Prije – kada se ‘spremao’ juris na 5000 kuna. Zar se toga vise nitko ne sjeca? Prljavi ves se iznosi tek kad ljubav pukne.
Od ovoga tvoga teksta izvukao bi sljedece:
Na Imou je bila diskusija da li uvesti zakon da bulkeri imaju dvostruku oplatu i glasanje je zavrsilo 37-33 protiv dvostruke oplate.
Nije bas neka uvjerljiva prednost. Sto ce biti ako 2012. donesu odluku o double hull? Navedenu godinu sam rekao samo ovako. Sto se tice argumenata protiv, u redu. Tvrdis isto sto i Grci. Ja kao nevjeza sam nasao i pro argumente. Nije bas da vjerujem u te pro argumente, ali Grcima jos manje.
U biti znam sto ces reci, 2012. tko ziv tko mrtav…medjutim mene trenutna situacija tjera da gledam sto ce biti za dvije-tri godine, a ne danas ili sutra. Zato i radim na vise frontova. A vjeruj mi, to ima i prednosti – ponekad.
A sto se tice smanjivanja potrosnje goriva, to je ucinjeno: s 45 tona dnevno po brodu na 28.
[/quote]
Sakai druze i ratnice stari. Panamax moze trositi 28 tona mozda ako vozi smanjenom brzinom. Vjerovatno si nesto slabo cuo. Evo ti jedan supra za primjer i to delivery 2009 sta znaci sa makinjom nove generacije. Makinja je B&W, i zasigurno nema stroja koji trosi manje. Zagreb ima Wartsillu.
http://www.apolloduck.cn/feature.phtml?id=76452
Atlanska ima pola brodova nesto starije generacije koji zasigurno trose vise od ove novogradnje. Pokusavao sam naci dnevnu potrosnju Zagreba ali to gospari kriju ko zmija nogice. Da li netko ima specifikaciju Zagreba i Pracata pa da malo usporedimo.
Sakai druze i ratnice stari. Panamax moze trositi 28 tona mozda ako vozi smanjenom brzinom.
http://www.apolloduck.cn/feature.phtml?id=76452
Atlanska ima pola brodova nesto starije generacije koji zasigurno trose vise od ove novogradnje. Pokusavao sam naci dnevnu potrosnju Zagreba ali to gospari kriju ko zmija nogice. Da li netko ima specifikaciju Zagreba i Pracata pa da malo usporedimo.
Nije da sam slabo cuo, vec nasao (druk materijal Erstea). Zelimir bi to mogao potvrditi ili opovrgnuti:
The company is replacing older ships with new ones and doing regular 5-year maintenance on
each ship, which keeps the fleet in good condition, with the average age on a downward track.
Average fuel consumption per day decreased from 45 tons to 28 tons. The goal is to reach
consumption of 25 tons and keep it below this level. In spite of this move, some pressure should
be seen in 2008 and 2009 from the high oil price level.
Ovo je bilo namijenjeno Zagrebu. Ne znam jel doslo do promjene.
11620 kW. KPM-P Kyma Shaft Power Meter… to je sve sto sam uspio pronaci, mozda je dovoljno za identificirati motor?
The Main Engine will have a fuel consumption of around 30.1 Tonnes / Day at normal service speed.
Jel to onih 85 % snage?
The Main Engine will have a fuel consumption of around 30.1 Tonnes / Day at normal service speed.
Jel to onih 85 % snage?
Naravno. To je blizu MCR ili maximum continue running.
Nije da sam slabo cuo, vec nasao (druk materijal Erstea). Zelimir bi to mogao potvrditi ili opovrgnuti:
The company is replacing older ships with new ones and doing regular 5-year maintenance on
each ship, which keeps the fleet in good condition, with the average age on a downward track.
Average fuel consumption per day decreased from 45 tons to 28 tons. The goal is to reach
consumption of 25 tons and keep it below this level. In spite of this move, some pressure should
be seen in 2008 and 2009 from the high oil price level.
