ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.11.2024. u 06:17
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
74.725
1,525
47,60
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

pošto su kejpovi 5 godina stari?



Sakai, što misliš, da li je rasprodaja počela?

Dry Bulk
Panamax sale sparks value debate

Michelle Wiese Bockmann – Friday 7 November 2008

SHIPPING bosses have sought to downplay the extremely low sale price of a panamax reportedly sold by Danish shipowner Norden.

The 76,830 dwt, 2004-built Nord Sun sold for around $30m, one of the first sales in several weeks for the sale and purchase market, which has been paralysed by the global credit squeeze.

Da, ovo što se događa neki će nazvati rasprodajom, neki preprodajom, a neki preuzimanjem. Sada će više nego inače doći do izražaja konzervativno vođenje poslova od strane kvalitetnih firmi.

Brodari s više zaduženja i manje gotovine su prisiljeni prodavati imovinu po njima nepopularno nižim cijenama, a brodari s manje zaduženja i više gotovine su u poziciji otkupljivati imovinu po njima popularno nižim cijenama.

Stvar je samo s koje pozicije se trgovac nalazi i nekome će ova trgovina značiti nužno zlo (radi preživljenja), a nekome opcijsko dobro (radi stvaranja bolje pozicije za buduće širenje dobiti).

Mislim da u idućim tjednima možemo očekivati puno sličnih deal-ova. U cijeloj situaciji se može zamijetiti da se biznis kupnje/prodaje brodova ipak pokrenuo s mrtve točke na kojoj je bio preko mjesec dana.

Za napomenuti je da se trenutno second-hand panamaxi trže po cijenama koje su 60% (5 godina starosti) do 80% (20 godina starosti) niže u odnosu na 9. mjesec.
Nešto bolje stoje handymaxi čije su cijene niže 50-75%.

Interesantno je da se cijena novogradnji nije mnogo mijenjala, tek je niža za 15-20% u odnosu na najviše dosadašnje. Tako naprimjer novogradnja handymaxa košta oko 40mil$ u odnosu na max. cijenu 48mil$ prije krize, novogradnja panamaxa oko 45mil$ u odnosu na 55mil$, a novogradnja capesizea oko 80mil$ u odnosu na 100mil$. Ove brojke sugeriraju da bi se cijene second-hand bulkera u doglednom periodu mogle ponovo oporaviti, međutim potrebno je pričekati kraj krize i oporavak cijene čelika.
[/quote]

Hanger, odakle ti podaci o cijenama polovnih handymaxova kada gotovo 4 tjedna nije izjvešteno o niti jednoj kupoprodaji?

Kakvo trženje, tržište polovnjaka je mrtvo već mjesec dana …

Jedine kupoprodaje o kojim postoji izvještaj u zadnja 4 tjedna (i to ovom tjednu) su ovaj panamax i jedna stara krama iz 1984.g.

Governor, koliko stoji kejp star 5 god. to trenutno nitko nezna …

Možda saznaš slijedeći tjedan, a cijena bi te mogla neugodno iznenadit.

Mislim da veličina dobiti u četvrtom kvartalu uopće nije bitna,jer ona je ovisna o tome koliko je
brodova U dugoročnim TCT i da li su ti ugovori na snazi.
Bitno je kretanje BDI-a kratkoročno i dugoročno.

Lopina, da li je ta dobit generalno bitna ili ne, neka svatko zaključi sam. Ja znam da je meni bitna jer je s 01.10 već počelo sranje s vozarinama i nekim je brodovima isteko ugovor i na spotu su.

Ja ne znam koji su brodovi zaključeni pod kojim dugoročnim TC-ugovorima jer ih uprava skriva ko zmija noge, i meni je dobit iz 4Q jedina indikacija u kom smijeru bi priča (kratkoročno do srednjeročno) mogla otić uzevši u obzir činjenice iz ovog gore.

Kada bih ja znao da su ti i ti brodovi zaključeni u nekoj davnoj ili nedavnoj prošlosti po tim i tim uvjetima i do tih i tih datuma, onda bih također mogao aproximirati performanse ostatka flote koji pod tim ugovorima nisu i pomoću spot vozarina pokušati za taj ostatak flote aproximirati worst case scenarijo. Jedno od drugog oduzeti (ili čak zbrojati) i vidjeti plivamo li iznad vode puno, malo, da li letimo ili ronimo.

