Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,32 | 14.643 | 346 | 42,40 | 44,90 | -0,24% |
Potpisujem, samo je mali problem ovo odustajanje od cape ako se na to mislilo u članku što spominju kolege forumaši. To košta od 20-30 miljuna dolara, a danas je to ogromna lova, no ako je odluka donesena na tragu stop loss, prihvaćam. Ipak, ne mogu prežaliti taj keš, za app. 25 miljuna dolara danss se na marketu može kupiti lijep brod ne stariji od 5 godina.
Btw, ako nekog interesira STX u Južnoj Koreji je danas skočio nekih 14% kao i svi jači brodograditelji na Dalekom istoku, bilo je na Bloomberg TV.
zar odustajanje od cape-a košta 25 do 30 mil dolara? pa to je četvrtina njegove cijene. Sumnjam da su toliki penali na raskid. Onda bolje da ga kupe. Ne vjerujem u toliku cifru. Mislim da se radi o maximalno 10% cijene tj oko 10 milja dolara, ispravi me ako griješim.
Mislim da bi na iznos penala morala utjecat i faza u kojoj je izgradnja broda, a ovaj cape je gotov za godinu dana. Znači ne bi trebali biti isti penali ako odustaneš od novogradnje na samom početku u odnosu na odustanak godinu dana prije završetka broda.
Samo pretpostavljam, stručnjaci, javite se?
zar odustajanje od cape-a košta 25 do 30 mil dolara? pa to je četvrtina njegove cijene. Sumnjam da su toliki penali na raskid. Onda bolje da ga kupe. Ne vjerujem u toliku cifru. Mislim da se radi o maximalno 10% cijene tj oko 10 milja dolara, ispravi me ako griješim.
Ako je Ugovor stupio na snagu možeš zaboraviti na app. 20% cijene broda, jer je to uobičajeni iznos što brodar plaća kod potisivanja, ostalo se pokriva kreditom banke što prati posao. Ili ih odustajane neće koštati ništa (ako ugovor nije stupio na snagu) ili će dobro odrješiti kesu. Osobno ne vjerujem da će odustati od tog cape broda, vjerujem da se radi o dezinformaciji slično kao ono za 600 aviona.
Pričaš gluposti…
Gosp.Jerkoviću koji ima cca 54.142 dionice AP (36.545.850 kn) je stalo da firma dobro posluje, da vrijednost dionica raste, a ne da druka prema dolje da bi nadokupio…
Naravno to bi bila logika stvari, ali u ovom slučaju mislim da ne…
Možda netko misli drugačije…
Trenutačno nisam u AP, kupio po 3390, kupio po 1150, kupio po 1030, sve prodao po 690 kn prije nekih desetak dana. Čekam cijenu ispod 500 kn. A izjave Jerkovića (bile one pozitivne ili negativne) trenutačno nisu od utjecaja na ZSE.
Čovijek želi biti realist jer je sam svjestan da dolazi jedna teška 2009 godina te ne želi biti kao Šuker i Sanader kad su prije samo 2 mjeseca govorila da HR neće uhvatiti kriza a danas govore kako mi nismo otok. Mislim da je Jerković htio ipak naglasiti da su moguća i iznenađenja jer kriza ne ovisi
o AP nego AP ovisi oi svjetskoj krizi…Ovako se u jednu ruku ipak malo ogradio da mu nebi neki novinar mogao za godinu dana prebaciti da je AP u banani….
Tech..moze i na pp pa cu ja objaviti ovdje,koliko bi atpl prilikom odustajanja u ovoj fazi morala platiti.
Atlanska ima svoj EOSP program radničkog dioničarstva te vjerojatno otkupljuju na niskim cijenama, pa će kasnje to biti ponuđeno zaposlenicima i pomorcima po nabavnim cijenama. To su već par puta napravili.
Odakle ESOP društvu sredstva za otkup dionica na burzi? Ako će ih kreditirati AP, nije li to nešto što se mora odobriti na Glavnoj skupštini ili barem na sjednici nadzornog odbora, a pritom obavjestiti vlasnike-dioničare?
Tørrbulk-indeksen Baltic Dry er ned 1,3 prosent fredag fra 847 poeng torsdag. Det tilsvarer et fall på 11 poeng.
