Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
U očekivanju financijskog izvješća za 3. kvartal, uhvatio sam se malo novinarskog teksta iz kolovoza te prenosim najzanimljivije točke.
Evo kako se uspoređivalo FI 1H 2007 s FI 1H 2006:
RAST UKUPNIH PRIHODA +24% (598,7 milijuna HRK = 554 milijuna inozemstvo + 29,5 milijuna domaće tržište)
– prihodi na inozemnim tržištima +26%
– najveći rast bilježi avio prijevoz +31,3%, slijedi pomorstvo 20,5%
Udio u ukupnim prihodima:
– pomorstvo = 75%
– avio prijevoz = 19,5%
– hotelijerstvo = 5%
RAST UKUPNIH RASHODA +5,5%
– materijalni troškovi -16,2%
– troškovi osoblja -6,4%
– troškovi osnovne djelatnosti +30%
– troškovi financijskih rashoda +34%
Značajniji rast troškova bilježio je samo Dubrovnik airline.
Razlog: jedan zrakoplov više i čak 55% veće komercijalno korištenje zrakoplova.
————————————————————————————————————————————–
Nadalje:
– TOP 10 – nastavak akumulacije od strane PBZ-a i HPB-a
– grafički prikaz kretanja cijene zadnja 3 mjeseca (orijentacija)
– usporedba rasta BDI-a i ATPL-a (0d 24.08.2007.)
– prikaz flote (podsjetnik)
– ukupni prihodi po sektoru (75% prihoda u 1H 2007. = brodarstvo)
– BDI (dugoročni grafički prikaz)
Evo još raznih općih informacija:
– usporedba vozarina za tenkere i vozarina za dry-bulk brodove (brodove za rasuti teret)
– usporedba kretanja cijene ATPL i TNPL
– usporedba ključnih pokazatelja za DryShips (grčki brodar koji je poznat po tome da plovi po dnevno promijenjivim cijenama, tzv. spot cijenama) i prosjeka brodarskog sektora
– break-even-rate za pojedine vrste brodova za životni vijek od 25 godina i 10% kamata na cjelokupno uloženi kapital (pažnja! objavljeno 1. svibnja 2006.),
panamax = ispod 15.000 USD na dan,
handymax = iznad 12.000 USD na dan
Za one koji možda ne znaju:
break-even točka je u ovom slučaju teoretska minimalna vozarina kojom se pokrivaju troškovi kredita i svih investicija glede nabavke i korištenja nekog novog broda. Sve iznad je zarada za brodara.
Pitanje za stručnjake:
Treba li tu još i što dodati glede troškova tj. u kojim slučajevima i kombinacijama (time charter, bareboat charter itd.) se što plaća od troškova? Može jedan prikaz, pojašnjenje glede troškova?
Ako sam nešto promašio, slobodno ispravite i komentirajte. Pozdrav i uspješno investiranje! [smiley2]
Strawinsky , komplimenti !Ovo je već rudarski rad.
Kockari , slobodno preskočite gornje postove.U njima ima puno za vas nepotrebnih podataka.
CiT:Mnogi sudionici foruma koriste izraze poput: BDI, ATH, RDG, FI, P/E, P/B, P/S, TC itd. međutim, za mnoge koji bi rado investirali, takvi izrazi su “kineski”.
Odgovor – kratko i neprecizno:
BDI – Baltic Dry Index – indeks – orijentir za vozarine brodova za suhe terete
ATH – All Time High – dionica na svom povijesnom vrhuncu
RDG – Račun dobiti i gubitka – ime kaže sve
FI – financijsko izvješće za kompaniju listanu na burzi (kvartalno , polugodišnje devetomjesečno i godišnje)
P/E – odnos cijene i zarade po dionici
P/B – odnos cijene i računovodstvene vrijednosti po dionici
P/S – odnos cijene i ukupnog prihoda po dionici
T/C – time charter ( laički) – ugovor o najmu broda u kojem je naveden i iznos vozarine
Inače , na Forumu imate i vrlo dobre teme za početnike i fundamentalnu analizu. Ako već ulažete , da vam bar nešto bude jasnije (od onog čuvenog : išlo bu to gore ; rekel je moj šef…..). Inače , ako imate volje pažljivo prateći ovaj forum – ako imate vremena pođite od samog početka – vrlo brzo ćete ulaziti u problematiku. Većina nas je tako učila.
