Evo tablice vrijednosti polovnih brodova. Možda koga zanima.
godine starosti broda % vrijednosti novog broda
____________________________________________
0 100%
1 90%
2 81%
3 72,90%
4 65,61%
5 59,05%
……
10 34,88%
15 20,60%
20 12,17%
25 7,18%
Šta napravi jedan nalog od pola milje kuna … [angry]
Kakav jedan, pa pogledaj tri velika naloga na prodaji. Cemu takav pritisak na prodaju jutros!? A nema tko da ih pojede kao nekad prije.
Ukratko
1) Neto dobit za 3Q je 55 mil kn (kumulativno su u minusu 7 mil a na polugodištu je bio minus 63 mil)
2) Brodovi su prodani za ukupno 100 mil kuna (Koločep 70 i Pelješac 30 miliona kn)
3) Amortizacijska stopa za brodove je 5%
4) Brod Koločep je izgrađen 1996. što znači da je star 13 godina i po ovoj stopi amortiziran je 65%
5) Brod Pelješac je izgrađen 1984. i po 5% stopi trebao bi biti knjigovodstveno otpisan
6) Neto knjigovodstvena dobit za Pelješac je 30 miliona a
7) Neto dobit za Koločep je razlika između 70 dobivenih miliona i 1/3 knjigovodstvene vrijednosti koju stvarno ne mogu procjeniti jer ne poznajem dovoljno brodarstvo – ali ću radi računice reći da je ta vrijednost npr na nekih 40 miliona – molim bolje upućene za pomoć
8) U RDG-u je završilo 30 mil + 30 mil = 60 mil neto dobiti od prodaje brodova
Po ovome ispada da je gubitak od redovnog poslovanja svega 5 mil kuna. Pod uvjetom naravno da su gornju podaci točni.
Kolega,
hvala na trudu međutim u pravu ste jedino za točke 1-3, ostalo je pogrešno. Brodovi over 20 godina vode se knjigovodstveno kao scrap pa kako je vrijednost Pelješca kao starog željeza 3-3,5 miljuna dolara Uprava je napravila odličan posao prodavši ga za nešto više od 6 miljuna dolara. Razlika knjigovodstvene cijene i postignute jest dobit i kao takva morala bi biti prikazana u FI 3Q.
Što se tiče Koločepa držim da je knjigovodstveno vrednovan min.11-12 miljuna dolara a prodan 14,1 m usd pa je jasno da je od prodaje brodova ATPL imala dobit od cca. 5 miljuna dolara. Nadam se da je sve jasno, no sve je to poslovanje, a dobit je dobit.
Vidi se da je strašna manipulacija na ovoj dionici kao i na još nekim dionicama, ovdje isto fondovi odlučuju kada će rasti i kada će padati,
ali za manje dioničare važan je podatak koji je došao od kapetana Jerkovića u kojemu iznosu će biti 3q, i tako ako fondovi sruše cijenu jako mogu kupiti još više jer raspolažem s podacima koji su bitni za poslovanje poduzeća, a to je da ATPL je ponovo na pragu profitabilnosti, da velikog gubitka nema i da ATPL plovidba kao poduzeće raste novim brodovima, a i novim projektima……
Bravo ATPL
Kolega,
hvala na trudu međutim u pravu ste jedino za točke 1-3, ostalo je pogrešno. Brodovi over 20 godina vode se knjigovodstveno kao scrap pa kako je vrijednost Pelješca kao starog željeza 3-3,5 miljuna dolara Uprava je napravila odličan posao prodavši ga za nešto više od 6 miljuna dolara. Razlika knjigovodstvene cijene i postignute jest dobit i kao takva morala bi biti prikazana u FI 3Q.
Što se tiče Koločepa držim da je knjigovodstveno vrednovan min.11-12 miljuna dolara a prodan 14,1 m usd pa je jasno da je od prodaje brodova ATPL imala dobit od cca. 5 miljuna dolara. Nadam se da je sve jasno, no sve je to poslovanje, a dobit je dobit.
Hvala.
Ako ova računica drži vodu to znači da je ATPL u Q3 poslovala s net profitom od cca 30 mil kuna iz redovnog poslovanja. Odlično.
