Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
U svakome slucaju do 2014 atpl ce iz poslovanja(ne racunajuci prodaju brodova) skupit cca 300-400milj kn gubitka, sto gospari mogu podnijet bez problema.
Mene trenutno brine usporavanje Kine, sto bi oporavak vozarina moglo produzit do 2016/17, a to bi znacilo drasticno smanjenje kapitala dubrovackoga brodara.
nije ti ok računica. ako si baš odlučio ne računati u poslovanje prihod od prodaje brodova, onda bi s druge strane po toj logici morao izuzeti iz poslovanja i kreditne obveze za kupnju brodova pa bi imao breakeven na nekih 8000 dolara.
Budi toliko ljubazan pa objasni računicu.
[/quote]
uzmi da na ovim vozarinama od cca $12000 dnevno gube cca $8000 po brodu pa pomnozi. Uz tendenciju pada vozarina u 2012 na ili ispod $10000 i povecanje flote od 7 brodova u 2012 rast ce i amortizacija+fin obaveze
za 2013 ce imat cca 16 bulkera(racunam da ce jos kojeg prodat)
procjena za vozarine $10000(procjena Kulasa) dnevno, po brodu im je potrebno cca $20000 da bi mogli financirat svoje obaveze tj poslovat pozitivno (krediti, zaposleni na kopnu, gorivo bunker, place, hoteli, etc), znaci imaju po brodu gubitak od $10000 dnevno ako uzmemo utilizaciju od 100%
samo za 2013 racunica je 16*10000$*365=58,4 milj $ gubitak
uzeo sam namjerno 2013 jer imaju trenutno 2-3 broda koja su dali u duzi najam(2-3 godine) i tada im istjecu, a kad su imali avioprijevoz u businessu trebale su im vozarine od $23000 da bi bili na +0
sad kad zbrojis 2011+2012+2013 dodjes do onoga sto sam napisao uz napomenu da nije ukljucena prodaja starijih brodova ili hotela nego samo poslovanje na vozarinama
[/quote]
Hvala na obrazloženju, ali ne znam koliko ti stoji računica… Lani su imali prosječne vozarine od nešto preko $19.000 pa je bila dobit. Isto tako, prodaja brodova ipak zna donijeti značajan iznos pa ne bih to ignorirao, pogotovo što je to njima skoro pa normalan dio poslovnog ciklusa, a i za očekivati je da se proda još koji dolaskom novih.
Budi toliko ljubazan pa objasni računicu.
[/quote]
uzmi da na ovim vozarinama od cca $12000 dnevno gube cca $8000 po brodu pa pomnozi. Uz tendenciju pada vozarina u 2012 na ili ispod $10000 i povecanje flote od 7 brodova u 2012 rast ce i amortizacija+fin obaveze
za 2013 ce imat cca 16 bulkera(racunam da ce jos kojeg prodat)
procjena za vozarine $10000(procjena Kulasa) dnevno, po brodu im je potrebno cca $20000 da bi mogli financirat svoje obaveze tj poslovat pozitivno (krediti, zaposleni na kopnu, gorivo bunker, place, hoteli, etc), znaci imaju po brodu gubitak od $10000 dnevno ako uzmemo utilizaciju od 100%
samo za 2013 racunica je 16*10000$*365=58,4 milj $ gubitak
uzeo sam namjerno 2013 jer imaju trenutno 2-3 broda koja su dali u duzi najam(2-3 godine) i tada im istjecu, a kad su imali avioprijevoz u businessu trebale su im vozarine od $23000 da bi bili na +0
sad kad zbrojis 2011+2012+2013 dodjes do onoga sto sam napisao uz napomenu da nije ukljucena prodaja starijih brodova ili hotela nego samo poslovanje na vozarinama
[/quote]
Hvala na obrazloženju, ali ne znam koliko ti stoji računica… Lani su imali prosječne vozarine od nešto preko $19.000 pa je bila dobit. Isto tako, prodaja brodova ipak zna donijeti značajan iznos pa ne bih to ignorirao, pogotovo što je to njima skoro pa normalan dio poslovnog ciklusa, a i za očekivati je da se proda još koji dolaskom novih.