Kolege…pitanje…
gledajuci kratkorocno…imam dojam da su izvjestaji ma koliko dobri bili vec ukljuceni u sadasnju cijenu dionice…dugorocno nemam problema sa njom…da se razumijemo…zanima me samo vase misljenje o refleksiji na izjesce 3Q
U očekivanju financijskog izvješća za 3. kvartal, uhvatio sam se malo
novinarskog teksta iz kolovoza te prenosim najzanimljivije točke. Evo
kako se uspoređivalo FI 1H 2007 s FI 1H 2006:
RAST UKUPNIH PRIHODA +24% (598,7 milijuna HRK = 554 milijuna
inozemstvo + 29,5 milijuna domaće tržište)
– prihodi na inozemnim tržištima +26% – najveći rast bilježi avio
prijevoz +31,3%, slijedi pomorstvo 20,5%
Udio u ukupnim prihodima:
– pomorstvo = 75%
– avio prijevoz = 19,5%
– hotelijerstvo = 5%
RAST UKUPNIH RASHODA +5,5%
– materijalni troškovi -16,2%
– troškovi osoblja -6,4%
– troškovi osnovne djelatnosti +30%
– troškovi financijskih rashoda +34%
Značajniji rast troškova bilježio je samo Dubrovnik airline.
Razlog: jedan zrakoplov više i čak 55% veće komercijalno korištenje
zrakoplova.
————————————————————————————————————————————–
Nadalje:
– TOP 10 – nastavak akumulacije od strane PBZ-a i HPB-a
– grafički prikaz kretanja cijene zadnja 3 mjeseca (orijentacija)
– usporedba rasta BDI-a i ATPL-a (0d 24.08.2007.)
– prikaz flote (podsjetnik)
– ukupni prihodi po sektoru (75% prihoda u 1H 2007. = brodarstvo)
– BDI (dugoročni grafički prikaz)
Svaka čast!
Pohvala kolegi Strawinskyom za trud
Kolege…pitanje… gledajuci kratkorocno…imam dojam da su izvjestaji ma koliko dobri bili vec ukljuceni u sadasnju cijenu dionice…dugorocno nemam problema sa njom…da se razumijemo…zanima me samo vase misljenje o refleksiji na izjesce 3Q
U cijenu je možda uključeno izvješće za 3Q. Ali u narednim danima polako ćemo u cijenu uključivati godišnje izvješće 2007. i izvješća koja slijede u 2008. godini.
Kolege…pitanje… gledajuci kratkorocno…imam dojam da su izvjestaji ma koliko dobri bili vec ukljuceni u sadasnju cijenu dionice…dugorocno nemam problema sa njom…da se razumijemo…zanima me samo vase misljenje o refleksiji na izjesce 3Q
Da li ćete se bolje osjećati ako vam kažem da su PBZ i HPB u zadnjih tjedan dana kupili oko 3500 komada?Mislite da oni kupuju tolike količine na 3700-3600 jer je to već ukalkulirano u cijeni?
Da li ćete se bolje osjećati ako vam kažem da su PBZ i HPB u zadnjih tjedan dana kupili oko 3500 komada?
Znaći samo u zadnjiih tjedan dana kupili za 13 mil. kuna, pa to je prekrasno…..
Od ovog bogami nemre bolje……
Pitanje za stručnjake:[/u] Treba li tu još i što dodati glede troškova tj. u kojim slučajevima i kombinacijama (time charter, bareboat charter itd.) se što plaća od troškova? Može jedan prikaz, pojašnjenje glede troškova? Ako sam nešto promašio, slobodno ispravite i komentirajte. Pozdrav i uspješno investiranje! [smiley2]
Nadam se da će ovo pomoći.;)
Vezano za breakeven on prije svega ovisi o cijeni broda, jer nije svejedno je li panamax plaćen 30 ili 90 milijuna dolara