Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,36 | 15.420 | 364 | 42,30 | 44,50 | -0,47% |
Američki brodari u zeleno [thumbsup]
Povratak optimizma…
Evo, Kinezima raste cijena ugljena, a zalihe se tope…
The coal price at Qinghuangdao Port rose for four consecutive months, and set a new record high over the past year, meanwhile, coal inventory fell 29.4% from early December, approaching the alarm point of 5 mln tons again.
(Beijing faced the coldest weather in half a century)
Jutarnji list strana 7:
ATPL kraj godine dočekuje s gubitkom nešto večim od 2 milje dolara, Uljanik plovidba na razini grupe dobit od cca 11 milja dolara a JDPl dobit od nešto više od 4 milje dolara
Dobri rezultati za naše brodare [thumbsup]
Neobično. Tek je završio kvartal.
Kako oni to u Jutarnjem znaju tako precizno? I to još za 3 brodara istovremeno?
S druge strane, iz Sandokanovog se posta (hvala!) vidi da se čak i legendarni DryShips, koji je do sada bio poznat po spotu, upustio u dvogodišnji ugovor za Panamaxe.
Nije DRYS već DSX, s kojim često uspoređuju ATPL.
ATPL kraj godine dočekuje s gubitkom nešto večim od 2 milje dolara, Uljanik plovidba na razini grupe dobit od cca 11 milja dolara a JDPl dobit od nešto više od 4 milje dolara
Stvarno me čudi kako konstantno takve informacije o poslovanju Uprava najprije daje u novine a ne na ZSE.
15.12.2008. ATPL 630kn
http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/transport/atlantska-plovidba-iduce-godine-gubitak-od-30-milijuna-dolara,32680.html
Govoreći o prognozama za 2009. predsjednik Uprave Atlantske plovidbe kazao je kako se, ako vozarine ostanu na sadašnjoj razini, očekuje gubitak od 30 milijuna dolara.
15.12.2009.
http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=92396
Napomenuo je kako je prošle godine najavljivani gubitak od 30 milijuna američkih dolara smanjen u posljednjih nekoliko mjeseci te zahvaljujući oporavku tržišta na koncu poslovne 2009. godine očekuju gubitak od 4 do 6 milijuna dolara.
Jutarnji list strana 7:
ATPL kraj godine dočekuje s gubitkom nešto večim od 2 milje dolara, Uljanik plovidba na razini grupe dobit od cca 11 milja dolara a JDPl dobit od nešto više od 4 milje dolara
Dobri rezultati za naše brodare [thumbsup]
Današnja Slobodna, kaže kap.Jerković da imaju na računu 60 miljuna dolara i da su uložili 100 miljuna akumuliranih dolara u 4 broda sa isporukom do 2012., pametnom dosta, podjelite tu sumu (160) sa brojem dionica pa dobijete solidnu sumicu. Juče sam dokupio a u ponedjeljak ću malo jače zagaziti in. Uglavnom, uvijek sam imao povjerenja u ovu Upravu ali i ukazivao na par teških strateških promašja, no ne može se sve, ipak su oni od jednog davljenika (sjetite se Dalmatinske, Croatia line, Šibenske etc.) napravili jednu serioznu brodarsku firmu sa svijetlom budućnosti. [thumbsup]
Neobično. Tek je završio kvartal.
Kako oni to u Jutarnjem znaju tako precizno? I to još za 3 brodara istovremeno?
Kako – možda pomoću rezultata 3Q i odnosom cijena vozarina u 3Q i 4Q. Mislim da se puno ne može pogriješiti:
Neobično. Tek je završio kvartal.
Kako oni to u Jutarnjem znaju tako precizno? I to još za 3 brodara istovremeno?
Kako – možda pomoću rezultata 3Q i odnosom cijena vozarina u 3Q i 4Q. Mislim da se puno ne može pogriješiti:
[/quote]
Kaj vi drobite. Članak u jutarnjem se odnosi na rezultate poslovanja za 2009. godinu. Nitko ne spominje projekcije poslovanja za ovu, tekuću 2010.g.
