Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 22.540 | 460 | 47,70 | 49,10 | 0,00% |
Jutarnji list strana 7:
ATPL kraj godine dočekuje s gubitkom nešto večim od 2 milje dolara, Uljanik plovidba na razini grupe dobit od cca 11 milja dolara a JDPl dobit od nešto više od 4 milje dolara
Dobri rezultati za naše brodare [thumbsup]
Današnja Slobodna, kaže kap.Jerković da imaju na računu 60 miljuna dolara i da su uložili 100 miljuna akumuliranih dolara u 4 broda sa isporukom do 2012., pametnom dosta, podjelite tu sumu (160) sa brojem dionica pa dobijete solidnu sumicu. Juče sam dokupio a u ponedjeljak ću malo jače zagaziti in. Uglavnom, uvijek sam imao povjerenja u ovu Upravu ali i ukazivao na par teških strateških promašja, no ne može se sve, ipak su oni od jednog davljenika (sjetite se Dalmatinske, Croatia line, Šibenske etc.) napravili jednu serioznu brodarsku firmu sa svijetlom budućnosti. [thumbsup]
[/quote]
Cijenjeni kolega gardist, upozorio bih na jedan detalj težak nekoliko milijunčića USAđenih nam dolara.
Naime, krivo ste zbrojili.. 60 mil $ na računu plus onih 100 uplaćenih za novogradnje nije jednako 160 milijuna dolara, bar ne današnjih 160 mil$. U ovom slučaju 60 + 100 = 80!
Nisam siguran za točne iznose, pa da sad ne tražim uhvatit ću se ovih koje ste ovdje iznijeli. Dakle, ATPL je platila 60% cijene za ta 2 panamaxa (prvotno naručili 4 pmx i uplatili 30% ugovorene cijene, potom otkazali prva 2 a uplate prenijeli na druga 2 -> plaćeno 60% ugovorene cijene).
Ako je 60% = 100 mil $, onda je 100% = 167 mil$. To bi trebala biti ugovorena cijena za 2 pmx. Po tome ispada da je 1 panamax 83,5 mil $.
Kako je u međuvremenu cijena novogradnji pala na nekih 40 mil $ za panamax (ne mora bit točno, al tako našao u nekom shipping izvješću), tako treba uskladit i vrijednost naših novogradnji, pa tako i tih dolara o kojima se pričamo. Eto, suma sumarum rečena računica glasi 60+100=80 hehe, vidite da financijska matematika ne daje isti rezultat kao i ona Pitagorina..
Eto, pa uzmite u obzir. Dakle, osnovno načelo kod valuacije je da nije stvar koliko je nešto nekad plaćeno nego koliko vrijedi sad i koliko će u budućnosti.
P.S. Ako tko zna, možda su se izborili i za kakav popust s obzirom na okolnosti, ili im je već dovoljna usluga što su uspili otkazat ona prva 2 bez penala??
Grr.. nisam uspio editirat gornji post. Uglavnom:
Tek sad vidim da piše da je 100 mil $ akumulirano u 4 broda (dakle valjda 2 panamaxa i ona 2 uljara?).. Dolje napisano se odnosi kao da je riječ samo o 2 panamaxa.. dakle, valjda sam falio računicu, pa ako tko hoće/zna nek napiše točne cifre. ALI, poanta je da se ne može samo zbrojit 60+100 i mislit to je to. Rečeni članak ionako nisam pročitao tako da i ne znam što točno piše i na što se misli.
U prvom letu sam pod "4 broda" mislio na 4 panamaxa koja su poslije skraćena u 2 panamaxa. Zaboravio da imamo i uljare na navozima. Eh!
Evo ako se kome računa. Šta se tiče cijena NB onda i sad.. kolko vidim u 2008-oj su panamaxi bili oko 55 mil$, a sad se vode za oko 35 mil$. Dakle pad od nekih 37%. Za otprilike toliko bi trebalo uskladit i dolare o kojima sam trkeljao 2 kata poviše 🙂 Jasno, bilo bi najbolje znat točne ugovorene cifre.
