mislim da bi na ovo malo morali također obratiti pozornost, na stranici http://www.dubrovnikairline.com već je najavljen šesti zrakoplov, a u 3Q 25,8% prihoda ATPL je donio Dubrovnik airline, dakle 5,16% prihoda svaki zrakoplov!!!
Sami prihodi ne znače ništa.
Ono što mi se čini iz FI 3Q je da su rashodi avionskog i hotelskog dijela nadproporcionalno visoki.
Bilo bi dobro znati neto dobit tih dijelova , a ne samo njihove prihode.
U ovom času mi se čini da u smislu dobiti “vuku unatrag”.Naravno , takva su vremena.U doba nižih vozarina možda će biti predvodnici (iako mi taj scenarij nije vjerojatan još neko vrijeme).
Samo ponavljam već stoputa kazano: P/BV za ATPL nije relevantan. Treba izračunati NAV (netto asset value), a – koliko je meni poznato – samo je kolega Derbyshire (uz pomoć Karlovačkog i miksera) na forumu iznio svoj izračun NAV-a, a taj iznosi, navodim, 3897, 33 kn. Pritom je vrijednost hotelskog, avio etc. dijela procijenio na 100 m$. Napominjem da se radi o: 1. 56 % Hotela Lapad 2. 100 % Hotela Lopud 3. 68 % Hotela Hilton Imperial 4. (mislim) 100% Dubrovnik Airlinea (5 aviona) 5. upravnoj zgradi itd. Bilo bi zanimljivo preciznije izračunati koliko ovo zaista vrijedi. Mislim da je 100 m$ preskromno!
Kratko i konzervativno:
Flota 864 mil $ (bez Kineza)
Sve ostalo 100 mil $
NAV 2.680
znači ovaj bi nas zrakoplov mogao lijepo povući nazad, budući da se najavljuje veliki zrakoplov za prekooceanske letove, a on sigurno košta…
Pa sigurno da košta, ali koliko košta, toliko i vrijedi
IMPERIAL:
”
mislim da bi na ovo malo morali također obratiti pozornost, na stranici http://www.dubrovnikairline.com već je najavljen šesti zrakoplov, a u 3Q 25,8% prihoda ATPL je donio Dubrovnik airline, dakle 5,16% prihoda svaki zrakoplov!!! ”
Sami prihodi ne znače ništa.
Ono što mi se čini iz FI 3Q je da su rashodi avionskog i hotelskog dijela nadproporcionalno visoki.
Bilo bi dobro znati neto dobit tih dijelova , a ne samo njihove prihode.
U ovom času mi se čini da u smislu dobiti “vuku unatrag”.Naravno , takva su vremena.U doba nižih vozarina možda će biti predvodnici (iako mi taj scenarij nije vjerojatan još neko vrijeme).
zasto mislis da avio i hoteli vuku nazad, imas neki info?
NAV se obično primjenjuje kod udjela u fondovima. Vjerujem da se NAV kod Atlantske forsira radi velikih oscilacija u vrijednosti imovine. Onda bi NAV bio fer (tržišna ) cijena imovine umanjena za obveze. Precizni NAV nije moguće izračunati zato jer nitko ne zna detaljno od čega se sve imovina sastoji. Pozdrav
Lijep pozdrav svima,
Vidim da ste se počeli zabavljavljati svom silom pokazatelja no P/Bv i NAV nisu baš od pomoći za izračun vrijednosti dionice. Oni ništa ne govore o sposobnosti imovine da ostvari prihod. To vam je kao da idete usporedjivat luksuzni automobil i kamion dizalicu – za istu vrijednost imovine dali bi jednake rezultate – a nije vam baš svejedno šta kupuje firma u kojoj ste dioničar.
Kod ovakvih poduzeća jedino šta je bitno su budući prihodi. Ako se netko od vas ozbiljnije bavi kontrolingom neka to izračuna, ja ću napraviti projekciju čim malo ulovim vremena.