Brodari ove godine uspješniji od Crobexa
Izdano: 15:46 14. prosinca 2009
Vrijednost Baltic Dry indeksa, koji se smatra vrlo važnim za poslovanje brodarskih kompanija, ove se godine gotovo upeterostručila, no brodarske kompanije čijim se dionicama trguje na Zagrebačkoj burzi nisu zabilježile ni približno toliki skok, iako su sve bile uspješnije od Crobexa.
BDI indeks ove je godine osvojio 362,4 posto i skočio sa 774 na 3579 bodova, koliko je iznosio 11. prosinca, dok je Crobex 31. prosinca 2008. godine vrijedio 1722,25 bodova, a 11. prosinca ove godine iznosio 2066,55 bodova, pa je uzletio gotovo 20, odnosno 19,99 posto.
Brodari izlistani na Zagrebačkoj burzi kojima se ove godine trgovalo, osvojili su između 20,56 i 45,43 posto te su svi bili uspješniji od Crobexa.
Igor Gvozdanović iz Platinum investa kao razlog za tako veliku razliku između rasta Baltic Dry indeksa i cijena domaćih brodara navodi mogućnost da hrvatski brodari imaju manje kapacitete za prijevoz rasutog tereta koji je ove godine dominirao BDI indeksom, ali i brodarskim prijevozom u cjelini. Gvozdanović ističe i kako je bitno kakve ugovore o prijevozu imaju domaći brodari, tj. jesu li oni dugoročni ili su istjecali baš ove godine, odnosno u vrijeme oporavka indeksa.
Najveći rast među domaćim brodarima ostvario je onaj čija se dionica gotovo svaki dan nalazi na listi najlikvidnijih – dubrovačka Atlantska plovidba, koja je ove godine uzletjela 45,43 posto, a cijena joj je s 688,99 kuna, koliko je iznosila 31. prosinca prošle godine, do petka, 11. prosinca, uvećana na 1002 kune.
Druga po rastu u ovoj godini zasad je Lošinjska plovidba koja je 10. prosinca, kada je njome zadnji put trgovano, završila na 145,50 kuna (oko 20% od knjigovodstvene), i vrijedila 42,65 posto više od 102 kune koliko je iznosila na kraju prošle godine. Ova dionica ima knjigovodstvenu vrijednost 686 kuna. U 2006 godini Lošinjska plovidba nabavila je 5 novih brodova handy i handimax.
Jadroplov je pak 11. prosinca završio na 184,99 kuna, što je 38,72 posto više nego što je taj splitski brodar vrijedio prije nešto više od 11 mjeseci, odnosno 31. prosinca 2008. godine, kada mu je zadnja cijena bila 133,36 kuna.
Zadarska Tankerska plovidba je pak 30. prosinca prošle godine, kada je zabilježila zadnju transakciju u 2008., trgovanje završila na 1323,51 kuni, dok je 11. prosinca vrijedila 1621 kunu, pa je ove godine skočila 22,48 posto.
Najmanje uspješan hrvatski brodar kojim je se trguje na Zagrebačkoj burzi zasad je Uljanik plovidba koja je u ovoj godini zabilježila rast od 20,56 posto. Zadnja cijena pulskog brodara u petak, 11. prosinca, bila je 651 kunu, dok je 31. prosinca prošle godine završio na 540 kuna.
Ako hoćeš ekskluzivu imaš na http://www.balticexchange.com/
..al to zadovoljstvo se plaća. Inače, smatram da je ovaj naš forum skroz dobar izvor, pogotovo kad tek sad pitaš link za BDI (pretpostavljam da to znači da te nisu skupa s nama provlačili ispod kobilice zadnjih 15-ak mjeseci).
