Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
techman ti si pravi medvjed…promijeni malo kožu..biti vječiti pesimista nije dobro…dakle ti očekuješ atpl na cca 300 kuna?vidi se da znaš u brodovlje ali burza je nešto sasvim drugo…to i nema BAŠ NEKE VEZE SA STVARNOM LOGIKOM….
Dragi Visok333!
I gdje sam ja tu pogriješio? Šta bi ja sad za promjenu trebao pričati, spremite se uzliječemo, ko ne kupi sad plakat će poslije, evo ga samo šta nije i ostale drukerske bedastoče. Loše je loše pa ma kako mi šutjeli o tome. Pa zar ti ovaj graf na vrhu stranice desno ne govori dovoljno? Daj mi kontra argumente molim.
Ja kupio, inspiriralo me to što je tržišna vrijednost flote barem 1,5 milijardi kn (pretpostavljam ne bi bilo neki veći problem odmah prodati da žele) + 300 milijuna keša – 1,1 milijardi obveza – dakle ostane 700 milijuna kn čisto. Već je to više nego trenutna tržišna kapitalizacija. Onda su tu još i hoteli za koje ne znam koliko vrijede i da li se mogu prodati, ali sve u svemu, da danas ATPL ode u stečaj dioničarima bi ostalo barem 1.000 kn po dionici ako su moje računice točne.
Zato mislim da je, barem na duge staze 500 kn poprilično dobra kupnja.
Ova računica baš i nema nekog smisla jer se takvo što neće sigurno dogoditi, tj. ta vrijednost neće biti unovčena jer bi to značilo da ATPL stavlja ključ u bravu. Dakle, prilikom kuplje dionice ne prijeti opasnost od takvog scenarija, nego da će još godinama poslovati s malom dobiti ili gubicima.
[/quote]
Točno, Samo kažem da je neto imovina značajno podcijenjena pri cijeni od 500 kn i tu vidim neku sigurnost pri ulaganju.
[/quote]
Svaka čast kolega na dobroj računici, potsjetit ću Vas da je 2008. dobit ATPL iznosila 700 milijuna kuna, a cijena dionice je u prosincu 2008 skliznula ispod 500 kn. Dvostruko dno recesije je pogodilo brodarski sektor, a prema prognozma Morgan.Stanlya prijeti i največim gospodarstvima EU i USA u takvim okolnostima teško je prognozirati što će biti s cijenom u narednih godinu dana.
BDI 1414 + 43
BCI 2124 + 109
BPI 1597 + 12
BSI 1318 + 22
A mene to isto interesira kod kupaca. [lol]
[/quote]
dosad ste dosta dobro pogodili kretanje cijena brodarskih dionica.
zato vaše mišljenje iznimno cijenim.
možete li mi molim vas reći na kojoj cjenovnoj razini smatrate prihvatljivim početi kupovati?
da li je to tih spomenutih 300kn, odnosno 40-50% niže?
imam nešto naslijeđene ATPL, pa ne znam da li da dokupim ili prodam i ovo što imam i zaboravim ATPL.
hvala
[/quote]
Kolega hvala na komplimentu. To nije zasluga mog intelekta već čitanja relevantnih autora u ozbiljnim pomorskim tiskovinama i informacija dobivenih od prijatelja koji su dio svjetskog shippinga. Uopćeno brodovi su trenutno u OPEX-u šta znači da pokrivaju operativne troškove ali možda ne i cijenu kapitala. Budućnost??? Vrlo neizvjesna. Do oporavka če doći ali nitko ozbiljan se neče vezati za datum. Ameri procjenjuju da je vjerojatnost nove krize 30%. Ako do nje dođe ova koju još osjećamo če biti malo dijete jer su kompanije več iscrpljene zadnjom krizom i nisu se dovoljno oporavile.
