ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 23.12.2024. u 12:21
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,50
1.105
26
42,50
44,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Kolega Hogar svaka čast za ovaj link zato i volim ovaj forum[smiley2]

SAM PROTIV SVIH

Kolega Geronimo, hvala na ovome gore, jako lijepi i simpatično-duhoviti sažetak događaja i informacija proteklih dana. [smiley2] Pravi mi je užitak ovo čitati ovako koncentrirano. Wow!

Stari Medo (citat):

P/B: 5.25
[color=blue]P/E: 18.26[/color]
P/S: 3.5

Komentar by Stari Medo (citat):
Projekcije ne izgledaju lose, ali kao sto sam rekao, ocekivao sam vise.
Do kraja godine je 4000 razuman target, a trziste ce to jos dignuti do 4500
—————————————————————————————————————————————
Već je netko prenio na ovaj forum projekcije kolege Stari the Medo, a sam se osvrnuo na sljedeće:

P/B (odnos cijene i knjigovodstvene vrijednosti kompanije)

Na P/B ovdje ne treba obraćati previše pažnju jer se imovina (koja se sastoji većinom od brodova) knjižila po nekim x-(pra)starim cijenama (sada su značajno više) tako da i taj P/B ispada prividno visok.

Znalci na ovom forumu su dosta puta naglasili da je ovdje važniji NAV (= neto vrijednost imovine). U jednom od prijašnjih postova kolega Derbyshire spominje okvirni izračun NAV-a od 3.800-3.900 kn te postoje tvrdnje da se brodari na tržištu cjenovno orijentiraju u rasponu od 1.4 do 2 x NAV (ne znam što je točno, mišljenja oko toga su očito podjeljena). To bi, sukladno tome, impliciralo cijenu ATPL-a od minimalno 5.300 kn (1.4 x) do 7.600 kn (2 x).
—————————————————————-
P/S (omjer cijene i prihoda od prodaje)

P/S je kod brodara za rasute terete zbog visokih vozarina definiran nešto višim ili čak vrlo visokim profitnim maržama. (Vidi DryShips!)

earnings = profit margin x sales (hvala kolegi Demiosu)

Teoretski, zadanu fiksnu dobit x možemo ostvariti:

a) visokim profitnim maržama (i nešto manjom prodajom)
b) visokom prodajom (i nešto manjim profitnim maržama)
c) kombinacijom ova dva čimbenika u nekim drugim omjerima

Dakle, cijena dionice raste brzo, prihodi od prodaje isto, ali ipak nešto manje brzo od cijene, te se time podiže omjer P/S uvis, no svejedno, zbog dobrih profitnih marži kompanija ostvaruje zacrtanu visoku dobit koja je u konačnici i na dugi rok jedna od najvažnijih stavka za vrednovanje neke dionice.
—————————————————————-
P/E (omjer cijene i dobiti po dionici)

U zadnje vrijeme nisam pratio kako stoje P/E omjeri ostalih likvidnijih dionica na tržištu. Može li netko staviti neku usporedbu? Mislim da je bilo riječi uglavnom o P/E 30-40-50 i sličnim omjerima i nekakvom prosjeku tržišta između 30-40?

Ako je stvarno tako, onda ova projekcija ATPL na P/E 18,26 koju je napravio Stari Medo, ovu dionicu čini prilično povoljnom i perspektivnom u odnosu na mnoge druge na domaćem tržištu te i u ovom slučaju (osim gore navedene NAV računice od minimalno 5.300 kn) daje s pravom naslutiti [color=blue]kretanje u smjeru 5.000 kn.[/color]

Tim više što se zbog ogromnog porasta vozarina i njihovog zadržavanja na sadašnjim razinama (ili čak mogućeg senzacionalnog daljnjeg rasta?!), te nekoliko novogradnja u sljedećih godinu dana, ova dionica trenutačno može promatrati kao growth-dionica za koje znamo da načelno imaju tendenciju nešto viših P/E omjera. Dakle, ako to sve uzmemo u obzir, ima još dosta prostora za rast cijene.

