imas nekoliko faktora koji ce odredit smjer dionice
1. prevelik kapacitet tonaze u odnosu na potraznju za rasutim teretima
2. ocekuje se slabljenje $ zbog velikog vanjskoga duga US i slabijeg oporavka nego sto se ocekivalo, prihodi su 90% vezani za $ dok rashodi su dobrim dijelom u Eurima(place pomoraca+ eu lucke takse…) i KN + $
3.stagnacija svjetske trgovine u 2011, smanjenja procjena rasta ww GDP-a za 2011
ukupna svjetska tonaza za rasute terete:
kraj 2008 cca 400milj tona
kraj 2009 cca 445 milj tona
trenutno cca 515 milj tona
procjena za kraj 2011 cca 640 milj tona
ww trgovina bi trebala rasti godisnje min 10% da se zadovolje ovi brojevi!!!
[/quote]
A ti spominješ samo ono što ti odgovara za spuštanje cijene, a da kinezi trenutno troše 600 mt ugljena a da do 2014 misle prebacit miljardu nisi pročitao prije par dana.
A to da je "onih" 7 novih brodova već 60% bilo isplačeno još 2008 i da su to neke izmjene u ugovovorima iz cape u tankera pa u supru…
exploited ima selektivno pamčenje
imas nekoliko faktora koji ce odredit smjer dionice
1. prevelik kapacitet tonaze u odnosu na potraznju za rasutim teretima
2. ocekuje se slabljenje $ zbog velikog vanjskoga duga US i slabijeg oporavka nego sto se ocekivalo, prihodi su 90% vezani za $ dok rashodi su dobrim dijelom u Eurima(place pomoraca+ eu lucke takse…) i KN + $
3.stagnacija svjetske trgovine u 2011, smanjenja procjena rasta ww GDP-a za 2011
ukupna svjetska tonaza za rasute terete:
kraj 2008 cca 400milj tona
kraj 2009 cca 445 milj tona
trenutno cca 515 milj tona
procjena za kraj 2011 cca 640 milj tona
ww trgovina bi trebala rasti godisnje min 10% da se zadovolje ovi brojevi!!!
[/quote]
A ti spominješ samo ono što ti odgovara za spuštanje cijene, a da kinezi trenutno troše 600 mt ugljena a da do 2014 misle prebacit miljardu nisi pročitao prije par dana.
A to da je "onih" 7 novih brodova već 60% bilo isplačeno još 2008 i da su to neke izmjene u ugovovorima iz cape u tankera pa u supru…
exploited ima selektivno pamčenje
[/quote]
kinezi trose 3 miljarde tona ugljena, a uvoze 100mt, a izgradili su i najvecu hidrocentralu na svijetu!
kinezi su uveli restrikcije za velike potrosace energije u cilju smanjenja
ide zima, gradjevinski radovi ce usporit, a gradjevinari trose 50% proizvodnje kineskoga celika, prvi znakovi usporavanja se vide vec na vozarinama, a slijedeci indikator je PMI index
na kraju su supre prebacili u panamaxe
dok god je tona rudace preko 120$(trenutno 165$) Kinezima se puno vise isplati koristit svoju, jer Australac treba ulozit 30-40$ po toni(brdo raskopat, sandpit), a Kinez mora oko 100$(kopat u rudniku) te je kineska losije kvalitet pa je moraju jos mjesat tako da ispod 120$ po toni skoro pa i nemaju zaradu, ako uzmemo u obzir da su kineska nalazista u sjevernim hladnijim teze pristupacnim podrucjima gdje su troskovi transporta veliki
a ove brojke o velikim nalazistima treba promatrat sa rezervom, jednostavno lazu i rade pritisak na Rio, BHP i Vale.
China Iron Ore Output Expects To Exceed 1.3 Billion In 5 Years Print E-mail
Thursday, 18 November 2010
iron-ore-logo.pngChina’s iron ore output was expected to exceed 1.3 billion tonnes within three to five years, said Zhou Zhongshu, president of China Minmetals Corp., at the ongoing China Mining Conference and Exhibition, according to media reports. Domestic iron ore supplies had been rising for the last two years, Zhou said.
In the past 12 years, China had discovered more than 900 new reserves, including 152 large and super large reserves, according to the ministry.
During the first nine months of 2010, China’s iron ore output increased 26 percent year on year to 780 million tonnes. However, iron ore imports dropped 2.5 percent to 460 million tonnes during the same period, compared with a jump of 41.6 percent in 2009. Chinese mining companies were also seeking overseas acquisitions to ensure supplies, Zhou said.