Ovo je bilo namijenjeno Zagrebu. Ne znam jel doslo do promjene.
11620 kW. KPM-P Kyma Shaft Power Meter… to je sve sto sam uspio pronaci, mozda je dovoljno za identificirati motor?
Ma Zagreb ima glavni motor Wartsillu. To sam nasao. Shaft Power Meter i o tome smo pricali. To je torziometar koji po deformaciji (zakrivljenosti-torziji) pogonske osovine racuna snagu. 11629 je vjerovatno maksimalni output motora mjeren torziometrom. Obicno je MCR 85% kako si napisao u gornjem postu. Sad je i mene zaintrigiralo koliko Zagreb i Pracat trose vise s obzirom na tezinu. Pokusat cu se poigrat i sa net weight ako nadjem podatke.
fućkaš potrošnju goriva tona tamo tona vamo u igri je panika globalnih razmjera
Kolega dao sm ti stotku samo da napakostim psihicu. O marketu pisemo lancune danima. Zar nije dobro malo promjene ali ipak vezane za temu. Nekoliko sam puta pisao da je vecina forumasa znala o brodovima kroz pjesmu Mila majko ide brod i slike na televiziji. Mislim da se sada stanje znacajno promjenilo i da smo ljudima priblizili sektor u kog ulazu.
Potegla se kvalitetna rasprava ovaj vikend. Imamo pred kraj i malo tehnikalija o oplatama i motorima. Prva liga.
Evo čitam baš malo onaj drugi forum na istom topicu… Kakvih se tamo drukerskih diletanata nakupilo zadnjih par strana, pa to je naprosto nečitljivo.
Jesi li im napisao "uzalud vam trud sviraci" do dalnjega. [bye]
Ma Zagreb ima glavni motor Wartsillu. To sam nasao. Shaft Power Meter i o tome smo pricali. To je torziometar koji po deformaciji (zakrivljenosti-torziji) pogonske osovine racuna snagu. 11629 je vjerovatno maksimalni output motora mjeren torziometrom. Obicno je MCR 85% kako si napisao u gornjem postu. Sad je i mene zaintrigiralo koliko Zagreb i Pracat trose vise s obzirom na tezinu. Pokusat cu se poigrat i sa net weight ako nadjem podatke.
Znam, samo je to bilo onako, ofrlje. Zlu ne trebalo, ponovih to. Inace, jel pomaze ona klasicna forumula za izracunavanje potrosnje goriva, barem okvirno? I jel pomaze ovo:
A small Handymax ship can carry five times its weight. In larger designs, this efficiency is even more pronounced: Capesize vessels can carry over eight times their weight.
A evo sto kazu u Manu o double hullu.
2004 in the “Marine Safety Committee”
of IMO, the double hull proposal was
actually rejected by the majority of the
members.
However, a number of shipyards and
designers are already now offering double
hull bulk carriers in order to meet the
possible future demand, but also in order
to obtain a more efficient cargo handling
as required by some shipowners, especially
when transporting e.g. the sticky
coal or coke. Furthermore, it seems
that the light weight of the double hull
ship will be only slightly increased, if at
all, because of the use of thinner steel
plates. Of course, more welding needed
for the double sides will increase the
man-hours and, thereby, the price of
the ship. Only a minor increase in propulsion
power may be expected.
Besides the increased safety and the
ability to better withstand collisions, the
use of double skinned bulk carriers will
give a more efficient cargo handling
caused by the absence of hull frames
and brackets protruding into the cargo
holds, replaced by the smooth side of
the inner hull.
The average ship particulars used are, basically, referring to single hull bulk carriers, but the SMCR power demand found may, as a good guidance, also be used for double hull bulk carriers, by referring
to a slightly higher deadweight tonnage than valid for the double hull design. For example,
a 54,000 dwt double hull design could be corresponding to an about 55,000 dwt single hull design.