Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
nemojte niti jednu sekundi otpisati amere, oni su bili, jesu i bit će najveća sila planete Zemlje sve dok iste bude. sve kreće od njih, sve završava kod njih, sve je protkano kroz njih. na početku se ovdje naširoko i naveliko pisalo kako je hipotekarna kriza njihova stvar i kako su EU i Azija sigurno, a nas će kriza okrznuti. par mjeseci kasnije cijeli svijet je u grču, a u jednoj maloj državi, u jednom malom gradu, u srcu kontinenta nazvanog Europa, jedan mali čovjek rumenog lica predlaže povećanje PDV-a.
jedno pitanje kolege? koliko svijet duguje americi, koliko zemalja trećeg svijeta ima dugove prema americi, koliko oni mogu produbiti svoj deficit, koliko novaca mogu naštampati, dolar je ipak dolar i ostat će simbol moći. oni će sebe zbrinuti, oni će svoje obveznice prodati, oni će na kraju izaći jači i veći nego ostali nakon ove krize. i to ništa neće promijeniti. i sad doista mislite da ovaj današnji pad od 5% preko bare išta znači. [wink]
Može li mi netko reći zašto su brodari u USA toliko zaronili? Zašto se sutra očekuje da ATPL ode u veliki minus, koliko se sjećam dok su brodari u USA skakali po 15 ili 20% ,ATPL se nije ni mrdnula. Samo bih zamolio dotične da razmisle da li im se sutra isplati prodavati s minusom, ali to je stvar izbora.
Zaista bih molio neki normalan odgovor na prvo pitanje, pa zar BDI nije opet rastao danas…
Može li mi netko reći zašto su brodari u USA toliko zaronili?
Zato jer im je cijela burza pala 5%, a decouplinga nije bilo jer su unazad nekoliko tjedana odradili vrlo velik rast i tehnička korekcija je bila samo pitanje vremena. IMHO. Baš me zanima hoće li sutra ATPL u negativnu blokadu kako kaže Lala land. Ja ću stavit malo desetak kuna ispred blokade. Baš da vidim hoću li dobit.
moze li netko od postovanih kolega izracunati kakvi bi bili fundamenti krajem ove godine za atpl ako bi bdi bio na nivou 2000-2300 bodova a atpl recimo bila na nuli s poslovanjem??
Reći ću ti ja, ali ti nemoj nikom drugom reći: poslovali bi ne s nulom već s pozitivom, ono o čemu mnoge druge hrvatske firme mogu samo sanjati da će moći uopće do 2010.
A jel su zaista bitni funadamenti ako uspijevaš zaraditi dok je praktički cijeli svijet u recesiji?
Može li mi netko reći zašto su brodari u USA toliko zaronili? Zašto se sutra očekuje da ATPL ode u veliki minus, koliko se sjećam dok su brodari u USA skakali po 15 ili 20% ,ATPL se nije ni mrdnula. Samo bih zamolio dotične da razmisle da li im se sutra isplati prodavati s minusom, ali to je stvar izbora.
Zaista bih molio neki normalan odgovor na prvo pitanje, pa zar BDI nije opet rastao danas…
U USA brodari padaju jer se na tim dionicama skupilo puno trejdera,jer npr. drys u tjedan dana raste i preko 50% i normalno da onda ima i prodaje za 10-20% nižoj cijeni,jer dosta njih je opet dobro zaradilo,a i tu se onda uključe i paničari i oni prodaju pošto poto,a veliki se onda krcaju,danas je izašao dobar članak o takvim dionicama,i jedna od njih je drys,a kad on pada povlači sve brodare sa sobom
naslov je Zastrašujuće dionice za pohlepne investitore
Fearful Stocks for Greedy Investors
http://www.fool.com/investing/value/2009/02/10/fearful-stocks-for-greedy-investors.aspx
A šta se tiče vozarina one i dalje rastu
Može li mi netko reći zašto su brodari u USA toliko zaronili? Zašto se sutra očekuje da ATPL ode u veliki minus, koliko se sjećam dok su brodari u USA skakali po 15 ili 20% ,ATPL se nije ni mrdnula. Samo bih zamolio dotične da razmisle da li im se sutra isplati prodavati s minusom, ali to je stvar izbora.
