Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
ide ide….al 2km na sat. i kažem…i bolje da je tako u ovakvoj situaciji…
marina ide???? mislim da je prvi projekt te marine iz ’91(dobra vijest je da je ’91 20-og stoljeća)
da ti skratim. VJERUJ ZNAM.
lp
Rate($/Day) Change
BCI Average of the T/C routes $10806 (DOWN 102)
BPI Average of the T/C routes $12256 (UP 4)
BSI Average of the T/C routes $13286 (UP 9)
BHSI Average of the T/C routes $10272 (DOWN 5)
eh, još nešto, ali osnovno: atpl kupuje nove brodove. kad brodari krenu, ovi će biti već stari 5 godina. čime ćemo se onda ponositi?
Vidimo da ima stručnjaka kojim je i brod od 5 godina već star, pa znate li koliko je normalno vrijeme eksploatacije jednog broda, min. 25 godina uz solidno održavanje, a mogu voziti i puno više kao što vidimo na primjeru grka, kineza etc.
Deveen,
što se tiče cijene dionice ona je visoka ili niska ovisno od kuta iz kojeg gledaš, nije svejedno je li taj kut špekulativno ili investicijsko ulaganje. Vjerujem da će i u ovim teškim vremenima za bulk brodare FI 1H za ATPL biti pozitivno, no sumnjam da će se to odraziti na cijenu dionice, iskustvo nam govori da će dionica djeliti sudbinu BDI, sve ostalo je za dionicu irelevantno, pa stoga ne očekuj čuda.
Ovu dionicu kupuju investitori što vjeruju da će u roku opd 5 godina vrijediti app. 150% više od sadašnje razine (dakle 30% godišnjeg prinosa), dok je prodaju špekulanti što vjeruju da će u 2012. pasti na 500, pa da će imati vremena vratiti se u ATPL kad krene vlak up. Ima logike i jedno i drugo, na svakom je pojedincu odabrati taktiku, osobno spadam u komodne ljude, hedoniste, i u prvoj sam grupi. Volim miran san.
Rita,
nije točno da su odustali od nove zgrade, taj projekt definitvno ide, a kreće i projekt Marine, samo da Gradsko vijeće grada Dubrovnika odobri UPU Gruškog akavatorija. Ima se.
[/quote]
vec dugo brodovi stariji od 15 godina nisu dobrodosli u mnogim svjetskim portovima, a dobro odrzavan brod moze dogurat i do 30-35 godina
dobra strana starih brodova je sto su otplaceni pa vlasnik nema brige s bankarima zato se takvi brodovi nerado salju u rezalista
U svakome slucaju do 2014 atpl ce iz poslovanja(ne racunajuci prodaju brodova) skupit cca 300-400milj kn gubitka, sto gospari mogu podnijet bez problema.
Mene trenutno brine usporavanje Kine, sto bi oporavak vozarina moglo produzit do 2016/17, a to bi znacilo drasticno smanjenje kapitala dubrovackoga brodara.
vec dugo brodovi stariji od 15 godina nisu dobrodosli u mnogim svjetskim portovima, a dobro odrzavan brod moze dogurat i do 30-35 godina
dobra strana starih brodova je sto su otplaceni pa vlasnik nema brige s bankarima zato se takvi brodovi nerado salju u rezalista
Tito se vozio na Galedu starom 40 godina koji je prije toga previzo banane i mine pa bio i potopljen pa nije bio star a sad brod star sa 15 godina ka da je auto pa teba u rezalište.
U svakome slucaju do 2014 atpl ce iz poslovanja(ne racunajuci prodaju brodova) skupit cca 300-400milj kn gubitka, sto gospari mogu podnijet bez problema.
Budi toliko ljubazan pa objasni računicu.
U svakome slucaju do 2014 atpl ce iz poslovanja(ne racunajuci prodaju brodova) skupit cca 300-400milj kn gubitka, sto gospari mogu podnijet bez problema.
Budi toliko ljubazan pa objasni računicu.
[/quote]
uzmi da na ovim vozarinama od cca $12000 dnevno gube cca $8000 po brodu pa pomnozi. Uz tendenciju pada vozarina u 2012 na ili ispod $10000 i povecanje flote od 7 brodova u 2012 rast ce i amortizacija+fin obaveze
za 2013 ce imat cca 16 bulkera(racunam da ce jos kojeg prodat)
procjena za vozarine $10000(procjena Kulasa) dnevno, po brodu im je potrebno cca $20000 da bi mogli financirat svoje obaveze tj poslovat pozitivno (krediti, zaposleni na kopnu, gorivo bunker, place, hoteli, etc), znaci imaju po brodu gubitak od $10000 dnevno ako uzmemo utilizaciju od 100%
samo za 2013 racunica je 16*10000$*365=58,4 milj $ gubitak
uzeo sam namjerno 2013 jer imaju trenutno 2-3 broda koja su dali u duzi najam(2-3 godine) i tada im istjecu, a kad su imali avioprijevoz u businessu trebale su im vozarine od $23000 da bi bili na +0
sad kad zbrojis 2011+2012+2013 dodjes do onoga sto sam napisao uz napomenu da nije ukljucena prodaja starijih brodova ili hotela nego samo poslovanje na vozarinama
Interesantno, jednostavno i jasno:
fina prezentacija
za pratit ovaj tempo novogradnji, potraznja za rasutim teretom bi trebala biti barem 8-9% na godisnjem nivou, za 2011 su smanjili procjenu na 3-4%
prema prezentaciji, kraj godine ce opet biti crven na spotu/ffa, dobra stvar je da se rezanje bitno ubrzalo
ako kulaš očekuje iduće godine pad vozarina,zašto onda gomilaju flotu baš iduće godine..nitko ne zna kolike će biti vozarine iduće godine,sve to diktiraju banke..ovo što vi pričate čini samo 30% utjecaja na cjelokupnu situaciju kretanja vozarina..vozarine su predmet velike špekulacije kao što je to i šiling i zlatonafta i sl..kakva ponuda i potražnja..to je sve namještaljka u režiji banaka..pogledajte promet na dsx pri padu cijene dionice..5 puta je veći od uobičajenog…
ako kulaš očekuje iduće godine pad vozarina,zašto onda gomilaju flotu baš iduće godine..nitko ne zna kolike će biti vozarine iduće godine,sve to diktiraju banke..ovo što vi pričate čini samo 30% utjecaja na cjelokupnu situaciju kretanja vozarina..vozarine su predmet velike špekulacije kao što je to i šiling i zlatonafta i sl..kakva ponuda i potražnja..to je sve namještaljka u režiji banaka..pogledajte promet na dsx pri padu cijene dionice..5 puta je veći od uobičajenog…
te su brodove narucivali prije krize, pa su u medjuvremenu mjenjali dva tri puta vrste brodova(cape, dva tankera,…) i produzivali termine isporuke, ako globalno gospodarstvo ne upadne u recesiju 2014 timing im i nije los
mislim da vozarine nisu u rukama spekulanata kao sto je nafta,