Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,31 | 4.590 | 97 | 47,10 | 48,20 | -0,42% |
@misko
O likvidaciji ATPL se počelo malo prerano pričati, otprilike bi to izgledalo kao da ja sad teoretiziram zašto bi u 2009. BDI ponovo mogao doći na 10000 bodova. Dakle to su dva podjednako moguća, ali podjednako krajnja scenarija (kao npr. margine na Gaussovoj krivulji).
Temeljem rečenog Uprava ima još pokoji as u rukavu da se zaštiti od eventualno slabije likvidnosti (ako se vozarine neko duže vrijeme zadrže nisko), a neki dugovi dođu na naplatu, a to je prijevremena prodaja Konavla i Pelješca. Da dobiju i pola od zadnje procijenjene vrijednosti brodova sličnih karakteristika opet im je to lijepa zarada.
Hanger,
Uprava je u doba konjukture svjesno išla u diversifikaciju djelatnosti, sa namjerom da brodarstvo i nadalje ostane temeljna djelatnost tj. stup Društva, kako bi u doba kriza na tržištu ponude i potražnje za brodskim prostorom lakše podnjela teret financiranja ali i u krajnjem slučaju "rješila" se hotela i aviona da bi sačuvala core business bez jačeg zagrizanja u supstancu (brodove). Gotovo je za nepovjerovati koliko ovdje ima defetista i onih što bi likvidirali firmu što će u FI 3Q prikazati najbolje rezultate u 53 godine postojanja. Kad bi, nedaj Bože, prodali non core business, hotelski dio, građevinska zemljišta, putničku i pomorsku agenciju i DA imali bi dovoljno novaca na računu za, primjerice preuzimanje Kraša i(li) Zvečeva, pa takove gluposti u startu sa gnušanjem odbacujem.
Know how što Društvo ima cijeni se na marketu i bilo je pokušaja joint venture od strane zaista respektabilnih brodara, no ovi iz ATPL nisu bili zainteresirani, što i ne čudi, ne treba im, "navegaju" dobro i sami.
E sad da se moglo bolje to nema dvojbe, no budite iskreni prvo prema sebi pa priznajte tko npr. može biti siguran kakav će BDI 2011/2012 kad stižu 4 panamaxa iz Kine? Vlaho Lonza do sada je 100 puta pokazao da je najbolji stručnjak za market u hrvata, pa molim sve na forumu da puste čovjeka na miru, jer zahvjujući i njegovoj glavici očekuje nas berićetna dividenda, ne baš 200 kuna ali i sve iznad 100 u ovoj situaciji nije za baciti. Ima li tko protiv?
Pelješac i Konavle bi sigurno bili prodani po dobroj cijeni da su "kinezi" i Držić isporučeni na vrijeme, uh što bi nam taj keš značio, no iz ove kože se ne može. Što je tu je, ne žalim se, vazda je pomorački kruh bio onaj sa sedam kora.
Zagreb, kažu dobro informirani, preuzima se konačno ovaj tjedan, i imati će čuveni double hull iz interesantne polemike na relaciji Sakai-Techman. Obzirom da je Vlaho komercijalni direktor a Želimir (ne mislim na biskupa Puljića) zadužen za flotu "zna se" čije je to maslo. Ne bi želio glumiti odvjetnika uzoritom no eksploatacijski vijek jednog panamaxa je prilično dug i tek će vrijeme pokazati konačan rezultat i buduća zakonska regulativa međunarodne pomorske organizacije naravno. U svakom slučaju Zagreb stiže u najgore moguće vrijeme i za sada je double hull čisti promašaj, je će brod krcati app. 500 tona manje i trošiti više goriva zbog većeg deplasmana. Ovaj Kopernikanski obrat sa Zagrebom najbolji je primjer kako je zajebano raditi u Upravi i donosti odluke, te odgovarati dioničarima koji su svi generali nakon bitke. Zagreb je mogao biti posao desetljeća a ispast će zajeb godine, eto kako je tanka nit od genijalnosti do ludosti (i natrag).