Upravo imam na Bolu u gostima prijatelja koji je suvlasnik Nordic Ship managementa i zadnjih 7 dana prežvakavamo shipping market (između zalogaja janjetine [lol] )
A mene to isto interesira kod kupaca. [lol]
[/quote]
Ja kupio, inspiriralo me to što je tržišna vrijednost flote barem 1,5 milijardi kn (pretpostavljam ne bi bilo neki veći problem odmah prodati da žele) + 300 milijuna keša – 1,1 milijardi obveza – dakle ostane 700 milijuna kn čisto. Već je to više nego trenutna tržišna kapitalizacija. Onda su tu još i hoteli za koje ne znam koliko vrijede i da li se mogu prodati, ali sve u svemu, da danas ATPL ode u stečaj dioničarima bi ostalo barem 1.000 kn po dionici ako su moje računice točne.
Zato mislim da je, barem na duge staze 500 kn poprilično dobra kupnja.
[/quote]
Kolega ova konstatacija apsolutno drzi vodu.
To je jednađba sa jednom nepoznanicom u ovom slučaju nazvanom duga staza.
ma kakva kriza, bookiraju se apartmani na kraju 9-og mjeseca po 160€. treba atlanska kupovat zgrade okolo straduna…sad su bagatela i rentom pokrivat trošak a za 10 godina prodat i lansirat dionice x2. hoteli su prestatični.
ili zapalit zse???
To nije zasluga mog intelekta već čitanja relevantnih autora u ozbiljnim pomorskim tiskovinama i informacija dobivenih od prijatelja koji su dio svjetskog shippinga. Uopćeno brodovi su trenutno u OPEX-u šta znači da pokrivaju operativne troškove ali možda ne i cijenu kapitala. Budućnost???
kolega ,
vidim da ste stručnak u fahu tehničke operative brodovlja;
http://www.maritimus-consultant.hr/Hrvatski_pocetna/O_nama/Bacalja_CV_Hrv_/bacalja_cv_hrv_.html
ali ne vidim i da ste financijski stručnjak ;
http://mojedionice.com/trg/IzvDionicariPromjene.aspx?sifSim=ATPL-R-A
Svjetske financijske krize, od prve do zadnje izazvale su velike banke odnosno njihovi vlasnici poznatih obitelji kroz povijest. Oba rata su iste banke naručili kao i njihov prekid. Oba američka predsjednika su skinuli itd……
U prvom svjetskom ratu su time direktno zaradili 9 miljardi Dolara ( što je onda bilo puno), a Europu kreditno 200 milijardi dolara zadužili.
Financijska kriza je umna fiktivna tvorevina s ciljem izazivanja panike.
Panika se uglavnom izaziva za potrebe ubijanja državnih interesa, a burzovne konotacije su kolateralne žrtve .
Jeftina kupnja i ucjena banaka putem državni obveznica odnosno kamata, namjenskih kredita u kojima posao rade opet tvrtke u vlasništvu kreditora odnosno istih banaka, jeftin otkup državnih riznica i nekretnina, a u tom smilu Hrvatska je još u ratu što se banak tiče. CFH vam je najbolji zadnji primjer.
U tom smsilu se ponaša i BDI.
Ali kada se već pozivate na BDI i navodite aktualni OPEX aranžman proširite obzor na dvije činjenice;
1. Godišnji prosjek BDI-a za realan izračun
2. Kontinuirani rast BDI-a od 02.08.11.
3. Pad vrijednosti roba na svjetskim burzama što direktno implicira povećanu razmjene iste
4. F1 ATPL
5. tu ste dobri : broj i starost ATPL pomorske flote za naredni planski period u okviru svjetskih omjera istih
I da vam je osobni prijatelj Ministar financija SAD-a, nemožete znati što će biti u narednih 30 dana, jer priča ovisi o trustu bankara odnosno njihovim interesima. Ministar financija SAD-a čeka njihove odluka kao i svi mi skupa još od 1815 godine .
Kako imate bliže 60 godina to ste već sve mogli naučiti jer vaša vještačenja brodovlja nemaju veze s ekonomijom. Možda bi bolje brodski kuhar situaciju objasnio obzirom da je ona vrlo jednostavna, a prema meniu posade brodovlja iz 2008 ili danas !
Zato lijepo uživajte u janjetini usred mora i pozdravite prijatelje, velike znalce !
dajte zamolite moderatore da vam kraj imena napišu ing., lijepo zvuči !
