Evo, panamaxi prestigli supre, napokon su vozarine poredane po veličini brodova [thumbsup]
Dobro, zbog čega nisu bile poredane po veličini?
Leconte @ nemozes usporedjivati 2009 i danas…pa zar ne vidis koji su ovo mizerni volumeni…zato i nema odbijanja…nit aktivnih prodavaca nit kupaca…345 komada protrgovano…malo jaci dan 1000 kom cca..nedovoljno… [undecid]
na samom dnu je promet uvijek mali …
pogledaj malo graf iz 2009. nakon cijene od 500 kn u kratkom je roku skočila na 1350 kn … misliš li da je nemoguće da ponovi sličan scenario? dovoljno je da skoči na 800 kn pa da zaradiš 100% …ali treba imati muda i riskirati…izgubiti 100 kn po dionici ili zaraditi 200,300,400…
Očito je riječ o vrlo volatilnoj dionici, ali 2009. je bio skok uvelike zbog dividende, ako se dobro sjećam…
[/quote]
ma imate sjajnu memoriju. da li se sjecate da je iskazana dobit za 2008. bila veca nego trenutna ukupna trzsina vrijednost atpl. rekli bi nasi susjedi bosanci i hercegovci (mašala).
Ova dionica nema niti jedan razlog za veći pad, ali zato ima bezbroj razloga za veći rast! Na cijeni od 700 kuna nedavno vozarine su bile niže, a gle sada čuda, više vozarine – niža cijena. Naučna fantastika!
Sada će se naći neki "pametnjaković" koji će reći kako vozarine nisu bitne! A zašto su onda bile bitne kada su padale?
Vozarine su, ako gledam BDI/BPI kroz duži period, prilično volatilne, ćudljive i nepredvidljive…barem kratkoročno gledano.
Kad misliš kako je nešto logično, sve ode na kraju u nekom drugim smjeru…i obrnuto, kad "nije logično" i ravnaš se po tome, odjednom postane logično. [bye]
Ova dionica nema niti jedan razlog za veći pad, ali zato ima bezbroj razloga za veći rast! Na cijeni od 700 kuna nedavno vozarine su bile niže, a gle sada čuda, više vozarine – niža cijena. Naučna fantastika!
Sada će se naći neki "pametnjaković" koji će reći kako vozarine nisu bitne! A zašto su onda bile bitne kada su padale?
pa nisu bile bitne [rolleyes]
Vozarine su, ako gledam BDI/BPI kroz duži period, prilično volatilne, ćudljive i nepredvidljive…barem kratkoročno gledano.
Kad misliš kako je nešto logično, sve ode na kraju u nekom drugim smjeru…i obrnuto, kad "nije logično" i ravnaš se po tome, odjednom postane logično. [bye]
Kolega, u kojem to smjeru Vi mašete? [smiley]
Dobro, zbog čega nisu bile poredane po veličini?
[/quote]
Što veća klasa to volatilnije vozarine. Stoga su u downturnu vozarine za cape-ove bile ispod panamaxa i supramaxa, a panamaxa ispod supramaxa. Handysize su najžilaviji, ali zato puno ni ne rastu.
Kad je situacija normalnija, onda se i vozarine poslažu po veličini (u očekivanju novog dowturna dodao bih).
Evo, iz jednog reporta ratio odnosi među klasama:
Cape / Pmx 1,87 ::: 0,89 YTD
Pmx / Smx 1,00 ::: 0,96 YTD
Smx / Handy 1,40 ::: 1,34 YTD
Cape / Smx 1,88 ::: 0,86 YTD
Evo i prosječne YTD vozarine:
Cape 12.371
Pmx 13.857
Smx 14.401
Hsize 10.759
Evo dole dva godišnja grafa za usporedbu, ATPL i DSX.
Najniža cijena DSX-a u zadnjih godinu dana je bila 6,59 dolara, a trenutna cijena je 8,45 dolara. To znači da se cijena od najniže odbila blizu 2 dolara ili oko 30% od najniže.
Dok u međuvremenu najniža cijena ATPL je bila 388,5 kuna, a trenutna je 405. To znači da se cijena ATPL od najniže odbila svega oko 5%.
Prostor za rast ATPL je u uovoj usporedbi za cijelih 25%, to jest cijena ATPL bi trenutno uporedno sa DSX-om trebala biti iznad 520 kuna. Da li je to primjerna usporedba? Većina ulagača će prosuditi u većini slučajeva na način da li su IN ili OUT, ali grafovi tako govore. Veća vjerovatnost je da će ATPL narasti za 100 kuna, nego da će pasti za 100 kuna. Uvelike ovisi i o FI za 3 kvartal, pa "bumo" vidjeli na koju će stranu "prevagnuti"!
Ako uzmemo da bi srednja cijena između najviše i najniže na DSX-u bila oko 10 dolara, a na ATPL srednja cijena između najviše i najniže godišnje bila bi 600 kuna. Opet ispadne da je DSX daleko bliži srednjoj cijeni, odnosno do 10 dolara trenutno fali još 1,5 dolara ili oko 28% od najniže cijene, a kod ATPL do srednje cijene tj. 600 kuna fali preko 50% od najniže cijene tj. od 388,5 kuna.
Prostor za rast je 22%, s tim da DSX stagnira na zadnjoj cijeni, u što sumnjam, jer najvjerovatnije da će i dalje rasti ako bude BDI rastao, pa će se razlika i dalje povećavat. Naravno ako ATPL i dalje bude stagnirala na ovoj cijeni usprkos oporavku ostalih brodara. Kod nas je sve moguće! [wink]