Ali kako ja te sklopljene poslove ne znam onda je rezultat za 4Q (za razliku od 3Q) meni jako jako bitan. Kužiš?

I'LL BE BACK

@Ashrak

Week 44

TONGA 66,798 DWT BLT 84 CHT
SOLD FOR ABT US $4,5 MIL TO KOREAN BYRS – WITH SS DUE

E TRADER 60,470 DWT BLT 82 JPN
SOLD FOR ABT US $4,8 MIL TO CHINESE BYRS

PILION 50,383 DWT BLT 94 DEN
RENEGOTIATED/ SOLD FOR ABT US $33 MIL TO UNDISCLOSED BYRS
(Vessel was reported sold week 20/2008 at $ 54 mil)

OCEAN GLOBE 43,216 DWT BLT 95 KRS
RENEGOTIATED / SOLD FOR ABT US $37 MIL TO GREEK BYRS
(Vessel was reported sold week 37/2008 at $ 52.25 mil)

Week 45

NORD SUN 76,830 DWT BLT 04 JPN
SOLD FOR ABT US $29,5 MIL TO GREEK BYRS
BASIS 1 YR T/C BACK AT $14,000/D

NORD SATURN 76,620 DWT BLT 05 JPN
SOLD FOR ABT US $30,5 MIL TO UNDISCLOSED BYRS

NORDHOLT 55,697 DWT BLT 05 JPN 5
SOLD FOR ABT US $28 MIL TO GREEK BYRS

COSMOS 50,326 DWT BLT 01 JPN 5
SOLD FOR ABT US $22 MIL TO GREEK BYRS

Governor, koliko stoji kejp star 5 god. to trenutno nitko nezna …

Možda saznaš slijedeći tjedan, a cijena bi te mogla neugodno iznenadit.

tržište starogradnjama je očito sada slično kao trgovina nelikvidnom dionicom. Veliki spreadovi, a dubina bida/aska nepoznata. To znaju brokeri koji se time bave, a mi saznamo samo po transakciji kojih kako vidimo, nema. Ako dođe do puno transakcija na puno nižim cijenama od ranije onda znamo da je počelo propadanje nekih i širenje drugih.

I'LL BE BACK

Ima još jedna preprodaja 2 capea:

STX Jinhae 3019 i STX Jinhae 3020 181,000 dwt blt 2011 Korea En Bloc USD 184 Mill BYRS India

PILION 50,383 DWT BLT 94 DEN
RENEGOTIATED/ SOLD FOR ABT US $33 MIL TO UNDISCLOSED BYRS
(Vessel was reported sold week 20/2008 at $ 54 mil)

OCEAN GLOBE 43,216 DWT BLT 95 KRS
RENEGOTIATED / SOLD FOR ABT US $37 MIL TO GREEK BYRS
(Vessel was reported sold week 37/2008 at $ 52.25 mil)

Ova dva ne bih uzimao kao referentne. Očigledno se radi se o ispregovaranim novim cijenama istih ugovaratelja zbog promijenjenih prilika na tržištu.

Ova dva su mi promakla NORDHOLT 55,697 DWT BLT 05,

COSMOS 50,326 DWT BLT 01 JPN 5

Usporedi im cijene s ovima MARIGOLD, 1982, DWT 46,745 $16m,

SPRING DRAKE 1999 DWT 46,640 $57m.

Ova zadnja dva su prodana početkom desetog mjeseca, pad cijena je strašan, a moglo bi biti i gore slijedećih tjedana.