Sakai, hvala velika za linkove što nam besplatno serviraš i štediš nam vrijeme, čudo si, kako ih samo kopaš.
…predicted that China’s steel production would top 585m tonnes next year, up 9.1% compared with an estimated 536m tonnes in 2008.
http://www.lloydslist.com/ll/news/viewArticle.htm?articleId=20017579996&src=rss
Hanger, koliko ovo moramo korigirati s obzirom na smanjenje potražnje zbog globalne recesije? Naime, analiza je od prije desetak dana kada se već dobrano znalo što nas čeka!
[/quote]
Teško je reći jer Kinezi skrivaju svoje planove kao zmija noge. Točno je što si naveo, da je procjenjena proizvodnja čelika bila oko 530MT za ovu godinu, međutim unazad mjesec dana se oštro reže produkcija što su Kinezi najavili te spominju da će iznositi oko 500-510MT. U odnosu na prošlu godinu se radi o minimalnom pomaku.
Međutim već za iduću godinu su planirali veliko povećanje proizvodnje čelika na 585MT. Ovaj račun (koji se i dalje službeno drži) im je prethodno pomrsio onaj veliki potres u Sichuanu kojeg još uvijek nisu počeli sanirati (prethodna obećanja su bila početkom iduće godine), a sada i ova kriza. Ako bude blizu gore navedenoj cifri lako je izračunati koliki će to biti porast demanda y/y.
Gardist, neću reći da itko može predvidjeti točno BDI za recimo 2011, ali neke osnovne pretpostavke o funkcioniranju BDI-a (pročitati prethodne postove) se lako mogu pretočiti u shvaćanje sadašnjosti i skorašnje budućnosti.
Gledajuči iz perspektive ove krize koja radi strašan pritisak na BDI, ona će jednog dana morati popustiti i neće vječno trajati. Tada se vrijednost BDI-a resetira na normalne vrijednosti.
Jučer sam pisao o širenju najvećih rudarskih kompanija (preuzimanjima ili investicijama) koje su sigurne u jaku potražnju od same Kine i Indije, a i iz tih zemalja dolaze relativno ohrabrujuće vijesti o daljnjoj visokoj stopi rasta GDP-a.
U trenutku kada popusti kriza (a nitko ne zna kada će) zamisli šta će rebound cijena commoditiesa i rebound cijene čelika, u kombinaciji s year-over-year proizvodnjom čelika (poglavito u Kini kao najvećeg svjetskog proizvođača čelika – vidi gornji post) učiniti BDI-u.
Bit će interesantno ako se to dogodi recimo krajem ljeta 2009, tada bi y/y produkcija čelika u Kini stvorila toliki gap između ponude i potražnje da bi lansirala BDI u orbitu. Zvuči bolesno ali tako tržište funkcionira. Ipak mislim da je to predugačak period i da će oporavak indeksa doći brže (dolazak na stabilne realne razine).
A evo šta povijest kaže o trenutnom stanju indeksa…
(Svi znamo što se zbilo s indeksom nakon 2006.)
Zagreb, kažu dobro informirani, preuzima se konačno ovaj tjedan, i imati će čuveni double hull iz interesantne polemike na relaciji Sakai-Techman. Obzirom da je Vlaho komercijalni direktor a Želimir (ne mislim na biskupa Puljića) zadužen za flotu "zna se" čije je to maslo. Ne bi želio glumiti odvjetnika uzoritom no eksploatacijski vijek jednog panamaxa je prilično dug i tek će vrijeme pokazati konačan rezultat i buduća zakonska regulativa međunarodne pomorske organizacije naravno. U svakom slučaju Zagreb stiže u najgore moguće vrijeme i za sada je double hull čisti promašaj, je će brod krcati app. 500 tona manje i trošiti više goriva zbog većeg deplasmana. Ovaj Kopernikanski obrat sa Zagrebom najbolji je primjer kako je zajebano raditi u Upravi i donosti odluke, te odgovarati dioničarima koji su svi generali nakon bitke. Zagreb je mogao biti posao desetljeća a ispast će zajeb godine, eto kako je tanka nit od genijalnosti do ludosti (i natrag).
