Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
@ Rocky
Dobra ideja. BDI se ocekuje oko 5000 do kraja mjeseca i drzat ga svega dva dana i nije neki profit.
@ Wunder
Oho, pricamo i o derivatima. Moje postovanje. To je ipak velik odmak od "sad ce to".
@ Rocky
Dobra ideja. BDI se ocekuje oko 5000 do kraja mjeseca i drzat ga svega dva dana i nije neki profit.
Aha, a prije tih 5000 će mi svizac osobno donijeti čokoladu koju je sam zamotao. [thumbsup]
Nemoj se tako zezati, još će te netko ozbiljno shvatiti.
Ovisi da li je svizac vidio svoju sjenu. Slazem se da smo malo pretjerali. Vidim da smo dali Zmanojlu mislit. Sorry stari.
da je iko od vas predvidio, a tu primarno na tebe mislim techy ovaj "strmopi*d" bdija sa 13 il kolko već iljada na 600 il kolko je već bio još bi vas čovjek mogao uzimat kao neke ozbiljne analitičko empirijski znanstveno nastrojene tipove s kakvom takvom podlogom…
budući da se toga ne sjećam isto tako ne vjerujem ni da ste sposobni predvidjet preokret do kojeg će kad tad doć – vjerojatno kad se niko njemu neće ni nadat!
al sve je zabavno čitat i forum je tu da se i zabavimo! [smiley]
Ma wunder a sad ozbiljno. O tome sam vec pisao. Ocekivao sam da cu citajuci ono sto pratim svakodnevno i informacije koje primam od kolega sa raznih strana svijeta (HR reporti npr stizu dnevno iz Indonezije) naslutiti kataklizmu. Na zalost kataklizma nas je pogodila desavanjem van sektora. To nisam pratio i tu nisam doma. Kasnije sam se malo educirao o derivatima koje su izmislili pohlepni bankari. Shipping je to naj prije zahvatilo kao manjak LC-ja sta je zaustavilo brodove usprkos dovoljno tereta. Kad se kriza prosirila presahli su i tereti. I da tragedija bude veca sve se dogadjalo nevjerovatno brzo. I to ti je razlog zbog kojeg u shippingu nismo vidili signale. Bar ne ja i ljudi sa kojima komuniciram. Kad je BDI poceo znacajnije padati bilo je kasno. Izasavsi iz brodara i napravivsi obracun u JDPL sam u velikom plusu ana ATPL podnosljivom minusu a ukupan skor brodara je pozitivan. Na JDPL sam imao srecu i otkantao veci dio ljut na upravu nakon izvjesca 3 kvartala kad su prikazali manjak a svi ostali bulk brodari u golemom plusu.
ma sve 5…
al nije ovo ni prva ni zadnja kriza u ovom kapitalističko kretenističko vječnoropskom sustavu kojom su se morali poigrati kako bi se krenulo iz "početka" u novu rundu vječnog zaduživanja…
pustimo sve to na stranu, neće svijet ni stat ni propast, po meni krediti ne fluktuiraju još kako treba i tu je također jedan od velikih problema, no sve će se to promjenit, a isto tako neće ni bdi vječno bit u donjem ekstremu u kojem se trenutno nalazi!
a kad bude sve kolko tolko ok onda atpl neće imat što radit odokativno ispod 2k!