[/quote]
naravno da prodaja brodova donosi znacajan iznos, ali bit njihova poslovanja je temeljen na vozarinama i uposljavanju tih brodova i netko ne tvrdi da ce atpl propast, ali ovako niske vozarine nisu za zanemarit
lani su vozarine bile puno jace od 19000$, vec koncem 2009 su bile preko 24000$, rast ili pad vozarina treba uzet u pomaku od barem 3-6 mjeseca koliko traju stari ugovori
http://www.cotzias.gr/reports/COTZIAS_2010_05_MAY.pdf
http://www.cotzias.gr/reports/COTZIAS_2009_12_DEC.pdf
naravno da prodaja brodova donosi znacajan iznos,
Nije točno, sve ovisi o timingu. Do sada su na 5 starih bulk brodova lijepo zaradili, no teškaši su skupo plaćeni i ne vjerujem da će tom prodajom zaraditi ni jednu lipu. Doduše, očito je da se pune kešom, pa će sigurno dogodine jeftino kupovati, smart, čekaju novu konjukturu spremni i sa znatno većom tonažom kad se realizira preuzimanje onih 7 novogradnji, što je samo pitanje vremena. [tongue]
Nije točno, sve ovisi o timingu. Do sada su na 5 starih bulk brodova lijepo zaradili, no teškaši su skupo plaćeni i ne vjerujem da će tom prodajom zaraditi ni jednu lipu. Doduše, očito je da se pune kešom, pa će sigurno dogodine jeftino kupovati, smart, čekaju novu konjukturu spremni i sa znatno većom tonažom kad se realizira preuzimanje onih 7 novogradnji, što je samo pitanje vremena. [tongue]
[/quote]
bumo vidjeli rekli bi slepci:)
i dalje tvrdim da ce na vozarinama do 2014 imat gubitak od 300-400milj kn, a prodaja brodova ce to sigurno amortizirat
cijene ovih 7 novogradnji tesko ce biti ispod 36-40 $ milj(po brodu), tako da ce i to netko trebat platit, a na trenutnim vozarinama trebat ce im 14-tak godina samo za otplatit brod, a gdje je sve ostalo
100k prometa uz pad 1%, srpanj, 11:11…
znači, dno nije ni na vidiku…
Sredinom kolovoza smo na 550, ako ne i prije…
A mislili smo da se 475 neće ponoviti!
Upravo, kani se ćorava posla! kupi obveznice uz prihod 6,6% godišnje, a ne vozi uz pušionu 1% dnevno 🙂
ups
🙁
100k prometa uz pad 1%, srpanj, 11:11…
znači, dno nije ni na vidiku…
Sredinom kolovoza smo na 550, ako ne i prije…
A mislili smo da se 475 neće ponoviti!
Upravo, kani se ćorava posla! kupi obveznice uz prihod 6,6% godišnje, a ne vozi uz pušionu 1% dnevno 🙂
ups
🙁
ma ne samo to vjerojatno su im preko vikenda i 3 broda potonula, a ove nove što grade svi imaju veliku rupu u provi broda, zato je najbolje da što prije prodate [tongue]
Evo malo ATPL sa tehničke strane.
Kako god bilo, po meni je ovo sad za skupljanje.
Vidim dva scenarija.
1) Panika u padu do 550-560 … odbijanje prema 620….
2) Odmah odbijanje prema 650.
Kad izgleda najgore, onda se kupuje. Šta ne?
[thumbsup]
Već sada je RSI 20 ili ispod ?
Ovo mi izgledao kao dogovor;
ja izlazim ti ulaziš, ali ti tamo izlaziš ja ulazim ????