$43M. to znači oko 215M kn. sami 4Q oko 49M kn. na cijeni od 3.400 to daje P/E oko 20. očekivao sam malo bolje.
Slazem se.
4Q manji od 3Q?!? Nevjerojatno.
Našao sam zanimljiv link na drugim temama…
http://www.apex-securities.hr/pdf/IR%20-%20Brodari%2014-11-07.pdf
http://www.apex-securities.hr/pdf/IR%20-%20Brodari%2029-11-07.pdf
China predicts 60% ore surge
By 2010, the volume of Chinese iron ore import shipments is forecast to reach 650M tonnes, according to a Reuters report from Shanghai. This estimate, which compares with an expected 400M tonnes in 2007, comes from a research team in the National Development & Reform Commission, the state planning agency. China already accounts for more than half of all iron ore shipments and this global figure is anticipated by the market to reach 780m tonnes in 2007, representing a rise of 8% year on year. Speaking for the research team, Yin Zhen said that by 2020 it is estimated that Chinese imports will reach over 800M tonnes. He also expects coal shipments to China to hit 1bn tonnes by 2010 and 1.2bn tonnes by 2020, while crude oil imports should reach 300M tonnes by 2010 and will exceed 400M tonnes by 2020.
fini rast
stvarno lijepo što mi niko nije odgovorio ni na jedan post…
no nebitno, bojim se da ste svi razočarani!
3q manji od 4q, za brodogradnje se zna još od kad je cijena bila ispod 1000, dokapitalizacija nema, itd.
da me ne bi slučajno neko krivo shvatio, mislim da će atpl rast jer previše je tu novaca ulupano od strane raznoraznih fond managerčića, al dok drys nebu prek 100 ja sa ozbiljnijom količinom ne ulazim
no niti ne izlazim dok mi ne dođe mazda! [cool]
pozdrav i u nadi zahvaljujem onome tko mi odgovori na moja pitanja! [thumbsup]
evo šora me hyperkreativnost pa da malo kreativno umjetnički oplemenim nedavno postani graf… [smiley]
i još jednom napominjem, ne želim bit destruktivan niti želim da neko misli da drukam na dole u nekakvim željama za dokupom što mi je hypersmiješno jer nisam ja market maker!
samo u želji za nadopunom znanja bi volio komentare nedavno napisanog plus ovog!
ako neko ne zna što sam pito il piso nek pogleda par postova unatrag!
fala i laku noć! [cool]
Mislim da bi se kod ATPL trebao uzimati P/E za dva zadnja quartera + projicirani za slijedeca dva i to bi dalo neku bolju sliku. Gledajuci prijasnja izvjesca vidljivo je da je 4Q bio uvijek losiji od prethodnih iako se dobit ne oporezuje. Mozda netko zna razlog istome.
drage kolege,pogotovo ove iskusnije kao sto su sakai,strawinski,špancir pa i kolega ententinis koji se odavno nije javio molio bih za jedno pojasnjenje.naime nakon sto su me na prvi pogled jako razveselili podacio o dobit cca 215M kn jutros se u meni probudio mali skeptik.radi se o sljedecem:neto dobit 4Q je oko 50M kn,znaci da je dnevna dobit oko 555000 kn sto odgovara priblizno 110000 $.koliko sam ja upoznat sa brodarima ,a i kap.Jerkovic je to jednom izjavio,ova djelatnost bi bila isplativa i kada bi vozarine pale na 12000$ dnevno.u dosadasnjim postovima smo vidjeli da je LIBERTAS vjerojatno u t/c na 5 godina i to je 45000$ dnevno,IMPERIAL je na mislim na t/c 4-6 mjeseci i to je jos 77000$ dnevno.zajeno oni ostvaruju u 4Q 122000$ bruto,ako uzmemo jako konzervativno da je trosak za svakoga od njih 12000$ ispada da je njihova neto dobit 98000$ dnevno,sto znaci da su samo oni zaradili u 4Q oko 48M kn.iz posta kolege miska vidi se da su hoteli i DA poslovali sa nekakvom dobiti i da nije trebalo pokrivati njihove minuse,ostaje mi zakljucak da su ostalih 12 bulkera(trinesti JADRAN je bio u doku pa ga ne racunam)te 4broda za teske terete i dva obalne plovidbe napravili mizernu dobit od svega 2M kn u 4Q.u dobroj vjeri da se nisam naspavo i da sam se naveliko isfaljivo u ovoj racunici molio bih da mi ukazete na greske.zahvaljujem na razumjevanju[undecid]
Ufff, Misko, to ja zovem izvjescem! [thumbsup] Cijela godina, svi vazni poslovi I planovi u jednom postu! Puno hvala I mogu samo dodati:
Tennōheika banzai ! [proud]
Sto se tice dobiti, ja sam konzervativno ocekivao 220 mil kn, kao sto sam vec napomenuo. Toliko bi I bilo da nema ovih negativnih tecajnih razlika, sto je I razumljivo. Leon je vec napomenuo jednu vaznu stvar, no razloge zbog kojih je dobit manja u zadnjem kvartalu je tesko dokuciti. Moze biti svasta – krediti uglavnom dospijevaju krajem godine? (logicno da su tako nastimali placanje kad doznaju koliko imaju love – tako sam si I ja nastimao ratu kredita nakon place). To mi je nekako najizglednija solucija.