eto, čista jedna moja onako opservacija…
Ma moram po ko zna koji put ponovit da su ATPL i brodari integralni dio svjetske ekonomije. Pa zar to ne pokazuje kriza brodara generirana krizom bankarskog sektora? Kriza je bila neminovna samo sta je dosla prije nego se to ocekivalo i sa neocekivane strane. Brodare uobicajeno pogadja efekt ciklicnosti (Molodovsky efekt-ponovo hvala Vipy). I obicno je prica ista. Ili dodje do hiperinflacije brodova ili manjka tereta.Ovaj put je pozitivan ciklus trajao jako dugo šta je dodatno produbilo krizu. Tradicionalno pametni brodovlasnici (a tu su Grci eksperti) generiraju sredstva u konjukturi a kupuju brodove u recesiji. Kako je ovaj ciklus pre dugo trajao postali su nestrpljivi i poceli graditi ili kupovati u konjukturi sto je rezultiralo enormnim brojem brodovlja na marketu. Da se ovo sada nije desilo sa bankarima za godinu dvije bi se desilo isto ali zbog ponude i potraznje koja bi bila narusena. I zato opetovano ponavljam da brodari dijele sudbinu svjetskog trzista. Bit ce jos rogova na grafu BDI prije lagane konstantne uzlazne linije. I na bazi ovog gore ja ne vidim tako brz oporavak ATPL. Iz nje su poprilicno otperjali institucionalni investitori. Broj dionicara je narastao na 7000 sta znaci da je uslo mnogo malih. Sa malima kakvi smo i sami veliki vrlo lako izlaze na kraj. Nervoza trese kako neki kazu drhtave rucice iako ja ne volim taj izraz jer normalan covjek brine o svojoj investiciji i pokusava je zastititi na po njemu naj bolji nacin. Zbog toga je ATPL postala raj za velike i male tradere. To je i dobro i lose. Mrcvare dionicu na razini 600-700 ali joj sa druge strane daju likvidnost i drze je u fokusu. Ko voli nek izvoli. Sta se mene tice, ne hvala.
P.S. I wonder ja ti nisam smjestio jedinicu koja trenutno krasi tvoj post. Imas ti boljih prijatelja od mene.
Trazeci iztraz Molodovsky efekt naletio sam na svoj stari post datiran 14.10.2007. Promatrajuci situaciju danas moram kazati vrlo vidovito.
Quote alien
AlienImate krivo kolega. Apsolutno sve na svijetu sljaka po principu sinusoide. Sad je potraznja za brodovima ogromna i sad ce brodogradilista nicati ko gljive nakon kise, a postojeca ce povecavati kapacitete. Jednog dana ce kolicina biti veca nego sto ce biti potraznja za istima a onda cemo down
Unquote
Kolega supotpisujem. Od Vipy-ja sam naucio da se to zove Molodovsky efekt-odnosno ciklicnost zarada. U 12 mjesecu sam bi u Norveskoj na seminaru organizitranom od strane DNV. Na kraju seminara kao interesantna tema iako ne vezana za agendu je bilo stanje brodogradnje u Kini. Brodogradnja je zbog atraktivne cjene radne snage u nevjerovatnoj ekspanziji. Imate situacije da se brodobradiliste tek gradi nakon sta zakljuci ugovor o gradnji broda. Japanci su bili pioniri moderne brodogradnje. Njihovi susjedi Korejci su ih poceli kopirati i na kraju su ih pretekli ali im je trebalo vremena za to. Sada su Kinezi na mjestu Korejaca od prije 15 goduna ali uce puno brze. Zbog toga treba biti oprezan sa izjavama kako se debalans brodovlja nece jos dugo dugo popraviti. I jos jednu stvar treba biti uzeta u obzir. Debalans brodova nije jedina stvar sta uvjetuje rast trzista. Recesija u zemljama tradicionalnih kupaca kineske robe isto tako moze smanjiti potraznju za brodskim prostorom. Ipak na kraju i dobra vjest. Dok dodje do promjene trenda mi ce mo vjerovatno jako dobro zaraditi.[smiley2]
Na zalost ovu zadnju recenicu nisam iskoristio
brodari globalno u plusu, ponajviše oovi manji
Top Movers Generated 8 hours ago
Gainers (% price change) Last Trade Change Mkt Cap
Golar LNG Limited (USA) GLNG 3.84 +0.34 (9.71%) 258.15M
Hornbeck Offshore HOS 17.08 +0.92 (5.69%) 445.98M
Teekay Corporation TK 13.89 +0.71 (5.39%) 1.00B
Tsakos Energy Navigation TNP 16.40 +0.81 (5.20%) 612.02M
Teekay LNG Partners L.P. TGP 16.43 +0.69 (4.38%) 729.31M
ovi naši ljubimci u malome minusu
Diana Shipping Inc. 12.42 -0.05 -0.40 936.81M 4.18 337.39 220.88
Ultrapetrol (Bahamas) Limited 2.43 -0.01 -0.41 71.73M 1.22 303.58 63.97
DryShips Inc. 4.52 -0.02 -0.44 319.11M – 1,080.70
Azija u lijepom plusu.
