Taj jedan NOVI cape, bez obzira na bilo kakve krize, cikluse, hrvatske "analiticare" i ovo ono i gori i doli, more u narednih 10-12 godina SAM zaraditi jos jednu ovakvu flotu tj. flotu koju je Atlantska imala prije nego ga je odlucila graditi.
Sad si ga malo pretjerao, IMHO.
Zaista ne uspjevam vidit nijednog razumnog argumenta po kojem bi ta ranija odluka Atalantske da ide na novi capesize bila po bilo cemu losa ili promasena, bez obzira na sadasnju krizu.
Takodjer, nema bas previse smisla ni ovo nagadjanje posto se DANAS mogu prodavati brodovi, jer Atlantska bas i nije u nekoj kriticnoj frci sa cashom tj. nije prezaduzena i nije da joj postojeca flota ne donosi prihode, da bi morala razmatrati neku prodaju brodova u skoroj buducnosti.
Novi capesize (uz jos dva nova panamaxa) je Atlantsku kvalitativno znatno uzdiga tj. pozicionira u visu ligu na trzistu brodraskih kompanija i da to nije napravljeno, kako i zasto bi se uopce moglo opravdavati pojavljivanje te kompanije na burzi i rast njenih dionica?!
Npr. koja je svrha izlaska LPLH i JDPL na Burzu, kad im je flota ista ili gora danas, nego kad su izasli na Burzu?!
Zapravo bi jedini bolji potez Uprave Atlantske bija da su ulozili odma u JOS JEDAN capesize, umisto u par debelo precijenjenih hotelica i flotu prastarih i isluzenih MD-80. Ali ok, kako se hrvatski "analiticari" vlaze i pale na nekakve diverzifikacije, makar one bile sasvim shuplje i nepotrebne, onda dobro.
Bez obzira oce li ova kriza bulkera potrajati jos koji misec ili mozda koju godinu, Atlantska je u ovo vrime otkad je na burzi postala (po floti) znatno veca i znatno bolja kompanija, nego je to bila prije samo 3-4 godine.
Ici sad nesto palamudit o tome ka koliko DANAS more kostati polovni cape ili koliko je kosta nazad 6miseci itd itd je zaista isprazno, jer taj novi cape Atalntska sigurno nije isla naruciti prije nego je dobro znala sto, kako i di ce s njim navigati.
Taj jedan NOVI cape, bez obzira na bilo kakve krize, cikluse, hrvatske "analiticare" i ovo ono i gori i doli, more u narednih 10-12 godina SAM zaraditi jos jednu ovakvu flotu tj. flotu koju je Atlantska imala prije nego ga je odlucila graditi[/b].
Sad, ako nekog nije briga za 10-12 godina unaprid, nego samo za zaradit 30-40% na dionici u roku misec dana, to je ok, ali onda nema potribe raspravljati je li ili nije gradnja novog capesize bulkera bila dobar potez.
stovani kolega,moze li okvirno koiko bi bila neto zarada od ovog cape poslje 12 godina?
p.s vjerujem vam na rijec pa ne morate to potkrijepit nikakvim argumentima.
hvala
@Ashrak
Week 44
TONGA 66,798 DWT BLT 84 CHT
SOLD FOR ABT US $4,5 MIL TO KOREAN BYRS – WITH SS DUE
E TRADER 60,470 DWT BLT 82 JPN
SOLD FOR ABT US $4,8 MIL TO CHINESE BYRS
PILION 50,383 DWT BLT 94 DEN
RENEGOTIATED/ SOLD FOR ABT US $33 MIL TO UNDISCLOSED BYRS
(Vessel was reported sold week 20/2008 at $ 54 mil)
OCEAN GLOBE 43,216 DWT BLT 95 KRS
RENEGOTIATED / SOLD FOR ABT US $37 MIL TO GREEK BYRS
(Vessel was reported sold week 37/2008 at $ 52.25 mil)
Week 45
NORD SUN 76,830 DWT BLT 04 JPN
SOLD FOR ABT US $29,5 MIL TO GREEK BYRS
BASIS 1 YR T/C BACK AT $14,000/D
NORD SATURN 76,620 DWT BLT 05 JPN
SOLD FOR ABT US $30,5 MIL TO UNDISCLOSED BYRS
NORDHOLT 55,697 DWT BLT 05 JPN 5
SOLD FOR ABT US $28 MIL TO GREEK BYRS
COSMOS 50,326 DWT BLT 01 JPN 5
SOLD FOR ABT US $22 MIL TO GREEK BYRS
Predlažem da se za gospara Vlaha Lonzu izgradi spomenik za života, a nakon odlaska u "vječna lovišta" mauzolej na Srđu. Toliko je naime zadužio tvrtku i dioničare. Timing kupnje i prodaje brodova najvažniji je segment u poslovanju jednog brodara, i tu se točno vidi (ne)sposobnost Uprave. Dobar ili loš timing ne može nadokanaditi nikakav BDI, tu se greške ne daju ispraviti. Ah, što im je lijepo biti u kešu danas.
