Prodaja dva broda je najavljena več oho ho…
Da, u lipnju 2010.g.
Prodaja 2-3 broda je bila jedan od ishitreno najavljenih planova tek na kraju 2010, jer je Jerković tek tada ( no ipak prekasno ) uvidio da će 2011 godina biti grozomorna šta se tiče vozarina.
Gotovo sam siguran da po njihovom prvotnom planu ti brodovi ne bi bili za prodaju dok ne napune nekih 20 do 25 godina starosti il barem tamo do 2014. Onaj tko duže prati atlantsku zna kako razmišljaju.
Da je Jerković imao pameti i vizije prodao bi te brodove i ranije, postigao veću cijenu i uštedio solidne novce, ovako mi sve djeluje loše tempirano jer se ishitreno zaključilo da se tim novcem idu krpat minusi i da će se tim novcem radi "mira u kući", nastaviti praksa isplate dividende.
Loš tajmingu u poslovanju ih zadnjih godina prečesto prati. A taj ziheraški stav ( kojim unaprijed računaju s nekakvim gubicima ) im je i donio ovakvo kretanje vrijednosti dionice.
Na kraju će se situacija svesti na to da će samo obnoviti flotu novijim brodovima a da uopće neće povećat značajnije tonažu, na računima će bilježit minuse, a uz ovako niske vozarine ( a time i prihode ) investicija će im se vratit ko zna kad.
Daleko bi im bilo pametnije da su prodali novogradnje koje stižu krajem 2011 i rasteretili se obaveza u ova loša vremena za zaradu, a s ova dva broda su ionako mogli još dugo gurat. Ali ne, oni se idu isfuravat kako će imat vrlo mladu flotu! Da vrlo mladu flotu, koja je relativno skupo plaćena i koja će još dosta dugo bit velik financijski teret prije nego li se počne isplaćivat!
Drugi par opanaka je ta kronična netransparentnost. Zašto bi bilo problem napisat po koliko su prodani brodovi? Il ti tu ne vidiš nikakav problem?
Ma kladim se da su samo dobili nekih 32-33 milje, pa sad šute. Koliko se sjećam, za tu cijenu su prije koju godinu uvalili 1 handy. Dakle, sad je trenutno velika akcija u atlantskoj – kupiš 1 dobiješ 2!
U ova vremena treba bit pametan i ponašati se vrlo ekonomično. Atlantska plovidba se 2007 domogla nekih novaca i bacila grlom u jagode u investicije u nove brodove, a šta je još gore, ni loše brodarske godine koje su uslijedile nisu ih opametile pa da smanje svoja financijska izlaganja i nekakve apetite o širenju flote.
Pričat u ova vremena o "obnovi flote" i "mladoj floti" je za mene bezobrazno ophođenje prema dioničarima. Dugoročni dioničari u svakoj firmi jedino žele da firma zdravo raste, a nekad kad to nije moguće ( u vrijeme krize ) je za zdrav rast potrebna štednja il ono šta se zove – racionalizacija poslovanja. A povijest nam pokazuje da u Atlantskoj ne znaju šta je racionalizacija jer su im svi poslovi oko kupovine i prodaje brodova zadnje 2-3 godine vrlo loše tempirani. A oni to sve stavljaju pod nazivnik obnove i pomlađivanja flote! Kupuju novo za staro, pa šta je tu loše kažu! Jedino prešućuju koliko se novca ( direktno il indirektno ) zapravo izgubi u tim transferima. Kud nemaju pravi tajming, kud im situacija u sektoru nikako ne ide na ruku.
Bože moj, a ovo šta sad rade je zapravo isto kao da sad Jure Radić il Žderić kažu da idu kupovat nove bagere i dizalice, a građevina u kur.u!
Il još bolje, to je isto kao kad Jaca spasonosno klikne idemo u novi investicijski ciklus, a zemlja grca u dugovima i lomi se pod kamatama.
Kupuju novo za staro, pa šta je tu loše kažu! Jedino prešućuju koliko se novca ( direktno il indirektno ) zapravo izgubi u tim transferima. Kud nemaju pravi tajming, kud im situacija u sektoru nikako ne ide na ruku.
Hm, znači trebali bi učiniti suprotno, trebali bi kupovati staro za novo, tj. prodati novo da bi kupili staro ? Konačno vidim u kakvoj sam godinama zabludi bio kada sam stare aute i brodice prodavao da bi kupovao nove! Ma gdje mi je pamet bila ?
Bože moj, a ovo šta sad rade je zapravo isto kao da sad Jure Radić il Žderić kažu da idu kupovat nove bagere i dizalice, a građevina u kur.u!
Il još bolje, to je isto kao kad Jaca spasonosno klikne idemo u novi investicijski ciklus, a zemlja grca u dugovima i lomi se pod kamatama.
