ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


sudeći po stanju/usporedbi kretanj bdi i američana – bdi pada ohoho već. tamo negdje od 3501 pa do ovog sada, a brodari baš i ne rone, što je neočekivano. činjenica je da je došlo do raskoraka bdi i vrijednosti dioica brodara. mislim da se sprema buknuće. bdi je puno neposredniji od cijene dionica brodara. bdi je dnevan i on je refleksija onog što jest. cijene brodara su refleksija onog što nadolazi.
one su u ovom slučaju uzrok, a bdi je posljedica koja govori o trenutnom, sadašnjem stanju. slično kokoši i jajetu.
fakat da ne padaju brodari govori da se nešto veliko kuha. svi su nešto li-la, nit smrde, nit…hm…smrde, a bdi ronjaligaronja.
što će itko pitat kako je bdi, kad zna?

Mislim da si malo pobrkao lončiće. Dobro si rekao: činjenica je da je došlo do raskoraka između bdi i vrijednosti dionica brodara. Ali stvari su posložene na drugačiji način: naši brodari su trenutno precijenjeni.

Stvar je u tome što je BDI realan pokazatelj omjera ponude/potražnje i realni ekonomski pokazatelj, lišen utjecaja špekulanata, a cijene dionica su te koje su podložne manipulaciji.

Ne bih slova rekao da je BDI i dalje na 3500-4000, pa da se nešto malo korigira, ali trenutni BDI na 2600 ne ulijeva veliku nadu, niti je uvjerljiv za dobrobit brodara. Jedino što je ovdje uvjerljivo je njegov svakodnevni pad. Pa ni stanje po FFA nije ružičasto.

Tvrditi da su cijene brodarskih dionica ovoliko visoke (tj da ne padaju) jer opravdavaju budući visok BDI-a je u najmanju ruku hrabra izjava, da ne kažem nešto drugo. Još ne bih ništa ni rekao da je BDI prethodno dulje vrijeme bio visok i da je Atlantska uspjela iskoristiti taj visoki BDI pa da ugovori dobre vozarine (dugoročne) za buduću zaradu. Ali brodovi Atlantske već mjesecima ne znaju za dobar ugovor, niti se u dogledno vrijeme po ovome neće moći postići dobar ugovor, pa se niti s optimizmom ne može ući u 3Q.

Prva dva kvartala ATPL bilježi ogroman pad operativne dobiti, toliki da se generira ogroman gubitak u FI za prvo polugodište . Ako se stvari ovako nastave kako će izgledati 3Q? Opet minus?

Naravno da se sve da promijeniti na bolje, ali trenutno mi brodari s poslovanjem nisu ispunili očekivanja (ispunili su jedino očekivanja visokog skoka cijene dionice)…ATPL mi je najdraža dionica, ali ovo što se događa s njenom cijenom trenutno nema veze s razumom: imaju vrlo loše ugovore (pitanje je imaju li uopće kakav dobar višegodišnji ugovor), prodali su očito 2 stara panamaxa koji su im koliko toliko zarađivali prethodnim ugovorima (znači još manja operativna dobit!), otkazali su jednu novogradnju, manje im je brodova u floti, BDI loše stoji….a cijena začudo dobro stoji…Što to još uopće ovu dionicu drži na ovim cijenama osim nade u bolje sutra?

Kada gledam DSX, američkog najperspektivnijeg brodara, sve mi je jasno obzirom na trenutno stanje njene dionice (oko 13 $, nedavni vrh 19 $, dno iz 2008 na 6,85$). U usoredbi s njom i ATtPL i ostali brodari su precjenjeni na kvadrat. Samo treba baciti oko na višemjesečni graf ovih dionica. Ali to su samo odokativne usporedbe…No bez obzira, malo dodira realnosti nikad nije na odmet.

Dionica……….pad cijene od najviše vrijednosti u 2009…….rast od najniže vrijednosti (iz 2008)
DSX……………………… -30%………………………………………… +90%
DRYS…………………….. -45%……………………………………….. +125%
ATPL…………………….. -18%……………………………………….. +140%

Razlika je i više nego jasna. ATPL je dobra dionica, ali je precijenjena do ibera. Bar u trenutnim okolnostima.

