što radi” ali mi to nije dosta. Ako se to znanje svodi na prikrivanje rezultata , koji će možda izgledati i bolje zbog prodaje starijih brodova , nisam zadovoljan.
Novogradnje jako kasne i propuštaju izvrsne tržišne uvjete , od marine do daljnjeg ništa (vidi susjedni forum) ,u hotele se puno ulaže , ali to za dobit ne znači skoro ništa.Povećava se njihova vrijednost , koja nije realno iskazana u bilanci.
Respektabilna su firma u svakom slučaju , alio sam već gore rekao čega se bojim.
U svom Bulletinu i na web stranici imaju puno informacija , ali ne vidim zašto ne bi – kao druge svjetske brodarske firme npr. za početak bar pri kvartalnim izvješćima objavljivali “Fleet profile” iz kojeg bi dioničari vidjeli gdje su i pod kojim uvjetima zaposleni brodovi.Ako to drugim brodarima nije poslovna tajna (bar prema dioničarima) ne bi trebala biti ni njima….Tako bismo lako mogli izračunati prihode.
No,problem je u troškovima……..


No,problem je u troškovima……..

A to su? Nabroji problematične troškove kod Atlantske.

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire


ŠPANCIR: ” Najavljeni poslovni rezultat smatram razočarenjem.” Nevjerojatno koliko su neki “investitori” neuki! Jesi li ti uopće svjestan koliko košta obnova flote kao što je ova sad, a Atlantska koristi svoja sredstva za obnovu iste uz minimalno zaduživanje. Radi se i veliki otpis tj. amortizacija iste, koja poslije kod prodaje ulazi u čistu dobit, itd…Pogledaj malo bilancu prije komentara koji nemaju veze sa stvarnošću! 43 mil.$ čiste dobiti vama je malo? Naravno da vam je malo, bilo bi vam malo i 430 mil. kada očekujete rast dionice od 100% za dva mjeseca. Svi ovi koji danas prodaju su sitni investitori, “HT-ovci” i zaista nisu bitni za daljnje kretanje cijene Atlantske plovidbe. Za sve daljnje investitore u ovu dionicu bi preporučio, oprezno sa novogodišnjim željama!

1.Ne smatram se neukim investitorom
2.Obnova flote košta onoliko koliko su objavili
3.Minimalno zaduživanje nisam primijetio – dugoročne obveze su prilične (u zadnjem izvješću veće od 220 mil USD)
4.Veliki otpis , amortizacija – amortizacija zajedno s kamatama je reda veličine 50 mil kn ; za usporedbu , “ostali troškovi” su veći od 160 !! Amortizacija …”koja kod prodaje ulazi u čistu dobit” kao i dobit proizašla iz prodaje brodova me ne impresionira
5.Dugo sam gledao bilancu , a i RDG , ne samo ATPL nego i usporedivih brodara i iznio sam zaključke koji ne moraju biti točni , ali se moraju argumetirano (brojčano) pobiti
6. ..”43 mil.$ čiste dobiti vama je malo”…- jest , malo mi je ,obzirom na to da su slične firme na istom tom svjetskom tržištu zaradile puno više.Dioničar sam , nisam obožavatelj da prihvaćam sve što Uprava radi bez detaljnog i logičnog obrazloženja.
7.Ne očekujem rast od 100 % za dva mjeseca ,jer onda ne bih bio investitor , već špekulant.Očekivao sam cijenu od 4.000 u roku od 6 mjeseci ; sad bih bio sretan da bude tolika za godinu dana.Ipak , kod nas nije zanemariv ni efekt krda (npr početkom 2008.), iako su pokazatelji pri sadašnjoj cijeni vrlo nategnuti….

uf, bas se zagrijala tema, neka to volim sve dok je konstruktivno.

Spancir, sam sam priznao da to ne drzi vodu. Nisam racunovodja iako to nije isprika. Slazem se, trebao sam baciti pogled na FI i sve bi mi bilo jasno. Sada sam malo bacio pogled na FI i ono sto je, misim Leon napomenuo da je Atlantske 4Q uvijek losiji, bez obzira na vozarine. Mislim da necu otkriti toplu vodu ako kazem da to nije nista neobicno, firme opcenito uvijek imaju malo losiji 4Q, da ne idem sada u detalje i opet nesto pogrijesim. Febo i Vipy tu mogu uskociti ako hoce.

Uletio sam u gresku i pokusao komentirati FI koje uopce nisam vidio, bas kao ni ti i bilo tko drugi na forumu, vjerujem[smiley]. Zatro smatram da to FI treba prvo vidjeti.

Samo bi napomenuo da mi ne znamo sto je tocno Jere mislio kada je rekao da ce dobit biti 43 milijuna USD. Je li on vec vidio skoro zavrseni FI ili je to promatrao kumulativno?

dobit prva tri kvartala: 165 mil kn. Kumulativno po kvartalu ispada 55 mil kn. Pribroji tih “kumulativnih” 55 mil kn i dobit ces 220 mil kn. Odnosno nesto vise od spomenutih 43 milijuna USD. Ne kazem da ce dobit biti veca, nego ukazujem da besmisao komentiranja tog navoda. Eto, ja bi sad mogao pokusati pravdati manju dobit i “izmisljati ” razloge povecavanja troskova (npr. ako je Atlantska odlucila dati premije Kinezima da to ipak malo poguraju naprijed – odnosno popustila pred uvijenim ucjenama, moze li se to uknjiziti kao rashod, umjesto da ide u pasivu?) no to je samo mlacenje prazne slame, IMHO…

Febo, spomenuo si korporativne obveznice i/ili dokap. Nemoj zaboraviti da prodajom brodova mogu namaknuti znacajan dio sredstva za nove investicije, kako je napomenuo Smart.

hehe, cini se da Spancir nije jedini koji je razocaran s Izvanrednom skupstinom i dobiti. ATPL -4%. A sve prodavali mali “investitori”[tongue]

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


Očekivao sam cijenu od 4.000 u roku od 6 mjeseci…

Sorry, očito je tvoj problem kasnog ulaza u ATPL. Početkom godine je bila ispod 1000 kn i mnogima koji su tad ušli 3000 je fantastična cijena! Razlog današnjeg pada je sasvim druge prirode, a vidi se po cijelom tržištu. Fond menadžerima dimi iz prstiju!

Puno lakše je pričati o novcu nego ga stvarati - Voltaire

Smart..
kakva je tvoja procjena kretanja cijene dionice u iduća 3 mjeseca??

"Da ne mrzin,i buden pošten, iskren i odan, a razliku između zla i dobra, nisan naučija ni od fratra, ni hodže, ni popa "

Ponovicu jos jednom samo su Imperijal i Libertas trebali u4Q donjeti dobiti cca 50 miliona kuna .Postavljam sada pitanje sta su svi ostali brodovi stajali u lukama?

SAM PROTIV SVIH

New Report

Close