Što se tiče boljih ugovora heavy lift (4 broda) su na pristojim vozarinama (app.15000), jedan brod je na t/c od 10 godina od 25000-30000, a Getaldić i Petka na 3 godine za app.50000. Držim da je tu (zadnja dva) došlo do reugovoranja, jer ne vjerujem da bi naručitelji to i dalje plaćali u novonastalim uvjetima. Ostali brodovi su na spotu, jer Uprava ne želi ući u t/c od 1 godine za panamaxe na app.15000, očito vjeruju ili znaju da će doći do oporavka. Bilo bi lijepo ako netko zna ugovore za Libertas i Imperijal, baš sam radoznao. [undecid]
5. USKOKOVIĆ ŽELIMIR 58.701 4,21 Osnovni račun
6. JERKOVIĆ ANTE 54.868 3,93 Osnovni račun
7. VLADOVIĆ-RELJA DUŠKO 50.000 3,58 Osnovni račun
8. LONZA VLAHO 48.842 3,50 Osnovni račun
Tko su gospoda i na koji način su došli do ovoliko dionica? Mislim da bi kad bi čuo priču o njihovom bogaćenju molio da dionica dođe na 15kn… [angry]
Ta gospoda vedre i oblaće u ATPL, odnosno oni su vlasnici tvrtke, to postoji samo kod nas.Naravno, sve je po zakonu i legalno,to što netko legalno krade to je naš standard.Nekada su takove rabote odobravali radnički savjeti a sada se to zove Skupština dioničara.Uprava sama sebi predloži opcije koje amenuje N.O. čiji članovi pokupe velike naknade a Uprava pokupi dionice.Treba mjenjati zakon o ZTD-a koji dozvoljava ovaj kriminal.Ista je situacija u ULPL ili još gora,tamo koriste polugu drugih dioničara kroz dokapitalizacije,sva DD koja nemaju večinskog vlasnika nebi smjeli koristiti opcije,to je na štetu ostalih dioničara.To je osnovni razlog zašto sam svojevremeno napustio to društvo.
[/quote]
Netko ti je dao jedinicu… ne razumijem kome bi smetalo to što si napisao? Mislio sam da gospoda iz uprave imaju pametnija posla od piskaranja i čuvanja obraza na forumu.. [sealed]
moze li netko postati prosjecni BDI za svaku godinu od 2000-2007,moze i link
hvala
Evo Jozo, nije prosjek od 2000-e već od 2002, i nema još potpunog izračuna za 2008.
Predlažem da se za gospara Vlaha Lonzu izgradi spomenik za života, a nakon odlaska u "vječna lovišta" mauzolej na Srđu. Toliko je naime zadužio tvrtku i dioničare. Timing kupnje i prodaje brodova najvažniji je segment u poslovanju jednog brodara, i tu se točno vidi (ne)sposobnost Uprave. Dobar ili loš timing ne može nadokanaditi nikakav BDI, tu se greške ne daju ispraviti. Ah, što im je lijepo biti u kešu danas.
Što se tiče boljih ugovora heavy lift (4 broda) su na pristojim vozarinama (app.15000), jedan brod je na t/c od 10 godina od 25000-30000, a Getaldić i Petka na 3 godine za app.50000. Držim da je tu (zadnja dva) došlo do reugovoranja, jer ne vjerujem da bi naručitelji to i dalje plaćali u novonastalim uvjetima. Ostali brodovi su na spotu, jer Uprava ne želi ući u t/c od 1 godine za panamaxe na app.15000, očito vjeruju ili znaju da će doći do oporavka. Bilo bi lijepo ako netko zna ugovore za Libertas i Imperijal, baš sam radoznao. [undecid]
Getaldić i Petka sve skupa zajedno zarađuju oko 50.000, s tim da je izgleda Getaldić na spotu.
