ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Poštovani Lopina!
Najjednostavnije rečeno hladni pogon možemo usporediti sa konzerviranjem gdje se brod čuva od propadanja nakon što mu se "isključe aprarati" potrebni za svakodnevni život. Troškovi su smanjeni i ako se dobro sjećam u najvećoj mjeri ograničeni na troškove sidrenja.
Naravno, da bi se brod pokrenuo potrebno je dosta vremena i novaca, ali to će Techman bolje objasniti.


Da to su tekući troškovi..Kamate,eventualne
negativne tećajne razlike,kao i amortizacija se ne konzerviraju.One deru i nagrizaju imovinu. Međutim,što više brodova na hladnom
pogonu to veća šansa da ostali bolje posluju.Ali u ovom trenutku brodari koji su u najtežoj situaciji
će voziti za marendu.Ali kada udre prvi val bankrota ti najgori,a sada i najjeftiniji će nestati i to
je šansa za ostale za bolje vozarine.
Danas je to toliko dinamično da se praktično stvari mjenjaju preko noći tako da povremeno na
spotu možer biti i velikh skokova i padova cijena vozarina.Treba biti spreman za ovakve prilike,a
u njima se dobro snalaze Grci,ali mislim da i našima ništa ne fali.to su iskusni mački,a naročito
u ATPL koja je uspjela u fazi prosperiteta značajno obnoviti flotu i sačuvati keš,a i dioničarima
baciti mrvice da bi im dala do znanja da su im važni.
Daleko veći broj pametnih poteza od promašaja.


Isplata dividende i nije bila loša stvar za one koji su je uzeli i potom otišli! Sad za samu ATPL kao firmu, kako će se to odraziti, tek je pred nama da vidimo. S obzirom da je to bio samo predujam dividende, postavlja se i pitanje koliki će biti ostatak, i da li će ga uopće biti, ako brodarima krene lošije u iduća 2- 3 mjeseca.

@ Banana
O.K. Mozda sa tvog aspekta i nije. Imas li jedan razlozan argument zasto akontacija pocetkom godine u zurbi, prije objave godisnjeg izvjesca???

@ Lopina

Odgovor na tvoje postove iziskuje nesto vise vremena kojeg trenutno nemam. Srdacan pozdrav.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"



Isplata dividende i nije bila loša stvar za one koji su je uzeli i potom otišli! Sad za samu ATPL kao firmu, kako će se to odraziti, tek je pred nama da vidimo. S obzirom da je to bio samo predujam dividende, postavlja se i pitanje koliki će biti ostatak, i da li će ga uopće biti, ako brodarima krene lošije u iduća 2- 3 mjeseca.

@ Banana
O.K. Mozda sa tvog aspekta i nije. Imas li jedan razlozan argument zasto akontacija pocetkom godine u zurbi, prije objave godisnjeg izvjesca???

@ Lopina

Odgovor na tvoje postove iziskuje nesto vise vremena kojeg trenutno nemam. Srdacan pozdrav.
[/quote]

Po meni jedini razlog za isplatu dividende početkom godine je bio taj što su pojedinci (u top 10) pod hitno trebali "malo keša", a nisu dodatno htjeli rušiti cijenu prodajom dionica. "Najbolja" solucija bila je objava "predujma dividende", tako da je Vuk postao sit (vodeči dioničari), a ovca cijela (mali nisu bježali, nego se još više "priljubili" uz ovcu). [cool] I sam sam pojeo par "bifteka", a onda otplovio dalje. S nostalgijom čekam vrijeme povratka, i nadam se da ću pogoditi trend. Trenutno me zanimaju samo "prehrambene" dionice sa velikim diskontom – nećemo ih nabrajati, jer to nikada nije bilo popularno. [cool]

ha ha baš je zabavan postao ovaj topic. techman, samo se nemoj dati navući pa eventualno početi postati i fotke mlađahnih ljubavnica, tko zna tko sve ovo čita.

