ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 20.09.2024. u 18:36
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
48,05
45.458
946
47,60
48,80
-2,06%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

@smootko

Ovo što si sad naveo ipak u sebi ima dozu neozbiljnosti ako se promatra sa strane: investiranja, oplemenjivanja kapitala i srodnih pojmova.

Po tebi bi dakle bio ispravan korak:
1. ne ulaziti u daljnje investicije novogradnji od 2007.g. pa na dalje jer će tržište postati prezasićeno zbog toga što drugi previše investiraju u ovaj sektor
2. rasprodati što je više moguće brodova i to po mogućnosti početkom 2008. po što većim mogućim cijenama dok se još da, jer će cijena čelika i vrijednosti brodova također puknuti ko balon, a još ako ne daj Bože nastupi kakva kriza pasti će cijene i niže.
3. Zgrtati na temelju gore navedenog enormne količine keša i držati ga oročenog na 5 godina, poslati radnike i moreplovce kućama na duuuugi godišnji odmor, i čekati dok efekt krda ne napravi dar-mar u brodarstvu, i kad se sve kolabira u 2011-2012g. i cijene brodova padnu na minimum a pola brodara bankrotira, onda s istim tim kešom pokupovati 50 capesize-ova i ugovoriti ih na 10 godina po 100.000$/dan svaki i čekati novi balon da se sve opet rasproda.

Da, to je možda idealna situacija kako na temelju špekulacija zaraditi maksimalno moguće, ali ne postoji ovakav scenarij niti u jednoj knjizi investiranja. Bar ja za takvu knjigu nisam ni čuo ni čitao. Ovakvoj situaciji se moraš prilagoditi, to se slažem, ali ipak se ovdje (bez obzira na naše pojedinačne apetite) radi o firmi koja bazira poslovanje na dugoročnom investiranju, a ne na trejdanju.

Čuvanje novca sa strane predstavlja jednako tako vrstu špekulacije jer dugoročnog investitora jedino interesira razvoj firme. Ako neka firma ima milijarde dolara na računu i samo jedan panamax koji zarađuje, a naziva se brodarskom, ja osobno ne bi ulagao u takvu firmu jer nemam pojma što bi se upravi dalje smililo. Zapravo mi dođe gotovo isto kao da oročim novce u banci. Samo uložen i investiran novac ti može nuditi mogućnost određene dobiti.

Sve osim zadnje kupnje cape-a su bili gotovo vrhunski potezi menadžmenta. S cape-om se eto špekuliralo, uzeo se veći rizik. Ostalo ne vrijedi uopće komentirati, sve je odrađeno gotovo perfektno, ne samo by-the-book, već i bolje. Prodati krntije za onolike novce i reinvestirati to u nove brodove i potom još zaraditi masno na tome rijetko tko može i rijetko je tko napravio.

I za kraj retoričko pitanje: Ako je Atlantska plovidba odlučila zarađivati kao firma prvenstveno u brodskom sektoru (a je) šta joj drugo preostaje nego reinvestirati novce na gore navedeni način, ulaganjem u novu dugotrajnu imovinu za koju očekuju da će im se u dogledno vrijeme isplatiti? Alternativna je bojim se samo izlazak iz sektora. A ako netko ne vidi smisla u ovakvoj vrsti investiranja, jednako tako se bojim da mu je jedina alternativa izlazak iz sektora i ulaganje u nešto drugo.


BDI je na dnu i pada više ne bi trebalo biti. Može samo prema gore. Pozitivno je što dolar raste, jučer skoro 2 %. Kinezi će morti kupovati sirovine i brodovi će morati voziti. Rast od 9 % je i dalje velik.
trenutno su im zalihe pune pa će se malo sačekati sa novim ciklusom, a dotle će dosta brodova u rezalište jer je trošak broda strog 15 – 20 godina puno veći od novih, te će ti brodovi prvi prestati voziti i smanjiti konkurenciju.