Drugim riječima Atlantska nema posla, brodovi gotovo da ne plove, hoteli ne rade, u dugovima je, pred kreditnim slomom zbog visokih kamatnih stopa na postojeće kredite koje jedva vraća, a uz to je nelikvidna, nema rezerve niti zadržane dobiti, otpušta radnike, prožeta mutnim poslovima i politikantsvom, dok je s druge strane svjetsko gospodarstvo u silaznoj putanji, gotovo u kolapsu i za priznate brodare gotovo da nema posla, a kamo li za tamo neku Atlantsku plovidbu.
Nema se tu šta čekati, sutra sve prodajem, poklopiti ću čak i ovaj nalog što stoji na 659,49 !
Po mojoj procjeni, max. 22 mil. $ za oba!? Smootko, što ti kažeš?
[/quote]
Mislim da ipak neće biti tako malo. Držim da su dobili oko 30-35 mil USD za oba. Po reportu iz 02/2011 handymax od 15 godina se cijeni 16,90 mil USD.
No, da je vrijeme radnje proljeće/ljeto 2010-e rekao bih da su dobili 40-45 mil USD, tada je 15g handymax po reportu bio 22,30 mil USD! Nezanemariva razlika [cry]
S obzirom da je riječ o 2 sister shipa možda su postigli i nešto povoljniju cijenu nego da su ih prodavali pojedinačno, odnosno da nije riječ o sister šipcima?
Inače, cijena 15g handymaxa u 07/2009 je bila 14,50 mil USD. To je prvi mjesec od kojeg su u Athenian report-u počeli objavljivati cijene polovnjaka (pauzirali u onom metežu 2008/2009).
Već idući mjesec 08/2009 cijena je išla na 16,5 mil USD..
Dakle, oko 15 mil USD je najniža cijena za 15g stare handymaxe u cijelom dosadašnjem kriznom razdoblju, a oko 22 mil USD najviša. Šteta što prodaja ide u trenutku kad su cijene tako blizu najnižima, no možda poslije budu i niže, a novogradnje stižu i treba pripremiti teren.
Da je moglo bolje, moglo je, možda i moralo, ali lani je vani bilo i većih grešaka, poput Gencove kupnje omanje flote polovnjaka u doba dok su još bili u zoni najviših cijena od kojih je dio upošljen na spotu.. adio mozak [bye]
http://finance.yahoo.com/news/Genco-Shipping-to-buy-16-apf-414771521.html?x=0&.v=1
On Friday June 25, 2010, 8:46 am EDT
NEW YORK (AP) — Genco Shipping & Trading will buy 16 Supramax dry bulk vessels for $545 million with hopes of capitalizing on strong demand for commodities in China, India and other developing countries.
Bojim se da nije dobra situacija kad se prodaju ova 2 broda. Vozarine su inače i dalje preniske za ikakve zarade i vjerojatno će tako ostat kroz cijelu godinu, a još dolaze novogradnje. Izgleda da će se novac od prodaje ovih brodova iskoristit za krpanje minusa i šta je valjda najgora moguća solucija, za isplatu dividende.
Zapitajmo se, kakva je to firma koja prodaje imovinu da bi isplatila dividendu?
To šta će vjerojatno bit dividende odgovara samo onima koji dugoročno ( točnije od pamtivjeka ) drže velik broj dionica ( a zna se koji su ti ). Al to neće odgovarat svim ostalima, jer ovo će zasigurno morat imat negativan utjecaj na cijenu dionice.
p.s. ovoj negativnoj prognozi doprinosi i ovakvo netransparentno ponašanje uprave, ne samo da su trebali izvijestit po kojoj su cijeni prodali brodove, već su odavna u praksu trebali uvest javno obznanjivanje kako se kreću vozarine. Svaka ozbiljna brodska kompanija ovakve podatke daje u javnost. Samo očito nekom pogoduje ovakva situacija, jer naravno ovako je daleko lakše špekulirat i obmanjivat druge.
čekačekaj, odakle ti info da će od cjelokupnog iznosa isplatiti dividendu? ako i isplate dividendu (do sada nisam vjerovao, ali sada mislim da hoće), neće od cjelokupnog iznosa, nego od zadržanog od prije. pa nisu toliko ludi da osnovna sredstva prodaju da bi isplatili dividendu??? očito skupljaju lovu za novogradnje ili sl., no kakva je situacija, neće više prije 2013-14.
jedino ako ne ispadne nešto. keš je kralj.
Usput, gore navedeni ‘posao stoljeća’ Genca okončan je tek prekjučer isporukom posljednjeg broda iz grupe.
Naravno, naznaka ‘posao stoljeća’ odnosi se na prodavatelja. GNK short, anyone?
http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=190282&p=irol-IRnewsArticle&ID=1544014&highlight=
Genco Shipping & Trading Limited Completes Acquisition of 13 Supramax Vessels
Takes Delivery of Genco Rhone
NEW YORK, March 29, 2011 /PRNewswire via COMTEX/ —
Genco Shipping & Trading Limited (NYSE: GNK) today announced that it has taken delivery of the Genco Rhone, a Supramax newbuilding. The Genco Rhone is the final vessel to be delivered to the Company under Genco’s agreement previously announced on June 25, 2010 to acquire 13 Supramax vessels from Setaf SAS, a wholly owned subsidiary of Bourbon SA.
vasa nagadanja su kriva gospodo. Ovo je odlican potez’ dobili su dobru lovu za stare brodove. Uplivalo brdo love u tvrtku. Smanjio se prijevoz i normalno da se smanji flota. Jos jedan pokazatelj koliko je dobar menadzment atlanske. Suta je kupujem nakon sto sam ovo procitao.