U privitku cijene novogradnji od 12/2007 do 12/2009
Aaa.. a da prekršimo predizbornu šutnju?? Za koga, za koga.. Milana Josipovića ili Ivu Bandića?
Jao nama.. sreća da nedostaje pomoraca, pa nam je ta opcija uvijek otvorena. Al šta s nama sa slabim želucem, morat ću kupit baksu Dramina tableta dođe li do toga. Pitat ću kptn. Jerkovića sutra na ručku (šala, šala.. da bude vezano uz temu)
Eh, kad pomislim na naše izbore uvijek se sjetim one Tuđmanove: "Šta još hoćete da vam obećam?" uz dužno poštovanje prema tadašnjem odgovoru na to pitanje.
A kad nas uhvate zivkat na telefon prije izbora pa nas pitaju za mišljenje o ovome, onome, tome i tako to.. Vjerovatno onda sve odgovore svekolikog puka hrvatskog promućkaju, izvuku prosječnog hrvatskog glasača i onda rade svoj program i kampanju samo za njega? A poslije izbora ionako više nije bitno šta su obećali, radit će za sebe i po svome. Eh, mijenjam demokraciju za kvalitetnu monarhiju. A najbolje bi bilo da monarh bude tvorac 10 zapovijedi. Ne bi se morali brinut ni tko će ga naslijedit :)) E Taj drži do svoje Riječi, a ne ovi naši wannabe predsjednici.
Bilo kako bilo, nažalost opet mi se čini da, tko god pobijedio, mi smo izgubili. I kad ćemo više ić na izbore glasat ZA nekoga, a ne PROTIV nekoga.. (u stilu daj bilo koga samo ne toga). A ovaj put stvarno ne znam protiv koga bi glasovao.
Sorry na OT.. neću više. I odustajem od misije da osvojim ovu stranicu.
samo dok zima popusti biće "belaja"!
http://dnevnik.hr/vijesti/svijet/video-zbog-hladnoce-zamrznut-morski-zaljev.html
jooj.. još samo par postova i cijela stranica je samo MOJAA !! [lol]
Samo sam prenio ono što sam pročitao u novinama, a uz dužno poštovanje, držim da kap.Jerković ima bolje info od nas forumaša.
Btw, na nekom siteu je objavljeno da su ugovorili panamaxe u JES za 45 milja komad i netko je to ovdje prenio, platili su 30% pa kontaj vidim da ti ide matematika. Drugo, NM je u STX u isto vrijeme kad i ATPL naručio dva capea istih karakteristika i cijena je bila 109 po komadu, a kako ATPL nije NM i nema taj rejting, držim da su naši ugovorili cape za cca. 5 milja više, dakle cca.114 (ovo je čisto moja konstrukcija) i platili 30% kod potpisa ugovora. Zato sam neki dan u postu stavio cca.90 milja dolara u novogradnjama, ali vjerujem predsjedniku Uprave, uvijek je govorio istinu i činjenice pa i onda kad nisu bile ružičaste, zato i jesam mali dioničar.
Treće, nije bitno koliko sad koštaju novogradnje nego kakve će biti vozarine kod isporuke i cijena broda u trenutku kad se uputi na prvu plovidbu. Ako ti se cijena za panamax 45 milja čini puno, pogledaj koliko je JDPL ugovorio supramaxe u Brodosplitu (52). Mene osobno brine činjenica da ATPL ima previše novaca na računu, nije dobra ni prevelika likvidnost, i to je znakovito, očito drže da nemaju gdje pametno uložiti i opredjelili su se za keš ili možda očekuju double dip.
Smootko, poanta mog posta jutros je bila ukazati na realnu podcijenjenost ATPL, jer irelevantno je radi li se o 160 ili o 145 milja, over 100 dolara po dionici, to je meritum i to pri činjenici da je aktualna cijena dionice 200 dolara.
