Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 7.595 | 155 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
mislim da je još rano za nagađanje koliko i kada (mislim da i članovi uprave to još neznaju), ali siguran sam da će je biti, sigurno ne manja od ovogodišnje.
E, jbg sad.
Bojim se da, koliko god ti bio pomorac, još uvijek si mali od palube. [wink]
evo jedan zanimljivi graf
fini porast, ali koliko od tog porasta ide za izvoz a koliko za njihove domaće potrebe mada očito aludiraš da je za izvoz kad si već postao na ATPL [thumbsup]
fini porast, ali koliko od tog porasta ide za izvoz a koliko za njihove domaće potrebe mada očito aludiraš da je za izvoz kad si već postao na ATPL [thumbsup]
[/quote]
Ma nije stvar u tome što se događa s finalnim proizvodom (btw, on je gro za domaće potrebe), nego je za brodare važno što Kina, a u zadnje vrijeme i Indija, uvoze velik dio željezne rudače potreban za proizvodnju.
Dva panamaxa preko 50000$,to nisam dugo vidio.
[/quote]
daj molim te,napiši svoj komentar o ovom našem krepanom brodaru i njegovoj cijeni u skorije vrijeme.
ima nas ovdje dosta koji cijenimo tvoje mišljenje.tnx
[/quote]
Prvo sam dao gore jedan graf koji ukazuje da Kinezi ne misle stati sa proizvodnjom vec dapace proizvodnja im je jaca nego 2007 g kada su vozarine bile na vrhu.
Ipak treba uzeti i u obzir veliki broj novogradnji koji dolazi na trziste,sukladno mome ocekivanju daljnjeg porasta Kineske proizvodnje(koja vec sada premasuje onu iz 2007 godine) i dolaska novogradnji koje ce ipak vrsiti pritisak na cijenu vozarina ali ne onoliki koliki se ocekivao, ocekujem
stabilno kretanje BDI u 2010 na razinama gdje ce brodari imati ljepe zarade.Ostankom BDI na razinama iznad 4000 bodova u 2010 otvaraju se mogucnosti upravi ATPL da dostigne zarade na bazi godine izmedju 150 miliona kuna do 200 miliona
Jasno ako bude depresije u svijetu morace i oni stati sa proizvodnjom no medjutim mislim da smo to poglavlje apsolvirali.
Da nije bilo problema s kućama i kreditima u US, sada bi vozarine za capesize bile oko 300 000 dolara a panamax oko 150 000 dolara…
I onako bi bila inflacija s dolarom, a pri tome nije bilo upumpano i upumano trilijuni i trilijuni dolara kao sada, pa je došlo do inflacije cijena, a tek kako bi moglo biti…..
Ma uostalom zašto se zajednica hvata stalno tih novogradnji i pritiska istih na vozarine. Ma jasno je da će veći broj novogradnji više pritiskati cijene prema dolje. točka. Međutim onakve, ja ću to nazvati anomalije kao što su bile vozarine panamaxa od 90k usd dnevno, to se neće više tako skoro ponoviti, isto bi nazvao anomalijom i vozarinu od 7k usd za cape. I to na spotu. Bit priče je da li očekujemo da se vozaline stabiliziraju na određenom nivo. I koji bi to nivo bio. Uostalom tc od 40k usd dan za panamax je, uz ovakvu visoku amortizaciju koju ima atpl, spektakl kako god pogledate.
Geronimo i Kane,
cijena dionica brodarskih kompanija u budućnosti bit će (naravno s amplitudama, kao na klatnu) odraz njihovih poslovnih rezultata. Ti rezultati su usko vezani za cijene brodarskog prijevoza, dakle u ovom slučaju uz BDI. Moje osobno mišljenje je da će BDI u narednom razdoblju biti vrlo volatilan (ne bih se začudio BDI-ju niti na 2.000, kao ni na 6.000) i slažem se da svaki prosjek BDI-ja iznad 3.500 bodova drži brodare iznad vode, to jest u većem su ili manjem plusu (veličina plusa ovisi o mnogo drugih stvari po kojima se jedan brodar razlikuje od drugoga).
Baš zbog toga što očekujem veliku volatilnost cijena na tržištu prijevoza rasutog tereta, od presudne će važnosti u budućem razdoblju biti sposobnosti pojedinih brodarskih uprava, njihove procjene voziti više na ugovor ili manje, naručiti – kada i što, promijeniti postojeće narudžbe… Kod ATPL je tu još i pitanje iz non-core businessa, hoteli, avio-kompanija, marina Lapad, odnos s lokalnom samoupravom…
Baltic Exchange Dry Index 4234 DOWN 106
BCI Baltic Exchange Capesize Index 6928 DOWN 229
BPI Baltic Exchange Panamax Index 4181 DOWN 122
BSI Baltic Exchange Supramax Index 2472 DOWN 7
BHSI Baltic Exchange Handysize Index 1125 UP 21
Kolega nitko nije rekao da BDI nece biti volatilan ali prosijek BDI oko 4000 omogucuje upravi da ostvari dobit od 150-200 milja(od osnovnog poslovanja bez prodaje brodova ) u 2010 g.Znaci na prosijeku od 4000bodova sve ispod 150-200 miliona uprava je lose radila a sve iznad toga uprava je napravila rezultate bolje od ocekivanja.
Kolega nitko nije rekao da BDI nece biti volatilan ali prosijek BDI oko 4000 omogucuje upravi da ostvari dobit od 150-200 milja(od osnovnog poslovanja bez prodaje brodova ) u 2010 g.Znaci na prosijeku od 4000bodova sve ispod 150-200 miliona uprava je lose radila a sve iznad toga uprava je napravila rezultate bolje od ocekivanja.
A da li se govori o nekakvoj skoroj prodaji nekog broda, promaknulo mi.
Kolega nitko nije rekao da BDI nece biti volatilan ali prosijek BDI oko 4000 omogucuje upravi da ostvari dobit od 150-200 milja(od osnovnog poslovanja bez prodaje brodova ) u 2010 g.Znaci na prosijeku od 4000bodova sve ispod 150-200 miliona uprava je lose radila a sve iznad toga uprava je napravila rezultate bolje od ocekivanja.
Možda smo se krivo razumjeli. Slažem se s gore navedenim. Možda je malo pojednostavljeno, ali u biti BDI kakav jest danas daje solidan plus. Hoće li BDI sljedeće godine imati prosjek od 4.000 ovisit će o mnogim faktorima. Osobno mislim da će biti 500 do 1.000 bodova ispod "tvojih" 4.000 (u prosjeku).