Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
Ja amortizaciji kod brodara ne bih pridavao neku važnost. Treba vidjeti kako se kreće EBITDA i da li ona generira novu vrijednost ili se smanjuje glavnica te da li je ugrožena ili ne dinamika servisiranja dugoročnih obveza i kamata. Sve drugo je manje bitno.
Slažem se.Da li se vodi amortizacija po većim ili manjim stopama nije bitno,ali voditi amortizaciju
u loša vremena ubrzano bi predstavljalo dodatni udar na stavku dobiti.U dobra vremena treba
raditi ubrzanu amortizaciju,a u ovako loša na maksimalni rok na 20 god da se eventualni gubici
ne multipliciraju.Amortizacija može poslužiti i kao manipulacija.
Međutim,u ova vremena najbitnija stavka će biti likvidna sredstva i novćani tijek.A bez obzira kolika
je amortizacija ona neće utjecati na ove dvije knjigovodstvene stavke.
@Hanger
Hvala kolega.
Ove su nam informacije dobrodošle da ipak otprilike izračunamo cijenu vozarine na kojoj smo na nuli.
Ali znate li na koliko se godina određuje trajanje amortizacije.
Naime,većina naših brodova je izgrađena 95-96 tj.stari su dvanaest-trinaest godina,i ako je stopa amortizacije 10% oni su već izamorizirani,ali ako je stopa 5% onda su samo Konavle (82) i Pelješac (84) izamorizirani.
Ovo pitam kad bi kojim slučajem morali prodavati prodavati brodove pod staro željezo (450 $) DWT,
izamortizirani brodovi nose čistu dobit.
Obično se uzima pri izračunu amortizacije (i pri računanju dnevnog kapitalnog troška) otpis po 10% vrijednosti robe, prema tome godišnji iznos amortizacije bi se računao kao sadašnji dugoročni dug podijeljen kroz 10 godina.
I prema tome bi svi ti brodovi (96 i 97 godište) trebali biti već otplaćeni, te kumuliraju čistu dobit, odnosno, otplaćuju druge brodove, a zna se i otprilike koliki je dug za ostale brodove (1,25 – 1,5 mlrd kn).
Naravno da će se svakim širenjem flote smanjiti porcija duga po brodu, jer će više brodova lakše isplatiti preostala dugovanja. I naravno da će se najlakše dug isplaćivati od 2012.g. pa nadalje, kada će flota brojiti najveći broj brodova i kada će biti puno manji preostali dug. No daleko je 2012.g.
Sve ovo što te detaljnije interesira (uključujući naredna pitanja o scrapingu) nalazi se na posebnom forumu koji se tiče dugoročnog ulaganja u brodare. Jer ti podaci su za ovaj forum ili hard-core verzija ili se jednostavno zagube u masi nebitnih komentara…
A većina je ovdje već davno dala svoje mišljenje o tome…
Ja amortizaciji kod brodara ne bih pridavao neku važnost. Treba vidjeti kako se kreće EBITDA i da li ona generira novu vrijednost ili se smanjuje glavnica te da li je ugrožena ili ne dinamika servisiranja dugoročnih obveza i kamata. Sve drugo je manje bitno.
Slažem se.Da li se vodi amortizacija po većim ili manjim stopama nije bitno,ali voditi amortizaciju
u loša vremena ubrzano bi predstavljalo dodatni udar na stavku dobiti.U dobra vremena treba
raditi ubrzanu amortizaciju,a u ovako loša na maksimalni rok na 20 god da se eventualni gubici
ne multipliciraju.Amortizacija može poslužiti i kao manipulacija.
Međutim,u ova vremena najbitnija stavka će biti likvidna sredstva i novćani tijek.A bez obzira kolika
je amortizacija ona neće utjecati na ove dvije knjigovodstvene stavke.