Zaista bih molio neki normalan odgovor na prvo pitanje, pa zar BDI nije opet rastao danas…
I tebi ću odgovoriti:
– da, skakali su vanka brodari daleko više od Atlantske i BDI-a i Blanke Vlašić skupa, ovo im je kazna za te grijehe
– da, nekome će se (divnim čudom) isplatiti prodavati s minusom jer misli da će i ovaj puta uštediti na padu (a neće kao ni što nije zadnji puta), i da ga idući put neće nitko nasamariti (ali svaki put nasamari samog sebe),
– da BDI je rastao danas, a i rasti će i sutra. Ali ulagači Atlantske su se pretvorili u ulagače koji temelje ulaganje u ovu firmu prema fundamentima i tehničkoj analizi američkih indeksa. I boli njih džon za BDI i vozarine…
Evo, mislim da sam ti sve odgovorio, ne sekiraj, moglo je biti i gore, npr. da si se rodio u Zimbabveu i da ne mozes ni naci srodnu ulagacku dusu na internet forumu koja bi ti to objasnila…
Brodari sa ovim vozarinama posluju sa gubitkom. Vozarine su još uvjek male da bi brodari bili u plusu. To vam je isto kad bi benzin bio 50 lipa i sad poskupi benzin na 1 kunu i dalje INA je u gubitku.
Nekad je puno pametnije šutiti već pisati nešto što nije istina.
BDI od 1450 je dovoljan da se posluju na pozitivnoj nulu. [bye]
[/quote]
PM poslan Mostarcu prije nego je ovo gore postao. Tek toliko o kredibilitetu istog.
Quote
Ja jos uvjek ne vidim nista dobro na shipping marketu. Cinjenica je da se svijet nije prestao okretati. Kinezi su reducirali BDP na 9% sta je jos uvjek gomila. Kina se gradi. Zavrsetkom Kineske nove godine mislim da je intenzivirana proizvodnja celika i poceli su raditi capeovi. Zasto bas oni? Mogu prevest naj vise tereta po naj nizoj cijeni. Prevoz minerala je samo jedan mali segment shippinga. Sve je u lancu. Veliki i srednji bulkeri voze sirovine, mali bulkeri sirovine i gotove proizvode a containerasi gotove proizvode. Ako Kina bazira rast na vlastitom razvoju nedostaje odnosno znacajno je smanjen segment izvoza sta ubija handy, supra i containerase. Cijena i potrosnja celika u svijetu pada. Trenutno samo u luci Hamburg sjedi 80000 japanskih auta a dva car carriera su na sidru jer nemaju gdje iskrcat teret. Po onom sta samneki dan postao jos uvjek je 100 capeova idle (bez posla) iako im predvidjaju pozitivnu buducnost. Rast BDI je dobar trend ali su brodari jos uvjek u minusu. Cape i pmaxi su bazirani (uprosceno) na jedno putovanje sa teretom i jedno isto takvo bez tereta. Ako pogledas BDI danas Cape na spotu mozes zaposlit za 26500 USD/day. Izgleda super. Opex ti je negdje oko 10-12000 USD i zaradjujes jos toliko. A onda dolazi povratno putovanje u ballastu kad ne zaradjujes vec trosis 12000 dnevno. I jos na to dodaj 60 tona goriva koje je ovaj put na tvoj teret. Cijena IFO 360 (gorivo koje oni trose)je u prosjeku 270 USD sta ti pojede iducih 16000 USD/day. I to ti je realnost. Pogledaj malo cijene capeova u TC gdje su placeni puni i prazni. Ovo je iz danasnjeg izvjesca „Cargill had taken the "QUORN" (179869 dwt/’96) for 2 years at $25000 daily.“ Cista kocka. Brodar nesto malo zaradjuje ili se pokriva ako ima kredit. Ako se market oporavi pusi a ako padne trlja ruke jer prezivljava. Puno uspjeha u investiranju. Unquote
Zašto bih se sekirao, ja sam s ATPL u plusu, ali mi nije bio jasan baš toliki pad svih brodara,očekivao sam tako nešto pri padu BDI-ja, ali sada ne, jedno je sigurno, a to je da se u svom portfelju za nju najmanje brinem i naravno ne pada mi na pamet da ju prodajem, pa da ju preksutra kupim po većoj cijeni.
DRYS je prije dan,dva padao(opravdano), a drugi brodari su vukli kao DSX i 20% gore.
Da rezimiramo, brodari u USA su ludo rasli proteklih par dana, trejderi unovčavali dobitke, ATPL gotovo stagnirala, BDI raste , normalno bi bilo očekivati blagi porast ili stagnaciju, ali ovo je ZSE i svi znamo da tako neće biti [proud]
ljudi moji pa ameri jedan dan padnu 5% drugi se vrate…ja se ne uzbuđujem zbog toga…bitna stvar je da vozarine rastu…pali mi sutra koliko god opet se moramo vratiti i više od toga …pogotovo ako BDI nastavi ovako…sutra malo panike u prvom satu i onda opet oko 14,30 nazad na stare razine kada BDI bude objavljen…s obzirom na broj trejdera u AP mislim da se nećemo othrvati padu ali tko zna…nismo ni rasli puno pa nebi trebali ni padati…