Evo, to su moja mala razmišljanja o bazičnom vrednovanju ATPL.
Što reći nego da sam optimist i da je za mene ova dionica u ovom trenutku čisti “buy and hold”.

Evo samo par misli prije sto, nadam se, zakljucimo ovu temu. Prvo zahvale Strawinskom za njegovu bespostednu borbu protiv negativnih vibracija i negativnih drukera cijelo ovo vrijeme – jedini od nas bio je dovoljno snazan da se odupre negativizmu. Prvi cu krenuti od sebe – i ja sam se umorio da ne kazem deprimirao kad sam vidio da nista ne pomaze jer svi prodaju budzasto…..

Mislim da nam je ovo dobra skola, svima nama. Nadam se da su najnoviji dionicari ipak jos s nama – vjerojatno su u minusu jos uvijek no ova korekcija ipak je bila pozitivna – dobili smo, na vise mjesta i od vise osoba procjenu vrijednosti dionice ATPL…. dakle, cak i oni koji su kupovali po 3.800 ne mogu biti na gubitku, gledajuci “srednjerocno”….

Osobno, slazem se sa Bluemanom i drago mi je da sam vidio takav jedan umjeren post na brodarima, no nekako ocekujem da ce jos biti tu malo gore malo dole (kao neki izbori, frka panika itd)…. Ako dodje do toga, sjetite se ove situacije i procitajte sve postove ponovo, ne vjerujte novinama i ostalim “znalcima” (u jucerasnjem Jutarnjem pad od 5 % prekjucer bio je popracen komenatarom snazna korekcija BDIa ili tako nekako[smiley13][smiley1]) ili nekim drugim izvorima, mislim da ovdje imamo dovoljno strucnjaka koji znaju znanje – da ih sada posebice ne nabrajam – cija su se predvidjanja ostvarila samo tako…

Ako vam ni to ne pomogne, e onda novce u fondove[smiley2] (NHF)

Potpisujem ono sto je rekao Strawinsky – buy and hold, pod svaku cijenu.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


vlad1111: ” deimos: ” Fundamenti anualizirano (@3.300 kn): BVpS = 587 EpS = 168,30 SpS = 958,72 P/B = 5.62 P/E = 20.85 P/S = 3.44 ROE = 26.97% NPM = 16.51% Ne izgleda lose, pogtovo ako vozarine nastave rast. ” i gdje vi tu vidite prostor za daljnji rast, a da balon ne pukne? dobit 2007. u odnosu na dobit 2006. bit će cca 2x veća, a cijena je već sada cca 4x veća. objektivni bi rekli da sadašnja cijena (cca 3.400) već uključuje i moguću dvostruko veću dobit u 2008. jdpl je, bez obzira na starost flote i slabiji image, značajno podcjenjeniji od atpl.imho. ” a nisi primijetio strukturu prihoda prošle godine? da nisu prodali brod prošle godine jedva bi bili na nuli. odbi prodaju broda (izvanredni prihodi) i još nešto izvanrednih prihoda i pogle koliko bi bila čista dobit – minus 5 milja kuna. tebi je p/e 18 skupo i to još sa trenutnim stanjem kad će 4q zbog novog broda biti bar 10% većih prihoda, a po sadašnjoj cijeni od 3500 za 2008 p/e će biti manji od 10. i to je skupo? a što je jeftino – građevinari?

cijelo hr tržište je napuhano. građevinari posebno.
prostora (cjenovnog) i vremena (možda) za špekulacije još uvijek ima, no tržištu slijedi hlađenje. pitanje je samo trenutka, odnosno aktiviranja nekog od potencijalnih okidača.
možda ova idila potraje i godinu, dvije (samo možda!!), no u tom slučaju pad će biti još bolniji. imho.

GROBEX, DEC MAJ BEJBI, DONT TAČ IT!

Moram priznati da me cudi kako ljudi i dalje uspijevaju pronaci razloge protiv ove dionice.
Gledaj te to ovako, zdravo seljacki.

Da li mozete nesto bolje kupiti za svoj novac na Hrv burzi?
Izvor prihoda stabilan s tendencijom rasta, dionica koja je apsolutno imuna na sva gospodarsko, politicka zbivanja u Hrv cak i cijele regije. Troskovi pod kontrolom, a pored toga postoje i druge dijelatnosti firme koje takodjer imaju prespektivu.

