Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
brodari vani gotovo svi u plusu……
bitno da se ovdje svako malo pojavi neki pametnjaković koji objasni svima kako je normalno da atpl pada……
Bok momci,
zamolio bi vas ako imate vremena da nabacite kako danas stoje brodari vani?
[rolleyes]
[/quote]
Zašto sad ne bi pogledali kako brodari stoje…. [wink]
Sudeći po ffa, danas bi BDI mogao opet lagano dole.
Zna se do kad BDI raste i da ide sutra u korekciju mjesec dana.
Otkuda takva samouvjerenost?
Baltic Exchange Dry Index 3230 UP 20
BCI Baltic Exchange Capesize Index 3723 UP 44
BPI Baltic Exchange Panamax Index 4013 DOWN 31
BSI Baltic Exchange Supramax Index 2587 UP 35
BHSI Baltic Exchange Handysize Index 1303 UP 11
U posljednjih sat vremena trgovanja prošlo je cca 250k kuna i to skinuto sa aska.Dakle skoro 40% u posljednjihj sat vremena…..čim se poveća volumen cijena ide gore,to je očito isto kao što je očito da na ovim cijenama stvarno nema smisla prodavat ATPL.
Inače,
Vaš link
al koje to veze ima…?
Bok momci,
zamolio bi vas ako imate vremena da nabacite kako danas stoje brodari vani?
[rolleyes]
[/quote]
Zašto sad ne bi pogledali kako brodari stoje…. [wink]
[/quote]
Pa ne mogu svaki dan padati po 5-6%. [wink]
Sve češće se vidi relacija Indija – Kina.
Inače, 48.000 USD i 50.500 USD per day, ovo meni zvuči jako dobro i optimistično. Ne sjećam se kada smo zadnji puta vidjeli takvo što, a zgodan je i polugodišnji fiksni najam za 30.000 USD per day. 🙂
Panamaxes
Triton Navigation’s 78,800-dwt Lake Dahlia (built 2009) was fixed by North China Shipping from India to China at a massive $50,500 a day. Likewise the 69,200-dwt Kesari Prem (built 1997) commanded $48,000 a day for the same itinerary.
Also commanding big bucks was the 83,000-dwt Kamsar Gold (built 2006), fixed by Oldendorff out of the Med to the US and to the Far East at $49,000. The German could also opt to just run a transatlantic trip at $37,000 a day.
Elsewhere Daiichi spent a strong $33,000 a day on a roundtrip from China to Australia with the 75,500-dwt Goya (built 2008). A similar itinerary cost someone $31,500 a day for the 74,000-dwt Guang Ming Feng (built 2002).
Dreyfus has the 77,300-dwt Ajax (built 2006) for a roundtrip from the Far East in the North Pacific at $30,800.
Arcelor Mittal will spent $21,000 a day for the first two months of a haul from China to Australia and Europe with Dynacom’s 76,000-dwt Glyfada 1 (built 2009). Thereafter the Indian is spending $31,000 a day.
In the period market the 82,300-dwt Prem Vidya (built 2006) found work for five to seven months from India this month at $30,000 a day.
Otkuda takva samouvjerenost?
Teško je to skinuti u dan, ali zadnje dvije godine otkad sam na burzi u tom periodu BDI pada.
Teško je to skinuti u dan, ali zadnje dvije godine otkad sam na burzi u tom periodu BDI pada.
[/quote]
Čak si dvije godine na burzi, stvarno puno iskustva. (Ovo za BDI je čista glupost, pogledaj kretanje u 2007. u ovom periodu)
Teško je to skinuti u dan, ali zadnje dvije godine otkad sam na burzi u tom periodu BDI pada.
[/quote]
Čak si dvije godine na burzi, stvarno puno iskustva. (Ovo za BDI je čista glupost, pogledaj kretanje u 2007. u ovom periodu)
[/quote]
A vidim kolega i ti si puno duže na burzi…
Teško je to skinuti u dan, ali zadnje dvije godine otkad sam na burzi u tom periodu BDI pada.
[/quote]
još bih i rekao nešto da si uzeo povijesne podatke unazad 20g. ali uzimati u obzir samo zadnje 2g. je zbilja smiješno [lol]
[/quote]
Stvar je tko diktira potražnju za brodskim prijevozom. U zadnjih pet godina je to Kina i oni imaju gotovo uvijek iste cikluse popunjavanja zaliha.
Onaj članak koji govori o tome da BDI index više ne(će) predstavljati indikator budućnosti je samo djalomično točan.
Realno, omjer novoizgradnji i brodova koji idu u rezalište za staro željezo se svaki dan povećava, ali uz ovakvu cijenu željeza kakva je danas, brodarima sa starim ragama se više isplati pohraniti brod uz fanfare (uz kupnju novog, naravno) nego iznamljivati po puno nižim cijenama od konkurencije.
Zato smatram da će se ravnoteža ipak održati, a BDI će i dalje biti važan faktor (uz naravno, aktivnosti u lukama) u ocijenjivanju svjetske trgovine.
Priče o padu BDI idexsa ovih dana ipak nisu realne kako god da Kinezi imaju cikličko naručivanje. Ipak Kina nikad ni nije bila u recesiji, a očekuje se rast oko 8-9 %, pa bi shodno tome samo Kinezi trebali dići BDi za sličan iznos. S obzorom da Indijci su u sličnoj situaciji (Indijsko gospodarstvo je raslo godišnjim prosjekom od 7,6 % tijekom petogodišnjeg plana (2002 – 2007), i postavljen je cilj od 9 % za petogodišnji plan (2007-2012) ), tu treba nadodati još toliko.
Kako se i Europa i Amerika i Australija bude iz recesije sa većim gospodarskim rastom nego lani, to nam daje već barem dvadasetak postotaka veći iznos.
Kako se ponuda brodova neće povećati za taj postotak, realno je očekivati rast BDi indexa na godišnjoj razini (ipak je nezahvalno prognozirati za koji postotak, ali smatram sigurno veći od 10%, ako ne i puno više).
Cijene iznajmljivanja brodova su stabilne s uzlaznim trendom i svakim danom lome gornje limite. Danas i sutra ćemo najvjerojatnije imati još jedan proboj na gore…
U zdravim i razvijenim ekonomijama, i dionice brodara bi se trebale dići (I REALNO DIŽU SE) za sličan postotak. Ipak, pošto smo mi stvarno posebna (pomalo stara Balkanska priča), kod nas je svašta moguće..
Ipak, ja osobno vjerujem u oporavak svjetske ekonomije i posljadično rast dionica brodara…
Živi bili pa vidjeli…
ok, mi ostajemo tu di jesmo, ali bdi bi nam mogao imati poprilično zeleno raspoloženje danas
http://reports.platou.com/FixtureReport/Pages/BulkFixtures.aspx