Imperial ima spot ili kratak t/c ugovor za 24.500, Libertas na spotu za 11.000, Zagreb na spotu za eksere, i čini mi se da su to sve trenutni spotovi. Ostalo su dugoročni t/c. Naravno ovo je okvirno prema nekim jasnim podacima i nekim procjenama, ništa službeno.
kristijan florinčić prodao končar pa kupuje atlansku plovidbu
Kristijan Floričić nije prodao Končar već je prodavao Končar, a i odakle vam da kupuje Atlantsku?
Jesu to nagađanja, provjerena informacija ili zlonamjerna podmetanja?
Taj jedan NOVI cape, bez obzira na bilo kakve krize, cikluse, hrvatske "analiticare" i ovo ono i gori i doli, more u narednih 10-12 godina SAM zaraditi jos jednu ovakvu flotu tj. flotu koju je Atlantska imala prije nego ga je odlucila graditi.
Sad si ga malo pretjerao, IMHO.
[/quote]
Dobro, ajmo onda malo lagane (i namjerno banalne) procjene:
Cape-ovi voze u pravilu na T/C pa moremo slobodno reci da ce mu exploatacija bit baren 330 dana godisnje.
Stavimo da ce imati prosjecnu zaradu od SAMO 9k USD dnevno u narednih 12 godina, bez obzira na up-ove i down-ove vozarina i to nakon servisiranja svih svojih troskova, operativnih i financijskih.
Zanemarimo i inflaciju tj. pad vrijednosti USD u narednih 12god, cisto radi lakseg racuna.
Po ovome cemo stici na:
12x330x9000 = 35,6mil USD cash ot tog cape-a.
Koji ce tad bit 100% otplacen i vriditi baren 55-60mil USD (po danasnjim, dosta niskim cijenama)
Dakle, uz ove dosta konzervativne (pesimisticne skoro) procjene, za 12 godina taj novi cape zaradjuje novih cca 100mil USD netto (danasnje vrijednosti USD).
E sad, kolika bi, po danasnjoj trzisnoj revalorizacije, bila vrijednost flote Atlantske od prije godinu dana tj. od kad je uprava Atlantske odlucila ic na gradnju novog capesize-a?
Usput, uopce neman dionice ATPL, nisam ih nikad ima,a ne planiram ni kupovati ih, jedino sto me ponukalo na oni raniji post je dosta kritike na ovoj temi oko tog novog capesize.
Po meni, Upravu Atlantske bi se moglo kritizirati zbog 10000 drugih razloga, ali zbog novogradnji, narocito novogradnje jednog capesize koji citavoj kompaniji i dize image i dugorocno nosi stabilan i obilat prihod, ne bi ih se tribalo ni najmanje kritizirati.
hvala hanger,mislim da ATPL moze komodno izgurat 3 godine sa prosjecnim BDI oko 1000,ako bude 1500-2200 moze 5-6 godina,preko 2200 je sigurno poslovanje s dobiti
1. slazemo se oko procjene exploatacije
2. Koliko bi morala biti prosjecna vozarina u tom pogledu? Opex je prilicno nizak za novogradnju, oko 6.5 tisuca usd, ajde da zaokruzimo to na 8.000 u 10 godina (zbog povecanja opexa iz godine u godinu, zbog diskonta na odrzavanje brodova jer ATPL ipak pazi svoje brodove za razliku od pomahnitalih Grka) ? A na to treba jos dodati kredit od, procjenjujem nekih 80-ak milijuna dolara za cape….
dakle, godisnji trosak je blizu 2,9 mil USD (opex) plus dodaj tome jos 6,6 mil godisnje od kredita (bez kamata!). Po tome ispada da bi break even capea bio 27.000 usd dnevno, ali bez kamata koje moraju otplacivati. Za tvoju zaradu od 9 K dnevno – to je 36 K….
Negdje sam procitao da je tc od 45 000 dnevno na 10 godina dovoljan za potpunu otplatu capea, no ne znam koji su parametri tu koristeni (Postotak kredita itd)
Namjerno nisam kalkulirao kamate jer nemam pojma po kojim uvjetima ATPL posudjuje pare a i tudum sam za te cake u financijama.