Vidi se da je strašna manipulacija na ovoj dionici kao i na još nekim dionicama, ovdje isto fondovi odlučuju kada će rasti i kada će padati,
ali za manje dioničare važan je podatak koji je došao od kapetana Jerkovića u kojemu iznosu će biti 3q, i tako ako fondovi sruše cijenu jako mogu kupiti još više jer raspolažem s podacima koji su bitni za poslovanje poduzeća, a to je da ATPL je ponovo na pragu profitabilnosti, da velikog gubitka nema i da ATPL plovidba kao poduzeće raste novim brodovima, a i novim projektima……
Bravo ATPL
Kolega fondovi nemaju ovu dionicu!
split009 je dao prognozu da bi prije probijanja trokuta, isti moga procuriti na dolje. e sad je li to to ili je stvarno pušiona?
Netko je u pola sata utukao milju i pol kuna da sruši atlantsku. To znači da ćemo sljedećih bar dva-tri tjedna gledati atlantsku u padu tj. dok se ne podjele dionice iz dividendi. Izgleda da taj netko očekuje da kupi atlantsku po 900 (možda i niže) i da onda napuca cijenu ponovo gore.
To je izgleda veliki igrač (ili više njih) koji je spreman uložiti više milja kuna u rušenje cijene da bi kasnije naravno sve to vratio sa kamatama.
Dakle moje zaključak: sljedeći mjesec atlantska u minusu bez obzira na BDI, crobex i ameriku.
Izvrsno vrijeme za dokup!
Ukratko
1) Neto dobit za 3Q je 55 mil kn (kumulativno su u minusu 7 mil a na polugodištu je bio minus 63 mil)
2) Brodovi su prodani za ukupno 100 mil kuna (Koločep 70 i Pelješac 30 miliona kn)
3) Amortizacijska stopa za brodove je 5%
4) Brod Koločep je izgrađen 1996. što znači da je star 13 godina i po ovoj stopi amortiziran je 65%
5) Brod Pelješac je izgrađen 1984. i po 5% stopi trebao bi biti knjigovodstveno otpisan
6) Neto knjigovodstvena dobit za Pelješac je 30 miliona a
7) Neto dobit za Koločep je razlika između 70 dobivenih miliona i 1/3 knjigovodstvene vrijednosti koju stvarno ne mogu procjeniti jer ne poznajem dovoljno brodarstvo – ali ću radi računice reći da je ta vrijednost npr na nekih 40 miliona – molim bolje upućene za pomoć
8) U RDG-u je završilo 30 mil + 30 mil = 60 mil neto dobiti od prodaje brodova
Po ovome ispada da je gubitak od redovnog poslovanja svega 5 mil kuna. Pod uvjetom naravno da su gornju podaci točni.
Atlantska je na kraju prošle godine imala mat.imovinu 2,5B, a ukupni troška amortizacije je iznosio 160M. To znači da je cjelokupna mat.imovina amortizirana po proječnoj stopi od cca 6%. Obzirom da se brodovi amortiziraju po višoj amortizacijskoj stopi od npr. nekretnina ili opreme, vjerujem da je amotizacijska stopa za njih barem 10%.
[/quote]
Što je brod stariji veći je postotak amortizacije u odnosu na knjigovodstvenu vrijednost flote.
Novi brod se amortizira na dvadeset godina i to ćini 5% njegove knjigovodstvene vrijednosti.
Isti takav brod za deset godina će biti na polovini početne knjigovodstvene vrijednosti,a amortizacija ostaje ista,ali to sada ćini 10% knjigovodstvene vrijednosti.
Za sada prodaja brodova donosi dobit jer su prodajne cijene starijih brodova veće od knjigovodstvene.
Međutim,kada bi LPLH prodala svoje brodove mislim da bi se ostvario gubitak s obzirom da
su kupljeni polovni brodovi u vrijeme povoljnije situacije za brodare od sadašnje,tj plaćeni su
skuplje a to je vidljivo po izuzetno visokoj amortizaciji koju ima LPLH jer se ona obračunava
na tu višu cijenu.
Ne treba zanemariti ni pad US$ što će uvjetovati pad amortizacije,ali isto i vrijednost flote,
možda smanjiti dug ako je dug u US$,ali i smanjiti vrijednost kešovine ako je u US$.
U svakom slućaju idealna prilika za knjigovodstvenu kozmetiku i naštimavanje izvještaja pojedinih
brodara.
Stvarno nema razloga za optimizam jer se svjetska privreda loše oporavlja i brodarima odgovara samo veliki rast svjetske ekonomije,a ne stagnacija ili zaustavljanje pada ekonomije.
Ipak novčani tok će pokazati kako naši brodari plove.
Ja mislim da im zvjezde nisu naklonjene.