ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 16.11.2024. u 18:43
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
41.993
857
47,80
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


5. USKOKOVIĆ ŽELIMIR 58.701 4,21 Osnovni račun
6. JERKOVIĆ ANTE 54.868 3,93 Osnovni račun
7. VLADOVIĆ-RELJA DUŠKO 50.000 3,58 Osnovni račun
8. LONZA VLAHO 48.842 3,50 Osnovni račun

Tko su gospoda i na koji način su došli do ovoliko dionica? Mislim da bi kad bi čuo priču o njihovom bogaćenju molio da dionica dođe na 15kn… [angry]


Gospoda su bili drugovi,ali su u međuvremenu sve lijepo stekli radom sa svojih 10 prstiju!Zašto sumnjate??Pa kapitalizam je pravedno društvo.. [wink]



Sakai, što misliš, da li je rasprodaja počela?

Dry Bulk
Panamax sale sparks value debate

Michelle Wiese Bockmann – Friday 7 November 2008

SHIPPING bosses have sought to downplay the extremely low sale price of a panamax reportedly sold by Danish shipowner Norden.

The 76,830 dwt, 2004-built Nord Sun sold for around $30m, one of the first sales in several weeks for the sale and purchase market, which has been paralysed by the global credit squeeze.


Ovo pokazuje koliko je uprava ATPL bila mudra jer su u najboljem trenutku po izuzetnim cijenama
prodali ova tri zadnja broda
[/b]
.
A netko je to kupio i spušio.Neko će reći da je to srića.Ali sriću treba tražiti.
Strani brodari su zaduženiji od naših/ULPL ne/.Prosijek je bio oko 60% kredit,a 40% vlastita imovina.
Sa padom cijene brodova,vrijednost materijalne imovine pada ,a dug ostaje isti što znaći da će
relativna zaduženost stranih brodara biti sve veća.Isto kao i kod naših margina.I brodari će početi pucati po šavovima,kao i naši margini.

JDPL po tim pokazateljima odličan,TNPL vrlo dobra,ATPL dobra .
Brodare ,a naročito suhe ćekaju loša vremena.Međutim,strani brodari su s obzirom na veću zaduženost
ugroženiji u ovoj svjetskoj kreditnoj krizi.Što dužniji to tužniji.

A mi smo naše brodare procijenili kao da sutra slijedi stećaj.Mišljenja sam da će ATPL i TNPL iz ove
krize izaći jači i da ulog u te naše brodare u slijedećih nekoliko godina mora donijeti više od 22%
godišnje ,a što u dužem razdoblju postižu najbolji svjetski investitori.Inaće ,mislim da sve ispod 30-40%
godišnje u slijedećih tri četiri godine za konzervativnog investitora bi bio loš rezultat,ako bi na ovim
razinama kupovao nekog našeg brodara,a na temelju ozbiljne analize.

Problem je što mi tražimo 30-40% mjesečno,a i to bi bilo malo s obzirom na to koliko smo izgubili.
Treba zaboraviti gubitak.To je prošlost.I pokušati strpljivim ulaganjem u dužem vremenu to nadoknaditi.Najviše gubi kockar koji povečanjem uloga/rizika/želi nadoknaditi izgubljeno.

[/quote]
isto tako su kupili cape za 100-120 mil.$,a vidi koliko bi danas kosto isti

Nemojte si željeti dividendu. Ja si ju ne želim više. Cashout je preopasan sljedeće godine.
Što se tiće samog izvješća, ono je očekivano dobro po pitanju dobiti, osobno je premašilo moja očekivanja, ali ta stavka sada jednostavno nije bitna. Ono čime nisam baš zadovoljan i što me malo brine je bilanca iz koje se da naslutiti da je puno love otišlo van, pretpostavljam dijelom na avans za cape. Po mom laičkom izračunu dobit iz prijevoza roba za 3Q bila je cca 130 milja što je puno više od mog očekivanja. Bit će jako zanimljivo kakvo će biti izvješće po pitanju dobiti iz prijevoza roba za 4Q.Ono će nam dati odgovore na dosta pitanja i odagnati ili nakalemiti brige.

Ako budemo preko 30 milja dobiti i vozarine budu u barem nekakvom oporavku, onda nema straha.
Ako budemo ispod 30 milja dobiti i vozarine budu i dalje ovakve onda ima straha.
Ako budemo ispod 30 milja dobiti i vozarine budu u oporavku, nema straha.
Ako budemo preko 30 milja dobiti i vozarine budu i dalje ovakve, onda ne znam.

Zašto baš 30 milja? Ne znam, gledo sam malo oizvješća iz prethodnih godina i nešto malo kombiniro i pretpostavljo..

