Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 4.900 | 100 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Više analiza govore od 5k uskoro,ja ću još jednom ponoviti 15.04. ,to je fair price…
Kolega nije ovo IGH ,nema potrebe za navijanjem,pojedini forumasi su sve ljepo objasnili,zbog takvih koji navijaju su se i povukli vrlo kvalitetni forumasi ukoliko nemate sta pametno rec bolje sutite.[embarass]
Najbolji svježe raportirani spotovi za Panamax-e – dokaz kretanja BPI-ja:
Pavian (74,500 dwt, 14/34L 14/31B, 2001-built) delivery Tilbury 10-12 Dec, redelivery China, $88,000 daily.
Pearl Seas (74,483 dwt, 14/34L 14/31B, 2006-built) delivery Fos 1-8 Dec, redelivery Continent, $85,000 daily.
Catalina (74,500 dwt, 13.8L(A), 2005-built) delivery Passero 1-10 Dec, redelivery Skaw/Passero, $85,500 daily. (i]
da, i mene to jako zanima!?
čuo sam ja i 12k [smiley][smiley][smiley]
a i igh sam čuo da vrijedi prek 20k [proud]
btw da ovaj put ne bi bilo da imam neš protiv atpl-a ja sam lijepo reko da dionice nikud ne mogu pobjeć i vrlo lako ih je kupit ako imaš s čime [tongue]
I mene zanima ( iako je ja očekujem na 4k – skromnost mi je vrlina )[thumbsup]
04 December 2007 Baltic Dry Index (BDI) +15 10285 Polako ali sigurno [thumbsup]
I to zahvaljujući Panamaxima i Supramaxima , koji su izgleda uhvatili lagani zalet…….
Lijepo je vidjeti oporavak ali isto tako i naglasiti da eventualni daljnji pad ne znaci signal za prodaju. Ako promotrimo graf vidjet cemo da su i rast i pad sastavni dio brodara, a i uociti trend. S obzirom da su najave za 2008. dobre, ne treba se bojati nekog strmoglavljenja na razinu od prije godine dana. Cak i na tim razinama Panamax vozarina je iznosila solidnih 35.000 $ dnevno. Dakle, stavite si link u bookmarks i ako vam dodje kriza meditirajte uz njega[smiley]
Vidim da ste svi zajunili za BDI. BDI je samo pokazatelj trenda ali ne i vrijednosti. Neka mi netko kaze kolika ce bit vozarina panamaxa 3+3 kad BDI bude 15000?
Drugim rijecima ne treba panicariiti i ako BDI padne koju tisucu jer ce i tada vozarine bit dovoljne da pokriju troskove i ostane solidna zarada. Opet cu ponoviti da su i brodari izvukli pouke iz prethodnih kriza. Ja sam trenutno u firmi koja sve svoje brodove uposljava na 5 godina. Ako nema TC za brod nece ga kupiti ili graditi. Zarada je garantirana jer je TC napravljen na nacin da postoji minimalna vozarina koja pokriva troskove i ostvaruje dobit a sve preko minimalne se djeli izmedju unajmitelja i vlasnika. Baza za izracun je obicno neki od Indexa. Zarada je manja nego na spotu ali za uzvrat osigurava miran san.
Jako lijepo pojašnjenje Techman. Zakođer sam mišljenja da je petogodišnji TC-a jako bitan pokazatelj.
Bi li htio malo detaljnije pojasniti koncept profit-sharing-a kod dugih timecharter ugovora? Dakle, koliko je u postotku od ukupno ugovorenog TCa neki fiksni iznos, nakon kolike promjene vezanog indexa (da li je samo BDI u pitanju, ili ima i nekih drugih) se mijenjaju financijski uvjeti ugovora,..
Pa ako imaš vremena i volje… pomogao bi. Hvala unaprijed
Bi li htio malo detaljnije pojasniti koncept profit-sharing-a kod dugih timecharter ugovora? Dakle, koliko je u postotku od ukupno ugovorenog TCa neki fiksni iznos, nakon kolike promjene vezanog indexa (da li je samo BDI u pitanju, ili ima i nekih drugih) se mijenjaju financijski uvjeti ugovora,.. Pa ako imaš vremena i volje… pomogao bi. Hvala unaprijed
Jedinstveni koncept profit sharinga ne postoji, ja osobno sam radio na desetke projekata i svaki je imao svoje posebnosti. Kao što je Techman rekao cilj je profit sharinga prvenstveno osigurati stvaranje dobiti kroz duže razdoblje koji će pokriti određeni investicijski ciklus. Postoji model kada brod radi u pool-u i participira u zaradi postotkom kojim je vrednovan u pool-u s time da se odredi minimalan i maksimalan iznos najma , a eventualni profit iznad minimalnog iznosa najma se dijeli u ugovorenom postotku. Zatim postoji čisto fizička kontrola rada operatora, također s određenim minimalnim iznosom najma. Najčešća varijanta u novije vrijeme je vezivanje uz Baltic Forward Assesment Indexe ili Baltic indexe bazirane na usd, nikad nisam vidio ugovor baziran na BDI, koji vodi u preračunavanje rate. Baltic Exchage smatra da su oni jedini nezavisni koji mogu to raditi:
navod
The Baltic Exchange is the world’s only independent source of maritime market information for the trading and settlement of physical and derivative contracts…
kraj navoda
http://www.balticexchange.com/default.asp?action=article&ID=21%5B/url%5D
Ja se tu ne bih složio jer Baltic Exchange kreira indexe na osnovu informacija dobivenih od brokera, tako da svaki taj broker participant u kreiranju indeksa u zadnje vrijeme nudi svoje usluge u kreiranju izračuna točne zarade u svrhu profit sharinga bilo kao posrednički sudionik ugovora ili kao nezavisna treća strana. Osobno sam vidio dosta modela i držim da brokerske kuće to dobro obavljaju.
Na žalost kod nas vlada zakon neznanja i mraka tako kad netko zaključi profit sharing ugovor završi u crnoj kronici i puno se energije troši u krivim smjerovima.
http://slobodnadalmacija.hr/inc/print.asp?url=/20070309/novosti04.asp%5Burl%5D
Radi paralele, Uljanik Plovidba zaposlila je Arenu na 18.000 usd dnevno. Prije završetka isteka najma market ode na 50.000 + . I što sad? Nikom ništa. A da je stavljeno usd 18.000 + profit sharing onda bi bili pod istragom i vjerovatno u crnoj kronici. To je ujedno i moj komentar na na p/s na Istu i Hope-u. Stara priča za koju će netko reći da je Jadroplov loša firma koja se vuče po crnoj kronici, a za mene priča koja kaže da management zna svoj posao.