nije mi se bila namjera prepucavat, učinilo mi se da si krivo protumačio pisanje kolege. dosta je ovdje navlakača i drukera , a tebe nisam doživljavao kao jednog od njih.
nohardfilings [thumbsup]
Me nema problema, nemoj ni ti šta zamjeriti. Evo obećajem da ću za vas koji ste u ovoj dionici izračunati trenutni NAV.
BDI je u prosjeku još uvijek prilično nizak i tek kada postigne prosječnu razinu iznad 4500 možete očekivati bolje i povoljnije dugoročne najmove. Ovako će ATPL raditi pozitivno, ali ne treba očekivati neke spektakularne rezultate. Znam da mnogi misle da kratkoročnim porastom BDI treba rasti i dionica ATPL, ali vanjski trendovi još uvijek ne ukazuju na to, a porast BDI-a kao 2007.g. sigurno još dugo nećemo vidjeti, zbog velikog porasta svjetske flote upitno je uopće može li doseći te razine. Po meni teško, ali perspektiva je tu. Sa 7 novih naručenih brodova, ATPL će uskoro imati prosjek starosti flote 4 godine i to je najveća prednost ovog brodara, a njihova dobra suradnja sa brokerima će im sigurno osigurati dobre i povoljne ugovore u budućnosti.
ATPL po trenutačnoj cijeni dionice tržišno vrijedi cca. 260 miljuna dolara, a toliko vrijedi 7 naručenih brodava i keš na računu.
Polako, brodove će kreditirati jedna jaka strana banka, nisu plaćeni kešom, a daleko je još do toga da ih knjiže kao NAV. Veliki dio tog keša će ići za predujam, narudžbe i kredit.
[/quote]
Ovako, we are all in the same boat, svrha foruma je doći do informacija, a onda neka ih svak tumači po svom nahođenju.
Dakle, moje info iz Londonskih brokerskih krugova kažu sljedeće: ATPL je kod potpisivanja Ugovora u Kini i Koreji kešnula 89 miljuna dolara (54+35), što je sve samo ne zanemarivo, a nakon toga su objavili da imaju keša na računu 60 milja. Ugovorna cijena brodova je app. 290 miljuna dolara, i svakako je firma na tim ugovorima popušila 30 milja, konkretno na onom cape size pokušaju, o čemu sam već pisao.
Ekstremne vozarine tipa Zagreb za 3000 dnevno, ili Pelješac za 105000 dnevno (2007) me ne interesiraju, to su peakovi što se događaju jednom u stoljeću i neće se ponoviti dok smo živi, osim ako na forume nema malodobnika, no činjenica jest da nitko ne može sa sigurnošću predvidjeti kako će se enorman broj novogradnji što stižu do kraja 2010. odraziti na market.
Sukus onog što sam napisao jest da mi se čini kako dionica nije skupa i da tu ima prostora za rast, a pišem o onome za što sam educiran, nema me na dionicama Adrisa, INA, KOEI, Zabe i nekih drugih što sam imao, jer tamo nisam na "domaćem terenu". Idemo dalje.
nije mi se bila namjera prepucavat, učinilo mi se da si krivo protumačio pisanje kolege. dosta je ovdje navlakača i drukera , a tebe nisam doživljavao kao jednog od njih.
nohardfilings [thumbsup]
Me nema problema, nemoj ni ti šta zamjeriti. Evo obećajem da ću za vas koji ste u ovoj dionici izračunati trenutni NAV.
[/quote]
Obećaješ ili obećavaš ?
Dakle, moje info iz Londonskih brokerskih krugova kažu sljedeće: ATPL je kod potpisivanja Ugovora u Kini i Koreji kešnula 89 miljuna dolara (54+35), što je sve samo ne zanemarivo, a nakon toga su objavili da imaju keša na računu 60 milja. Ugovorna cijena brodova je app. 290 miljuna dolara, i svakako je firma na tim ugovorima popušila 30 milja, konkretno na onom cape size pokušaju, o čemu sam već pisao.
Ok, to što su dali se knjiži u bilanci kao predujam i to je to. Smatram da ne možeš tih 7 brodova vrednovati u bilanci kao imovinu dok ne budu stvarno gotovi i preuzeti. Znam da je rok isporuke kratak i neki brodovi će biti gotovi čak krajem slijedeće godine, a tu smo gdje jesmo sada. Treba sačekati izvještaj za 1Q da vidimo stanje sa kešom i dali se povećala zaduženost. Nisu mogli iskeširati 90 mil. dolara i da im ostane na računu 60 jer su ukupno na kraju prošle godine imali 60 mil. dolara!?