I'LL BE BACK


Sakai, što misliš, da li je rasprodaja počela?

Dry Bulk
Panamax sale sparks value debate

Michelle Wiese Bockmann – Friday 7 November 2008

SHIPPING bosses have sought to downplay the extremely low sale price of a panamax reportedly sold by Danish shipowner Norden.

The 76,830 dwt, 2004-built Nord Sun sold for around $30m, one of the first sales in several weeks for the sale and purchase market, which has been paralysed by the global credit squeeze.

Da, ovo što se događa neki će nazvati rasprodajom, neki preprodajom, a neki preuzimanjem. Sada će više nego inače doći do izražaja konzervativno vođenje poslova od strane kvalitetnih firmi.

Brodari s više zaduženja i manje gotovine su prisiljeni prodavati imovinu po njima nepopularno nižim cijenama, a brodari s manje zaduženja i više gotovine su u poziciji otkupljivati imovinu po njima popularno nižim cijenama.

Stvar je samo s koje pozicije se trgovac nalazi i nekome će ova trgovina značiti nužno zlo (radi preživljenja), a nekome opcijsko dobro (radi stvaranja bolje pozicije za buduće širenje dobiti).

Mislim da u idućim tjednima možemo očekivati puno sličnih deal-ova. U cijeloj situaciji se može zamijetiti da se biznis kupnje/prodaje brodova ipak pokrenuo s mrtve točke na kojoj je bio preko mjesec dana.

Za napomenuti je da se trenutno second-hand panamaxi trže po cijenama koje su 60% (5 godina starosti) do 80% (20 godina starosti) niže u odnosu na 9. mjesec.
Nešto bolje stoje handymaxi čije su cijene niže 50-75%.

Interesantno je da se cijena novogradnji nije mnogo mijenjala, tek je niža za 15-20% u odnosu na najviše dosadašnje. Tako naprimjer novogradnja handymaxa košta oko 40mil$ u odnosu na max. cijenu 48mil$ prije krize, novogradnja panamaxa oko 45mil$ u odnosu na 55mil$, a novogradnja capesizea oko 80mil$ u odnosu na 100mil$. Ove brojke sugeriraju da bi se cijene second-hand bulkera u doglednom periodu mogle ponovo oporaviti, međutim potrebno je pričekati kraj krize i oporavak cijene čelika.



Sakai, što misliš, da li je rasprodaja počela?

Dry Bulk
Panamax sale sparks value debate

Michelle Wiese Bockmann – Friday 7 November 2008

SHIPPING bosses have sought to downplay the extremely low sale price of a panamax reportedly sold by Danish shipowner Norden.

The 76,830 dwt, 2004-built Nord Sun sold for around $30m, one of the first sales in several weeks for the sale and purchase market, which has been paralysed by the global credit squeeze.

Da, ovo što se događa neki će nazvati rasprodajom, neki preprodajom, a neki preuzimanjem. Sada će više nego inače doći do izražaja konzervativno vođenje poslova od strane kvalitetnih firmi.

Brodari s više zaduženja i manje gotovine su prisiljeni prodavati imovinu po njima nepopularno nižim cijenama, a brodari s manje zaduženja i više gotovine su u poziciji otkupljivati imovinu po njima popularno nižim cijenama.

Stvar je samo s koje pozicije se trgovac nalazi i nekome će ova trgovina značiti nužno zlo (radi preživljenja), a nekome opcijsko dobro (radi stvaranja bolje pozicije za buduće širenje dobiti).

Mislim da u idućim tjednima možemo očekivati puno sličnih deal-ova. U cijeloj situaciji se može zamijetiti da se biznis kupnje/prodaje brodova ipak pokrenuo s mrtve točke na kojoj je bio preko mjesec dana.

Za napomenuti je da se trenutno second-hand panamaxi trže po cijenama koje su 60% (5 godina starosti) do 80% (20 godina starosti) niže u odnosu na 9. mjesec.
Nešto bolje stoje handymaxi čije su cijene niže 50-75%.

Interesantno je da se cijena novogradnji nije mnogo mijenjala, tek je niža za 15-20% u odnosu na najviše dosadašnje. Tako naprimjer novogradnja handymaxa košta oko 40mil$ u odnosu na max. cijenu 48mil$ prije krize, novogradnja panamaxa oko 45mil$ u odnosu na 55mil$, a novogradnja capesizea oko 80mil$ u odnosu na 100mil$. Ove brojke sugeriraju da bi se cijene second-hand bulkera u doglednom periodu mogle ponovo oporaviti, međutim potrebno je pričekati kraj krize i oporavak cijene čelika.
[/quote]

Znači Pana 5 godina star je best buy. Pa to ti je maltene novogradnja. ili?

