Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,02 | 12.205 | 249 | 49,00 | 49,10 | 0,00% |
BDI nije dionica pa da ju možeš početi kupovati i time dizati razinu. BDI ne možeš niti kupiti, niti prodati. U najboljem slučaju možeš kupiti certifikat koji ti omogućava financijsku presliku BDI-ja.
BDI nije niti materijal, predmet, roba (poput spomenute nafte) koju možeš kupovati, gomilati i time stvarati veću potražnju i cijenu.
Misko je već postavio pitanje. Kako se npr. može napumpati BDI?
Pitanje je čisto tehničko-operativne prirode.
[/quote]
Vidim da ovdje ima velikih znalaca, pa eto i moje skromno mišljenje. Točno je BDI se može napumpati i to je moćna ekipa sa paper marketa napravila lani u svibnju prije Olimpijskih igara. Samo napomena, doduše nije vezana za BDI ali je znakovita, pa povucite paralelu. Postoje hedge fondovi gdje se možeta kladiti na pad ili rast indexa i to sa koeficijentom 2. Ako meni najznačajniji index (ne mislim na BDI) skoči još 10-ak% izlazim iz dionica uz profit i uložiti ću lovu i kladiti se na pad. Pa ako index padne 15% dobiti ću 30% i neću imati probleme gdje sa lovom dok market pada. Tako funkcioniraju mnogi investitori i čim osjete da je trend na burzama bull izlaze iz fondova i ulaze ponovo u dionice, no jači za lovu dobivenu od pada indexa. Vjerojatno na isti ili sličan način možete se kladiti i na rast ili pad vozarina pa i putem FFA, što je to nego klađenje ili "pumpanje" ako baš hoćete. Paper market je smrt za ozbiljne brodare i tu nažalost preživljavaju samo špekulanti i oni što se mogu trenutno prilagoditi novonastalim okolnostima, nezabilježenim u povijesti brodarstva.
da je bdi daje normalan odnos ponude i potražnje,onda ne bi pao 90% u par mjeseci,kažem,ne znam u tehničkom smislu kako to ide,ali pitat ću poznanika iz new yorka kada dođe iduće godine na ljeto,tip je na burzi već 15 godina,i poznaje sve cake u detalje,pitao sam ga na brzinu za savjet ovo ljeto,a on je u prolazu samo rekao buy…i nestao..dakle,nemoguće je da je ponuda pala u par mjeseci za 90%,nikad se ni jedna ekonomija nije tako hladila…neka netko od vas koji malo pomnije pratite brodove iznese materijalne činjenice ,tj broj brodova koji je išao u mirovinu,i broj firmi koje su crkle,pa ćemo staviti sve na vagu,uostalom ako je većina novogradnje u capeovima,zašto se onda mi brinemo?to bi trebalo povećati cijenu panamaxa i supramaxa…vidite šta znači dobra uprava…
Možda će Vam neki od ovih starih linkova pomoći
http://www.tportal.hr/biznis/novaciulaganje/23239/Pet-tajnih-indikatora-oporavka.html
“”””Ulagači BDI smatraju važnim jer spekulanti ne mogu utjecati na njega budući da se njime ne trguje na burzi, za razliku od primjerice od cijena nafte, također bitnog pokazatelja na koji spekulanti imaju znatan utjecaj. “””
txs Goran 8 za ovu info.
međutim , ovdje mi je nešto vrlo interesanto kod obrazloženja BDI-a i svj.trgovine :
2. BDI indeks – brodske vozarine za rasute terete
BDI indeks – Baltic Dry Indeks je vodeći indikator koji pruža jasan pogled na globalnu potražnju za robama i sirovinama. Za investitore je to važno jer, [/u]kad globalna ekonomija raste, povećava se i potražnja za robama i sirovinama.
sad se događa da globalna ekonomija , možemo reći da raste , međutim povećanje potražnje za robama i sirovinama (čitaj potražnja za brodskim prostorom) uvelike oscilira , tj. stagnira ili pomalo pada. naravno, optimisti će reći da je to kratkog vijeka , ne može to tako dugo, ali ipak činjenica je da potražnja za brodskim prevozom ne raste u skladu sa početnim oporavkom tržišta.
Jučer je Persjesus objavio da će oporavku bulkova trebati barem 2 godine, to zbilja onako prodorno zvuči pesimistično , tj. svim onim kratkoročnim investitorima oduzima daha.
Inače, svih ovih dana na forumu možemo primijetiti dosta nervoznog pisanja , dosta njih je naučilo na brzinu mlatiti lovu na atpl.
sad kad su se stvari malo promijenile , treba uzeti neku sredinu u svemu ovome i tako se postaviti .
mislim da bez obzira na veliki broj novogradnja koje će doći (velika većina cape-ovi), uz očekivani oporavak bankarskog sektora ,bez obzira na jedno "glumatanje " Kine za redukcijom uvoza rudača ,uz tržište Indije, uz pomoć globalnog oporavka u USA; ovo stagniranje -padanje bdi-a ne može biti dugog vijeka , snažniji oporavak osobno očekujem poč. 2010. godine .
ima i drugih koji tako misle :
http://www.seebiz.eu/hr/makroekonomija/svijet/dominique-strauss-kahn-oporavak-u-prvoj-polovini-2010.,56481.html
naravno, tu je i 3Q Atpl , za koji očekujem da će biti bolji od 2Q.
naravno, uvijek ostaje ona stara …."vidjet ćemo" , ali , eto, jedno moje kratko razmišljanje o ovoj situaciji.