Onako, zdravo seljački – današnja vrijednost dionice:
Zbroj očekivane (vjerojatne) dobiti idućih 20 (sve dalje od tog konvergira 0) godina diskontiranih na današnju vrijednost u brojniku, a u nazivniku broj dionica*očekivani (tržišni) prinos na kapital (nešto viši od prosječne kamatne stope na dugoročni depozit – ovisno o riziku).
Znam da će neki kolege dobit osip kada to pročitaju, ali u končanici, svi mi ulažemo samo da bi zaradili, zar ne?
vorda:
”
NAV se obično primjenjuje kod udjela u fondovima. Vjerujem da se NAV kod Atlantske forsira radi velikih oscilacija u vrijednosti imovine. Onda bi NAV bio fer (tržišna ) cijena imovine umanjena za obveze. Precizni NAV nije moguće izračunati zato jer nitko ne zna detaljno od čega se sve imovina sastoji. Pozdrav
”
Lijep pozdrav svima,
Vidim da ste se počeli zabavljavljati svom silom pokazatelja no P/Bv i NAV nisu baš od pomoći za izračun vrijednosti dionice. Oni ništa ne govore o sposobnosti imovine da ostvari prihod. To vam je kao da idete usporedjivat luksuzni automobil i kamion dizalicu – za istu vrijednost imovine dali bi jednake rezultate – a nije vam baš svejedno šta kupuje firma u kojoj ste dioničar.
Kod ovakvih poduzeća jedino šta je bitno su budući prihodi. Ako se netko od vas ozbiljnije bavi kontrolingom neka to izračuna, ja ću napraviti projekciju čim malo ulovim vremena.
Onako, zdravo seljački – današnja vrijednost dionice:
Zbroj očekivane (vjerojatne) dobiti idućih 20 (sve dalje od tog konvergira 0) godina diskontiranih na današnju vrijednost u brojniku, a u nazivniku broj dionica*očekivani (tržišni) prinos na kapital (nešto viši od prosječne kamatne stope na dugoročni depozit – ovisno o riziku).
Znam da će neki kolege dobit osip kada to pročitaju, ali u končanici, svi mi ulažemo samo da bi zaradili, zar ne?
baustelac ovo je potpuno pojednostavljeno i djelomicno krivo objasnjenje DCF + mijesas 2 razlicita pristupa
znači ovaj bi nas zrakoplov mogao lijepo povući nazad, budući da se najavljuje veliki zrakoplov za prekooceanske letove, a on sigurno košta…
Na stranicama Dubrovnik airlinea ne piše da će biti prekooceanski nego:
Uskoro dolazi šesti zrakoplov tipa MD83, model kao i ostali zrakoplovi iz flote, što sam i najavio u svojem postu od prije dva tjedna. 3 zrakoplova su trenutno u Dubaiju, iznajmljeni skupa s posadama!
A kupnja jumbo zrakoplova za prekoocenaske letove se još razmatra, mislim da to neće biti za sezonu 2008.
Živjeli!
baustelac ovo je potpuno pojednostavljeno i djelomicno krivo objasnjenje DCF + mijesas 2 razlicita pristupa
Naravno, pa zar nisu jednostavna rješenja najbolja? Uostalom, i ja sam ovdje jer očekujem veći prinos od dionica nego na bauštelu [smiley2]
Ali šta je jedino bitno sa stajališta investitora? Prinos. O čega se on sastoji? Od dividende i rasta cijene dionice? Zašto bi cijena rasla? Zbog očekivanog većeg budućeg prinosa. Investitoru je potpuno svejedno kamo će uložit svoje novce dok god mu oni donose prihode. Svi daljni pokazatelji pomažu pozicioniranju određene dionice unutar grane i za usporedbu s drugim razdobljima, mogu ukazivati na neke potencijalne rizike, no samog investitora se ne tiču previše (govorimo o ATPL-u koji je provjereno dobra dionica).