3. sto se tice vrijednosti capea starog 12 godina, ne znam. Trenutno sumnjam da vrijedi toliko, a sto ce biti u buducnosti tesko je reci.
4. ATPL je krenula u projekt capea prije mjesec dva, kada su otkupili od Grka prava na brodicu. A tada je trzisna valorizacija flote bila veca od ove gore navedene cifre. No to ionak nije moguce izracunat jer ne znamo sto ce biti u buducnosti.
5. neka, samo ti pisi, bez obzira imao ti dionice atpl ili ne. Ljudima je cudno da netko moze pisati o dionici koju nema, posebice ako pise,hm, proaktivno.. [wink]
Ovi gore izracuni trenutno izgledaju grdo, no isto tako kao sto smo svi radili izracune dok je bulk trziste bilo high, red je da to napravimo i u ovoj krizi. Uz opasku da se mozete siptarski popisati na ovu racunicu onog trenutka kad (ako/to ostavljam na procjenu svakom pojedincu) se trziste okrene. [smiley]
Cape-ovi voze u pravilu na T/C pa moremo slobodno reci da ce mu exploatacija bit baren 330 dana godisnje.
Stavimo da ce imati prosjecnu zaradu od SAMO 9k USD dnevno u narednih 12 godina, bez obzira na up-ove i down-ove vozarina i to nakon servisiranja svih svojih troskova, operativnih i financijskih.
Zanemarimo i inflaciju tj. pad vrijednosti USD u narednih 12god, cisto radi lakseg racuna.
Po ovome cemo stici na:
12x330x9000 = 35,6mil USD cash ot tog cape-a.
Koji ce tad bit 100% otplacen i vriditi baren 55-60mil USD (po danasnjim, dosta niskim cijenama)
Dakle, uz ove dosta konzervativne (pesimisticne skoro) procjene, za 12 godina taj novi cape zaradjuje novih cca 100mil USD netto (danasnje vrijednosti USD).
E sad, kolika bi, po danasnjoj trzisnoj revalorizacije, bila vrijednost flote Atlantske od prije godinu dana tj. od kad je uprava Atlantske odlucila ic na gradnju novog capesize-a?
Usput, uopce neman dionice ATPL, nisam ih nikad ima,a ne planiram ni kupovati ih, jedino sto me ponukalo na oni raniji post je dosta kritike na ovoj temi oko tog novog capesize.
Po meni, Upravu Atlantske bi se moglo kritizirati zbog 10000 drugih razloga, ali zbog novogradnji, narocito novogradnje jednog capesize koji citavoj kompaniji i dize image i dugorocno nosi stabilan i obilat prihod, ne bi ih se tribalo ni najmanje kritizirati.
beastiale,Sakai
Prema predpostavci da će u vremenu od dvanaest godina taj cape zaraditi netto 36,6 mil$ i da će
vrijednost djelomično amortiziranog broda vrijediti 55 do 60 mil $ što bi predstavljalo zaradu od
oko 95 mil % na sadašnju ugovorenu cijenu od 110 mil %.Dakle,to bi predstavljalo dobit od oko
5% god.uz geometrijsku progresiju.
Pa to je vrlo pesimistički pristup,jer se radi o prosječnom P/E 20u slijedećih dvanaest godina.
Toliko nisko to ne može biti jer kapital bježi iz niskoprofitabilnih djelatnosti u one profitabilnije,
a naročito će bježati iz pomorskog biznisa,što će vlasnicima novih brodova sigurno donijeti buduće
velike zarade.Mislim da je Bestiale napravio za tako dugotrajan period pesimistička predviđanja i da će zarade biti u tom dužem razdoblju veće.
Činjenica je da ta bolja vremena neće dočekati svi.
Cijene dionica stranih brodara ne idu proporcionalno,naročito zadnjih dana.Velika zaduženost povečava
rizik od bankrota.Jedan tankeraš je u petak skočio 21%,a drugi je tresnuo 14.To prije nisam
tako često vidio.Bilo je uglavnom:Kud svi Turci tu i mali Mujo.
Bilance,likvidnost,zaduženost,veličina flote,BV,a iz toga i otpornost na trenutnu krizu,dok P/E gubi na
težini jer je to prošlost.