Sakai, hvala velika za linkove što nam besplatno serviraš i štediš nam vrijeme, čudo si, kako ih samo kopaš.
Za polemiku spreman – uvijek. Jasno je da je double hull u cijeloj ovoj prici potpuno nebitna stvar i nije mi jasno zasto Techman to istice kao bitan element u cijeloj toj prici. No, kad je vec poceo, ajde da barem preko vikenda ovo ne bude "brod l….." kako je to Gorgija lijepo srocio.
Imao sam negdje neki link o tim double hull-skin-koža-ljuska i ono sto me je iznenadilo jest da je bolje osiguranje u slucaju havarije zapravo samo sporedna stvar. Taj link je nestao negdje u bespucima kompjuterske zbiljnosti, no evo kratak citat iz Graiga:
"It is said to be significantly safer when compared to present standard handymax bulk carriers due to the fact that the double hull forms a second barrier for water ingress and allows safe close-up survey of the complete hull structure, even when the vessel is in service. Furthermore, green water protection–with the incorporation of a forecastle and breakwater and the protected under deck passage to the fore decks–improves the safe operation of the vessel. There is no need to use a hold for ballast in heavy weather, facilitating ballast water exchange. The current controversy and cost on fitting/retro fitting water ingress detection and alarms is obviated as this consideration only applies to single hull bulkers."
Da se razumijemo, nisam zagovornik tog double hulla (niti se smatram kompetentnim da to ocjenjujem), uostalom, Zagreb i kao jedno hullas bi bio promasaj…. sto se tice vece potrosnje goriva, vjerojatno ce trositi nesto vise no u zadnje vrijeme brodski motori napreduju, bas kao i automobilski motori pa vjerujem da ta potrosnja nece biti veca od nekog starijeg brodskog motora. S tocnim izracunima cu izaci kasnije kad nadjem sve potrebne parametre….
Nadalje, odredbu o uvodjenju double hulla su stopirali Grci, zna se zasto. Dovoljno su jaki i njihova je bila glavna. A mozda su i u pravu:
http://www.allbusiness.com/transportation-warehousing/support/155778-1.html
Sto ce biti u buducnosti to nitko ne zna. Moguce je da je cijeli taj projekt bezvezan i nepotreban.
No, iskreno, vjerujem da se dionicarima ATPL doslovno *ebe za single-double hull. Uostalom, nisam primjetio da je netko dosad izvukao ovaj druk iz rukava dok je ATPL rasla. Pa sto je sad to veliki problem odjednom. Nece valjda ATPL propast zbog Sakaijevih i Zelimirovih double hullova…
Gardist, nema na cemu…mislim da si ti nas puno vise zaduzio od par ‘jeftinih’ linkova.
Hebiga previdio sam da si dotepenec u brodarima. Za tankere je double skin ili kako ga ti zoves (double hull) mandatory osim u nesto luka na dalekom istoku. Double skin (hull) na bulkerima je specialnost nase Atlanske. Ako ga spominjem u negativnom kontekstu nikako se ne moze odnositi na tankere. Jedan kolega je duhovito napisao da ce se to pokazati kao prednost na kraju radnog vjeka. Imati ce vecu vrijednost kao scrap. Sakai repetitio est mater studiorum. Stoga brzo natrag na Vikipediju i ostale izvore. [wink]
Bio dotepenec ili ne, svjestan sam da double hull (jebi ga, na Wikipediji i ‘priucenim’ brodarskim siteovima pise tako) nije odgovoran za svjetsku krizu i pad dionice ATPL. Bez obzira na to sto pokusavas tako prikazati u svom zadnjem postu. Nije mi jasno zasto?
Pa i na tim vikipedijama se nadje dovoljno argumenata pro et contra ‘talenata’. Naravno, kad krenu kola nizbrdo onda se to rezonira ovako:
1. prodali su tri stare krame za 78 milijuna dolara jer su imali srece
2. ma talenti rade greske, nis ne vrijede, propaliteti kradu nase pare.