Kupuju novo za staro, pa šta je tu loše kažu! Jedino prešućuju koliko se novca ( direktno il indirektno ) zapravo izgubi u tim transferima. Kud nemaju pravi tajming, kud im situacija u sektoru nikako ne ide na ruku.
Hm, znači trebali bi učiniti suprotno, trebali bi kupovati staro za novo, tj. prodati novo da bi kupili staro ? Konačno vidim u kakvoj sam godinama zabludi bio kada sam stare aute i brodice prodavao da bi kupovao nove! Ma gdje mi je pamet bila ?
Bože moj, a ovo šta sad rade je zapravo isto kao da sad Jure Radić il Žderić kažu da idu kupovat nove bagere i dizalice, a građevina u kur.u!
Il još bolje, to je isto kao kad Jaca spasonosno klikne idemo u novi investicijski ciklus, a zemlja grca u dugovima i lomi se pod kamatama.
Drugim riječima Atlantska nema posla, brodovi gotovo da ne plove, hoteli ne rade, u dugovima je, pred kreditnim slomom zbog visokih kamatnih stopa na postojeće kredite koje jedva vraća, a uz to je nelikvidna, nema rezerve niti zadržane dobiti, otpušta radnike, prožeta mutnim poslovima i politikantsvom, dok je s druge strane svjetsko gospodarstvo u silaznoj putanji, gotovo u kolapsu i za priznate brodare gotovo da nema posla, a kamo li za tamo neku Atlantsku plovidbu.
Nema se tu šta čekati, sutra sve prodajem, poklopiti ću čak i ovaj nalog što stoji na 659,49 !
[/quote]
Stvar je vrlo jasna, već sad imaju za svjetske prilike relativno "mladu" flotu. Šta to znači, to znači da sada ama baš ništa ne ulažu, mogu u prosjeku koristit svoje sadašnje brodove još bar 10 godina ( pa čak i duže ).
Šta duže koriste te brodove teoretski više zarađuju ( učinak pada amortizacije, tj otkupa brodova, čime se u jednom trenutku dolazi do točke kad je svaka operativna dobit čisti plus tj zarada ).
Flota se modernizira ( pomlađuje ) kad za tim postoji stvarna potreba, a stvarna potreba je izrazita starost flote, a oni su odlučili širit i pomlađivat flotu u najnepovoljnije moguće vrijeme ( ispostavilo se tako ) i uglavnom iz sasvim drugih razloga – jer su imali višak love. Sjetimo se, ovo su sada samo efekti ranijih narudžbi iz 2007 i 2008. Da su se još tamo 2007 i 2008 strpili i stali na loptu na par godina, te onda odlučili recimo 2010 il 2011 uložiti u novogradnje ( il kupnju nekog polovnjaka u 2009 ), to bi bio izvanredan potez. Ovako su ispali brzopleti, i to ih je koštalo. To su sve osnove ekonomije.
Ovako plaćaju već nekoliko godina skupe rate za skupo plaćene brodove, koji i kad budu operativni neće sigurno obzirom na situaciju donosit tako skoro profit.
Obzirom da su se već zeznuli oko tih ulaganja, logičnije bi bilo prodat već praktički gotovu novogradnju ( barem će dobit solidne novce, na razini koliko su i sami platili ) nego razmjerno jeftino prodat sasvim solidan 40000 dwt-tonski brod starosti 15 godina. Zapravo, mislim da je brod ovakvih karakteristika trenutno najpovoljnija investicija!! Čak mislim da će ga britanski kupci za jednake novce prodat za nekoliko godina!
Usput, ova prodaja brodova starih tek 15 godina je indirektni znak da su svjesni da su krivo procjenili stanje na tržištu i sad moraju krpat minuse.
Smatram da je glupo investirat na način da se staro mijenja novim kada je situacija u sektoru loša, a stari brodovi uopće nisu toliko stari da ne mogu doprinjeti operativnim prihodima još dugi niz godina. To je čisto bacanje love u vjetar. Ako su računali da je ovo investicija, onda moraju bit svjesni da se može od nje očekivat korist tek za nekoliko godina. No tih nekoliko godina praznog hoda mogu itekako bit uteg oko vrata šta se tiče dobiti.
Sve to skupa itekako utječe na cijenu ove dionice. I ne treba ovdje očekivat nikakva čuda dok bdi osjetno ne poraste. Zato kolega nema potrebe za sarkazmom. Atlantska je i dalje bolja od velike većine firmi izlistanih na burzi, al trenutno vrlo malo radi dobrog za svoje dioničare.