@ loris
Manje sam na forumu nego ranije ali mi se čini da ste novak ili bolje rečeno novak u brodarima. Puno pametnih stvari ste napisali u svom velikom postu ali meni ih je teško pretoćiti u realnost odnosno u svakodnevni život. Vi pratite trend BDI od 02.08.11 i na bazi toga donoisite zaključke. Kolega (samo forumski) obožavam dobre, žestoke i argumentirane debate ali sa vama je to gubljenje vremena.
Over & out!
P.S I zašto toliku pamet prodavati pod nickom. Ja bi bio ponosan na svoje znanje i to kazao javno pod pravim imenom i prezimenom.
Moje mišljenje je da je osnova svega solventnost ATPL. Vrijeme likvidnosti je riješeno općenito u svijetu. Osnova je solventnost kompanije. ATPL je tu itekako čista i sigurna pa nema straha od ničega za nju. Općenito je trend brodara u svijetu negativan, al bitno je da BDI nije pao na povijesne minimume i neće. U cijenu ATPL uključen je pad cijene od prodaje brodovlja i time njena knjigovodstvena vrijednost. Sasvim je sigurno da silne grčke brodske kompanije imaju probleme i da im knjigovodstvena vrijednost kudikamo precijenjena u odnosu na ATPL.
Moje razmišljanje je stečaj pojedinih brodskih kompanija, gdje će veliki dio brodovlja ići ili u rezališta ili u prodaju. To je kratkoročan događaj koji je već u cijeni.
Što nakon toga? 2013-2014 može donijeti snažniji rast cijena brodskih cikličkih dionica prije svega u stabilnim brodskim kompanijama,a ATPL je ipak dio njih i to je svima jasno.
Kako konkurencija bude odumirala, a svijet ipak ne bude tonuo u 2.val recesije jasno je da oporavak u svjetskom gospodarstvu je počeo i nastavlja i kao takav nudi priliku ulaganja u brodske dionice tipa ATPL ili JDPL. 2014.g. očekujem ATPL na razinama 1500-1800kn.
…a šta ako ipak uđemo ponovno u recesiju!?Prvi puta je ATPL roknula s cca 3.800,00 kn na cca 500,00kn!
Sad smo na cca 535,00 kn,proporcionalno =………… [cry]
da sve ne izgleda tako bajno i nemoguće pročitajte u nastavku Roubinia
http://hr.seebiz.eu/makroekonomija/nouriel-roubini-marx-je-bio-u-pravu-kapitalizam-moze-unistiti-samog-sebe/ar-11200/
[/quote]
kolega ing. Techman,
U vašoj referentnoj listi nevidim ATPL ??
Zašto imam osjećaj da vam ATPL nije platila neku uslugu ili nije vas željela angažirati već su uzeli konkurenciju ?
Jučer je na Bloombergu gostovao CEO BDI mr.Penn, nisam bio baš skroz fokusiran jer su u blizini bile dvije dugonoge cure (nije lako zategnuti oku uzde), ali uglavnom čovjek je kazao da je na marketu cape size brodova jako teška situacija dok je nešto komodnije kod supramaxa i po njegovom mišljenju brodari sa tim tipom brodova će najlakše prebroditi krizu. Lik kaže da je problem u nevjerojatnom broju novogradnji, ali volumen svjetske trgovine je sasvim ok, međutim market previše ovisi o Kini i Indiji. Dakle ništa što nismo znali.
Osobno držim da se na našem i globalnom TK radi o krizi povjerenja, konkretno ATPL je u 1H imala 50 miljuna kuna neto dobiti, što je respektabilan rezultat, pa je svejedno dionica žestoko zaronila i ne znači da neće još, ali sve to nema ama baš nikakve veze sa poslovanjem već sa drugim okolnostima. Meni je ATPL na ovim razinama prejeftina, no nažalost vjerujem da će sutra biti još jeftnija, to vrijedi i za cijeli niz dionica na ZSE.
Sutra ujutro bi moglo biti veselo.