Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Ovdje se govori o dugoročno niskom BDI, dugoročno voziti s gubitkom je neodrživo za bilo koga…
Jerković je rekao da može 5 godina….vidićemo..
Zmanojlo Jerkovic je rekao da moze 2 godine.
Ovdje se okupila solidna ekipa drukera za pad brodara fali im još samo ANRICOM i bili bi u punom sastavu. Zanima me samo kako zamišljate gospodo oporavak svjetskog gospodarstva i globalne trgovine (a 90% roba prevozi se brodovima) bez oporavka brodarskog sektora? Slažem se da će možda capesize brodovi doživjeti korekciju cijena, ali isto tako svi zaboravljamo da su oni bili ove godine na razini 80-90.000 USD dok su pmx bili na 20-30.000, sada se cijene niveliraju, a u prilog toj činjenici govore da su vozarine u petak za BCI pala a za BPI porasle za 64 boda (508 USD).
Sve je to ok ali do kraja godine svjetska flota ponude brodova bi mogla narast jos 30%.
[/quote]
Pa naravno, to je jedan od kljucnih problema. Konjuktura je izgleda trajala pre dugo. Uobicajeno je bilo ranije da brodari akumulitaju u dobrim vremenima i grade ili kupuju u losim. No ovaj puta dobra vremena su trajala pre dugo, svi su se nakrcali casha i vjerujuci u Ekonomuov superciklus poceli sumanuto graditi prije nego su to inace cinili. Bulk flota cak i ima sanse ali konteinerasi ce biti u komi jos dugo dugo vremena. Bulkerima su zadane velicine a containerasi su razvojem tehnologije gradnje bujali i brojem i volumenom.
Techman stize u pravom trenutku….kolega jerkovic je najavio 2 godine poslovanja s gubitkom…a koliko su tada bile vozarine….?
@ Invertor 15-16000 USD/DAY Pa zasto su isle dividende u dionicama. A ta oduka je donesena nedavno. Cak je prvi dio i placen u cashu.
Ovdje se okupila solidna ekipa drukera za pad brodara fali im još samo ANRICOM i bili bi u punom sastavu. Zanima me samo kako zamišljate gospodo oporavak svjetskog gospodarstva i globalne trgovine (a 90% roba prevozi se brodovima) bez oporavka brodarskog sektora? Slažem se da će možda capesize brodovi doživjeti korekciju cijena, ali isto tako svi zaboravljamo da su oni bili ove godine na razini 80-90.000 USD dok su pmx bili na 20-30.000, sada se cijene niveliraju, a u prilog toj činjenici govore da su vozarine u petak za BCI pala a za BPI porasle za 64 boda (508 USD).
Sve je to ok ali do kraja godine svjetska flota ponude brodova bi mogla narast jos 30%.
[/quote]
Pa naravno, to je jedan od kljucnih problema. Konjuktura je izgleda trajala pre dugo. Uobicajeno je bilo ranije da brodari akumulitaju u dobrim vremenima i grade ili kupuju u losim. No ovaj puta dobra vremena su trajala pre dugo, svi su se nakrcali casha i vjerujuci u Ekonomuov superciklus poceli sumanuto graditi prije nego su to inace cinili. Bulk flota cak i ima sanse ali konteinerasi ce biti u komi jos dugo dugo vremena. Bulkerima su zadane velicine a containerasi su razvojem tehnologije gradnje bujali i brojem i volumenom.
[/quote]
– kao prvo, ja tu nisam dovoljno stručna.
– ali nisam glupa i mogu uočiti kada se pišu velike gluposti.
– u ova 4 mjeseca koja su nam preostala u ovoj godini da će se porinuti ili izgraditi 30% svjetske flote.
– pa je li kužite kakve gluposti pišete ???????
– a za gospodina Techmana.
– molim vas nabrojite nam koje to kontejnerske brodove ima ATPL i TNPL.
– i kako će kriza kontejnera utjecati na iste ??????
– I love this game.
Pozdrav !
Ako može utjeha za ekipu u brodarima evo danas u USA bila lagana korekcija, brodari nisu ništa više padali od recimo financijskog sektora.
I još nešto, ova vijest o smanjenju proizvodnje u Kini je još od prošlog tjedna, a gledajući brodare vani vidljivo je da nije bilo većih potresa (svi imate internet pa neću grafove kačit).
Jedna stvar bode oči, a to je da su svi indeksi (osim našeg naravno) prebacili najviše vrijednosti u ovoj godini (5. mjesec), a brodari općenito su daleko ispod najviših vrijednosti iz početka 5. mjeseca, neki su čak gotovo upola niži. Stoga se meni logično nameće zaključak da su ove loše vijesti već ukalkulirane u cijenu brodara.
To je što se tržišta vani tiče.
Što se brodara na ZSE tiče tu nisam pametan šta misliti jer nerijetko plove svojim putem ucrtanim kretanjima crobexa, a koliko je crobex realan odraz tržišta o tome nebi.
