prodajom pelješca,atpl je povećala svoju likvidnost,i smanjila ovisnost firme o kretanju vozarina na cca 60%,kažem vam,da kupe vinograde na pelješcu,i uz hotele i avione,i nekretnine u dubrovniku..to bi bio mrak od firme…turizma u dubrovniku će uvijek biti,ove godine +2% u odnosu na prošlu,još da je uzgajati kamenice i vino,to bi bilo idealno,nadam se da je netko pročitao ovaj moj prijedlog iz uprave..kako je adrs uz znatno smanjenje prodaje duhana,narastao u par mjeseci 100%,ova cijena atpl je jeftina,to opet ponavljam,a ja je čekam oko 1000 da nadokupim još 40 komada…..to je moje procijenjeno dno u ovom periodu,mada ne vjerujem da ću ga uopće uhvatiti..
Najprije je nahvališ a onda kažeš da je čekaš na 1000. Il valja il ne valja!
Najprije je nahvališ a onda kažeš da je čekaš na 1000. Il valja il ne valja!
pa ne moraju ovo biti kontradiktorne činjenice.
Možda po njemu ova firma valja, ali njena vrijednost nije veća od 1000. Sasvim legitiman stav.
prodajom pelješca,atpl je povećala svoju likvidnost,i smanjila ovisnost firme o kretanju vozarina na cca 60%,kažem vam,da kupe vinograde na pelješcu,i uz hotele i avione,i nekretnine u dubrovniku..to bi bio mrak od firme…turizma u dubrovniku će uvijek biti,ove godine +2% u odnosu na prošlu,još da je uzgajati kamenice i vino,to bi bilo idealno,nadam se da je netko pročitao ovaj moj prijedlog iz uprave..kako je adrs uz znatno smanjenje prodaje duhana,narastao u par mjeseci 100%,ova cijena atpl je jeftina,to opet ponavljam,a ja je čekam oko 1000 da nadokupim još 40 komada…..to je moje procijenjeno dno u ovom periodu,mada ne vjerujem da ću ga uopće uhvatiti..
Najprije je nahvališ a onda kažeš da je čekaš na 1000. Il valja il ne valja!
Evo napokon da sam našao program zahvaljujuči dobrim ljudima za BDI, pa ovako zborim !!
Kao što sam rekao u četvrtak da će BDI gore (neznatnih 24 boda mislim). Sada sam siguran da okreće gore iz više razloga. Isto govorim i za ATPL…ATPL.. odbila se od donje linjije kanala, odbila se od MA 100, odbila se ili udarila u donju liniju bolingera. Oscilatori na dnu, govorim o dnevnom grafu (ista slika BDI-a), da i zaboravih dotakla dvostruki fibo 62% i 38%. Slike u prilogu za studij i razglabanje.
LP
Sorry ali evo još dva grafića po pogledajte i komentirajte !!
LP svim prisutnima na forumu !!
Koliko lupetate svi skupa, ne mogu vjerovati.
Prvo jedan kolega kaže da bi ATPL trebala biti 850 kuna zato jer je toliko koštala prije 2 do 3 godine na ovim razinama vozarina i šalje tu neke grafove ATPL-a i BDI-ja iz tih dana. Kolega je vjerojatno zaboravio da je u međuvremenu ATPL iskoristila boom vozarina i u konjukturi zamijenila stare brodove za nove i uprihodovala (zaradila) brutalne iznose novca iz vozarina. S obzirom na tu novu vrijednost u bilanci, ili ako hoćete prema NAV (nett asset value), ATPL ne može niti u teoriji vrijediti onoliko koliko i na istim vozarinama prije 3 godine, jer bi to značilo da u zadnje 3 godine nije ništa zaradila niti uvećala NAV, povećala/pomladila flotu, povećala imovinu u nekretninama itd..itd… Dakle to su gluposti.
