Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Produžujem margine /lombardni/kod POBE.Pomalo ali sigurno cjelokupni depozit imao u TNPL.
Sada po novim pravilima maksimum 50 %,te kako smatram da su brodari ,bez obzira na loš sentiment, previše potonuli malo kupio ATPL na 850 i 800 i JDPL na 170,zeru INGR-e na 111 i malo PTKM.Njuškao ADRS na 230 ali nije upalilo.I LKPC bila u žiži.
Ali ako ATPL ovako nastavi lagano sve prodavati i ulaziti sve više.TNPL je i dalje 50%.Logično.
[/quote]
sve 5 lopino, samo mi javi ako planiraš ući u THNK (par dana ranije molim)
[/quote]
Možeš krenuti.I nju njuškam.Ali nema municije.Ali za reći građevinari mi ne šmekaju,naročito oni
prezaduženi.Teška vrimena za nelikvidne.Jedino INGR-a i IGH.Oni su sve prije nego građevinari.
nadam se da niti neće tamo početi pisati [lol]
inače ulazimo u foto finiš a vas malo hebe inercija na žalost…
[/quote]
E moj Duseru, pa nije ovo cilj, znaš i sam da mi potežemo zadnjih 50 metara, kako prema dole, tako i prema gore [smiley]
@smootko
Sve osim zadnje kupnje cape-a su bili gotovo vrhunski potezi menadžmenta. S cape-om se eto špekuliralo, uzeo se veći rizik. Ostalo ne vrijedi uopće komentirati, sve je odrađeno gotovo perfektno, ne samo by-the-book, već i bolje. Prodati krntije za onolike novce i reinvestirati to u nove brodove i potom još zaraditi masno na tome rijetko tko može i rijetko je tko napravio.
Da ne bude zabune, Upravi skidam kapu i svaka im čast! Ovo što im ja hm, spočitavam je samo jagoda na vrhu torte. Uostalom već sam rekao, postoji mogućnost da su si ostavili dovoljno manevarskog prostora da aktivno iskoriste ovu krizu kupujući jeftino i slično.. ja bi samo volio da nisu naručili ona 4 pmx-a.. a vjerovatno su preplatili i capemax, ALI JA TO NE ZNAM, možda i nisu?!
Što se tiče Uprave ne bi ih glorificirao ali ni podcjenjivao, iskusni su to macani, no ne mogu se oteti dojmu da su kao tim zreli za generalno kadrovsko zanavljanje, jer mladost nosi strast i energiju, još ako je tu prirodni talent nebo je granica. Jeb… godine čine svoje, najbolja je kombinacija iskusna žena i mlad nadobudan frajer, ona sve zna a on sve može, dok stari macani znaju ali ne mogu.
Uglavnom, za prodaju starih brodova Upravi se može dati čista desetka, što bi se odnosilo i na "korejce" (Libertas i Imperijal). Zagreb je trebao biti posao desetljeća ali bi mogao biti promašaj "petoljetke", dok je ova avanatura sa cape najblaže rečenu upitna, međutim kako uvijek optimistično gledam na izlaz i iz najtežih situacija nije mi krivo, neka je naša miljenica zabrazdila i u industrijsko brodarstvo. Vjetnamci stižu sa zakašnjenjem, to je definitivno kao i Pracat.
Problem ATPL je što je jedva ostala iznad vodene linije u prošloj krizi i novogradnje su naručivane kasno (2004/2005) kad se tržište oporavilo, no drugačije se nije moglo, jer valjalo je opsati na marketu ne zagrizajući žešće u supstancu. Sa starom flotom se solidno zaradilo u doba konjukture i krenulo u obnovu flote, tako da možemo reći da imamo dobru Upravu, ali ništa više od toga. Chiao.
P.S. kako više i brže klizimo prema koti 500 sve su veće šanse da zarada na ovoj dionici u jednom razumnom razdoblju opet bude 500-1000% kao u "dobra stara vremena" iz 2004. Eto vas
šEF,
a koliko će onda pasti one druge nelikvidnije.Jer ako na ATPL nema kupaca,a napravljen promet je
13 mil.kn.Otprilike jedna osmina ZSE.Kupaca ima,ali papira/prodavača/više.
I tako uglavnom na svim dionicama.Ali negativna kampanja protiv brodara je napravila dodatni stampedo na
svim brodarima.A neuki i uplašeni prodavaju.Neki i šotraju, alaj im vira.
Da… na ATPL nema kupnje [lol] Ako nije problem dajte si izlistajte malo zadnjih 20-ak trgovinskih dana i usporedite promet po količini dionica s godišnjim prosjekom. Svašta…
Nesto me ne spominje kolega forumas koji kupuje dionicu nakon sta ja tri dana pisem o njoj. Na JDPL i ATPL pisem ucestalo i jako ga zalim zbog gubitaka uzrokovanih njegovim nacinom investiranja. Kolega javite se. Ako je problem mogu ja i stat par dana da vam smanjim gubitke jer ovo ce jos doli. [bye]
UP-DATE!
Baš zbog toga što su dotad obavili odličan posao, mogli su sebi dopustit da u tjesnacu ove krize smanje brzinu i povećaju sigurnost plovidbe usput kupeći brodolomce s drugih brodova.