Kinesko gospodarstvo raste 7 % posto na godinu ( u doba krize) , Njemacka se oporavlja , Amerika je nastanpala dolare , na temelju toga se oporavljaju..
A ljudi moji tko ce to prevest? Trgovine nema bez brodara..
Ako su vozarine bile prenapuhane onda su sada svakako preispuhane..
Nek se to dovede u red ( a sigurno hoce jer na to ne moze utjecati nikakv spekulant) pa cemo vidjeti na kojim cjenama ce se trgovati brodarima..
Ovdje se okupila solidna ekipa drukera za pad brodara fali im još samo ANRICOM i bili bi u punom sastavu. Zanima me samo kako zamišljate gospodo oporavak svjetskog gospodarstva i globalne trgovine (a 90% roba prevozi se brodovima) bez oporavka brodarskog sektora? Slažem se da će možda capesize brodovi doživjeti korekciju cijena, ali isto tako svi zaboravljamo da su oni bili ove godine na razini 80-90.000 USD dok su pmx bili na 20-30.000, sada se cijene niveliraju, a u prilog toj činjenici govore da su vozarine u petak za BCI pala a za BPI porasle za 64 boda (508 USD).
da, ovo je točno. nema kraja recesije bez brodara. najpouzdaniji smjerokaz. istina, reset brodara je na vidiku, cement/građevinski materijal i sl za kinu je obustavljen što je relativn veliki udio bio u ukupnom prijevozu, tako da dump neminovno slijedi. ipak, na mrvu dulju stazu, brodari su potpun pogodak. ne smijemo zaboravti da se uprava nakrcala municijom kojom će braniti dionicu.
nažalost ne postoji nešto a’ la ceh svjetskih brodara koji će ćebovati onog tko vozi ispo cijene…
[/quote]
Kolega, zaboravi to da će Uprava braniti cijenu dionice, tu smo lekciju naučili u prvom kvartalu (ožujak), no ovo sa Kinom zaista zabrinjava. Ako kinezi ozbiljno "zakašlju ili dobiju gripu" i nas bi mogao obliti hladan znoj.
[/quote]
uprava ĆE braniti cijenu i tu lekciju do sada nismo imali prilike skoro naučiti, jer je trezor već dosta dugo pretrpan dionicama, skoro 9,5%. no ok, ne treba se baš jako oslanjati na tu činjenicu. činjenica je da se uz nisku likvidnost dosta efikasno može braniti dionica 🙂
kina zabrinjava i to se slažem. sve je pitanje koliko dugo će oni kašljucati.
sumarno: mislim da su sve nedaće ukalkulirane u sadašnje cijene brodara. kad citigroup zvekne kao drys ili dsx danas, onda to ne zvuči loše. mislim, za brodare…
– a za gospodina Techmana.
– molim vas nabrojite nam koje to kontejnerske brodove ima ATPL i TNPL.
– i kako će kriza kontejnera utjecati na iste ??????
– I love this game.
Pozdrav !
A za gospodjicu koja "love this game" ali je ne razumije:
I slijepcu je vidljivo da ne pisem post o Atlantskoj plovidbi vec o trzistu suhih tereta i hiperprodukciji novih brodova. Stoga ako vam bas i nije jasno sta je pisac htio reci bar sam ja poznat kao osoba koja je voljna pomoci, objasniti
I don’t like this game but things should be explained.
Pozdrav!
tržište na FE se oporavlja, sutros se sve zeleni. danas bi trebao biti dobar dan
Ovdje se problem brodara previše pojednostavljuje i na taj način plaši ulagače koji su u brodarskim dionicama, a sve s ciljem da se druka za pad i jeftino kupe dionice. Bez obzira na broj novogradnji Capesize brodova, bulkeri imaju svoju perspektivu i neće voziti s gubicima kako se sada piše zbog povečane konkurencije, konkurencija ne mora nužno samo rušiti cijenu jer nikome nije cilj raditi s gubicima već ona za posljedicu često ima poboljšanje kvalitete usluge i povećanje kriterija za obavljanje djelatnosti. Za naše brodare a prvenstveno ATPL to je šansa, jer imaju tradiciju, sturčune posade i kvalitetne brodove. Da li bi netko od vas povjerio milijune dolara tereta nekome tko vozi po damping cijenama, gdje je teret ne osiguran i tko će kasniti s teretom i ugroziti vaše poslovanje? Dolaskom novih brodova hrpa starih brodova koji već odavno ne ispunjavaju kriterije za obavljanje djelatnosti otići će u rezalište ili će biti prenamjenjeni.
Puno se piše o BDI-u i njegovom padu, BDI nije pao prošle godine zbog novogradnji i žestoke konkurencije, kao ni zbog smanjenja kineske proizvodnje već zbog svjetske financijske krize i problema s akreditivma koje banke nisu izdavale (a putem kojih se vrši plaćanje tereta i vozarina), sada je taj problem otklonjen i financijsko tržište se stabiliziralo. Ovo je preopširna i preozbiljna tema da bi stala u jedan post, nadam se da sam bar malo pomogao.