Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
ljudi, pa kamo vam se žuri. nisu svi kupovali atpl po 3200. neki su je kupili primjerice u 1. mjesecu po 900 kuna. dakle u godini dana je narasla više od 3 puta. Vi mislite da će to rasti još toliko u idućih par mjeseci? Grdno se varate. Pa rasle su vozarine dok je bila 500 kuna (tada sam ju ja kupovao), a prodavao sam je na 1000, da bi onda pala na 900. Dakle, morate malo promatrati širi aspekt a ne samo otkad ste vi ušli pa dodati 300% na tu cijenu i imate target. puno je odradila ova dionica, ne znam može li još toliko puno.
slažem se da je 50% i više nego dovoljno, al dok god burzovni indexi u americi i europi, a posebice aziji padaju u prosjeku preko 2% dnevno, a dry brodari 5% dnevno postaje itekako upitno koliko atpl uistinu vrijedi i današnju cijenu
da sam ovih dana s obzirom na ne politička nego ovozemaljska događanja optimističan rađe bi uložio u drys, excel maritime ili diana shipping jer su debelo potcjenjenije u odnosu na našu uzdanicu atpl
al kaže se živi bili pa vidjeli…
i da dodam…
svakodnevno sam slušao priče o atpl-u i na 3700 ide to na 5000, 10000, 250000, itd. i mislim da danas nema ulagača koji u portfelju atlantsku i nema
ljudi koji pojma i veze s burzom nemaju su me zvali da su to čuli da bi kupili atlantsku, frendovi, valjda i čistačice, perači prozora i vozači tramvaja svi su znali da to ide ne znam kud
ali ko nam je tada prodavao, ko nam danas prodaje i ko će nam tek prodavat i po koliko je više nego vrlo upitno, a još je bitnije što se desilo nakon toga
a što će tek bit kad jedni drugima počnemo prodavat!?
ljudi, pa kamo vam se žuri. nisu svi kupovali atpl po 3200. neki su je kupili primjerice u 1. mjesecu po 900 kuna. dakle u godini dana je narasla više od 3 puta. Vi mislite da će to rasti još toliko u idućih par mjeseci? Grdno se varate. Pa rasle su vozarine dok je bila 500 kuna (tada sam ju ja kupovao), a prodavao sam je na 1000, da bi onda pala na 900. Dakle, morate malo promatrati širi aspekt a ne samo otkad ste vi ušli pa dodati 300% na tu cijenu i imate target. puno je odradila ova dionica, ne znam može li još toliko puno.
Stvari izvađene iz konteksta često daju potpuno pogrešnu sliku. Ja sam prije točno dvije godine prodavao ATPL po 950 kn. Znači da je rast od 300% ostvaren za dvije godine. Da se prisjetimo kako su se prije dvije godine kretale cijene nekih dionica:
DLKV – 400
CROS – 5700
IGH – 2700
JMNC – 26000
JNAF – 2000
KOEI – 290
LKRI – 180
PTKM – 110
THNK – 1900
TNPL – 2800
VDKT – 800
EIG – 130 [smiley2]
Prema tome, rast od 300% u dvije godine, stavljen u kontekst našega tržišta, i ne izgleda tako strašno. Tim prije što je taj rast, za razliku od većine drugih dionica, ipak temeljen na solidnim fundamentima.
Pozdrav
prije ćemo tim cjenama natrag nego crobex održavat na 5500+ [smiley2]
što je skoro 20% više od današnje razine…….. [smiley11]
a kad cujem da neko kaze brodar s pe vecim od 20 da je dobar buy il projiciranim pe ne znam koliko unaprijed da je 15 i to na ovim cijenama poslat cu ga necu rec di jer ocito ni ne zna sto je ciklicnost sektora, volatilnost vozarina, a kamoli pe i na koliko bi se brodari pe trebali trzit
a atpl lako kupim natrag jer koliko vidim prodaje nikad ne nedostaje [smiley11]
i da dodam… svakodnevno sam slušao priče o atpl-u i na 3700 ide to na 5000, 10000, 250000, itd. i mislim da danas nema ulagača koji u portfelju atlantsku i nema …
ja ih znam dosta koji nemaju ATPL u portfelju
ATPL mi se sviđa kao firma –
hm… nekako mi je ovaj cijeli post kontradiktoran.Svidja mi se ATPL, imat cu ga jos dugo, a onda nakon 5 min kazes da si “shortao” odnosno daytrajdao? Meni ako se nesto svidja onda to drzim – cisto iz straha da to ne izgubim. Nemoj me krivo shvatiti, ne mislim nista lose s tim daytrade mozda bi i ja to napravio da sam drugaciji. Recimo da je to pitanje karaktera.
E sad, ajmo po analizi:
a) indexi klizu – a joj, klizu strava. Osim toga, ATPL kad sve zbrojimo ima srednjerocnu politiku. Neki su na spotu, neki na godinu dvije a neki pet godina. To nece prouzrociti veliki rast prihoda ali isto tako niti pad prihoda u srednjerocnom razdoblju. Vidim, citao si bulletin – tamo je i Lonza (jel on?) naveo, doduse oprezno, da indexi vozarina mozda i nece rasti koliko neupuceni investitori ocekuju. Mozda i malo padnu – ali sumnjam da ce pasti ispod, lupam bezveze 8.000. Jos tamo prije dva tri mjeseca smo imali kolektivnu masturbaciju kad je BDI presao 8 K… a sad nam je malo i 11 K?