Pozdrav
@smotko
[thumbsup]
Tko se sjeća one izjave kapetana Jerkovića, taj će znati da ATPL na panamaxima ostvaruje dobit počevši od oko 20.000 USD per day. Time charter-ugovori (oni do godinu dana) su trenutačno na oko 30.000 USD per day.
Također vidim da se, osim ovog od jučerašnjeg dvogodišnjeg ugovora za 20.500 USD danas probio još jedan (doduše novogradnja!) na 21.300 USD na rok od dvije godine. Što kaže kolega Gardist, stabilizacija.
A 76,000-dwt newbuilding was taken out of a Chinese yard from this month for two years at $21,300.
Norden has the 75,100-dwt Ecomar GO (built 2008) for four to six months at $29,000 and the 83,000-dwt Kamsar Gold (built 2006) got $32,000 for five to seven months.
[/quote]
PJ, imam jedno pitanjce: da li bi bilo bolje (neću upotrijebiti riječ strateški) da atpl odmah uposli svo brodovlje na neku isplativu cifru i na npr godinu dana, ili da su prije na gubitku čekajući neki globalni recovery i u tom trenutku ugovore flotu na godinu dana, ali po puno boljoj cijeni? naravno, tu se sad nameće milijun i jedno podpitanje, ali odgovor na prvu opciju je stabilna cijena dionice, a na drugu su oči uprte u bdi. već jednom ugovoreni daily rate uopće se ne odnosi na bdi. bdi generalno gledano ima veze sa on-the-fly i short-time aranžmanima ili sa još neuposlenim brodovima, a to je to što ja i pitam.
uposliti za kikiriki, ili pušiti foru i čekati da bdi bukne pa onda nešto kao…
naravno, ovo je čisto teoretsko pitanje i očekujem teoretski/načelni odgovor od nekog.
recesiji se nazire kraj, a brodari su semafor (odmah da distingviramo: jedno je izlječiva recesija u svijetu, a drugo je neizlječiva kriza u rvata; nemaštoviti i nedevoljno upućeni spominju recesiju i kod nas).
[/quote]
Kao i obično, ne razumijem te baš posve :/
Kako bi ti da zaposle sad brodove po isplativoj cifri ili da su u gubitku čekajući recovery?
Ako ih mogu sad zaposlit po isplativoj cifri na godinu dana, onda ni dok čekaju nisu na gubiku. Jasno, pod čekanjem držim da misliš da voze po spot vozarinama čekajući bolje period ugovore.. ili ipak misliš na čekanje na sidru, s gubitkom :)) Daklem, gotovo nemoguće je da je spot na gubitku, a da možeš brod ugovorit na godinu dana sa dobitkom. Naravno, "čekanjem" na spotu riskiraju da BDI padne, a s njim i period vozarine pa ode i vrabac i golub.
Rast BDI-a neizravno djeluje i na kompanije koje imaju dugoročne ugovore, naravno u puno manjoj mjeri.. stoga što obično raste i cijena čelika a time i vrijednost flote. Dakle, prihodi ostaju isti, ali raste vrijednost imovine. Opet, manje nego kod onih čije su vozarine izloženije spotu, pa im rastu i prihodi i imovina.
ATPL je konzervativni brodar i idu na uprosječivanje vozarina.. dakle, nastoje imati mix dužih i kraćih ugovora koji ističu u različitim razdobljima. Pretpostavljam da donekle gađaju termin kad žele da im brodovi izađu iz čartera, ali ne znam koliko na to mogu utjecati?? Također bi me zanimalo da li im je običaj ugovarati brod neposredno prije isteka starog ugovora ili ga znaju ugovorit i mjesecima ranije, ako zaključe da je povoljan trenutak, hm?
Stoga,
se neće nikad desit. Time bi stavili sva jaja u istu košaru, a to je prerizično i odudara od njihove konzervativne politike.. a i Uskrs je još predaleko 🙂 Jasno mi je da si to iznio teoretski.