hajde da tentativno prihvatimo prognozu jedne australske banke iz siječnja ove godine, kad je kriza izgledala najcrnja i najduža. onio su koliko se sjećam tada predvidjeli da će demand za pomorskim prijevozom željezne rudače 2011. iznositi 1.17 milijardi tona.

uzmimo sada kao referentnu točku 2007. onda je prevezeno 805 mil. to je dakle predviđeno povećanje spram 2007. od 45%.

a koliko predviđate da će flota biti veća u odnosu na 2007.? da li 70%? ili je toliko povećanje ipak science fiction? ok, ako bi dakle bilo 70%, to bi značilo da se odnos demanda i supplya u odnosu na 2007. promijenio na lošije 1,45:1,7 tj. za oko 17%.

koliko bi se tih 17% pogoršanja odrazilo na vozarine? da li bi to značilo bdi 2011. na pola razine iz 2007.? više, manje?

a što ako supply na kraju poraste također samo oko 45%? ako se ne varam, to bi recimo bilo kada bi u četiri godine bilo izgrađeno novogradnji u veličini blizu 80% flote iz 2007. uz umjeren scrapping od ukupno 30ak% stare flote u 4 godine.

naravno s obzirom na krizu, probleme s kreditiranjem itd. moguće je spekulirati i s manjim porastom supplyja nego demanda, recimo 35%, dakle s povoljnijim omjerom supply-demand nego 2007.

p.s. u jednadžbu naravno nisam uzeo ugljen, žitarice itd., ako netko zna za prognoze da će porast demanda 2011. tu biti bitno veći ili manji od 45% neka javi.



***obrisano***

***obrisano***
Gosp.Techman iznosi činjenice o brodarstvu i njegov vozni park ne utjeće na cijenu brodara ili ATPL.
I mi koji smo kompjuterski nepismeni,kojima nisu dostatni podaci koje on nesebično dijeli trebamo
mu biti zahvalni,bez obzira što se ne moramo slagati s njegovim subjektivnim ocijenama o perspektivi brodara.Ali on svakome dozvoljava da iznese svoje razmišljanje i potiće na diskusiju,a
u ovoj branši je kompetentna osoba.Ja sam mu zahvalan pa makar mi koji put njegovi komentari ne odgovaraju,ali me potiču na analizu.
Molio bih ga zbog neukusnih komentara ne odustane od svojih komentara na JDPL i ATPL.
Dapaće,neka to proširi i na ostale.Ne samo Brodospas,već i na TNPL,ULPL i LPLH.To bi svima bilo
korisno.Svi skupa bi bili pametniji.

Zahvaljujem takođe gos. Techmanu, jer sam velikim dijelom i zbog njegovih analiza brodara na vrijeme preselio u građevinare i "klopu", koji su u međuvremenu odradili pristojan rast. Još mi se odande ne izlazi, ali kada odlučim van, najvjerovatnije je da ću se velikim dijelom vratiti upravo u ATPL, jer mi se ipak pored svega njihova uprava čini "najpoštenijom". Tko radi – taj čini i greške, bitno je samo gurati dalje i naučiti nešto iz grešaka, a ne ih iznova ponavljati.
Puno ovisi o Amerikancima, kako će se stvari postaviti. Dugoročne analize više nigdje ne pomažu, jer svijet je postao premali, tako da neka odluka ili promjena u Kini, Japanu, Indiji, ili bilo gdje drugo može imati nesagledive posljedice za cijeli svijet. U današnjem vremenu, svi smo mi "susjedi", bez obzira koliko udaljeno jedni od drugih živimo.
Što više oprečnih mišljenja i stavova ovdje bude izneseno, moći ćemo svi donositi kvalitetnije odluke.
Piši i dalje Tehmanu, a što se mene osobno tiče možeš nam s vremena na vrijeme postati i koju ljepoticu (mislim na one sa dvije noge)!

Evo mene zanima da li ima neka statistika uvoza i izvoza pojedinih sirovina za Indiju po godinama?