Pretpostavljam da donekle gađaju termin kad žele da im brodovi izađu iz čartera? Također bi me zanimalo da li im je običaj ugovarati brod neposredno prije isteka starog ugovora ili ga znaju ugovorit i mjesecima ranije, ako zaključe da je povoljan trenutak, hm?
U citiranom kontekstu, planirano ili ne, ovo trenutačno zvuči ok jer od kraja rujna prošlo više od 3 mjeseca, a Gundulić je sukladno navodima na web stranici "u luci" u Kini. Ugovor je glasio na 14.500 USD, no sada su takvi ugovori 20.000 USD i više.
Tko može reći što to znači kad se sklopi ugovor od 3 do 5 mjeseci? Tko odlučuje kada će ugovor stvarno isteći? Može li ATPL sada npr. raskinuti ugovor i sklopiti neki novi, pod trenutačno povoljnijim vozarinama?
Ship Name GUNDULIC
DWT 45269
Built 1997-01
Flag MAI
Draft 11,6810
45,269 BLT 97 HUANGPU/WW 20-30/9.2009 3-5 MOS USD 14,500 DAILY
@gardist
Jasno da ralika između 160 i 145 milja i nije neka.. ali po mojoj prvotnoj (krivoj) računici bila je razlika između 160 i 80 milijuna $.. a to je već nešto .. to je razlika od 290 kn po dionici.
Svakako, realno držim da su izgubili bar 25% na padu cijena novogradnji.. Po tvom postu ispada da su panamaxi ugovoreni oko 90 + 114 (uljari su mijenjani za cape bez promjene cijene?).. Dakle recimo 200 mil USD za ugovorene novogradenje.. Zagubili su oko 50 milja na padu cijena i to bi otprilike bilo to.
Al nekako mi 45 milja za panamaxe izgleda premalo za ono vrijeme kad su ih ugovarali.. hm. No, kako nemam više vremena ostavljam tu nedoumicu otvorenom.
Što se tiče JDPL, jasno da je preskupo, al kad se i to svede na fer vrijednost, još tu ostaje podosta fundamenata.
Tko može reći što to znači kad se sklopi ugovor od 3 do 5 mjeseci? Tko odlučuje kada će ugovor stvarno isteći? Može li ATPL sada npr. raskinuti ugovor i sklopiti neki novi, pod trenutačno povoljnijim vozarinama?
Koliko mi je poznato, obično je na čartereru hoće li iskoristiti samo 3 mjeseca ili svih 5.. ili između, jasno. Ali, čini mi se da sam u par navrata kod objava vozarina vani (DSX, GNK i ta ekipa) vidio da može biti ugovoreno i da brodar odlučuje o tome.
Odgovor nije jasan.
Ponovit ću pitanje, možda netko zna:
U ugovorima obično piše neki raspon ugovorenih mjeseci minimum-maximum, obično se radi o 2 mjeseca "kliznog" perioda. Tko odlučuje o tome kada će ugovor stvarno isteći? Ili obje ugovorne strane imaju pravo otkazati ako im to odgovara?
Ovo pitam jer kad bi ATPL mogla otkazati Gundulića i negdje ugovoriti nešto novo, mogla bi na vozarinama zaraditi i do 50% više (u rujnu 14.500 USD, sada preko 20.000 USD) nego prije samo dobra tri mjeseca.
Kako ti odgovor nije jasan? Pa rekoh ti da je obično, dakle u pravilu, na čartereru, a ne na brodaru koliki će dio opcijskog (kliznog) perioda iskoristiti.. ali mi se isto tako čini da san u par navrata naišao da je bilo ugovoreno da brodar odlučuje, no tu moguće i da sam se zabunio, jer mi je to nelogično. Zamisli brod na pola puta do odredišta, a brodar odluči raskinit ugovor.
Za pojašnjenja evo ti DSX, kod njih je sve transparentno.. imaš odgovor na tvoje pitanje pod 3 zvjezdice na dnu..
http://www.dianashippinginc.com/default.asp?siteID=1&pageid=69&langid=1
Nadam se da ti njihov odabir boja i fonta odgovara hihihi