Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
Hanger, mislim da breakeven nije 5K ni na prosjeku folte jer neke novogradnje imaju ili će imati alocirano i kreditno opterećenje. Ma uzmimo da zarađuju tek toliko da ne gube, pa čak i da gube… ttm P/E po izvječću 3Q ,a po ovoj cijeni daje P/E 10 za sljedećih 5 do 10 godina bez dobiti. A onda i dalje stoji ono "kolika je mogućnost da BDI bude 1000 sljedećih 5 do 10 godina? " Nikakva, naravno.
Za sve postoji mogućnost, ali održivi BDI na 1000 znači i svjestku recesiju, što znači recesiju amerike i europe (pad GDP) i rast GDP-a Kine i Indije od oko 4-5%, dugoročno je vrlo malo izgledan.
Evo još jednog bistrog domaćeg analitičara koji samo radi copy-paste.
Prenosim citat: Analitičari Dahlman Rosea upozoravaju da bi se vozarine za rasute terete mogle vratiti na razinu iz 2006. godine, prognozirajući brodarima u idućih dvanaest mjeseci otežano poslovanje.
He, he, a BDI se u inače lošoj 2006.g. taljigao između 2000 i 4000 bodova. Otprilike u prijevodu, strani analitičar upozorava da se jednogodišnje vozarine mogu vratiti i ustaliti na nivou od oko 30.000$/dan i da će novije brodarske firme (sa slabijim iskustvom na tržištu) s takvom dobiti otežano poslovati jer su prethodno u očekivanju većih vozarina naručile mnogo novogradnji.
Sve se vijesti uglavnom pakiraju u isti celofan, a pravih izračuna i procjena za ATPL se sve manje nalazi, pa i oni što znaju nešto više o tome jednostavno – šute. Ali ne iz straha, da je tome tako već bi ih se čulo kako posve odustaju pd ulaganja ovdje.
Sve se vijesti uglavnom pakiraju u isti celofan, a pravih izračuna i procjena za ATPL se sve manje nalazi, pa i oni što znaju nešto više o tome jednostavno – šute. Ali ne iz straha, da je tome tako već bi ih se čulo kako posve odustaju pd ulaganja ovdje.
Pa to je ono što je najzanimljivije. Ovdje kupnje nikad ne nedostaje. Samo niče ko gljiva poslje kiše. Netko tosve i kupuje hebemu sveca ma nek je i pola prometa "šortanje"…
Sve se vijesti uglavnom pakiraju u isti celofan, a pravih izračuna i procjena za ATPL se sve manje nalazi, pa i oni što znaju nešto više o tome jednostavno – šute. Ali ne iz straha, da je tome tako već bi ih se čulo kako posve odustaju pd ulaganja ovdje.
Pa to je ono što je najzanimljivije. Ovdje kupnje nikad ne nedostaje. Samo niče ko gljiva poslje kiše. Netko tosve i kupuje hebemu sveca ma nek je i pola prometa "šortanje"…
[/quote]
U zadnjih 45 dana protrgovano skoro 19% temeljnog kapitala!
Prije samo godinu dana ATPL je bila na cijeni 3.715.
Sada je 800 kn.
Na FI 3Q 2007. AOP o92 391.918
AOP o93 165.684
Ukupno 557.mil kn.
Prema izvještaju FI 3Q2008 preko 600 mil/1H +dva prodana broda +dobit/.
Postavio bi pitanje:Kako firma koja je u devet mjeseci zaradila više nego prije u pet godina
može biti četiri puta jeftinija.
Potvrđeno pravilo,da ludilo koje vlada za vrijeme euforije i rasta diže dionicu neralno visoko,na isti
način je nerealno nisko kada depresija i loš sentiment djeluje u istom negativnom smjeru.A pametni i
smireni profitiraju.Jer ipak ova firma po dionici sada piza/BV/ barem 600 kn više nego lani.Pametni
kupuju i čekaju,paničari prodaju, tehničari prodaju,kupuju ,šortaju,trejdaju.
@smootko
Ovo što si sad naveo ipak u sebi ima dozu neozbiljnosti ako se promatra sa strane: investiranja, oplemenjivanja kapitala i srodnih pojmova.
Po tebi bi dakle bio ispravan korak:
1. ne ulaziti u daljnje investicije novogradnji od 2007.g. pa na dalje jer će tržište postati prezasićeno zbog toga što drugi previše investiraju u ovaj sektor
2. rasprodati što je više moguće brodova i to po mogućnosti početkom 2008. po što većim mogućim cijenama dok se još da, jer će cijena čelika i vrijednosti brodova također puknuti ko balon, a još ako ne daj Bože nastupi kakva kriza pasti će cijene i niže.