4. Imamo breakeven sa kreditnim obvezama tj tu smo spucali zalihe i dvije i pol – tri godine smo mirni. Sta ce mo sa eventualnim gubitcima iz poslovanja? Moja ovako odokativna procjena je da na spotu trebamo 13-14000 dnevno za breakeven ne ukljucivsi kredite. Kalkulacija je jednostavna. Hrvatske posade su kvalitetne ali znatno skuplje od konkurencije. Bulker je jednostavan brod i nize placene posade (Ukrainci, Filipinci pa i Kinezi) ga opsluzuju bez ptoblema. Ja procjenjujem da je OPEX ATPL za panamax negdje na nivou 7500-8000 USD /dan. Mozda i vise jer su place posade naj veca stavka OPEX-a. Ponoviti cu za one koji mozda nisu familiarni sa temom da na spotu imamo veliki broj dana repositioninga. U tom periodu na racun brodara ide opex plus gorivo kojem uzgred u zadnje vrijeme cijena ide gore. Dan chartera je danas na nivou 18000 USD. Dan repositioninga je 8000 OPEX-a plus gorivo cca 8000 USD dan IFO 380 kojem je danas srednja cjena 260 Dolara. Prije je za repositioning brodar dobivao ballast bonus. Danas kad je velika konkurencija i ima otvorenih brodova na svim lokacijama vlasnici tereta bas ne nude ballast bonus. Brodari su sretni da uopce dobiju teret.


Baš čitam u forbesu članak na ovu temu, i zapelo mi je za oko da je breakeven cost ipak prilično mali (ovdje se radi o capesize brodovima). Na osnovu teksta zaključujem da svota uključuje i servisiranje duga:
damdam, 30.03.2009. u 00:16

Burk said DryShips (nasdaq: DRYS – news – people ) has the highest cash break even cost in the industry with its Capesize clocking in at $14,500 per day, due to its high levels of debt, interest, and administrative costs. Meanwhile, Excel Maritime Carriers (nyse: EXM – news – people ) Capesize break even costs are $13,000 per day, OceanFreight (nasdaq: OCNF – news – people ) is just over $12,000, Eagle Bulk Shipping (nasdaq: EGLE – news – people ) is just under $12,000 as is Genco Shipping and Trading (nyse: GNK – news – people ), FreeSeas (nasdaq: FREE – news – people ) is just under $11,000 per day, and Diana Shipping (nyse: DSX – news – people ) is the lowest, $8,900.

Puni članak se može naći na Vaš link

Budući da je osnova flote panamaxi, ipak bi breakeven cost za ATPL uključujući servisiranje duga trebao biti značajno manji za ATPL. Koliki bi trebao biti BDI za poslovanje na nuli? Meni se čini da bi prosjek oko 2500 trebao biti dovoljan, tako da mislim da su gubici ipak nešto manji.

I još nešto, u ovoj krizi su bankrotirale uglavnom kompanije koje su se zaigrale sa "preprodajom" chartera na brodove, barem koliko sam ja pratio. Kada se usporedi sa DRYS-om, ATPL izgleda kao nezadužena kompanija:) A DRYS još uvijek plovi.

Čini mi se da Tech iznosi katastrofične prognoze za brodare odavno. Svi znamo da brodarima ne cvjetaju ruže, i da će im još godina dvije sigurno biti teško.
Tech je neosporno stručnjak za brodare, možda i najveći ovde na forumu, ali toliko se truditi svakodnevno iznositi crne prognoze za brodare meni je malo sumnjivo.
Svi znamo da je on izišao iz brodara i da po njegovim riječima nema kruha još par godina ovde. Zar mu onda nije pametnije prijeći u neke druge dionice ili možda preko bare za ovih par godina i vratiti se opet ovde kad za dođe vrijeme? Ja bih tako napravio, a ne bih se ovde po forumu prepucavao sa ostalima ako znam više od njih i ni jedan mi može reći nešto novo, ono što ja ne znam.