A lijepo sam im reko.. samo eto, kad misle da besplatan savjet ne vrijedi :):
Mislim da i jesi djelomično u pravu (što se tiče cape-a) ali s druge strane možda i ne. I u ugovoru za ta 4 panamaxa ima nekakve logike, isprva mi se učinilo bezveze što narudžbe stižu tek za 3 odnosno 4 godine, ali što zapravo stoji iza toga:
1. 3-4 godine je strašno puno vremena da se prikupi dovoljno sredstava za financiranje i s te strane nisu puno opterećeni rokom isplate.
2. Cijena jednog takvog broda iznosi oko 50mil$ ako se dobro sjećam. Novoizgrađeni panamax u preprodaji je donedavno vrijedio oko 90mil$ (prije točno mjesec dana). Ako uzmemo u obzir da i cijena čelika ostane na nekim nižim razinama, pa i da taj isti panamax vrijedi recimo 60-70mil$ kada se isporuči mislim da je i dalje ova ugovorna cijena dobra. Tim više što su cijene ugovaranja novogradnji i dan danas vrlo malo promijenjene. A mislim da će slično i ostati.
3. Obzirom da je 2010 godina već praktički službeno označena lošijom za vozarine bolje je ako isporuka brodova uslijedi godinu-dvije kasnije.
4. Kada dođe 2012. svatko će poželjeti imati 4 nova panamaxa u floti (godina kada se očekuje drastično povećanje kapaciteta čeličani u Indiji, a s time i drastično povećanje potražnje).
5. Održava se razmjeran rast dobiti ravnomjernim povećanjem flote od 2008-2012.g. (uprava ima jasnu viziju razvoja za narednih nekoliko godina)
6. Uvijek je bolje imati novo ako već imaš novaca priuštiti si, jer ono što je novo možeš duže iskorištavati.
Ma dopuštam da si u pravu i ti, a time i Uprava za ta 4 panamaxa.. Za doći do zaključka treba sve stavit na papir, dodijelit pluseve i minuse, te na kraju ocijenit sve alternative i odabrati optimalnu.
Svakako ti panamaxi nisu neka kardinalna pogreška.. al ovaj cape malo pecka (ovisno o cijeni koju ne znam), jer ovako na prvu loptu iz sadašnje pozicije izgleda ko da im ga je netko utrapio u zadnji sekund prije kapitulacije BDI-a. Opet naglašavam, ovisno o cijeni.. možda je stvarno jeftino kupljen.
Ma Smootko, pametan si ti momak i stoji ono sto si rekao na skupstini – DONEKLE. Medjutim kljucna je rijec ‘general poslije bitke’. Sjecam se da si zastupao tezu ponistavanja dionica, isto kao i Markko (di je sad on?) koji je bio toliko uvjeren u to da sam uvidio da nema smisla raspravljati o tome.
I? di smo sad?
Vi biste vjerojatno ponistili te dionice (super jeftinim otkupom na 2000, 1500, 1000), potrosili cash i bili otprilike na istom. Samo bez novogradnji. Sorry, ali mislim da je ono prvo ipak bolja solucija.
Drz se i nedaj, dobro gledaj
[wink]
@hanger
Ma dopuštam da si u pravu i ti, a time i Uprava za ta 4 panamaxa.. Za doći do zaključka treba sve stavit na papir, dodijelit pluseve i minuse, te na kraju ocijenit sve alternative i odabrati optimalnu.
Svakako ti panamaxi nisu neka kardinalna pogreška.. al ovaj cape malo pecka (ovisno o cijeni koju ne znam), jer ovako na prvu loptu iz sadašnje pozicije izgleda ko da im ga je netko utrapio u zadnji sekund prije kapitulacije BDI-a. Opet naglašavam, ovisno o cijeni.. možda je stvarno jeftino kupljen.
Ma ne kažem ni ja sam u pravu, sve ima svoj + i – kao što kažeš. Zato i preostaje nama malim dioničarima da ovdje raspravljamo šta veliki rade, i tu i tamo im postavimo takva pitanja.
Da, i za mene je potez o kupovini cape-a tada vrlo zaintrigirao. Po meni i dalje vrlo riskantno, ali ako ga ´utope´ na jesen 2009 nekim čudom pod dobrom 10-godišnjom vozarinom onda su kraljevi. U svakom slučaju to je jedini riskantniji potez uprave za koji ćemo tek vidjeti na koji način će im se vratiti.
Eh.. nisam uspio na vrijeme.. a baš sam se žurio :/ ..a sad je već i hanger uparkiro
@ sakai
Gle.. ne treba moj prijedlog gledat statično ni fiksno. Moj prijedlog se temeljio na osiguravanju većeg manevarskog prostora zbog prisutnosti veće neizvjesnosti.. Dakle, jednostavno kao prilagodba promijenjenim uvjetima.
Za otkup dionica sam predložio onako bzvz da otkupe recimo u vrijednosti jednog panamaxa (40-50 mil USD), al naravno da:
– te dionice se ne kupuju u 2 dana već kroz duži vremenski rok pa tako i sada po npr 1000
– šta se tiče konačno ulupanog iznosa i on je fleksibilan i sigurno bi oni poliranjem mog prijedloga iznašli nešto bolje, ja sam im samo nabacio loptu
Dakle, poanta je MANEVARSKI prostor koji se (donekle) gubi potpisom ugovora za nove brodove, jednako kao što su se zezli u prijedlogu GS kad su za otkup vl. dionica odredili apsolutne iznose (min. 2000kn), a ne kao npr. ADPL postotni iznos od prosječne cijene u zadnja 3 mjeseca. Srećom, tu potonju pogrešku su nekako zaobišli.