Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 74.725 | 1,525 | 47,60 | 49,50 | 0,00% |
Dry bulk ship owners cheerful amid market rally
Thursday, 13 May 2010
China’s appetite for raw materials like iron ore and coal, as well as a series of added factors are boosting demand for dry bulk carriers, helping the industry’s benchmark, the Baltic Dry Index (BDI) sustain a rally during the past week. Yesterday, the BDI reached new highs at 3,888 points, up by 66, with the Capesize segment once again leading the pack. The BCI (Baltic Capesize Index) is now at 4,878, while the Panamax market also gained to reached 4,196 points.
http://www.hellenicshippingnews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=100957&Itemid=93
13 May 2010
Baltic Dry Index (BDI) +26 3914 Rates
BCI (Cape index) BPI (Panamax index) BSI (Supramax index)
INDEX 4861 -17 4273 +77 3053 +28
SPOT 4 TCE AVG (USD)
50317 -125 34366 +613 31920 +295
(…) No, sudeći prema tržišnim signalima, njihovo vrijeme opet dolazi.
Naime, nakon što je u utorak donesen plan spašavanja posrnulih europskih ekonomija, BDI indeks skočio je na ovogodišnji maksimum od 3822 boda. U srijedu je indeks opet skočio, na 3928 bodova, nakon što su objavljene procjene o rastu BDP-a eurozone.
Takve vijesti sugeriraju oporavak globalne trgovine, što bi domaćim brodarima u drugom kvartalu moglo donijeti znatno veće prihode od 537 milijuna kuna iz prvog kvartala.
Osim toga, u ostatku godine ukupna domaća flota bit će jača za četiri nova broda — Atlantska plovidba, naime, očekuje tri novogradnje, a Jadroplov jednu. Analitičari su već lani prognozirali oporavak brodarskog tržišta, za koje je 2009. godina bila uvjerljivo najgora.
Suhi tereti rastu 6 posto
Tekuća je godina već donijela znatan rast kineske potražnje za željeznom rudom, koja se uglavnom doprema iz Australije i Brazila, pa globalni brodari zbog toga očekuju rast prihoda.
Globalna potražnja za suhim rasutim teretima, prema procjeni investicijske banke JP Morgan, ove bi godine trebala porasti šest posto, a pola naručenih brodova koji se trenutačno grade u svijetu bit će otkazano ili će se porinuti sa zakašnjenjem jer azijska brodogradilišta ne mogu ispuniti rekordne narudžbe.
Kao rezultat rasta trgovine brodarski bi sektor prema nekim procjenama trebao zaraditi 33 posto više nego lani. Prosječna vozarina na panamax brodove u 2010. godini po danu bi trebala iznositi 21.200 dolara, dok bi vozarina za capesize brodove trebala dosegnuti 33.000 dolara po danu.
http://www.business.hr/hr/Kompanije/Vijesti/Tankerskoj-pogodovala-skuplja-nafta-ATPL-i-JDPL-cekaju-bolje-vijesti
——————————————————-
Dodao bih da sam nedavno gledao neki intervju s nekim istaknutim predstavnikom jedne od brodarskih kompanija na US-burzi gdje su rekli kako do dolaska novih brodova na tržište nije došlo i zbog toga što mnogi brodari imaju problema s financiranjem, ne mogu dobiti sredstva, kredite. U tom slučaju je ATPL IMHO zbog zaliha gotovine na računu u prednosti pred nekim drugim kompanijama koje si ne mogu priuštiti nove brodove.
Ludilo, brale, ludilo! [cool]
4-6 mjeseci za 43.000 USD, dajte još takvih!
Term deals were generally short but strong with four to six months costing someone $43,000 a day with the 71,800-dwt Pesada (built 1999) from the Black Sea.
Takve vijesti sugeriraju oporavak globalne trgovine, što bi domaćim brodarima u drugom kvartalu moglo donijeti znatno veće prihode od 537 milijuna kuna iz prvog kvartala.
Atlantska plovidba, naime, očekuje tri novogradnje[/b][/u], a Jadroplov jednu. Analitičari su već lani prognozirali oporavak brodarskog tržišta, za koje je 2009. godina bila uvjerljivo najgora.
Kao rezultat rasta trgovine brodarski bi sektor prema nekim procjenama trebao zaraditi 33 posto više nego lani. Prosječna vozarina na panamax brodove u 2010. godini po danu bi trebala iznositi 21.200 dolara, dok bi vozarina za capesize brodove trebala dosegnuti 33.000 dolara po danu.
Nema sumnje da će prihodi u 2Q biti bolji, posebno za ATPL jer će konačno i nebrodarski sektor nešto prihodovati.
U ovoj godini ne očekujem prinove u floti ATPL, osim možda nekog second hand broda, jer su ugovori sa isporukom 2011/2012.
Prosječna vozarina za panamaxe će biti veća od prognoza analitičara (21000), na što ukazuju i t/c ugovori. Uglavnom, jedna sasvim pristojna godina za brodare, na kraju godine morali bi zbrajati lijepu neto zaradu, premda osobno tijekom ljetnih mjeseci očekujem umjereni pad BPI.
Nemreš vjerovati kako je živo danas na atlantskoj. Brokeri sigurno pijuckaju kavicu sa kolegicama i časkaju o koječemu.
Nemreš vjerovati kako je živo danas na atlantskoj. Brokeri sigurno pijuckaju kavicu sa kolegicama i časkaju o koječemu.
mozda se i drmaju dok stavljaju naloge
Cijenjeni Seebiz kaže :
…..Bešević napominje da pojedini analitičari specijalizirani za brodarsko tržište procjenjuju da bi u drugom tromjesečju ove godine vozarine mogle pasti, pri čemu bi BDI mogao u prosjeku biti 3.026 bodova, ponajviše zbog pojačanog nepovjerenja ulagača u gospodarski oporavak nakon izbijanja dužničke krize u Grčkoj i straha od njezina prelijevanja i na druge članice eurozone…..
[shocked] s čim to ima veze……. [undecid]