P.S. Ovaj post se odnosi na kratkoročne ulagače i drukere bez pokrića. Dugoročni ulagači ionako imaju drugačiji stil percepcije kreatnja cijene dionice i evaluacije dionice.
[/quote] da je atpl precjenjena sumnjam,a pricati o ugovorima,kad o njima pojma nemamo je suludo,znam info da tnpl ima ugovoren brod za 35000 dnevno


Stvar je u tome što je BDI realan pokazatelj omjera ponude/potražnje i realni ekonomski pokazatelj, lišen utjecaja špekulanata, a cijene dionica su te koje su podložne manipulaciji.

Kažu da je uzorak koji se svakodnevno uzima za BDI i ostale brodarske indekse premali, pa je pitanje koliko je reprezentativan. Osim toga, što je uzorak manji, to je indeks podložniji manipulaciji, bilo da raste ili pada. Zamislite koju kontrolu imaju oni koji mogu utjecati na kretanje BDI-ja.

Ali brodovi Atlantske već mjesecima ne znaju za dobar ugovor, niti se u dogledno vrijeme po ovome neće moći postići dobar ugovor, pa se niti s optimizmom ne može ući u 3Q.

Ovo što si napisao ne vrijedi ništa ukoliko ne kažeš nešto konkretnije o ugovorima.

Prva dva kvartala ATPL bilježi ogroman pad operativne dobiti, toliki da se generira ogroman gubitak u FI za prvo polugodište . Ako se stvari ovako nastave kako će izgledati 3Q? Opet minus?

Naravno da će biti minus, ukoliko BDI ostane ispod 3.000 bodova.

… imaju vrlo loše ugovore (pitanje je imaju li uopće kakav dobar višegodišnji ugovor), prodali su očito 2 stara panamaxa koji su im koliko toliko zarađivali prethodnim ugovorima (znači još manja operativna dobit!), otkazali su jednu novogradnju, manje im je brodova u floti, BDI loše stoji….a cijena začudo dobro stoji…Što to još uopće ovu dionicu drži na ovim cijenama osim nade u bolje sutra?

Hajde da čujemo nešto više o tim ugovorima.
Ovo s panamaxima, otkazom novogradnje i brojem brodova u floti moguće je gledati s više aspekata. To jest, upitno je je li negativno (ili možda pozitivno?!) to što su prodali stare brodove po cijenama po kojima su ih prodali. Vezano uz otkaz novogradnje znaš i sam da uvjeti raskida nisu nimalo nepovoljni. A i s brojem brodova (tonažom) u budućnosti – mislim da se malo praviš Toša.

Dionica……….pad cijene od najviše vrijednosti u 2009…….rast od najniže vrijednosti (iz 2008)
DSX……………………… -30%………………………………………… +90%
DRYS…………………….. -45%……………………………………….. +125%
ATPL…………………….. -18%……………………………………….. +140%

Kruške i jabuke. Kao i, recimo, usporedba ATPL s TNPL ili JDPL.

ATPL je dobra dionica, ali je precijenjena do ibera. Bar u trenutnim okolnostima.

Hehe. Malo si se zabunio. Kako je to neka dionica dobra, ako je precijenjena do ibera? Gotovo svaka dionica je ponekad dobra, a ponekad loša (ovisno o cijeni). Nijedna nije dobra kad je precijenjena do ibera.

"Ne brojite novac dok još sjedite za stolom."-profesionalni kockar

Dionica……….pad cijene od najviše vrijednosti u 2009…….rast od najniže vrijednosti (iz 2008)
DSX……………………… -30%………………………………………… +90%
DRYS…………………….. -45%……………………………………….. +125%
ATPL…………………….. -18%……………………………………….. +140%


Oh, da, ovakvi izračuni koliko je što palo ili naraslo od vrha ili dna, to je posebno važno… [lol]


Veceras sam se vracao sa jedne akcije i slusao na radiju pomorsku vecer koja se emitirala iz Dubrovnika. Nemam bas visoko misljenje o emisiji ali ova je bila interesantna jer se u njoj oglasio Cap. Jerkovic. Kapetan kaze:

Minus iz prvog kvartala izvrsno se uklapa u projekcije uprave iz 11 mjeseca kad su najavili minus od 30.000.000 USD u 2009 godini. Isto tako kaze da se trziste popravilo ovih dana i da ce minus biti nesto manji s obzirom da su u 11 mjesecu panamaxe zakljucivali na 6-7000 dolara a danas ih zakljucuju na 12-13-14000 dolara. I onda kaze kljucnu stvar. To sta danas zakljucujemo je znacajno bolje ali ne i dobvoljno bolje. TREBAMO UPOSLJAVATI PANAMAXE NA 20.000 USD/DAN DA BI BILI NA NULI ODNOSNO DA NE BI GUBILI NA NJIMA.


Sudeći po priloženim cijenama zadnja 3 tjedna (cijene zadnjih mjeseci su bile još više), gubitak bi se trebao smanjivati jer su čak i ove niže (niže u odnosu na prethodno razdoblje) u području pozitive. Nažalost, nemamo uvid u ugovore, kada ističu itd. da bi itko mogao reći nešto preciznije.

Svakako bi dodao jedan mali detalj u svezi kupovine i prodaje dionica brodara a posebno Atpl.
Općenito jadran, priobalje a posebno Dubrovnik koji ove godine ima jako puno gostiju,i zarade restorana, kafića, privatnih iznajmlivača su na visokoj razini.
Jedan dio pučanstva priobalja i Dubrovnika je ulagao u dionice a posebno u Atlansku plovidbu.
Prosječan mali investitor ne zna koliki je bdi, ne zna kolika je buduća vrijednost kompanije već samo zna ono bila je nekad 3800 kn a vidi je sada na 1200 kn.
Shodno takvoj logici novi i najčešće donosi svoju odluku i ulaže svoj novac.

Bez obzira na fundamente dionica raste ako imamo više onih koji će kupiti dionice ne pitajući za cijenu, a pada onda kada imamo više onih koji prodaju ne pitajući za cijenu.

Onome tko zna čekati, vrijeme otvara vrata.

Kazu da je bankarski sektor popustio:

DRYS Down 4.81%
ESEA Down 1.57%
EXM Down 3.39%
EGLE Down 7.56%
GNK Down 2.95%
DSX Down 2.62%
NM Down 5.81%
SBLK Down 1.96%
SB Down 1.48%
OCNF Down 5.00%
PRGN Down 5.33%
FREE Down 1.71%
TBSI Down 5.77%

Nazalost uz ovakve vijesti i nikakvu likvidnost ne pise nam se najbolje…


Kazu da je bankarski sektor popustio:

DRYS Down 4.81%
ESEA Down 1.57%
EXM Down 3.39%
EGLE Down 7.56%
GNK Down 2.95%
DSX Down 2.62%
NM Down 5.81%
SBLK Down 1.96%
SB Down 1.48%
OCNF Down 5.00%
PRGN Down 5.33%
FREE Down 1.71%
TBSI Down 5.77%

Nazalost uz ovakve vijesti i nikakvu likvidnost ne pise nam se najbolje…

ništa strašno. kad brodari padaju, rone nisko. kad rastu, lete visoko. i mene je to zabrinjavalo, pa sam oguglao na to.


Mislim da si malo pobrkao lončiće. Dobro si rekao: činjenica je da je došlo do raskoraka između bdi i vrijednosti dionica brodara. Ali stvari su posložene na drugačiji način: naši brodari su trenutno precijenjeni.

Stvar je u tome što je BDI realan pokazatelj omjera ponude/potražnje i realni ekonomski pokazatelj, lišen utjecaja špekulanata, a cijene dionica su te koje su podložne manipulaciji.

Ne bih slova rekao da je BDI i dalje na 3500-4000, pa da se nešto malo korigira, ali trenutni BDI na 2600 ne ulijeva veliku nadu, niti je uvjerljiv za dobrobit brodara. Jedino što je ovdje uvjerljivo je njegov svakodnevni pad. Pa ni stanje po FFA nije ružičasto.

