Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,31 | 4.590 | 97 | 47,10 | 48,20 | -0,42% |
smootko
zašto naše kompanije ne izbacuju transparentne podatke o ugovorima o najmu ,kao DSX ? (boje li se nečega ?)
Tek sad pročitao..
pa to je bar jasno, zato što je sve u nas nejasno, oni se samo pokušavaju uklopit.
Ne znam točno, recimo da kod nas još nije razvijena DD kultura. S jedne strane nitko ih ne tjera na to, a s druge, njima samima to valjda ne odgovara.. ovako im je šire more 🙂
[/quote]
Davor Mladošić iz Slobodne Dalamcije danas tvrdi da mjenjaju dva product carriera za tri supramaxa u STX. Slažem se sa Smootkom da su u zadnjim naruđbama u Kini i Južnoj Koreji "popušili" ca. 45 miljuna dolara, ako se gledaju trenutačne cijene novogradnji i ugovorene cijene, no relevantno je kakva će cijena biti u trenutku isporuke 2012.g. a za to treba imati kristalnu kuglu. Ipak, ne mogu se oteti dojmu da su s strašno zaletili sa ugovoranjem onog cape size broda, neuobičajeno za ljude u godinama i prebogatim isustvom u branši.
Uglavnom, kako sada stvari stoje do kraja 2012. folota će biti jača za 7 brodova, otprilike nešto "težih" od cijele imovine npr. JDPL.
To je irelevantno, na radio Dubrovniku jutros gospar Vlaho Lonza najavio kupnju još dva supramaxa od 57000 dwt u STX (Južna Koreja). Ima se.
[/quote]
Cijenjeni kolega gardist, čini mi se da je na tragu obavijesti koju ste prenijeli i ovaj članak u današnjoj Slobodnoj Dalmaciji (16.01.), s par sitnih ali bitnih dodataka ili čak izmjena..
Ukratko, naslov je "Atlantska mijenja tankere za bulkere"
Izjavu daje Vlaho Lonza ..umjesto 2 product carriera iz STX-a oni bi 3 supramax-a od po 57.700 DWT. Originalno očekivali tankere u 10. i 11. mj 2011-e, a kad bi sredili zamjenu za supre išle bi u 2.,3. i 4-om kvartalu 2012-e. Pregovori s brodogradilištem su u tijeku.
Ona 2 "stara" panamaxa očekuju u 12/2011 i 03/2012. Novougovoreni panamaxi 06 i 09/2012. Cijena novih 32 mil $, starih 45 mil $ komad, za supre ne piše (jel to još uvijek po cijeni otkazanog cape-a?).
Eto, a šta se tiče kritika poteza Uprave od neki dan, ja bi samo rekao da je ovo s panamaxima ispalo odlično, jer ušteda od 13 mil$ po komadu je super. Da su ostali na starim ugovorima bez otkazivanja, sve da su ta 2 otkazana panamaxa danas predani ATPL teško da bi uspjeli zaraditi 13 mil $ dobiti do trenutka pretpostavljene primopredaje novonaručenih. Međutim, u startu mi se nije svidila narudžba 4 panamaxa, a ni ono kad su im uvalili cape kroz noge mjesec prije sloma tržišta nije me oduševilo.
Ovo sa suprama je dobro jer se vraćaju na teren koji bolje poznaju. Jasno, kad su pretvorili cape u tankere to je bilo dobro radi diverzifikacije poslovanja.. a sad će se još sjetiti da bi dobro bilo da ipak idu sa cape-om, da se zatvori krug dobrih djela. [smiley]
..na radio Dubrovniku jutros gospar Vlaho Lonza najavio kupnju još dva supramaxa od 57000 dwt u STX (Južna Koreja).
E, Gardist, ovo vezano za radio Dubrovnik.. jesu to isti ovi iz SD? Dakle, ide li 3 supre ili čak 5?
Držim da je suma sumarum 3 supramaxa i 4 panamaxa.
Muk, tišina, pa evo grafić za razmišljanje !!
LP
Jel imaš BPI graf za usporedbu? BCI su nam bili teret zadnjih mjesec dva, pa da vidimo kako samo BPI izgleda.
Što se tiče dva broda tipa panamax:
"Nadzorni odbor Atlantske plovidbe d.d. je na svojoj jučerašnjoj sjednici dao suglasnost za sklapanje ovih ugovora o gradnji."
To je irelevantno, na radio Dubrovniku jutros gospar Vlaho Lonza najavio kupnju još dva supramaxa od 57000 dwt u STX (Južna Koreja). Ima se.
[/quote]
Cijenjeni kolega gardist, čini mi se da je na tragu obavijesti koju ste prenijeli i ovaj članak u današnjoj Slobodnoj Dalmaciji (16.01.), s par sitnih ali bitnih dodataka ili čak izmjena..
Ukratko, naslov je "Atlantska mijenja tankere za bulkere"
Izjavu daje Vlaho Lonza ..umjesto 2 product carriera iz STX-a oni bi 3 supramax-a od po 57.700 DWT. Originalno očekivali tankere u 10. i 11. mj 2011-e, a kad bi sredili zamjenu za supre išle bi u 2.,3. i 4-om kvartalu 2012-e. Pregovori s brodogradilištem su u tijeku.
Ona 2 "stara" panamaxa očekuju u 12/2011 i 03/2012. Novougovoreni panamaxi 06 i 09/2012. Cijena novih 32 mil $, starih 45 mil $ komad, za supre ne piše (jel to još uvijek po cijeni otkazanog cape-a?).
E, tu je kvaka, STX nije JES, nema tu sad bi, sad ne bi, sve se plaća, a STX je u odličnom položaju, ima ogromnu jamčevinu od ATPL (30% ugovorene cijene cape size broda) pa sad naš brodar može birati između dvije loše solucije:
– pozdraviti se sa jamčevinom (cca.30-ak miljuna dolara)
– pristati na penale za promjenu ugovora product carrieri-supramaxi, naravno sve po cijeni za ugovoreni cape, što znači da bi supramaxi koštali cca. 38 milja po komadu, što je odprilike prosjek za ova 4 panamaxa iz JES. Previše, no sjetitie se da i JDPL u Brodosplitu plaća 52 komad, ajde možda će im država subvencionirati 10%.
To sad izgleda ružno, no ako t/c vozarine za supramaxe u trenutku isporuke ili malo kasnije 2013/2015 budu na razinama od 25000-30000, ispasti će odličan potez. Tko je mogao predvidjeti onaj boom 2007 kad su naručivali brodove 2003/2004? Nema tog analitičara što je predvidio vozarine za panamaxe od 100 000, pa i sad masa vjeruje da se takvo što nikad neće ponoviti, ja baš nisam siguran, jer globalna razmjena će rasti. Doduše, naredne dvije-tri godine ne očekujem ništa spektakularno.
u ponedelek smo up.futeresi su u lenom ze
a BDI bi mogoa jako potenuti.
Moglo bi biti svašta pa i +120 ili više.
bumo vidjeli..ali futursi bi mogli biti crveni
Dionica Atlantske plovidbe (ZSE:ATPL-R-A), s prometom većim od 10 milijuna kuna, poskupila je 3,2 posto, na 1.050 kuna
Brodari pod istragom evropske komisije zbog manipulacije s rastom vozarina
Možeš li dati pojašnjenje ili link ?