[/quote]
hm da amortizacija može služiti kao manipulacija je točno, zato treba gledati kako se ponaša EBITDA. Što se tiće toga da kod dobrih razdoblja treba "pojačati" amortizaciju a u lošijim "prigušiti" mislim da mange rade baš suprotno. Ako je loša godina, odj…bi je do kraja. To je old school sa wall streeta. Tako i otreseš kokošare sa sebe i smanjiš dodatno broj dioničara. Nisi time ništa loše napravio, lova je u kasi, nije nigdje otišla, a kad dođe vrijeme opet prikazuješ fantastičnu dobit. Pogle kako su mangupi na JDPL otresli ekipu od sebe. Smanjuje im se broj dioničara kontinuirano već 4.kvartal za redom, a glavnica raste. Ma old school.
A kolegu Sakaia,ako zna,što sve sačinjava rezerva (AOP 18) od 372 mil.kn.pošto su uvijek dvije zvjezdice na tom elementu.
Hvala kolege.
Hm, otprilike imam sliku sto sve sacinjava rezerva (ono sto pise kod zvjezdica je opcenito) ali ne bih se usudio komentirati previse to od opcenite konstatacije da ju cini zakonski propisana rezerva, a vjerojatno i staturarna rezerva. Pretpostavljam da u tu rezervu moze ici i novac od ugovora (iznajmljivanja broda) koji JOS nije isplacen na dan sastavaljanja bilance.
Ma, prije no sto se zapetljam, radije bih pustio Febu i Vipya da oni odgovore na to pitanje, a onda bih i ja mogao ponesto jos priupitati….
hehe dobar si!
nego, aj mi reci što imaš rotiv drys-a? ništa ne znam o njima ovako, samo o pćenito o floti i trenutnom stanju, ali neku pikanteriju… hm…ha?
Pa bilo je puno pikanterija tu izneseno. Recimo, da je Economou i vlasnik jos jedne brodarske firme koja je prodavala brodove i htjela ih uvaljati Drysu (ne znam kako je to zavrsilo). A vjerujem da se Švarciju zgadio taj drys jer su ga u bullu uzimali kao referencu za ATPL….
A kolegu Sakaia,ako zna,što sve sačinjava rezerva (AOP 18) od 372 mil.kn.pošto su uvijek dvije zvjezdice na tom elementu.
Hvala kolege.
Hm, otprilike imam sliku sto sve sacinjava rezerva (ono sto pise kod zvjezdica je opcenito) ali ne bih se usudio komentirati previse to od opcenite konstatacije da ju cini zakonski propisana rezerva, a vjerojatno i staturarna rezerva. Pretpostavljam da u tu rezervu moze ici i novac od ugovora (iznajmljivanja broda) koji JOS nije isplacen na dan sastavaljanja bilance.
Ma, prije no sto se zapetljam, radije bih pustio Febu i Vipya da oni odgovore na to pitanje, a onda bih i ja mogao ponesto jos priupitati….
[/quote]
Ako mi već ovdje zapinješ, kod više, manje, uredne firme, što će tek biti kad kao član nadzornog INDG budeš morao kontrolirat onu mutež tamo …
A vjerujem da se Švarciju zgadio taj drys jer su ga u bullu uzimali kao referencu za ATPL….
Tako je, kao što ga sad uzimaju za referencu u bearu. Ali moram priznat da se to u zadnje vrijeme promijenilo jer bi sad ATPL bila na 100 kuna vjerojatno.
Evo na Poslovnom klubu glavom i bradom naš predsjednik uprave kaže citiram– imamo dobru zalihu novca da preživimo cijelu sljedeću godinu a onda moramo prodavat brodove da bi preživili.
I što sad da čovjek kaže na to da je iskren ili da je…
NEMA PRODAJE NEMA PREDAJE!
hehe dobar si!
nego, aj mi reci što imaš rotiv drys-a? ništa ne znam o njima ovako, samo o pćenito o floti i trenutnom stanju, ali neku pikanteriju… hm…ha?
Pa bilo je puno pikanterija tu izneseno. Recimo, da je Economou i vlasnik jos jedne brodarske firme koja je prodavala brodove i htjela ih uvaljati Drysu (ne znam kako je to zavrsilo). A vjerujem da se Švarciju zgadio taj drys jer su ga u bullu uzimali kao referencu za ATPL….