Tvrditi da su cijene brodarskih dionica ovoliko visoke (tj da ne padaju) jer opravdavaju budući visok BDI-a je u najmanju ruku hrabra izjava, da ne kažem nešto drugo. Još ne bih ništa ni rekao da je BDI prethodno dulje vrijeme bio visok i da je Atlantska uspjela iskoristiti taj visoki BDI pa da ugovori dobre vozarine (dugoročne) za buduću zaradu. Ali brodovi Atlantske već mjesecima ne znaju za dobar ugovor, niti se u dogledno vrijeme po ovome neće moći postići dobar ugovor, pa se niti s optimizmom ne može ući u 3Q.

Prva dva kvartala ATPL bilježi ogroman pad operativne dobiti, toliki da se generira ogroman gubitak u FI za prvo polugodište . Ako se stvari ovako nastave kako će izgledati 3Q? Opet minus?

Naravno da se sve da promijeniti na bolje, ali trenutno mi brodari s poslovanjem nisu ispunili očekivanja (ispunili su jedino očekivanja visokog skoka cijene dionice)…ATPL mi je najdraža dionica, ali ovo što se događa s njenom cijenom trenutno nema veze s razumom: imaju vrlo loše ugovore (pitanje je imaju li uopće kakav dobar višegodišnji ugovor), prodali su očito 2 stara panamaxa koji su im koliko toliko zarađivali prethodnim ugovorima (znači još manja operativna dobit!), otkazali su jednu novogradnju, manje im je brodova u floti, BDI loše stoji….a cijena začudo dobro stoji…Što to još uopće ovu dionicu drži na ovim cijenama osim nade u bolje sutra?

Kada gledam DSX, američkog najperspektivnijeg brodara, sve mi je jasno obzirom na trenutno stanje njene dionice (oko 13 $, nedavni vrh 19 $, dno iz 2008 na 6,85$). U usoredbi s njom i ATPL i ostali brodari su precjenjeni na kvadrat. Samo treba baciti oko na višemjesečni graf ovih dionica. Ali to su samo odokativne usporedbe…No bez obzira, malo dodira realnosti nikad nije na odmet.

Dionica……….pad cijene od najviše vrijednosti u 2009…….rast od najniže vrijednosti (iz 2008)
DSX……………………… -30%………………………………………… +90%
DRYS…………………….. -45%……………………………………….. +125%
ATPL…………………….. -18%……………………………………….. +140%

Razlika je i više nego jasna. ATPL je dobra dionica, ali je precijenjena do ibera. Bar u trenutnim okolnostima.

P.S. Ovaj post se odnosi na kratkoročne ulagače i drukere bez pokrića. Dugoročni ulagači ionako imaju drugačiji stil percepcije kreatnja cijene dionice i evaluacije dionice.

Iz samog izvještaja atpl za drugi kvartal ja bih rekao da se pozitivna nula može vidjeti samo ako bdi bude iznad 4000 – što mi se nikako ne svidja. Realnost je da će se ove i sljedeće godine BDI kretati unutar raspona 2500 – 3500, možda sljedeće godine 500-ak više. U svemu tome netrebamo zaboraviti da je način izračuna BDI.a promjenjen početkom prošlog mjeseca. Analiza prijašnjeg i sadašnjeg obračuna svakako je potrebna budući da neznamo da li je upravo izračun generirao minuse…

Bilo kako bilo, trenutno od brodara više vjerujem u jd-pl nego u atpl. Jel sve dog jd-pl ne generira neto dobit dotle atpl sigurno i neće…

Ovo nije poziv na kupnju ili prodaju…

@ mrvic
zato uvijek treba imati barem dio portfelja u cash-r-a….
pa zajahati val. A na dulje staze ‘ko živ a ‘ko mrtav….

ovaj post nije ni u kojem smislu poziv na kupnju ili prodaju dionica.

He, he, nemojmo se zavaravati, sve ovdje napisano poziv je ili za kupnju ili za prodaju.

Što kome treba? [lol]

^SSEC Shanghai Composite 3,112.72 3:00AM ET 152.01 (-4.66%)
Ovo ne dobro. Nije poziv ni na kupnju ni na prodaju.
Poziv je onima koji su jučer stajali na bidu sa stoticama da otkriju sa kojom logikom su tako žurili kupiti.

SLAVONAC (malo san maka)

Post od hangera je učinio svoje

New Report

Close