A ti bi trebao bolje čitati. Ja sam samo citirao napise nekih kolega.
Pitam se tko su likovi što danas prodaju po 1000 i iz kojih razloga to čine? Da li prodaju jer misle da dionica zaista ne vrijedi 200 dolara ili prodaju jer vjeruju da će na 800 kuna? Ako prodaju iz prvog razloga baš bi volio vidjeti tu analizu, a ovo drugo može biti jako opasna igra, ja za to nemam mu..
Malibu,
frapantno je kako market ima sposobnost brze uspostave ravnoteže ponude i potražnje za brodskim prostorom, čak je to išlo puno brže nego sam mogao sanjati. No, kad čovjek malo trezveno razmisli, pa neće brodari sami rezati granu na kojoj sjede, svaki otkaže brod-dva, pošalje par starih kanti u rezalište i eto nas na BDI 4000, i svi sretni i zadovoljni. Izgleda jednostavno no nije baš tako, bit će tu još uspona i padova kroz 2010, no generalno najgore je iza nas.
Evo malo sam čitao history pa sam izvukao nešto podataka s teme:
– bdi raste odlično za atpl
– bdi pada al panamaxi se drže odlično za atpl
– atpl pada al dolar jača odlično za atpl
– netko stavio na prodaju 500kom. Ma taj ne prodaje taj kupuje, odlično za atpl
– netko stavio na kupnju 500kom , snažna potpora, odlično za atpl.
– rastu indexi u svijetu,sljedi eksplozija atpl ,odlično
– padaju indexi u
svijetu,ma nema veze i tako ih mi ne pratimo, odlično.
itd,itd…
U zadnjih 6 mjeseci jedino se takvi postovi mogu i vidjeti. Ja ti dajem stotku…
Isto tako je treba istaknuti činjenicu kako je od prošle godine, u ovo doba, ATPL narasla cca 70%.
Opet velim, nisu bitne ove ubrzane oscilacije koje se u zadnje vrijeme odvijaju na sve nižim razinama, što je činjenica.
Međutim, bitnije je da je još uvjek P/E x P/B< 25 i da će nakon ove krize ATPL prva iz nje izaći.
Hoće li to biti za pola godine ili nešto duže, to za neke ovdje(me) nije toliko važno.
-PE x PB < 22,5 max. [wink]
Pa dobro si ti to vidio Optimist ali ima i postova tipa:
izašao sam, super
tri godine ćemo se vozit za 14000 dollara, debeli minus za atpl
idite u cash ljudi, rokamo
itd…itd…
-Al misliš da je to nemoguće?
-Ostaje veliko pitanje zato je cila uprava prodala veliku količinu po ovim cijenama, ako znaju da je to nemoguće.
Evo jedno tjedno izvješće
We estimate that about 800 vessels, 65% of which are bulk carriers, have
been cancelled and not going to be built. There is also a substantial number
of new building cancellations which may or may not lead to a reduction of
new building completions.
Ma sve pet, međutim ključna riječ ovdje je "estimate". Listajući net nađe se toliko oprečnih procjena raznih brokerskih kuća ili agenata da je to naprosto fascinantno. Vrlo je teško doći do nekakvog meritornog podatka koliko ih je zaozbiljno otkazano, prolongirano, a koliko na putu za scrap.
Ova procjena barem zvuči realno.
Evo i ja građansku dužnost da obavim..
Baltic Exchange Dry Index TM 3791 (DOWN 111)
Baltic Exchange Capesize Index TM 5679 (DOWN 269)
Baltic Exchange Panamax Index TM 3900 (DOWN 89)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2429 (UP 15)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1222 (UP 12)
Pa dobro si ti to vidio Optimist ali ima i postova tipa:
izašao sam, super
tri godine ćemo se vozit za 14000 dollara, debeli minus za atpl
idite u cash ljudi, rokamo
itd…itd…
-Al misliš da je to nemoguće?
-Ostaje veliko pitanje zato je cila uprava prodala veliku količinu po ovim cijenama, ako znaju da je to nemoguće.
[/quote]
možda zatp što imaju 30000 do 40000 komada a na godinu će im opet sijesti par tisuća komada
to se piše i pisalo se već na miljun tema i portala bilo naših bilo stranih.
zato i ATPL ne raste žešće, ali neći ni padat više. i zato uprava i prodaje da dodje do keša.
sve u svemu strpljen spašen. ko ima nek dokupljuje ko nema nek prodaje.
svi će bit zadovoljni.
BDi usporio pad usporila i atlantska. nema više džabe ni u dubrovačke babe.
pozdrav moreplovcima.