Veliki je problem procijeniti vjerojatnost nekog budućeg događaja, no projekciju za iduće 2-3 godine ne bi trebao problem napraviti.
(…) P/Bv i NAV nisu baš od pomoći za izračun vrijednosti dionice. Oni ništa ne govore o sposobnosti imovine da ostvari prihod.
To vam je kao da idete usporedjivat luksuzni automobil i kamion dizalicu – za istu vrijednost imovine dali bi jednake rezultate – a nije vam baš svejedno šta kupuje firma u kojoj ste dioničar. Kod ovakvih poduzeća jedino šta je bitno su budući prihodi (…)
Kolega Bauštelac, hvala na ovim načelnim smjernicama za razmišljanje i slikovitom primjeru diferenciranog gledanja na vrijednost imovine (= luksuzni auto vs. kamion dizalica = ista vrijednost imovine, ali ne i koristnost u ostvarivanju prihoda!).
Ne znam koliko su i u kojoj mjeri knjigovodstvena vrijednost i neto vrijednost imovine bitne ili nebitne za procjenu dionice (volio bih čuti komentare ostalih članova foruma o ovome jer se ovdje i još više na drugom forumu vrlo često naglašava važnost neto vrijednosti imovine za procjenu ATPL-a), no u svakom slučaju se slažem da su prihodi kod ATPL-a vrlo važni i osobno me trenutno kod ove dionice najviše zanimaju s obzirom na to da se na tu stavku RČDG najteže može utjecati čime su prihodi nekako i najrealniji pokazatelj trenda.
Ono što me začudilo je bila izjava kolege s drugog foruma kako je kvartalni porast prihoda od oko 34% “zapravo bijedan porast”. Zanimala bi me vaša mišljenja.
Je li porast od 2. do 3Q od 34% bijedan ili nije?
Evo dotičnog citata uz podsjetnik na dosadašnje kretanje prihoda:
“Glede ovog izvješća, naravno da je vrlo dobro, ali s obzirom na očekivanja uslijed vrtoglavih vozarina, trenutnu cijenu dionice, i činjenicu da su segmenti hotelijerstva i avio-prijevoza u ovom kvartalu dobrano pripomogli: rezultat u obliku 34% povećanja prihoda u odnosu na 2. kvartal je zapravo bijedan.”
Baustelac,
Generalno gledajuci; u pravu si. Svakom investitoru/financijasu se zivo fucka za imovinu, kvadrate zemljista isl (osim ako ide u likvidaciju firme) i samo ga zanima novac koji ta imovina moze stvoriti.
Kod brodara je ova logika takoder tocna, ali nije jedina koja daje vrijednost kompanije, jer trenutna vrijednost broda odrazava njegovu sposobnost stvaranja novca. Znam da je glupo, ali dva broda blizanca mogu imati totalno razlicit NAV ovisno o tome jesu li na spotu, kratkom T/C ili dugorocnom T/C.
Osobno sam takoder pobornik DCFa, ali posto nam je puno teze (iako bolje) saznati po kojoj cijeni vozi svaki pojedinacni brod ATPL, onda mozemo indirektno preko cijene/vrijednosti usporedivih brodova otprilike procijeniti vrijednost kompanije.
Ja ne preferiram NAV jer mijesa dva racunovodstvena koncepta, imovinu i prihode, ali eto u ovom slucaju je to pragmaticno rjesenje.
Dok mi mudrujemo o konceptima , “Jadran” je već 44 dana na dokovanju.
Ako je angažiran na spotu , za to vrijeme izgubljena je čista zarada u vrijednosti jednog aviona iz flote.
Tržišni trenutak je takav da najmanji i najstariji handysize – “Mljet” – na tržištu vrijedi kao cijela flota od 5 aviona.
Između ostalog i zato bih volio da u ovom trenutku brodarstvo učestvuje s većim udjelom u prihodima.