Po meni opasnosti od pada vrijednosti dionice koja prvo sto bi jedan investitor trebao imati na umu je svedena na minimum. Pa i recimo da je u cijenu ukalkulirana neka buduca vrijednost, ovdje se govori o vremenskom okviru od godine dana tako da i ako uzmemo da je neka buduca vrijednost ukalkulirana sigurno nije ukalkulirana cijela 2008. A o specificnosti brodarskog sektora je vec ovdje vec nekoliko puta receno (NAV) kao i odlicno financijsko izvjesce (ne postojanje prihoda od prodaje broda u odnosu na proslo) daje samo dodati optimizam za zaradom i odlukom za kupnju ove dionice. Jer gledajuci malo vecu sliku niti jedna dionica na Hrv. burzi ne nudi ono sto nudi Atlanska a to je po meni dio kolača na kojem cijeli svijet zarađuje a to je rast Kine i Indije.

Zahvalio bi se svima koji su potrosli svoje vrijeme pri detaljnim analizama, te ih bezrezervno i nesebicno dijelili sa ostalim pukom.

http://www.biznis.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=18766&Itemid=58

Sve veća potražnja i kod nas, a time i za brodskim prijevozom.

Pozdrav

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/


Nadam se da su najnoviji dionicari ipak jos s nama – vjerojatno su u minusu jos uvijek no ova korekcija ipak je bila pozitivna – dobili smo, na vise mjesta i od vise osoba procjenu vrijednosti dionice ATPL…. dakle, cak i oni koji su kupovali po 3.800 ne mogu biti na gubitku, gledajuci “srednjerocno”….

Potpisujem ono sto je rekao Strawinsky – buy and hold, pod svaku cijenu.

Još su ovdje[smiley2] (ušao na3780) i misle dugo ostati – barem ja.
Prije svega zahvaljujući ovim vrsnim kolegama koji nas fantastično servisiraju inforamcijama i analizama
Hvala svima na trudu.
I veselim se danima kad će Geronimo zaprljati odijelo i cipele od nošenja, jer ih neće stići oprati [smiley2]


cijelo hr tržište je napuhano. građevinari posebno.
prostora (cjenovnog) i vremena (možda) za špekulacije još uvijek ima, no tržištu slijedi hlađenje. pitanje je samo trenutka, odnosno aktiviranja nekog od potencijalnih okidača.
možda ova idila potraje i godinu, dvije (samo možda!!), no u tom slučaju pad će biti još bolniji. imho.

Kolega ne razumijem koji je cilj vašeg posta na ovoj temi ?
To da se pohvalite da imate doma staklenu kuglu ?

Evo jedan dio iz teksta kolege Mmstanica,………Soros je napomenuo kako je za sada u ekonomskim terminima Kina apsolutni pobjednig te kako ce gospodarstvo te zemlje i u sljedecih godina nastaviti rasti……………LJepo i za ATPL te za ostale brodare[smiley2]

Ako me nema ,znaci da nisam tu.


Ima takvih neka da podatke i informacije, samo je stavio svoje mišljenje, a kada misliš onda i griješiš, već treba razmisliti……… pozdrav[smiley2]

Napravi razliku http://pravipotez.blogspot.com/

Trenutno sam dioničar atlantske i već neko vrijeme pratim ovaj sektor. Iako na prvi pogled
izgleda sve blistavo (BDI raste, svjetski brodari rastu) čini mi se da je tu kao i u svijetu
prevladao preveliki entuzijazam. Usput malo čačkam po netu u vezi brodara pa mi je
upao i ovaj članak o Dryships-u pošto vidim da se na forumu često spominje kako
on fino raste.

http://www.fool.com/investing/small-cap/2007/10/29/dryships-is-haunted.aspx

Malo mi je dao mislit i prizvao sjećanje na boom internet kompanija krajem 90-tih i njihov
dobropoznati pad početkom milenija.

Ima li kakav komentar?
(Edited: Moderator)

New Report

Close