3. Zgrtati na temelju gore navedenog enormne količine keša i držati ga oročenog na 5 godina, poslati radnike i moreplovce kućama na duuuugi godišnji odmor, i čekati dok efekt krda ne napravi dar-mar u brodarstvu, i kad se sve kolabira u 2011-2012g. i cijene brodova padnu na minimum a pola brodara bankrotira, onda s istim tim kešom pokupovati 50 capesize-ova i ugovoriti ih na 10 godina po 100.000$/dan svaki i čekati novi balon da se sve opet rasproda.
Da, to je možda idealna situacija kako na temelju špekulacija zaraditi maksimalno moguće, ali ne postoji ovakav scenarij niti u jednoj knjizi investiranja. Bar ja za takvu knjigu nisam ni čuo ni čitao. ………
Sve osim zadnje kupnje cape-a su bili gotovo vrhunski potezi menadžmenta. S cape-om se eto špekuliralo, uzeo se veći rizik. Ostalo ne vrijedi uopće komentirati, sve je odrađeno gotovo perfektno, ne samo by-the-book, već i bolje. Prodati krntije za onolike novce i reinvestirati to u nove brodove i potom još zaraditi masno na tome rijetko tko može i rijetko je tko napravio.
I za kraj retoričko pitanje: Ako je Atlantska plovidba odlučila zarađivati kao firma prvenstveno u brodskom sektoru (a je) šta joj drugo preostaje nego reinvestirati novce na gore navedeni način, ulaganjem u novu dugotrajnu imovinu za koju očekuju da će im se u dogledno vrijeme isplatiti? Alternativna je bojim se samo izlazak iz sektora. A ako netko ne vidi smisla u ovakvoj vrsti investiranja, jednako tako se bojim da mu je jedina alternativa izlazak iz sektora i ulaganje u nešto drugo.
Prvo, da ne bude zabune, Upravi skidam kapu i svaka im čast! Ovo što im ja hm, spočitavam je samo jagoda na vrhu torte. Uostalom već sam rekao, postoji mogućnost da su si ostavili dovoljno manevarskog prostora da aktivno iskoriste ovu krizu kupujući jeftino i slično.. ja bi samo volio da nisu naručili ona 4 pmx-a.. a vjerovatno su preplatili i capemax, ALI JA TO NE ZNAM, možda i nisu?!
Gle, ja ne znam jel to šta ja predlažem zaista neozbiljno, gledano iz pozicije Uprave ATPL jer nisam stručnjak, al kužim neke stvari.. također vjerujem da tako nešto nisi pročitao u nijednoj knjizi.. Uostalom, koliko sam dosad uspio zaključiti to nam je i suštinska razlika.. ti si više "by the book"-tip, dok sam ja "između redaka"-tip. Stoga često između nas dolazi do nekakvog nesuglasja, ali elementarno smo na istoj strani.
Da elaboriram kratko šta sam tia reć u posljednjem postu.. Dakle, kad sam ja rekao pritajit se, smanjit investiranje i ne zalećat se sa širenjem flote.. to ne znači prodat brodove i uhvatit se hotela i aviona.
Brza poanta:
– naručili 4 nova panamaxa u godini velike neizvjesnosti, a stižu tek krajem 2011-e i u 2012-oj godini
– zar nisu mogli naručit npr. 2 panamaxa, a 2 kupit kad im budu trebali i/ili kad im budu povoljnji, u puno jasnijim okolnostima nego ove godine?
Tada bi bili u situaciji da kupe brodove KAD i AKO to žele, a vrlo vjerovatno i po povoljnijim uvjetima nego što su sklopili ta 4 panamaxa.. Opet, ne znam koliko sam u pravu, jer ne raspolažem s potrebnim informacijama.. tio se samo pohvalit kako sam im na skupštini reko da se ne zalijeću sa širenjem flote nego da radije kupe panamax vlastitih dionica dok su na diskontu .. a oni valjda mislili, vidi ga.. mlad, zgodan, imućan.. al ne zna šta priča. Eeee vidiš! A lijepo sam im reko :):
meni se sve čini da je vama loše krenulo kad je lopina počeo pisati na ovom topicu, ste vidli šta učini sa tnpl?
UP-DATE!
Baš zbog toga što su dotad obavili odličan posao, mogli su sebi dopustit da u tjesnacu ove krize smanje brzinu i povećaju sigurnost plovidbe usput kupeći brodolomce s drugih brodova.