U prijevodu: "Tko se nije skrio…"
izgleda da će brodari napokon up u USA…
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=e
Tørrbulk-indeksen Baltic Dry er ned 1,3 prosent fredag fra 847 poeng torsdag. Det tilsvarer et fall på 11 poeng.
U prijevodu: "Tko se nije skrio…"
nije bas ljepo gledat ove razine BDI,al nekako me veseli vidit da panamax zaradjuje duplo u odnosu na cape.zao mi je samo sto takav omjer nije bio kad su vozarine za cape bile na ATH
izgleda da će brodari napokon up u USA…
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=e
A pogledaj ih sada, odbili se na dolje i nakon početnog dvoznemenkastog rasta, tek jedva pozitivni i to samo neki.
Potpisujem, samo je mali problem ovo odustajanje od cape ako se na to mislilo u članku što spominju kolege forumaši. To košta od 20-30 miljuna dolara, a danas je to ogromna lova, no ako je odluka donesena na tragu stop loss, prihvaćam. Ipak, ne mogu prežaliti taj keš, za app. 25 miljuna dolara danss se na marketu može kupiti lijep brod ne stariji od 5 godina.
Btw, ako nekog interesira STX u Južnoj Koreji je danas skočio nekih 14% kao i svi jači brodograditelji na Dalekom istoku, bilo je na Bloomberg TV.
zar odustajanje od cape-a košta 25 do 30 mil dolara? pa to je četvrtina njegove cijene. Sumnjam da su toliki penali na raskid. Onda bolje da ga kupe. Ne vjerujem u toliku cifru. Mislim da se radi o maximalno 10% cijene tj oko 10 milja dolara, ispravi me ako griješim.
[/quote]
Ja bih se složio s gardistom. Mislim da su prethodno ugovorni papiri za cape preuzeti od Grka, a da je potom uplaćeno cca 30% vrijednosti broda u cashu (što bi dakle iznosilo oko 33 mil USD ili 165 milijuna kuna).
Ostalo se trebalo plaćati kreditom u ratama.
To nipošto ne znači da je 165 milijuna kuna investiranog casha (koji je već bio potrošen!) otišlo u nepovrat, jer vjerojatno ugovor nije posve otkazan (not canceled) nego je ponovo ugovorne obveze preuzela neka treća firma, vjerojatno po još povoljnijim uvjetima. U tom slučaju treća firma otplaćuje ugovor od Atlantske, odnosno isplaćuje im dio uloženog casha.
Obzirom da je cijena capesize novogradnje pala oko 20%, treći preuzimač ugovora je recimo mogao dobiti ovaj cape od Atlantske na diskont od recimo max. 30%. Dakle može se reći da je u konačnici ATPL (ako je ovaj slučaj točan) ovom kupo-prodajom ispušila oko 10 milijuna USD ili 50 milijuna kn.
Uz podatak o prethodnim prodajama starogradnji ovo nije ni toliko loša solucija. Tim više što se smanjuje dodatno kreditno opterećenje, i to za oko 7,7 milijuna USD (oko 40 mil kn) godišnje, koliki je otprilike teoretski preostali iznos kreditne otplate capesizea na 10 godina.
Ma bit će onda da je tako, evo malo detaljnije računam i dolazim od stvarne cifre gubitka od oko 10%.
Kupljen za cca 110 mil USD.
Plaćen avans 30% ili oko 33 mil USD. Tada je to prema tečaju dolar/kuna iznosilo oko 165 mil. kn.
Sada ovakva novogradnja s dostavom end2009 ima cijenu negdje oko 85 mil USD (oko 20% niža cijena).
Preuzimanjem ovakvog ugovora od trećeg kupca, avans od 30% na ovu cijenu iznosi oko 25 mil USD. Uzet ćemo i ponuđen diskont preprodaje zbog teških tržišnih uvjeta od recimo 10%, što daje konačnu cijenu avansa od oko 23 mil USD.
Ovu cijenu od 23 mil USD bi firma koja preuzima ugovor trebala platiti dakle Atlantskoj za reotkup. Prema tome razlika između avansa bi iznosila točno oko 10 milijuna USD, koji prema sadašnjem tečaju iznosi oko 55 milijuna kuna.
Gubitak od oko 10 milijuna USD predstavlja gubitak nešto manji od 10% ukupne (početne) ugovorne cijene capesizea.