Ajmo dalje…
Onda kolega Kerefek kaže da prvo iz recesije izlaze brodari jer ako nema prijevoza roba onda Dalekovod i IGH neće dobiti svoje materijale za rad. Da to je točno, ali ne vidim poveznicu toga sa BDI-jem. Naime Brodari voze itekako sada, i IGH I DLKV će dobiti svoj materijal (iako IGH treba samo šestar i olovku,al nebitno) razlika je samo u tome da će brodar za taj prijevoz dobiti manje love nego prošle godine. Dakle to je samo floskula i podvala. Brodovi _plove_. Tereti se _prevoze_, ali brodari _manje zarađuju_ (nizak BDI). U tome je jedina razlika. Nemojte ljude plašiti sa glupostima da IGH i DLKV neće dobiti materijale za rad. To što je BDI nisko, sve manje ima veze s recesijom i potražnjom za robama(koja je u ovom trenutku na OK razinama iako vjerojatno manja nego prije godinu dvije) a sve više sa povećanom ponudom brodskog prostora. Dakle ima istine u onome o čemu priča i ovaj kolega iz prve priče o povijesnim razinama BDI i njegovom (ne)utjecaju na svjetsku ekonomiju. U devedesetim godinama prošlog stoljeća trajaoje najveći bull market svih vremena u americi, u isto vrijeme BDI je stagnirao.
3q će biti pozitivan jedino zbog prodaje dva broda, a ja bih se dobro zamislio nad firmom koja može ostvariti dobit samo rasprodajom imovine. Atpl je sama kriva zobg ove situacije u kojoj se našla da mora rezati flotu to jest prodavati kako bi smanjila sve gubitke. A kriva je zbog loše procjene situacije kada su u velik posao ulazili grlom u jagode. I šta sad, neki brodari stvaraju dobit i na vozarini od 10-12.000 ako nemaju zaduženja (njima ovakav bdi odgovara) ali ne Atpl kojoj treba za zaradu vozarina od 20.000 ili će otkazivat ostale novogradnje
A šta se to promjenilo u zadnjih 25 godina osim što brodova ima ko u priči a čemu je glavni razlog Kina? Normalno je da bdi pomalo raste iz godine u godinu kako se svijet razvija ali da mora nešto ekstra rasti s ovih razina ne vidim razloga. Bdi nije dionica pa da pada i raste kako se nekom tehničaru smisli koji čeka odbijanac. Bdi je odnos ponude i potražnje prijevoozom sirovinama, ponuda je enormna što se tiče brodova na tržištu a potražnja takva kakva je. Gdje se ovdje točno opisuju tehničke karakteristike bdi indeksa i da nešto mora baš zbog velikog pada rasti??? Pa nije to dionica!
I zašto se svi lijepe za rast bdi indeksa koji bi trebao donijeti rast brodarskim dionicama? Ako je to toliko bitno zašto Atpl nije padala skupa s bdi indeksom i s ostalim brodarima na stranim tržištima? Tako bi bilo najpoštenije zar ne? Ja ću vam reći, to je tako zato jer neko mora navući raju dok se iskrcava. Ok neko se zeznuo od velikih, malo više kupio dionica i skužio da neće bit od toga ništa i kako sad drugačije vratit pare nego uvalit dionice malim dioničarima koji stalno čekaju rast. Evo Lonza se već lako ovakvim situacijama prilagodio, gdje ćeš lakše prodati hrpu dionica nego optimistima koji stalno čekaju nekakve bajkovite preokrete. Pravi preokret će doći kada se svijet posve oporavi iz krize, sve ovo je ništa vrijedno spomena. Bolje štedite svoje novce, bdi i brodari su samo napuhana priča koja živi na staroj slavi.
Kolega Peromadjar, a zašto bi ATPL trebala padati? Pa nisu ni bodari izlistani na nasdaqu padali sada ovo vrijeme kad su padale vozarine. Cijena dionice ATPL će se ponašati u skladu sa svojim poslovnim rezultatima. Osim u slučaju iznadprosječnog pada ili rasta BDI index-a. Kretanjem BDI index-a u razredu od 2000 do 3000 bodova, isti neće imati ama baš ikakvog utjecaja na cijenu ATPL. Ja mislim da je ATPL trenutno podcijenjena uzevši u odnos cijene dionice i netto imovine, ali je tržište diskontira zbog budućih očekivanja koja su na ovim razinama vozarina slabija.
Što se tiče vešeg "grcanja u dugovima". dajte kolega nemojte biti smiješni.bilanca ATPL je jedno 3 puta sigurnija i firma stabilnija od primjerice bilo kojeg građevinara na ZSE i tona ovim razinama vozarina. Pričekajmo izvještaj za 3Q i onda donesimo zaključke o "prezaduženosti" Atlantske plovidbe i (ne)mogućnosti servisiranja obveza. Kako stvari stoje iz izvješća za 2Q, ATPL nema problema sa servisiranjem obveza. Msilim da ste se malo zaletili kolega. Uostalom, koja je vaša misija ovdje? Da mene neka firma ne interesira ne bih nikda piskarao po tom topiku, a kamoli to radio svaki dan ko vi. Koji je vaš interes?
