Zar ima boljeg vremena za kupnju od onog kad su sve vijesti loše? 🙂
često iz lošeg ide u gore…..dakle ima.
danas se probalo malo napumpati, ali nema tu kruha, mali su odavno digli ruke od ove dionice, oni koji su ostali njima je svejedno, kao i meni, ostavio sam si 50 kom (stara ljubav), nova ljubav je vrlo sličnog imena, vragolasta je i vatrena totalno me zavela, diže me iz mrtvih
često iz lošeg ide u gore…..dakle ima.
[/quote]
mislim da jos nismo dotaknuli sto se tice vozarina
2013/2014 bi moglo biti dno, ako naravno ne bude drasticnog usporavanja svjetskoga gospodarstva(Indija & Kina)
$ ce fluktuirat na ovim razinama +-15%
nisam ja protiv atpl. pa nećaku sam udvostručio novac na burzi pa s tim parama prešao u atpl i već izgubio trećinu zarađenog(jer sam mu htio stavit pare u zdravu firmu).
ali istina je da je brodarski posao u komi i ne vidi se svjetlo.
turizam(moj core biznis) nikad gore-ne slušajte statistiku…lažu do boli. ne treba biti pametan…samo prošetati stradunom navečer(prije 5 godina je to bilo bolno iskustvo a sad je prilično šupalj za ovo doba godine).
zgradu će ima sačinjavati stanovi i poslovni prostori(i garaža). pa preko puta(grawe zgrada) nije izdala sve prostore a ono što je dramatično niže od planiranog-sve firme su poštom dobivale ponude.
pogledajte prodaju stanova u dubrovniku. dvori(najluksuzniji kompleks u dbk od ingre btw je prodao mislim 20 od 70 stanova i to samo one iz prvog reda) ko da 2500 za kvadrat kupuje(počinju sa 3200 ali brzo ih se spusti na zemlju).
da će bit…bit će…ali kako je netko rekao ko preživi pričat će…
lp
Ja moram priznati da mi nešto nije jasno. Svi nešto komentiraju kako je loše, niske vozarine, ovo-ono… I zato (između ostaloga) cijena stalno pada i tko zna dokud će. S druge strane, mislim da će se svi složiti da će se vozarine oporaviti, samo je stvar u tajmingu (uostalom kao kod svega u životu).
Uzmimo da u poslovanju firme nije bilo nekih težih potresa (a nije) i da će se bjelosvjetskim oporavkom ekonomije vozarine popraviti, urtavnotežiti će se ponuda i potražnja brodskog prostora itd. Ja ne vidim da su sva ova očekivanja išta drukčija danas od onih otprije recimo godinu dana, samo što je sada oporavak godinu dana bliži. Logično bi mi bilo da se taj nekakav diskont smanjuje kako vrijeme odmiče.
Teza mi je dosta pojednostavljena, ali bih volio čuti nekakvu suvislu raspravu. Ili evo pitanje: zašto po vama dionica danas vrijedi 620 kn, a prije godinu dana je vrijedila 800 kn? Zašto je izgubila na vrijednosti 15-20%? Koja cijena je kriva?
Meni se najviše čini da je ipak stvar u onome što je kolega Jethro pisao stranicu priju, dakle u općem stanju u Hrvatskoj i dioničarima, a ne u dionici…
nekoliko puta veći bdi prošle godine?
što se tiče oporavka, mislim da je percepcija da on neće biti baš tako brz kako je bilo očekivano prije godinu dana..
i naravno, opće stanje u Hrvatskoj, koje je pak odraz općeg stanja u svijetu.
zašto baš 15-20% je više TA pitanje pretpostavljam.. FI će zasigurno nešto promijeniti.. na gore ili na dolje, ili na bolje.
Chinese coal import volumes fall by 12%
CHINESE coal import volumes were down almost 12% in the first half of 2011 compared to the same period of last year, with a total 70.5m tonnes taken in by the commodity-hungry Asian country between January and June.This will not come as welcome news to the ever-growing bulk carrier fleet.
@ deveen
ovo znači da su kapaciteti preveliki u odnosu na potražnju i da bi svi brodari trebali smanjiti kapacitete i svima bi bilo bolje-i to sa puno manje posla. ali kako je to nemoguće(ne mogu se dogovoriti tri strane a kamoli stotinu brodara) uspjet će oni čiji su troškovi manji. i to je tajna uspjeha među brodarima.
sada menagment treba opravdati svoje zarade i povjerenje.
p.s.-od zgrade su čini mi se odustali trenutno(što je vjerovatno pametan potez). još im se radi projektna dokumentacija(vjerovatno je namjerno odužuju-kao radimo a u stvari samo se crtkara).
ovo znači da su kapaciteti preveliki u odnosu na potražnju i da bi svi brodari trebali smanjiti kapacitete i svima bi bilo bolje-i to sa puno manje posla. ali kako je to nemoguće(ne mogu se dogovoriti tri strane a kamoli stotinu brodara) uspjet će oni čiji su troškovi manji. i to je tajna uspjeha među brodarima.