[/quote]
Ma bilo je tu svega.
Mislim da sam negdje pročita da je to s brodovima već rješene priča.
Preuzeli su od njega (kupili) dvi ili tri firme, od čega jednu s 9 kejpova i to slušaj sada 4 u vodi, a 5 u gradnji.
Bila je još neka spika o prodaji novih 20 mil. dionica vezano za ovo, a zbog čega mu cijena ovako pati.
A tu je uvijek ona priča sa brodovima za bušenje nafte i naftnom platformom, a nafta pada …
Ma bilo je tu svega.
Mislim da sam negdje pročita da je to s brodovima već rješene priča.
Preuzeli su od njega (kupili) dvi ili tri firme, od čega jednu s 9 kejpova i to slušaj sada 4 u vodi, a 5 u gradnji.
Bila je još neka spika o prodaji novih 20 mil. dionica vezano za ovo, a zbog čega mu cijena ovako pati.
A tu je uvijek ona priča sa brodovima za bušenje nafte i naftnom platformom, a nafta pada …
Vidis, podsjeca me Economou na Najdrazeg Vodju, ili obrnuto….
ma georgo
Ma bilo je tu svega.
Mislim da sam negdje pročita da je to s brodovima već rješene priča.
Preuzeli su od njega (kupili) dvi ili tri firme, od čega jednu s 9 kejpova i to slušaj sada 4 u vodi, a 5 u gradnji.
Bila je još neka spika o prodaji novih 20 mil. dionica vezano za ovo, a zbog čega mu cijena ovako pati.
A tu je uvijek ona priča sa brodovima za bušenje nafte i naftnom platformom, a nafta pada …
Vidis, podsjeca me Economou na Najdrazeg Vodju, ili obrnuto….
[/quote]
Ma Đorđe je za našega malo dijete …
Evo na Poslovnom klubu glavom i bradom naš predsjednik uprave kaže citiram– imamo dobru zalihu novca da preživimo cijelu sljedeću godinu a onda moramo prodavat brodove da bi preživili.
I što sad da čovjek kaže na to da je iskren ili da je…
Ma ne, Jere laze zbog jeftinijeg dokupa [rolleyes].
Kad vec trazite od nekog da vam garantira za vase ulaganje, mogli biste i brzinski napraviti "analizu", bez gledanja u bilancu (bilancu pogledajte kad budete imali vremena).
1. svijet se dosad jos nije susreo sa takvom krizom i ne zna se koliko ce potrajati. Jerkovic je izjavio gornju recenicu ukalkuliravsi mogucnost da ce kriza potrajati i duze od godine dana.
2. Uzevsi u obzir gore navedenu mogucnost, vidimo da brodovi trenutno (a kad im isteknu prethodni, jos uvijek povoljni ugovori – bez obzira na njihovo dogovorno smanjivanje) brode sa minusom.
3. Ukoliko ce brodovi "zaradjivati" minus, trosit ce se novac kojeg ATPL ima na racunu. Vjerojatno je Jere, odnosno Lonza to izracunao i iznio podatak od godine dana.
4. U 2009/10. stizu 3 supramaxa koji nisu u potpunosti otplaceni. U 2011/12. stizu 4 panamaxa u vrijednosti od 180 mil dolara, u najboljem slucaju uplaceno je 54 mil casha (a ne kredita), dakle ostaje cca 125 mil USD kredita.
5. Ako firma radi s minusom, od kuda ce placati te kredite? Mogu prodavati nebrodarski biznis, ali dvojim da bi to bilo dostatno….
6. U ovu kalkulaciju nisam unio cape za kojeg se ne zna jel jos uvijek aktualan…
Ovo nije nagovor za kupnju/prodaju dionica istih, kao ni analiza koliko ce potrajati kriza u svjetskom gospodarstvu i brodarstvu. Ja to ne znam, a nadam se da ce se stvari stabilizirati i poboljsati u iducoj godini te da do gore navedenog scenarija nece doci.