Ja nemam nikakve veze sa brodarima i brodarstvom, sve što znam naučio sam preko interneta.
Pozdrav Techu kao jednom od najboljih poznavaoca brodara……

Ante Lelas…….zaposlenik u carinarnici Split…..


Čini mi se da Tech iznosi katastrofične prognoze za brodare odavno. Svi znamo da brodarima ne cvjetaju ruže, i da će im još godina dvije sigurno biti teško.
Tech je neosporno stručnjak za brodare, možda i najveći ovde na forumu, ali toliko se truditi svakodnevno iznositi crne prognoze za brodare meni je malo sumnjivo.
Svi znamo da je on izišao iz brodara i da po njegovim riječima nema kruha još par godina ovde. Zar mu onda nije pametnije prijeći u neke druge dionice ili možda preko bare za ovih par godina i vratiti se opet ovde kad za dođe vrijeme? Ja bih tako napravio, a ne bih se ovde po forumu prepucavao sa ostalima ako znam više od njih i ni jedan mi može reći nešto novo, ono što ja ne znam.

Ja nemam nikakve veze sa brodarima i brodarstvom, sve što znam naučio sam preko interneta.
Pozdrav Techu kao jednom od najboljih poznavaoca brodara……

Ante Lelas…….zaposlenik u carinarnici Split…..


Svaki komentar je prilika.
Gosp.Techman iznosi korektne podatke koji nam u ovom trenutku ne idu na ruku.
Ali to je prilika da vlasnici ovih dionica pokušaju argumentirano dokazivati da vrag i nije tako crn.

A gosp.Ante većina ulagača su needucirani i treba im ukazivati I na dobre strane pa makar je to znalcima
i poznato.Pri komentarima trebamo biti svjesni da većina nismo visoko educirani i da komentare
približimo većini.A većina u ovom trenu u brodarima ne vidi perspektivu.Kriva procijena.
Mislim da je ATPL profitabilnije ulaganje sada kada je 660 nego kada je bila na 3.000.

Je li neko pitao jucer kakva je buducnost? Realni veliju da je crna a drukeri da nije. Naravno Ante tebe tu ne ubrajam. Ime i prezime je korak naprijed u eliminaciji drukera sa teme. Nadam se da ce jos ljudi slijediti naš primjer. To bi moglo dati novu kvalitetu forumu. I da ti odgovorim na prethodni post. Pa ja ne pisem na ovom topicu zato sta imam ili nemam dionicu kao sto je napravilo puno kolega. Ja pisem jer vjerujem da imam sta kazati na ovim temama. Petrokemija, bankarski sektor, gradjevinci i ini su za mene spansko selo. I neka o njima pisu strucni ljudi a ja cu sa zadovoljstvom citati.

Over 500 Pax. to be in surplus

More than 500 Panamax bulkers may be in surplus on the global market by 2011, according to a new projection by major German ship financing firm DVB.

A foreign newspaper quoted DVB as saying that the supply-demand gap will widen as the global fleet will see a rapid expansion on completion of newbuildings in the next two years amid a stagnant transport demand.

As a standard scenario, DVB assumed that about 290 Panamaxes totaling 18 million dwt, which will become older than 25 years, will be entirely scrapped in the next four years and that contracts for 19% of the newbuildings now on order will be cancelled. Panamaxes currently in service across the world number 1,477.

DVB predicted that Panamax charter rates will average $10,000/day between 2009 and 2011. The rate is below the break-even point of ships purchased at higher prices when the dry market was booming.

The break-even point of a ship purchased at $20 million in 2002-2003 is around $11,000/day, but it jumps to $21,000/day with a ship purchased at $50 million.

DVB was quoted as saying that while bulker transport demand is showing signs of recovery, a growing tonnage supply is putting downward pressure on freight rates and asset value.

In addition to their own problems, Panamaxes will also be affected by competition from Handymaxes, which are on order in large numbers.

According to DVB, bulk cargoes carried by Panamax bulkers in 2008 totaled 647 million tons, accounting for 24% of the total bulk cargo volume.

Published : March 30, 2009

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close