Nisu mogli iskeširati 90 mil. dolara i da im ostane na računu 60 jer su ukupno na kraju prošle godine imali 60 mil. dolara!?
Ajde ne pametuj, u godinama si i počine te hvatati skreloza, pa ugovori su potpisani davno, davno (pogledaj na zse) i predujam je tad i plaćen. Da te podsjetim, prvi ugovor sa kinezima je bio za 4 panamaxa u vrijednosti 180 milja uz plaćanje 30% predujma (54), kasnije su odustali od dva, pa ih ponovo ugovorili ali ne za 45 milja nego za 37 (ušteda 14 milja ili pušing na ona prva dva 14 milja ovisi kako to na to gleda). Ugovor sa STX za onaj cape size je također prastari, kod potpisa je plaćeno 30%, pa u čemu je problem sa kešom od 60 milja na kraju godine.
Uostalom, nisam pisao o bilanci samo sam napisao da 7 brodova i keš na računu vrijedi kao i tržišna kapitalizacija firme.
Nisu mogli iskeširati 90 mil. dolara i da im ostane na računu 60 jer su ukupno na kraju prošle godine imali 60 mil. dolara!?
Ajde ne pametuj, u godinama si i počine te hvatati skreloza, pa ugovori su potpisani davno…
[/quote]
Ante Jerković je neki dan rekao, da je ATPL za 7 novih brodova angažirala 110 mil. dolara. Svi ugovori nisu potpisani davno, već se priprema svečano potpisivanje u Dubrovniku gdje će doći Kinezi!
http://www.zse.hr/userdocsimages/novosti/hoCxUi7ngCEIESLwoqWZcg==.pdf
Btw. Nisam primjetio da je tebe negdje vrijeđam u diskusiji!
evo dok se vi prepucavate…………. BDI opp 2,7%
Baltic Exchange Dry Index TM 3316 (UP 86)
Baltic Exchange Capesize Index TM 3894 (UP 171)
Baltic Exchange Panamax Index TM 4090 (UP 77)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2628 (UP 41)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1314 (UP 11)
Baltic Exchange Dry Index TM 3316 (UP 86)
Baltic Exchange Capesize Index TM 3894 (UP 171)
Baltic Exchange Panamax Index TM 4090 (UP 77)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2628 (UP 41)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1314 (UP 11)
BDI gore,mi stagnacija, BDI dolje, potrebna je i nama korekcija…zdrave pameti niotkuda [cry]
Ajde ne pametuj, u godinama si i počine te hvatati skreloza, pa ugovori su potpisani davno…
[/quote]
Ante Jerković je neki dan rekao, da je ATPL za 7 novih brodova angažirala 110 mil. dolara. Ugovori nisu potpisani davno, već se priprema svečano potpisivanje u Dubrovniku gdje će doći Kinezi!
http://www.zse.hr/userdocsimages/novosti/hoCxUi7ngCEIESLwoqWZcg==.pdf
Btw. Nisam primjetio da je tebe negdje vrijeđam u diskusiji!
[/quote]
Sorry, ispričavam se javno, neće se ponoviti, premda ne volim pisanje i gard ex cathedra. Meritum je u tome da je predujam plaćen zaista davno, i ugovori su stupili na snagu, pa možemo pričati jedino o modifikaciji istih, ali to ne mjena činjenicu da bi ATPL mogla i morala imati veću količinu keša na računu obzirom na akumuliranu dobit iz prethodnih godina (2008).
No, odlično je da se počelo pisati o bitnim stvarima a ne samo o BDI.
Sorry, ispričavam se javno, neće se ponoviti, premda ne volim pisanje i gard ex cathedra. Meritum je u tome da je predujam plaćen zaista davno, i ugovori su stupili na snagu, pa možemo pričati jedino o modifikaciji istih, ali to ne mjena činjenicu da bi ATPL mogla i morala imati veću količinu keša na računu obzirom na akumuliranu dobit iz prethodnih godina (2008).
No, odlično je da se počelo pisati o bitnim stvarima a ne samo o BDI.
Ok, apology accepted, idemo zajedno doći do potencijalne vrijednosti i činjenica, samo polako. Svatko od nas zna ponešto, nitko ne zna sve, ali zajedno možemo doći do što bliže potencijalnoj vrijednosti. Za sada nemam dionice brodara, ali ne znači da ih opet u dogledno vrijeme neću kupovati. Što ne znači da želim obezvrijeđivati imovinu i vrijednost ATPL, upravo suprotno!