Ipak, ne mogu se oteti dojmu da su “Korejci” (panamaxi) mozda I trebali donijeti prevagu, ali kad vidimo da je Jadran bio na doku 2 mjeseca, a evo tamo stize I Peljesac…. Samo jos da se vratim na dobit:
Kad pogledam dospijeca Zagreba I Mihe Pracata, uocavam da je rok pomaknut u pozitivnom smjeru. Znam da I ovako oni kasne pola godine, no pitam se jeli moguce da je dio dobiti otisao kao stimulacija da Kinezi ipak malo ubrzaju tu gradnju. Znam da bi trebalo biti obrnuto (Kinezi bi trebali platiti penale za zakasnjenje) no cini mi se da brodogradilista na “Divljem Istoku” mogu raditi sto hoce u trenutnoj situaciji. Znate kak je vec lako natjerati Kineze da postuju zadane rokove ili plate penale…
Bilo kako bilo, Jere kaze da dobit nece biti manja od ove godine. Stari lisac je bio poprilicno oprezan, valjda racunajuci da BDI moze nesto I pasti. Cak i ako se to dogodi, tu su Kinezi, koji ce amortizirati eventualno slabljenje marketa (a to se opet ne bi trebalo dogoditi). U iducoj godini Korejci ce biti perjanice (novi brodovi, nema potrebe za dokovanjem I dodatnim troskovima) I nadam se da ce Uprava znati ugovoriti “Kineze” u pravom trenutku.
Sto se tice “Vijetnamaca” ja ocekujem da ce barem Drzic biti predan u 2008. godini, no treba biti svjestan da ce oni pravu premijeru imati u 2009. godini. Bilo bi ih lijepo imati I ranije, no I stare rage donose dobit, zar ne.
Handsize – Misko bio si u pravu, evo prvog komentara! Kad vidim da je Tankerska uspjela ugovoriti 2 Handya kod Korejaca s razumnom isporukom (2010.?) dodje mi da placem. A opet, mozda je Uprava u pravu sto ne zeli grlom u jagode I iskesirati 10-20 mil USD vise za nove brodove, jer tko zna kako ce izgledati market 2010/1 godine… ipak, Korejci su se dosad pokazali vrlo poslovni (STX, ne znam kakva je situacija sa SPP) kod postivanja rokova. 6 kasnjenja u ovom razdoblju (Kinezi!)…ufff, necu ni racunati oportunitetni trosak….
Eto, da I ja zakljucim sa tvrdnjom da je bolja I “manja” dobit ali da nam Kinezi stignu kako je Jere najavio na izvanrednoj skupstini (mjesec dana ranije za Zgb I mjesec –dva za Pracat): evo samo ugrubo racunica : sve skupa tri mjeseca ranije, 4,5 milijuna dolara veca dobit (za ta tri mjeseca). Jer, osim sto velika dobit lijepo izgleda, ne vidim neke koristi za nas dionicare u svemu tome (dividenda nije bas izdasna). Dopustam da velika dobit utjece pozitivno na rast dionice, no znate na sto sam mislio… brodovi su ipak brodovi.