Bedastoce. No valjda smo mi takav narod pa je ili euforija ili depresija.
PS. Bas me zanima kako ce ‘talenti’ kojima tvoja firma ugovara poslove proci u ovoj krizi. Bez obzira sto nemaju double skin bulkere. [smiley]
[/quote]
Kroz 11 mjesec tri detaljne inspekcije za talente. Od 15.01 vodim iz Hrvatske tri njihova broda jer su gore prebukirani. Toliko o mojim Njemackim talentima.
A sad na ostalo. Odakle ti to da optuzujem double skin bulkere za slabo stanje na trzistu. Opasno je kad covjem pusti mastu na ispasu pa na kraju i sam pocme u njen proizvod vjerovati. Double skin bulkere sam uveo u pricu o nagradnim duionicama. I talenat koji ih je isforsirao uredno ce zaprimiti gomilu nagradnih iako je po meni zasluzio nogu u prkno jer je napravio stetu ATPL. Poceo ih je graditi prije nego sta je IMO amenovao da bude mandatory. Imo to nije napravio i sad ATPL ima brodove koji:
– Znacajno su skuplji u gradnji
– Manje krcaju tereta nego konkurencija iste velicine
-Troše više goriva zbog svoje težine nego konkurencija iste velicine
-Trebalo je ugraditi jaci porivni stroj (citaj skuplji)
– Prazne prostore treba i odrzavati
Da budem posten ima i jedna prednost:
– Prilikom prodaje rezalistu imaju veci Net weight od konkurencije pa ce i vrijediti nesto vise kao scrap.
E a sad na ono o cemu sam pisao samo ti ocito nisi razumio. Zasluzuje li Gospar Uskokovic nagradne dionice koje trezor kupuje?
Gotovo je za nepovjerovati koliko ovdje ima defetista i onih što bi likvidirali firmu što će u FI 3Q prikazati najbolje rezultate u 53 godine postojanja. Kad bi, nedaj Bože, prodali non core business, hotelski dio, građevinska zemljišta, putničku i pomorsku agenciju i DA imali bi dovoljno novaca na računu za, primjerice preuzimanje Kraša i(li) Zvečeva, pa takove gluposti u startu sa gnušanjem odbacujem.
cit.Sakai: "No valjda smo mi takav narod da je euforija ili depresija."
Znam da bi mnogi ovdje voljeli vidjeti ATPL kako leži na tlu dok je svi drugi cipelare, međutim to neće doživjeti. Osim toga, nevjerojatan je i pritisak medija i procjena raznih kvazi analitičara koji su iz globalnog recesijskog problema izvukli baš brodare, tako da poprilično počinjem i sumnjati da su ono bile riječi članova Uprave, vjerojatno nekakvo izvlačenje iz konteksta.
Problem imamo, od toga nitko ne bježi, ali mislim da je jednako velik kao i problem drugih sektora i da će doći do paralelnog ozdravljenja ili zajedničke propasti svih sektora.
Usto, natezanja u pregovorima će uvijek biti, ali pronaći će oni zlatnu sredinu koja svima odgovara, iako mislim da bi situacija bila puno jasnija i odavno definirana da nam se paralelno s time nije dogodila i kreditna kriza, i jedna i druga strana je na svoj način koriste kao argument u pregovaranju.
E sad… To sve nije toliko ni bitno onome ko će je sutra (možda) uzeti po 76x i za pola sata prodati (možda) po 78x… I usto će to i napisati na ovoj temi, dok će drugi stručnjaci trgovanje popratiti zvukovima koje Mićo Dušanović ispušta dok komentira tenis: uh… ajajaj… aaaa… blokada…
A ti moj miško i kolega gardist, molite Sakaija da među time napiše i koju pametnu!