NARAVOUCENIJE: i sa 8000 indexa zaradjuje se bezobrazno puno. Svakako, to lose izgleda u ocima neupucenih investitora, ali zato su tu FI. I za takvu situaciju se treba pripremiti!
b. novogradnje
Daj Boze da ti Kinezi stignu i onda ce sve biti lakse (mogu prodati stare brodove, prebiti dio kredita…). I ja sam bio sumnjicav glede Vijetnamaca (najveci brod koji grade (nikad prije nisu izgradili brod te velicine!) je upravo Diamond 53 serija. Te ono, to su jos uvijek komunjare, nikad ne znas s njima itd (isto vrijedi i za Kineze!). Ono sto me ohrabrilo jest slijedece:
– projektant Danci
– narucitelji (i investitori programa?) Briti.
Vijetnamci se moraju dokazati, Kineze boli djon. Uprava se ne plasi samo zastoja radova nego i isporuke opreme. Ako sam dobro citao izmedju redaka, to znaci da (oprema) moze kasniti i da to ne ovisi o Vijetnamcima (sto ide u opremu? uredjaji – radari, stolci, kapetanski lezaji, navigacijski instrumenti, nemam pojma – al sigurno je da ne proizvode sami sve). Kad sve uzmemo u obzir, prognoziram da ce isporuka Vijetnamaca biti u periodu izmedju prognoze Uprave i tvoje…
c) dokovanje – slazem se u potpunosti. Jedino se nadam da je Uprava rasporedila dokovanja ravnomjerno te da su dokovanja bila i u 2Q i u 3Q ravnopravno sa 4Q.
[b]d) Dubrovnik Airline [/b]– priznajem citao sam povrsno. Ne znam koliko novi zrakoplov kosta, ali to nije toliko bitno. Sumnjam da zracni prijevoz moze biti jak kao brodarstvo. Ali da moze pokrpati rupe, valjda moze. Pa i ne mogu se vise zaduziti, naravno: mislim da je njihov koeficijent zaduzenosti oko 0,60 sto je vrlo visok koeficijent. Povecanje toga si jednostavno ne mogu priustiti! Bilo bi to samoubojstvo iz zasjede! A ak ce se vec zaduzivati nek se zaduze muski – Strawinsky ionako place za capesize brodom.[smiley1][smiley2]
e) ludilo burze – e tu se slazem. Pa pogledaj sto je sve doslo k nama. Ovo danas je cisti daytrading.[smiley2], odnosno akumulacija profita…hihihi
evo, to su moji komentari. Molio bih povratne informacije
a kad cujem da neko kaze brodar s pe vecim od 20 da je dobar buy il projiciranim pe ne znam koliko unaprijed da je 15 i to na ovim cijenama poslat cu ga necu rec di jer ocito ni ne zna sto je ciklicnost sektora, volatilnost vozarina, a kamoli pe i na koliko bi se brodari pe trebali trzit a atpl lako kupim natrag jer koliko vidim prodaje nikad ne nedostaje [smiley11]
wunder, aj se dogovori sa sobom, moze? Jesi li prodao il nisi, to je tvoja stvar. Cini mi se da mislis da je ATPL precijenjena – to je ok, tvoj stav i postujem to. Vidim ja gro dionica na PE 50+ pa se kupuje a kad kazes da je to precijenjeno onda je to signal za DD (dezurne drukere) da te napadnu iz svih oruzja. Necu reci ni o kojoj se grani radi da ne bih bio napadnut kao jedan kolega [smiley1]
Atlantska je skupa, ako padnu vozarine i precijenjena, IMHO. No kaj ces ako u iducih dvije godine vozarine NE padnu? To je osobna procjena i svatko bi trebao postupiti po njoj.
a kad cujem da neko kaze brodar s pe vecim od 20 da je dobar buy il projiciranim pe ne znam koliko unaprijed da je 15 i to na ovim cijenama poslat cu ga necu rec di jer ocito ni ne zna sto je ciklicnost sektora, volatilnost vozarina, a kamoli pe i na koliko bi se brodari pe trebali trzit a atpl lako kupim natrag jer koliko vidim prodaje nikad ne nedostaje [smiley11]
Ne mogu reči da baš puno pratim Atlantsku (i brodare općenito) , ali tu i tamo pokupim neki podatak.
Volatilnosti vozarina jako je svjesna uprava Atlantske. Ona već nekoliko godina radi na disperziji poslovanja i proširuje se na hotelijerstvo, avio prijevozništvo i na štotijaznamštasvene. I to upravo iz razloga jer mogući pad prihoda od vozarina pokušava amortizirati prihodima iz drugih djelatnosti. Kako te ostale djelatnosti posluju i koliki je udio u ukupnim prihodima i dobiti? To se najlakše može ustanoviti iz Fi, odnosno udjela manjinskih dioničara u dobiti društva. Manjinski dioničari imaju udjele isključivo u društvima konsolidacije pa ostvaruju pravo na dobit isključivo s te osnove. Ako pogledamo nekoliko zadnjih izvješća možemo primjetiti da se udio manjinskih dioničara u dobiti povećava što znači da društva konsolidacije posluju sve profitabilnije.
Prema tome, Atlantsku više ne možemo smatrati čistim brodarom (iako još uvijek najveću dobit povlači iz te djelatnosti) pa bi i vrijednost njezine dionice trebala biti veća u usporedbi s drugim našim brodarima.
Pozdrav