I to je istina da Dalekovod i IGH ne moraju ni osjetiti šta se događa s bdi indeksom. Vozarine su samo niže kako terminator kaže, manja je cijena prijevoza (što zbog krize i pada vrijednosti sirovine što zbog povećanja broja brodova na tržištu). Jedino što Dalekovod i IGH može brinuti je posljedica kreditne krize odnosno sposobnost kolanja novca , odobravanja kredita i uredne isplate,a pogotovo im ovo ne bi trebao bit problem ako dijelom zarađuju na stranim tržištima što i rade. A šta će Atpl i ostalo društvo? Gdje će oni zaraditi i na čemu će oni uhvatit dobit? Ja samo očekujem da će Atpl nastaviti prodavati brodove umjesto kupovati kako bi namakli novce i pokrili gubitke i da si smanje dugove. Tada će i oni moći opet zarađivati na ovakvom bdi od 2000 i vozarinama na 15000.
I ne slažem se da vrijedi zbog nava više nego prije 3 godine jer su i cijene brodova manje il barem iste (i one su se srozale u krizi jer je pala cijena čeliku), to dakle ne opravdava visoku cijenu. A što se tiče obnove flote jedino je flota nešto mlađa ali broj brodova se nije uopće promjenio kada se sve zbroji i oduzme. Ne pričam u zrak, evo pogledajte kako izgledaju cijene američkih brodara u odnosu na 2006. (isto prate bdi). Ni kod njih po tom pitanju nije drugačija situacija a većina je isto pomladila flotu. Jedina je razlika u vrijednosti izmedju njihove vrijednosti i vrijednosti dionice Atpl koja je nevjerojatno precjenjena ovog trenutka.
Moj interes je ukazati drugima da nožda kupuju uzalud, i ja sam mislio prije kupiti ove dionice ali sam odlučio ipak prvo pričekat nekakve pozitivne znakove. Obzirom da sam ih mjesecima čekao shvatio sam da uzalud čekam i sada samo remiziram situaciju. Pa trebali bi mi bit zahvalni što vam otvaram oči opažanjima a ne me napadat bezveze. Ima tu likova koji iz dana u dan govore da će to sad bdi okrenuti u plus, a ono ništa. Šta njih ne napadate? Ovako ispada da ja namjerno širim loše vijesti, ali ne stvaram te vijesti ja, samo ih čitam i komentiram s argumentima. Ako ću kupovati daleko jeftinije nego neki što su kupovali to ne znači da mi ove dionice ne valjaju (ako ih jednom uopće budem kupovao). Samo govorim da je sad Atpl ekstra precjenjena za moj ukus. Ako vama nije slobodno zanemarite moje stavove i argumente i nastavite kupovinu.
@peromadjar
Samo kratki osvrt i komentar ATPL nije samo brodar kako je već ranije navedeno… hoteljerstvo, avio prevoz i tko zna možda poslušaju gore narečenog legu pa i vino i masline budu. Tako da se ne uzima samo brodarstvo, koje je dakako u većem opsegu, nego i spomenuti sektori !!
I peromadjar.. čekao mjesecima dionice ATPL.. pogledati registraciju Vašu ??
LP
Vidim da po fin. izviješću zarađuju uglavnom na brodovima, a jako malo dobiti dolazi od ostalih grana, čak su ukupno gledajući imali gubitke i na avoprijevozu i hotelima. Ni to baš ne veseli.
Kakve veze ima moja registracija, prativ ovu temu već duže na forumu a htio sam sada komentirati situaciju kako je vidim. U početku nisam imao šta reći a sada imam, samo iznosim svoje mišljenje, jer vidim da nitko ne razmišlja na ovaj način, možda sam ja u krivu ali tako sada na ovo gledam i nije mi jasna navala tolikog optimizma. Ako je zabranjeno pisat negativno i imati pesimistične poglede onda na ovom forumu vlada diskriminacija, što ste me svi uzeli na zub?
A kako bi vi komentirali Lonzinu novu prodaju u svjetlu svih ovih činjenica? Jel se zabunio? Bar jedan suvisli komentar molim.