Banzai
[wink]
Jozo, samo naprijed… konstruktivna pitanja su uvijek dobrodosla. Vec mi je muka od ovih hocu-necu, kupujem-prodajem postova…
Bojim se da me precjenjujes, a vjerujem da bi ti na ova pitanja vise mogao odgovoriti strucni brodarsko-racunovodstveni tim Techman-Febo-Vipy-Derby… (Bosun takodjer, neka mi ostali oproste sto sam ih izostavio, tesko ih se svih sjetiti ovako rano ujutro). Iznio sam neke pretpostavke o 4Q koje su uistinu wild guess (otplata kredita), no uistinu ne vidim drugog razloga za “manju” dobit.
Koliko sam ja upoznat sa placanjem, brodovi se placaju u ratama od cca 20 % (ugovor, rezanje celika, kobilica, porinuce, predaja). U 4Q porinut je Zgb (3.11.), Drzic je dobio kraljesnicu (15.11) tu je trebalo nesto platiti. Dosad su novogradnje financirali kreditima, a moguce je da su, buduci da je brodarski market izrazito bull, malo promijenili politiku i odlucili se financirati to iz dobiti, a ne uzimati kredite koje treba otplacivati sa kamatom. Mislim da je to cak i djetetu jasno [wink]
Evo, ako je moja racunica tocna, 20 % Kinezima iznosi 7,32 mil USD, a 20 % Vijetnamca je 5,62 mil USD (cca 13 mil USD). Neto dobit za 4Q je cca 10 mil USD, i uistinu ce cini nelogicnom, ukoliko zanemarimo otplate novogradnji.
Ako su moje racunice i pretpostavke barem djelomicno tocne, mislim da je sve OK. Problem je u nama dionicarima koji vole zaboraviti/ignorirati ono sto im “ne ide” u prilog. Dakle, ukoliko sam u pravu, dobit 4Q uopce nije losa.
Ostali?
Evo opet mene da unesem malo pomutnje u redove Atlantasa[wink]
Znaci najavljeno je 7 novih brodova do pocetka 2009g. Sad cu izlistati sve novogradnje:
Hull No. Type Dwt GRT Size Unit CGT Delivery Yard Contract Date Current Owner Price Currency
05C-61 Bulk 80,3 43 80,3 DWT 19,445 2008-01 Jiangsu Eastern 1/1/2005 Atlantska Plovidba
05C-62 Bulk 80,3 43 80,3 DWT 19,445 2008-04 Jiangsu Eastern 1/1/2005 Atlantska Plovidba
N/A Bulk 37,5 24,124 37,5 DWT 13,668 2008 Jiangsu Eastern 8/11/2006 Atlantska Plovidba 25 $m
N/A Bulk 37,5 24,124 37,5 DWT 13,668 2008 Jiangsu Eastern 8/11/2006 Atlantska Plovidba 25 $m
N/A Bulk 37,5 24,124 37,5 DWT 13,668 2008 Jiangsu Eastern 8/11/2006 Atlantska Plovidba 25 $m
N/A Bulk 37,5 24,124 37,5 DWT 13,668 2009 Jiangsu Eastern 8/11/2006 Atlantska Plovidba 25 $m
Type Name Built Size Unit Dwt Yard Sold En Bloc US$m Sellers Buyers
Bulk N/B RESALE HULL 53-HL05* 2008 53,000 DWT 53,000 Ha Long Shipyd. 2007-09-28 # Atlantska Plovidba Undisclosed interests
Bulk N/B RESALE HULL 53-HL06* 2008 53,000 DWT 53,000 Ha Long Shipyd. 2007-09-28 Atlantska Plovidba Undisclosed interests
Bulk N/B RESALE HULL 53-HL08* 2009 53,000 DWT 53,000 Ha Long Shipyd. 2007-09-28 # Atlantska Plovidba Undisclosed interests
Ispricavam se ako ispadne nepregledno.
Dva Vijetnamca su oznacena sa EN BLOCK prodajom (sto bi znacilo kao grupnom prodajom) tako da pretpostavljam da se treci brod tu nasao greskom. Znaci oduzmimo jednog Vijetnamca i dosli smo na 7 brodova do “pocetka” 2009g. kako je najavljeno na Web-u radio Dubrovnika.
S obzirom da je samo jedan Vijetnamac oslovljen imenom (Drzic) a drugi ne, to mi se cini jos izvjesnije.
Inace vlasnik sam dionica Atlantske plovidbe i sve ovo nije ni druk na dolje ni gore jer su u svakom slucaju posteno zaradili.
Dakle?