A ove dvije novogradnje (otkad ti je podatak?) su izgleda ponovno preprodane za 2 mil. $ manje … …

Pogledaj dolje

jel mi može netko objasnit gledam danima promet na ATPL jedino PBZ prodaje u velikim kolićinama i u topu 10 je ali pitanje je tko to sve kupuje a nema ga u topu 10 novih

U ovih zadnjih 200+ strana plakanja i teorija, niko od vas mudrijasa nije spomenuo Atlant Heavy Lift brodove i njihove vozarine…mislite li da oni voze za djabe i da ne zaradjuju nesto vrijedno bar spomena.Upravo mislim da ce oni biti od velike pomoci dok se ova bulk kriza ne rascisti…


jel mi može netko objasnit gledam danima promet na ATPL jedino PBZ prodaje u velikim kolićinama i u topu 10 je ali pitanje je tko to sve kupuje a nema ga u topu 10 novih

Većinom kupuju mali špekulanit, drže dan, dva ili pet…
Mirovinici i investicijski fondovi trenunutno ne kupuju, na našu žalost!

Zaista ne uspjevam vidit nijednog razumnog argumenta po kojem bi ta ranija odluka Atalantske da ide na novi capesize bila po bilo cemu losa ili promasena, bez obzira na sadasnju krizu.

Takodjer, nema bas previse smisla ni ovo nagadjanje posto se DANAS mogu prodavati brodovi, jer Atlantska bas i nije u nekoj kriticnoj frci sa cashom tj. nije prezaduzena i nije da joj postojeca flota ne donosi prihode, da bi morala razmatrati neku prodaju brodova u skoroj buducnosti.

Novi capesize (uz jos dva nova panamaxa) je Atlantsku kvalitativno znatno uzdiga tj. pozicionira u visu ligu na trzistu brodraskih kompanija i da to nije napravljeno, kako i zasto bi se uopce moglo opravdavati pojavljivanje te kompanije na burzi i rast njenih dionica?!
Npr. koja je svrha izlaska LPLH i JDPL na Burzu, kad im je flota ista ili gora danas, nego kad su izasli na Burzu?!

Zapravo bi jedini bolji potez Uprave Atlantske bija da su ulozili odma u JOS JEDAN capesize, umisto u par debelo precijenjenih hotelica i flotu prastarih i isluzenih MD-80. Ali ok, kako se hrvatski "analiticari" vlaze i pale na nekakve diverzifikacije, makar one bile sasvim shuplje i nepotrebne, onda dobro.

Bez obzira oce li ova kriza bulkera potrajati jos koji misec ili mozda koju godinu, Atlantska je u ovo vrime otkad je na burzi postala (po floti) znatno veca i znatno bolja kompanija, nego je to bila prije samo 3-4 godine.

Ici sad nesto palamudit o tome ka koliko DANAS more kostati polovni cape ili koliko je kosta nazad 6miseci itd itd je zaista isprazno, jer taj novi cape Atalntska sigurno nije isla naruciti prije nego je dobro znala sto, kako i di ce s njim navigati.

Taj jedan NOVI cape, bez obzira na bilo kakve krize, cikluse, hrvatske "analiticare" i ovo ono i gori i doli, more u narednih 10-12 godina SAM zaraditi jos jednu ovakvu flotu tj. flotu koju je Atlantska imala prije nego ga je odlucila graditi.

Sad, ako nekog nije briga za 10-12 godina unaprid, nego samo za zaradit 30-40% na dionici u roku misec dana, to je ok, ali onda nema potribe raspravljati je li ili nije gradnja novog capesize bulkera bila dobar potez.


U ovih zadnjih 200+ strana plakanja i teorija, niko od vas mudrijasa nije spomenuo Atlant Heavy Lift brodove i njihove vozarine…mislite li da oni voze za djabe i da ne zaradjuju nesto vrijedno bar spomena.Upravo mislim da ce oni biti od velike pomoci dok se ova bulk kriza ne rascisti…

Mislim da ti njihovi heavy lift više ne služe kao heavy lift brodovi nego kao obični. Bar prema informaciji koju sam dobio prije godinu dana, sad je možda stvar drukčija. Možda su ih vratili na prvobitnu funkciju.

mislim kolega da tu mora bit većih igrača mi mali smo pre sitni da bi mogli tolike količine progutat nisam nikakv stručnjak da bih nešto puno znao ali mislim na forumu da ima ljudi koji se dosta kuže u ATPL a ima onih koji namjerno šire dezinformacije i lažu a možda ne posjeduju opće dionice ATPL to je jako ružno i bezobrazno

New Report

Close