Roger Agnelli- generalni direktor Vale-a,
u petak 24.10.2008. na konferenciji odgovara na pitanje što će biti s pregovorima oko cijene željezne rudače s Kinom:
> I should say that we are not delivering. We are not shipping iron ore without the 12% percent price increase. <
(www.SeekingAlpha.com)
Malo sam detaljnije pročitao izjave i ispada da su zaista Kinezi obećali Brazilcima povećanje cijene željezne rudače još sredinom ove godine, a zatim i u osmom mjesecu, čime bi doveli Vale u ravnopravan odnos s australskim kompanijama. Međutim sada kada je Vale to službeno zatražio Kinezi su odbili platiti obećano povećanje pravdajući se kojekakvim glupostima (visoke zalihe, smanjena potražnja, a sada i smanjena produkcija čelika).
Zapravo su Kinezi ti koji ne žele ispoštovati dogovor! Kao jadni su ispali žrtve, a Brazilci su kao životinje koje hoće krasti od njih…
[cry]
A Agnelli im poručuje: Nema dogovorenih para, nema rude i dalje. Čovjek je igrač i po. Evo osobno je izjavio da vjeruje u dogovor do kraja ove godine i da će Kina uskoro ponovo uvoziti njihovu rudu.
Samo pitanje je koliko će se dugo Kinezi moći osloniti na svoje zalihe koje će se polako ali sigurno približavati nuli (kažu dostatne za dva mjeseca). A s nulom se ne može dobro pregovarati.
[smiley]
Da ne pustis covjeka da masta, dobro je odmah napisati ono sto si uistinu mislio, jer mislim da si jedini na forumu koji posjeduje toliko znanje o konstrukciji brodova. Zapravo, mislim da ima jos jedan forumas, a njega cu kontaktirati kad bude dostupan.
Ne zaboravi, ovdje smo svi ne segrti vec apsolutni nevjeze, a neki od njih se ipak trude (koristeci wikipediju doduse) nesto nauciti. Problem je stav koji iskazujes, ne dao Bog da se jednog dana trebas sam operirati jer eto glavni kirurg misli da si neznalica u medicini….
Uglavnom, da skratim pricu bio si totalno nejasan. Tvoj zadnji post je to popravio.
– znacajno su skuplji u gradnji. VIjetmance su dobili za 30 milijuna USD, najnovije kineze za 45 mil usd. Najskuplji su bili Korejci (u datom trenutku) sa 36 mil usd ako se dobro sjecam. No oni su stigli na vrijeme. Dakle, ako si vec isao na talenta, mogao si postaviti to na druge temelje: novogradnje su jeftino ugovorene a one kasne i vise od godinu dana.
– 500 tona tereta manje. Mozda minoriziram, ali dok je sve raslo nikome nije bilo cudno da je 75100 dwt islo na godinu dana po 77 K dnevno. E sad, u medvjedjem trzistu tih 500 tona je presudno. Ok, mozda grijesim….
– trose vise goriva. Sam si iznio neku racunicu kolika je usteda goriva u odredjenom slucaju, podsjeti me o cemu je rijec. Koliko double hull trosi vise goriva?
– kupujes auto. Imas novaca.. .hoces li kupiti octaviu 1.8 ili 1.4. Shvacas na sto ciljam
– sto se tice praznih prostora, gore sam naveo jedan citat koji druka da je to zapravo prednost.
Sto se tice zasluga ne znam… osim toga prije si spomenuo cijelu Upravu, a tek na moj odgovor si lokalizirao na Gospara Uskokovica. Mozda da kao dionicar pokrenes to pitanje na sjednici, predlozis smjenu i javis se na natjecaj (ne nisam sarkastican, nimalo).
(…)s obzirom na situaciju bilo bi dobro ne srljati sa širenjem flote jer su skupi i novi i polovni brodovi nego radije malo skratit investiranje, kupovat vlastite dionice dok su drastično ispod NAV-a (time kao da jeftino kupuju vlastite brodove) i čekat svoju priliku u neprilici.. (…)
Ne bi se štel nešt pretjerano mješat, no na citirano bi dao osvrt (ne ulazim u to da li je tvoj zaključak da su brodovi stvarno tada bili skupi, i da li je dionica odista bila ispod NAVa), no tvrdnja da su brodovi na tržištu precijenjeni pa je bolje kupovati vlastite dionice čija je tržišna cijena ispod NAVa mi nema smisla jer na temelju čega računa NAV? Tržišne cijene brodova, ne? Pa ako je input (brod) u izračun precijenjen, i output izračuna (NAV) bio isto bio precijenjen, ne?