Zaključak, i mi danas idemo up (ATPL) no tek toliko da nma se digne moral, te da presperiraju burek- pizza- čevabđinica trejderi.
Sretno!
ma sve 5…
al nije ovo ni prva ni zadnja kriza u ovom kapitalističko kretenističko vječnoropskom sustavu kojom su se morali poigrati kako bi se krenulo iz "početka" u novu rundu vječnog zaduživanja…
pustimo sve to na stranu, neće svijet ni stat ni propast, po meni krediti ne fluktuiraju još kako treba i tu je također jedan od velikih problema, no sve će se to promjenit, a isto tako neće ni bdi vječno bit u donjem ekstremu u kojem se trenutno nalazi!
a kad bude sve kolko tolko ok onda atpl neće imat što radit odokativno ispod 2k!
eto, čista jedna moja onako opservacija…
Sad ameri printaju dolare i ta mjera mora dati neki učinak jer ne može predugo trajati, naime, vrlo je opasan taj ruski rulet. Želim vjerovati da će Geithner naći modus za anuliranje sumnjivih potraživanja u velikim bankama i kako vidimo tu su upumpali enormne količine novca poreznih obveznika nezabilježene u povijesti, a obzirom da su rate na hipotekarne kredite na 30 godina pale na svega 4,75% sa 6.63% tržište nekretnina u USA od čega je sve počelo pomalo reagira i osjeća se novi vjetar.
Uglavnom vjerujem u oporavak u drugom djelu 2010, u suprotnom loše nam se svima piše, alternativa je depresija narednih 10-ak godina.
Što se brodara tiče tu se balans ponude i potražnje za brodskim prostorom poremetio (manjak tereta-višak brodova) i proći će neko vrijeme dok scraping uhvati korak sa novogradnjama, no ono što me brine jest činjenica da će tonaža novogradnji u 2009 značajno premaštiti onu što će u staro željezo, pa je nerealno očekivati pravi balans prije 2011.
Vjerovatno ce uticaj Uskrsa biti vidljiv na svim segmentima.
Handysize rates slide as charterers hold back
Further falls expected as market slows down ahead of Easter holiday
Srijeda 8 travanj 2009
HANDYSIZE charter rates have continued to slide, falling to their lowest level since the beginning of March.
The Baltic Exchange Handysize Index fell to 655, and the time charter average dropped to $9,450 per day, the lowest levels since March 3. The index was down 18% from a 2009 peak of 800 on March 17.
“It has been very quiet this week but I think the market is just going to keep falling,” said one London-based broker who declined to be identified.
Brokers had seen fresh cargoes coming into in the market “but conflictingly, rates have continued to slide unabated”, ICAP Shipping’s daily report said.
“With little confidence in the weeks to come, period interest is [also] very weak,” it added.
Some brokers said cargoes coming out of West Africa were keeping the market reasonably buoyant.
Owners have been keen to win new business before the Easter holiday, but have found it difficult to persuade charterers to fix their vessels.
“They are trying to fix their ships before Easter, otherwise they’re going to have to wait another five or six days” before they will have a chance to do so, said the London-based broker.
Charterers have avoided making new fixtures in anticipation of rates continuing to fall as the week progresses and Easter comes closer, he added.
“Most of the guys are trying to hold back,” the broker said.
Not all brokers were of the same mind about Easter and some were more ambivalent about the impact of the impending holiday.
“With Easter fast approaching we await to see what the week brings, subject to further fresh cargo hitting the market and with prompt tonnage in short supply we could see rates not slip as quickly as they have in previous weeks,” ICAP said.
The Baltic Handysize Index had almost tripled in value by the middle of March compared with the beginning of the year as a glut of cargoes came onto the market.
However, rates gradually slipped again as the supply of ships outstripped demand.
“We were too optimistic then, so as a result you saw rates come down again,” said the London broker. He estimated brokers would have to wait another four to five weeks for the market to rise again.