I'LL BE BACK

Drugo što je interesantno pratiti na tržištu je broj brodova koji odlaze u staro željezo.

Donedavno je tek pokoji bulker odlazio na onaj svijet, prošli tjedan je 5 bulkera uništeno, ovaj tjedan čak 8. Uglavnom (50-ak % slučajeva) se radi o capesizeovima, 80-o do 83-e godište, koji se iznimno teško mogu preprodati po kvalitetnoj cijeni, a čije posjedovanje iz dana u dan čini za nekog sve veće gubitke.

Ovisi koliko neka firma planira eksploatirati brod i koliko se ozbiljno misli baviti brodarstvom.

Konzervativnoj firmi je svakako best buy trenutno panamax 5 godina starosti. Praktički novi brod, 30% cijene novogradnje, koji se može dugo eksploatirati, a ako zatreba kasnije i prodati za solidne novce.

Agresivnijim firmama je best buy panamax 20 godina starosti koji je trenutno na debelom diskontu, ali takav brod će netko prodati samo ako je u gov… do grla. Onaj tko to upeca imat će kratkoročno lijepe operativne prihode i moći će se još riješiti istog broda za par godina uz zadovoljavajuću zaradu na prodaji.

pošto su kejpovi 5 godina stari?

I'LL BE BACK


Nemojte si željeti dividendu. Ja si ju ne želim više. Cashout je preopasan sljedeće godine.
Što se tiće samog izvješća, ono je očekivano dobro po pitanju dobiti, osobno je premašilo moja očekivanja, ali ta stavka sada jednostavno nije bitna. Ono čime nisam baš zadovoljan i što me malo brine je bilanca iz koje se da naslutiti da je puno love otišlo van, pretpostavljam dijelom na avans za cape. Po mom laičkom izračunu dobit iz prijevoza roba za 3Q bila je cca 130 milja što je puno više od mog očekivanja. Bit će jako zanimljivo kakvo će biti izvješće po pitanju dobiti iz prijevoza roba za 4Q.Ono će nam dati odgovore na dosta pitanja i odagnati ili nakalemiti brige.

Ako budemo preko 30 milja dobiti i vozarine budu u barem nekakvom oporavku, onda nema straha.
Ako budemo ispod 30 milja dobiti i vozarine budu i dalje ovakve onda ima straha.
Ako budemo ispod 30 milja dobiti i vozarine budu u oporavku, nema straha.
Ako budemo preko 30 milja dobiti i vozarine budu i dalje ovakve, onda ne znam.

Zašto baš 30 milja? Ne znam, gledo sam malo oizvješća iz prethodnih godina i nešto malo kombiniro i pretpostavljo..


Mislim da veličina dobiti u četvrtom kvartalu uopće nije bitna,jer ona je ovisna o tome koliko je
brodova U dugoročnim TCT i da li su ti ugovori na snazi.
Bitno je kretanje BDI-a kratkoročno i dugoročno.
Međutim,uz ovakvu cijenu od 900 kn ATPL je dobra kupnja i jedino dugogodišnje niske vozarine bi
mogle ugroziti poslovanje,ali jednostavno ATPL s obzirom na veličinu flote u ovom trenutku nije
prezadužena ,što je najbitnije.
Drugi brodari će biti prije pometeni zbog malog učešća vlastitog
kapitala,i nedostatku likvidnih sredstava,a to će normalno otvoriti mogućnost boljeg poslovanja onima koji prežive.Doći će do
jačanja konzervativnih i stradavanja agresivnih.Ko bi gori ,sad je doli.ATPL nije imala sreće zbog
kašnjenja ova dva panamaxa.
Stvarno bila je to izvrsna prilika,ali još jednom potvrđena istina da često ono što izgleda jeftino postane skupo radi kašnjenja.
Ipak je ATPL iz ovog vremena prosperiteta brodara izišla sa novom flotom I ta flota će u nekom
budućem razdoblju od 20 godina donijeti neku prosiječnu dobit.A uz ovu cijenu od 900 kn tih 30 mil kvartalno bi bilo
dostatno da P/E bude 10.
Mišljenja da će se brodari u budućem razdoblju tržiti i na P/e 10,20 jer će veliki kapital/brodovi/
donositi malu dobit,ako vozarine budu ovako nisko.

S obzirom da je i nafta ovako jeftina moglo bi se dogoditi da i aviokompanija počme dobro zarađivati,a u loša vremena svaki dolar vrijedi više.

Jozo,
Što se tiče kupovine capea, iz sadašnje perspektive na kraju 2008, ne izgleda tako dobro kao prije. Pljunuti su veliki novci za nešto što dolazi na naplatu vrlo skoro, za godinu dana, što se trenutno ne bi isplatilo, u trenutku lošeg stanja na tržištu koje bi moglo potrajati više mjeseci.