A lijepo sam im reko.. samo eto, kad misle da besplatan savjet ne vrijedi :):
Vidim da nitko ne spominje okršaj kineskih čeličana i glavnih dobavljača rude, pa evo da prenesem očekivanja:
Kinezi – I dalje cvile (a što drugo), očekuju smanjenje ugovorne cijene sirovine za iduću godinu, a ovoga puta prikazuju realan pad proizvodnje čelika (za što su ipak djelomično sami krivi), i ne spominju daljnje redukcije proizvodnje (što neće raditi dodatni pritisak na pad potražnje) u očekivanju da će se dosadašnjim potezima stabilizirati cijene čelika. Obzirom da su im čeličane trenutno svjetski gubitnici što se tiče pada dobiti u 3Q, mislim da će se prvenstveno pošto-poto morati početi rješavati nagomilanih zaliha željezne rude u svojim lukama, koje su im u prvom redu uzrokovale (i trenutno podržavaju) pad cijene čelika.
Australci – BHP se naslađuje nad dobiti koju je ostvario ove godine i obzirom na vrlo dobru cash poziciju najavljuje preuzimanja manjih australskih rudarskih firmi čija je pozitivna bilanca poslovanja relativno ugrožena, a tržišna kapitalizacija dosta nisko pala. Klasično širenje i jasan znak buduće jake potražnje. Međutim nisu još uvijek sigurni kako da se postave u nadolazećim pregovorima.
Brazilci – Vale je i dalje samouvjeren u svoju moć, ima izvrsne rezultate za 3Q i toliko vjeruje u održivost potražnje da planira povećanje investicija za čak 30% u odnosu na ovogodišnje (preko 14 milijardi $). Pametnom dovoljno. Pregovori s Kinezima? Ni ne spominju ih baš u zadnje vrijeme.
Kinezi hoće smanjenje cijene, Australci nekako suzdržani po tom pitanju iako očekuju smanjenje, a Brazilci i dalje hoće kompenzaciju i povećanje. Kreditna kriza je na strani Kineza, ali očito to Brazilce mnogo ne ometa, jer kažu da mogu čekati. Ishod? Naizglednije pat-pozicija i cijena ista za Brazil, a na ljeto nešto manja za Australce.
meni se sve čini da je vama loše krenulo kad je lopina počeo pisati na ovom topicu, ste vidli šta učini sa tnpl?
Produžujem margine /lombardni/kod POBE.Pomalo ali sigurno cjelokupni depozit imao u TNPL.
Sada po novim pravilima maksimum 50 %,te kako smatram da su brodari ,bez obzira na loš sentiment, previše potonuli malo kupio ATPL na 850 i 800 i JDPL na 170,zeru INGR-e na 111 i malo PTKM.Njuškao ADRS na 230 ali nije upalilo.I LKPC bila u žiži.
Ali ako ATPL ovako nastavi lagano sve prodavati i ulaziti sve više.TNPL je i dalje 50%.Logično.
Duseru, Pa na THNK ne piše pa vid tamo lunaparka [lol] [lol]
nadam se da niti neće tamo početi pisati [lol]
inače ulazimo u foto finiš a vas malo hebe inercija na žalost…
Symbol ATH-Last%
ATPL-R-A -79,48%
THNK-R-A -80,64%
TNPL-R-A -81,96%
dosta dugo ste bili u vrhu ili sredini moje tablice, trenutno nažalost samo dva mjesta iznad THNK koja je od samog početka na dnu top liste nadrealista
btw ako još par dana zadržite "tempo" evo mene nazad, ne kažem da nije povoljno sada ali mislim da je inercija malo prejaka
sretno svim holderima
meni se sve čini da je vama loše krenulo kad je lopina počeo pisati na ovom topicu, ste vidli šta učini sa tnpl?
Produžujem margine /lombardni/kod POBE.Pomalo ali sigurno cjelokupni depozit imao u TNPL.
Sada po novim pravilima maksimum 50 %,te kako smatram da su brodari ,bez obzira na loš sentiment, previše potonuli malo kupio ATPL na 850 i 800 i JDPL na 170,zeru INGR-e na 111 i malo PTKM.Njuškao ADRS na 230 ali nije upalilo.I LKPC bila u žiži.
Ali ako ATPL ovako nastavi lagano sve prodavati i ulaziti sve više.TNPL je i dalje 50%.Logično.
[/quote]
sve 5 lopino, samo mi javi ako planiraš ući u THNK (par dana ranije molim)