BDI futuresima se trguje kao i svakom drugom dionicom ili indeksom, baš kao i raznim drybulk indeksima sastavljenim od više drybulk dionica, a moguće je shortanje svega i svačega pa tako i tih indeksa. Nekim ETF-ovima je moguće trgovati short ili long i to leveraged 200% i 300%, to znam jer trgujem sa SPXU, UPRO, SKF, SSO, SDS, FAS, FAZ…
Međutim, još uvijek nisam shvatio kako se to špekulira Baltic Dry Indeksom!
"Unlike stock and commodities markets, the Baltic Dry Index is totally devoid of speculative players. The trading is limited only to the member companies, and the only relevant parties securing contracts are those who have actual cargo to move and those who have the ships to move it."
Ili možda i postoje luđaci koji svoje brodove ili teret ugovaraju samo zato da bi špekulirali Baltic Dry Indeksom i cijenom ATPL?! [shocked]
Disclaimer: nisam iz te struke
Vidim da ovdje ima velikih znalaca, pa eto i moje skromno mišljenje. Točno je BDI se može napumpati (…)
A ja vidim da ovdje ima onih koji su ironični.
Kolege Goran8 i Misko su napisali (i citirali) ono što je potrebno za razumijevanje ove problematike. Očito je da se na BDI ne može tek tako utjecati.
dobro rezimiranje činjeničnog stanja,ako je stvarno istina da se sa bdi-om ne može manipulirati onda imamo trenutno dvije situacije:1.svjetsko gospodarstvo se uopće ne oporavlja,ili se oporavlja puno slabije nego što to govori rast dionica,2.brodske vozarine dobivaju na značenju tek pri kraju konjukture…dakle prvo se oporavljaju banke,građevina,pa tek onda brodari..banka daje poticaje za gospodarstvo,građevina i industrija to pretaču u potražnju za robama i sirovinama,i tada kreće i bdi…to mi je dosta logično…znači da bi atpl trebala dugo biti na liniji 1100-1200……..
dobro rezimiranje činjeničnog stanja,ako je stvarno istina da se sa bdi-om ne može manipulirati onda imamo trenutno dvije situacije:1.svjetsko gospodarstvo se uopće ne oporavlja,ili se oporavlja puno slabije nego što to govori rast dionica,2.brodske vozarine dobivaju na značenju tek pri kraju konjukture…dakle prvo se oporavljaju banke,građevina,pa tek onda brodari..banka daje poticaje za gospodarstvo,građevina i industrija to pretaču u potražnju za robama i sirovinama,i tada kreće i bdi…to mi je dosta logično…znači da bi atpl trebala dugo biti na liniji 1100-1200……..
http://seekingalpha.com/article/160955-baltic-dry-index-signals-an-economic-decline
ILI
Ako se moglo zadnjih 40 godina manipulirati ljudima da vjeruju da su Ameri tada sletili na mjesec ( u natjecanju protiv Rusa), ako se moglo već mjesecima manipulirati javnim mjenjem da će svinjska gripa kao kuga poharati Zemlju ( u nastojanju farmaceutskih tvrtki da prodaju svoja cjepiva), ne vidim zašto se ne bi na nekoj višoj razini manipuliralo i BDI-em.
Inače je BDI lišen manipulativnih igrica kakve se drugdje viđaju zbog neposrednog učinka na realno tržište brodskog prijevoza, no na višoj razini se ipak da manipulirati ili možda bolje rečeno kontrolirati. Dovoljno je samo da Kinezi odluče recimo mjesec-dva dana ne uvoziti ništa ili gotovo ništa (recimo ekonomsko-političkom odlukom) pa da promet rasutim teretima drastično padne. A znamo da imaju tu snagu i znamo da imaju takav utjecaj na BDI.
Samo opet, daleko je manje špekulacija ovdje nego kada je u pitanju recimo nafta, gdje postoji utjecaj više moćnika proizvođača na različitim dijelovima svijeta (u smislu smanjenja/povećanja proizvodnje), utjecaj odnosa valuta (posebice u odnosu na dolar), utjecaj političkih odnosa među pojedinim zemljama za koje se smatraju naftnim gigantima, utjecaj očekivane globalne potrošnje, bla, bla, bla…
Inače je BDI lišen manipulativnih igrica kakve se drugdje viđaju zbog neposrednog učinka na realno tržište brodskog prijevoza, no na višoj razini se ipak da manipulirati ili možda bolje rečeno kontrolirati. Dovoljno je samo da Kinezi odluče recimo mjesec-dva dana ne uvoziti ništa ili gotovo ništa (recimo ekonomsko-političkom odlukom) pa da promet rasutim teretima drastično padne. A znamo da imaju tu snagu i znamo da imaju takav utjecaj na BDI.
Ako npr Kinezi odluče da se zalihe željezne rude povećaju s tri mjeseca na 6 mjeseci, a rok izvršenja npr 1 godina to će zasigurno izazvati šok tj enorman rast vozarina.
Naravno da će nakon što se rezerve dovedu na željenu razinu doći do suprotnog efekta – drastičnog pada vozarina. Tako nešto se i dogodilo.
Neznam zašto ste uvijek nezadovoljni. Pa ako gledamo prema ostalim našim brodarima atpl stoji najbolje i plus tome dala je bogatu dividendu.
ljudi, dajte prestanite BDI gledati isključivo sa strane potražnje za robama. Mač ima i drugu oštricu, a to je ponuda brodskog prostora.
Nije točno da je pad ili stagnacija BDI index-a uzrokovana isključivo padom svjetske potražnje za robama. Svjetska potražnja za robama očituje se prema kretanju cijena tih roba na burzama roba,a ne kretanjem BDI index-a.