Iz perspektive sredine 2008. bi to bio fantastičan posao, brza dostava (kraj 2009) i mogućnost vrlo dobrog ugovora (visoke vozarine) i brze samoisplate kupovine.

Iz perspektive oporavka vozarina za točno godinu dana na jesen 2009 (a s time i: oporavka BDI-a, oporavka cijena čelika, oporavka cijena second hand brodova, oporavka cijena novogradnji) u trenutku preuzimanja novogradnje, to bi mogao izgledati jednako dobar posao kao i što se pretpostavljalo prilikom kupnje.

Puno je opcija još otvoreno. Ja se slažem da se nije trebalo žuriti s kupovinom cape-a, da se moglo dobiti brod jeftinije, možda se i moglo.

Ali, da li je nešto dobar potez za budućnost ili ne, to će se pokazati tek kada capesize bude preuzet i kada se zaključi ugovor za njega.

Kao što se nije moglo znati za kupovinu polovnjaka Jadrana, da li je to bio dobar posao ili ne u trenutku kada se kupovao, tako se to ne može znati sada za cape. Jadran se tek poslije pokazao kao pun pogodak.

pošto su kejpovi 5 godina stari?

To je najteže za procijeniti i vjerojatno se zato njima uopće ne trguje. Vlasnici ih radije drže parkirane dok čekaju oporavak vozarina, nego da ih prodaju s velikim gubitkom.

Procijenjeno je samo da je trenutno cape koji je stariji od 25 godina pogodniji za mirovinu nego daljnju eksploataciju.

pošto su kejpovi 5 godina stari?



Sakai, što misliš, da li je rasprodaja počela?

Dry Bulk
Panamax sale sparks value debate

Michelle Wiese Bockmann – Friday 7 November 2008

SHIPPING bosses have sought to downplay the extremely low sale price of a panamax reportedly sold by Danish shipowner Norden.

The 76,830 dwt, 2004-built Nord Sun sold for around $30m, one of the first sales in several weeks for the sale and purchase market, which has been paralysed by the global credit squeeze.

Da, ovo što se događa neki će nazvati rasprodajom, neki preprodajom, a neki preuzimanjem. Sada će više nego inače doći do izražaja konzervativno vođenje poslova od strane kvalitetnih firmi.

Brodari s više zaduženja i manje gotovine su prisiljeni prodavati imovinu po njima nepopularno nižim cijenama, a brodari s manje zaduženja i više gotovine su u poziciji otkupljivati imovinu po njima popularno nižim cijenama.

Stvar je samo s koje pozicije se trgovac nalazi i nekome će ova trgovina značiti nužno zlo (radi preživljenja), a nekome opcijsko dobro (radi stvaranja bolje pozicije za buduće širenje dobiti).

Mislim da u idućim tjednima možemo očekivati puno sličnih deal-ova. U cijeloj situaciji se može zamijetiti da se biznis kupnje/prodaje brodova ipak pokrenuo s mrtve točke na kojoj je bio preko mjesec dana.

Za napomenuti je da se trenutno second-hand panamaxi trže po cijenama koje su 60% (5 godina starosti) do 80% (20 godina starosti) niže u odnosu na 9. mjesec.
Nešto bolje stoje handymaxi čije su cijene niže 50-75%.

Interesantno je da se cijena novogradnji nije mnogo mijenjala, tek je niža za 15-20% u odnosu na najviše dosadašnje. Tako naprimjer novogradnja handymaxa košta oko 40mil$ u odnosu na max. cijenu 48mil$ prije krize, novogradnja panamaxa oko 45mil$ u odnosu na 55mil$, a novogradnja capesizea oko 80mil$ u odnosu na 100mil$. Ove brojke sugeriraju da bi se cijene second-hand bulkera u doglednom periodu mogle ponovo oporaviti, međutim potrebno je pričekati kraj krize i oporavak cijene čelika.
[/quote]

Hanger, odakle ti podaci o cijenama polovnih handymaxova kada gotovo 4 tjedna nije izvješteno o niti jednoj kupoprodaji?

Kakvo trženje, tržište polovnjaka je mrtvo već mjesec dana …

Jedine kupoprodaje o kojim postoji izvještaj u zadnja 4 tjedna (i to ovom tjednu) su ovaj panamax i jedna stara krama iz 1984.g.

Governor, koliko stoji kejp star 5 god. to trenutno nitko nezna …

Možda saznaš slijedeći tjedan, a cijena bi te mogla neugodno iznenadit.

New Report

Close