@vedric
od pocetka godine pa do danas se rezalo 6,5 milj DWT-a
i dalje je premija na cijenu secondhand trzista za stare brodove veca za 10-tak posto od cijene rezanja!
brodari ce u 2011 biti pod velikim pritiskom, ocekuje se do 2012 cca 130 milj tona novih kapaciteta cca >30% trenutne flote pa ne vidim razloga za optimizam + mjere poticaja ww vlada za gospodarski oporavak su se istopile do srpnja/kolovoza ove godine pa se moze ocekivat manje ww trgovine u narednim mjesecima
Kina je takodjer pocela stezat remen na monetarnoj razini i smanjili su proizvodnju celika sto ce imat za posljedicu smanjenje uvoza zeljezne rude i metalurskoga ugljena(za 1 tonu celika potrebno je 1,6 tona zeljezne rudace + 0,6 tona met. ugljena)
7 novih brodova moze biti samo dvosjekli mac u ova vremena kad je tesko ocekivat da ce ih se rentat po ekonomskoj cijeni, a racunovodstveno ce se amortizacija strasno povecat + kreditne obveze
ocekujem za 2011 gubitak od cca 70-80 milj kn i razine vozarina za supramax i panamax brodove na razini 14000-18000$
Novi CEO se bas nece proslavit u prvoj godini poslovanja:(
nemojte povlacit usporedbe sa 2008
sad ww dry flota broji 515milj tona 2008 400milj tona, a do 2014 se ocekuje cca 250 tona novih kapaciteta u 5%(optimisticno) povecanje trgovine vozarine ce biti na udaru barem jos 4-5 godina sto dubrovacki brodar moze priustit(dobit 2008 cca 600milj kn)
[/quote]
Vidiš ja držim da će 2011. dobit ATPL biti bolja nego ove godine i iz razloga što je naveo Leconte, pa nema straha za loš start novog CEO.
brodari ce u 2011 biti pod velikim pritiskom, ocekuje se do 2012 cca 130 milj tona novih kapaciteta cca >30% trenutne flote pa ne vidim razloga za optimizam + mjere poticaja ww vlada za gospodarski oporavak su se istopile do srpnja/kolovoza ove godine pa se moze ocekivat manje ww trgovine u narednim mjesecima
Kina je takodjer pocela stezat remen na monetarnoj razini i smanjili su proizvodnju celika sto ce imat za posljedicu smanjenje uvoza zeljezne rude i metalurskoga ugljena(za 1 tonu celika potrebno je 1,6 tona zeljezne rudace + 0,6 tona met. ugljena)
7 novih brodova moze biti samo dvosjekli mac u ova vremena kad je tesko ocekivat da ce ih se rentat po ekonomskoj cijeni, a racunovodstveno ce se amortizacija strasno povecat + kreditne obveze
ocekujem za 2011 gubitak od cca 70-80 milj kn i razine vozarina za supramax i panamax brodove na razini 14000-18000$
Novi CEO se bas nece proslavit u prvoj godini poslovanja:(
nemojte povlacit usporedbe sa 2008
sad ww dry flota broji 515milj tona 2008 400milj tona, a do 2014 se ocekuje cca 250 tona novih kapaciteta u 5%(optimisticno) povecanje trgovine vozarine ce biti na udaru barem jos 4-5 godina sto dubrovacki brodar moze priustit(dobit 2008 cca 600milj kn)
[/quote]
Vidiš ja držim da će 2011. dobit ATPL biti bolja nego ove godine i iz razloga što je naveo Leconte, pa nema straha za loš start novog CEO.
[/quote]
daj Bože!
China to Raise Reserve Ratio by 50 Basis Points From Nov. 29
Baltic Dry -0,4%
Capesize +1,2%
Panamax -1,2%
Handysize -0,9%
Supramax -2,9%
Baltic Dry -0,4%
Capesize +1,2%
Panamax -1,2%
Handysize -0,9%
Supramax -2,9%
BALTIC DRY-INDEKSEN I POENG, OG SEGMENTER I RATER (USD):
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
19/11 2.155 33.537 16.420 11.484 14.519
18/11 2.164 33.128 16.622 11.586 14.958
17/11 2.188 33.097 17.103 11.705 15.233
mali update analiza atpl i bdi indexa.na atpl formiranje obrasca H&S mogocueg Gartley obrazca 5-0 koji bi treba dostic razinu od 1.618-2.24 prijasnjeg vala sto bi znacilo da bi se cijena trebala kretat u rasponu od 793-817.obrazac H&S ima target 803 kn.
sto se tice bdi indexa i on ce okrenuti