[/quote]
Ili ono što je izglednije, da će se čekati da potražnja dostigne ponudu… Ali dobro, dugoročno bi se trebala postići ravnoteža, to što se zadnjih godina previše naručivalo i gradilo vjerojatno znači da se idućih godina neće graditi toliko.
Meni je u tome svemu bitno vidjeti da pomorski segment Atlantske i u ovakvim uvjetima posluje pozitivno. Inače sam protiv svaštarenja pa mi je drago da su se rješili aviona, a slažem se i za ovo sa zgradom. Samo neka oni stabilno posluju s brodovima dok se sve to malo ne oporavi…
…i naravno, opće stanje u Hrvatskoj, koje je pak odraz općeg stanja u svijetu.
… nije baš tako. hrvatska nema više od koga posuditi pare i zato je u bedu. nikada ni nismo na zelenoj grani bili.
problemi sa brodarima su drugi par rukava, ali eto, poklopilo (nam) se i u istu bocu slilo.
ponavljam (vam): hrvatska je bankrotirala.
dalje je stvar interpretacije.
hajmo i slikovito (2d):
q: što radiš kad ti auto počne puštati dim, treba napraviti generalku na tako malo kilometara, veliki servis, registracija, nemaš lipe a treba uložiti barem 20% vrijednosti auta…?
a: prodaš ga.
q:…
a: predaš vlast
nažalost, uskoro će biti i 3d.
zašto o ovom pišem? pišem o kupcima atpl… 600 kn nije vrijednost, no trenutna je cijena.
mislim da su se pojavili i prodavači atpl na njuškalu ili oglasniku…
dakle, burek se počeo sanjati.
eh, još nešto, ali osnovno: atpl kupuje nove brodove. kad brodari krenu, ovi će biti već stari 5 godina. čime ćemo se onda ponositi?
ovaki crnjak uz jutarnju kavu [cry] mi složi.. Hrvatska bankrotirala.. hah, možda je, možda još nije, ne znam, nemam insajd informacije. da oće vjerojatno, taman tamo pred referendum za EU (teoretičar slučajnosti). Dotad malo penzijonerski fondovi, malo ovi malo oni pa će se krpati.nitko nikad na zelenoj grani nije bio, ako gledamo kolektivno
ajde da se i ja izrazim slikovito.. ovo je lančani sudar, a mi (Hrvati) se vozimo u yugu 45, Srbi u stojadinu, Bosanci u fići i tako dalje, oko nas Ameri u pick-up ovima (ali im ponestaje benzina), Švabe u volkswagenima, Kinezi u autobusima, a oko svih nas fortune 100 šlepera. Trgovci starim željezom, a ujedno i kontrolori semafora, stišću gumbiće i trljaju ručice..
Arhitekt mo(ne)torne ceste je long term mrtav, ali fast & furios ide dalje..
ATPL- pojma nemam. ako ništa,mogli bi im ti njihovi dolari uskoro vrijedit malo više nego danas
eh, još nešto, ali osnovno: atpl kupuje nove brodove. kad brodari krenu, ovi će biti već stari 5 godina. čime ćemo se onda ponositi?
Vidimo da ima stručnjaka kojim je i brod od 5 godina već star, pa znate li koliko je normalno vrijeme eksploatacije jednog broda, min. 25 godina uz solidno održavanje, a mogu voziti i puno više kao što vidimo na primjeru grka, kineza etc.
Deveen,
što se tiče cijene dionice ona je visoka ili niska ovisno od kuta iz kojeg gledaš, nije svejedno je li taj kut špekulativno ili investicijsko ulaganje. Vjerujem da će i u ovim teškim vremenima za bulk brodare FI 1H za ATPL biti pozitivno, no sumnjam da će se to odraziti na cijenu dionice, iskustvo nam govori da će dionica djeliti sudbinu BDI, sve ostalo je za dionicu irelevantno, pa stoga ne očekuj čuda.
Ovu dionicu kupuju investitori što vjeruju da će u roku opd 5 godina vrijediti app. 150% više od sadašnje razine (dakle 30% godišnjeg prinosa), dok je prodaju špekulanti što vjeruju da će u 2012. pasti na 500, pa da će imati vremena vratiti se u ATPL kad krene vlak up. Ima logike i jedno i drugo, na svakom je pojedincu odabrati taktiku, osobno spadam u komodne ljude, hedoniste, i u prvoj sam grupi. Volim miran san.
Rita,
nije točno da su odustali od nove zgrade, taj projekt definitvno ide, a kreće i projekt Marine, samo da Gradsko vijeće grada Dubrovnika odobri UPU Gruškog akavatorija. Ima se.