Ne garantiram da ću moći pročitati odgovor jer ne pratim cijelu temu. Bolje mi ga šibni na PM
Roger Agnelli- generalni direktor Vale-a,
u petak 24.10.2008. na konferenciji odgovara na pitanje što će biti s pregovorima oko cijene željezne rudače s Kinom:
> I should say that we are not delivering. We are not shipping iron ore without the 12% percent price increase. <
(www.SeekingAlpha.com)
Malo sam detaljnije pročitao izjave i ispada da su zaista Kinezi obećali Brazilcima povećanje cijene željezne rudače još sredinom ove godine, a zatim i u osmom mjesecu, čime bi doveli Vale u ravnopravan odnos s australskim kompanijama. Međutim sada kada je Vale to službeno zatražio Kinezi su odbili platiti obećano povećanje pravdajući se kojekakvim glupostima (visoke zalihe, smanjena potražnja, a sada i smanjena produkcija čelika).
Zapravo su Kinezi ti koji ne žele ispoštovati dogovor! Kao jadni su ispali žrtve, a Brazilci su kao životinje koje hoće krasti od njih…
[cry]
A Agnelli im poručuje: Nema dogovorenih para, nema rude i dalje. Čovjek je igrač i po. Evo osobno je izjavio da vjeruje u dogovor do kraja ove godine i da će Kina uskoro ponovo uvoziti njihovu rudu.
Samo pitanje je koliko će se dugo Kinezi moći osloniti na svoje zalihe koje će se polako ali sigurno približavati nuli (kažu dostatne za dva mjeseca). A s nulom se ne može dobro pregovarati.
[smiley]
Prezime Agnelli nekad je u Italiji i Evropi nešto značilo, sad nažalost ne znači ništa ni u Vale, jer čovjek je očito zalutao na tu poziciju, premda vodi firmu sa imopozantnim marketcapom. Ti očito nisi shvatio utjecaj Kine na globalna zbivanja, pa ću ti samo na jednom malom primjeru ukazati na to. Kod nedavnih "poteškoća" hipotekarnih divova u USA (F. Mea i F. Mac) dogodio se jedan apsurd pa je nacionalizacijom američka vlada, između ostalog, spasila i 400 milijardi dolara što su kineski investitori uložili u te institucije. Nemam dvojbi u vezi željezne rudače i objektivno velike snage Vale, no zapamti ta je kompanija patuljak u odnosu na kinesku državu i što to prije shvate razni Agnelli bolje i za tu kompaniju i za brodare. Svijetom drmaju šef CK KP Kine, ex. KGB-ovac u Moskvi i vjerojatno "nova snaga" u USA, naći će oni načina da "uvjere" gospara Agnelli kako mu je u interesu isporučiti robu kinezima, jer ugovore valja poštovati kako sam ti već napisao. Bitno je ono što je napisano i potpisano, a sve off the record objesi mačku o rep.
Sve ovo ne znači da ne vjerujem u oporavak brodara, dapače, veći sam optimist danas nego jučer, puno je veća vjerojatnost da će BDI porasti 1000 poena nego pasti za istu sumu!!! Idemo dalje.
Da li netko mozda zna tko je kupovao dionice Atlantske zadnjih 2 tjedna, kad su poceli ovi veliki padovi, stanje prvih 10 mi je poznato, mozda netko ima dublji uvid u stanje dionicara? Ukoliko je cijelo trziste u recesiji, gube se milioni, ne zna se kraj, zasto onda netko usprkos svemu ( sad kad je situacija sve gora i gora) kupjue konstantno ovu dionicu? Sigurno ne zato sto ne valja!