Englezi za ovako nešto kažu: "Wishful thinking"
A kod nas ima nešto sa babom i snom….

Jedan jedini problem koji mući Jerkovića, Lonzu i društvo je da li će sektor doći na svoje osnove ili bar blizu njih u roku kroz dvije godine. Obzirom da su već prisutne naznake da se rješavanjem krize u većoj mjeri rješava navedeni problem, ostaje im dakle samo za nadati se da se krizi što prije stane na kraj.

Što se tiče kretanja cijene dionice, sada tek nastaje pravi rat i igra živaca između dugoročnih i kratkoročnih ulagača. Kratkoročni ulagači žele pod svaku cijenu što brži oporavak sektora i cijene dionice (što zbog pohlepe, što zbog margina, što zbog nestrpljivosti), a dugoročni ´mole Boga´ da se sektor oporavi ipak nešto malo kasnije, jer što duže je na ovim razinama, više je mogućnosti za dugoročno gledano jeftin dokup.

Ja opet kažem, ja ni dalje nisam prodavao niti namjeravam, jer sam si nešto sasvim drugo zacrtao, pa umjesto toga još uvijek kupujem. S mog stajališta bi mi više odgovaralo da se BDI još bar 6 mjeseci klati oko nivoa 1000 jer mi pruža mogućnost još kvalitetnijeg podebljanja pozicije u dugoročnom investiranju. A s druge strane mi brži oporavak BDI pruža nadu da kriza neće biti duboka.

Ne bih htio remetiti nekakve duhove s foruma, ali pitanje je što bi više odgovaralo pojedinim fondovima koji ovih dana lijepo mrdaju cijenom dionice…

U svakom slučaju kratkoročni ulagači su po meni sada puno više hendikepirani jer vrlo loše mogu sagledati situaciju iz ´kratkovidne perspektive´.

Iskreno gledajući, ne vjerujem da će svijet propasti s ovom krizom, a burze i dionice će nam pružati malo više ili malo manje prilike, kako za koga.

Mala pomoc dugorocnim ulagacima: dok traje potpuna oseka kapitala na marketu, newbuilding market je u TOTALNOM K…U tj. nema nikakvih novih ugovaranja, postojeci small & medium skveroovi (osim najvecih koji nisu ni radili bulkove) idu jedan po jedan u bankrot a obavit ce se napokon i scrap svih starih ramina diljem svijeta…Pravi scrap ciklus se nije obavljao posljednjih 20tak godina !!(neka me isprave Techman tocnim vremenom). Cim novac potece, BDI ide jako gore i ostat ce visoko par godina dok se ne nadoknadi tonaza.
Tko prezivi pricace… [wink]

Ne dajte zlovencima more jer ode u 3pm: terminal, plinovod, petrokemija, janaf, polimeri, brodogradnja, poljoprivreda itd itd


Što se tiče kretanja cijene dionice, sada tek nastaje pravi rat i igra živaca između dugoročnih i kratkoročnih ulagača. Kratkoročni ulagači žele pod svaku cijenu što brži oporavak sektora i cijene dionice (što zbog pohlepe, što zbog margina, što zbog nestrpljivosti), a dugoročni ´mole Boga´ da se sektor oporavi ipak nešto malo kasnije, jer što duže je na ovim razinama, više je mogućnosti za dugoročno gledano jeftin dokup.

Mislim da je ovo suština što se tiće kretanja cijene. Hanger, pogodio si u sridu. No ima još jedna stvar. Techman je spomenuo kako ne vidi niti jedan drugi smjer kretanja cijene dionice nego prema dole, jer cijena dionice preslikava trend dry marketa. S ovim se slažem ali ne u potpunosti. Fait acomlpi reko bi Kostolany. Zašto to nije sasvim točno? Uzmino da se u dry markeru neće dogoditi ništa dobra sljedećih 6 mjeseci (bubno napamet, možda treba više, možda manje, nebitno) tom bi logikom i uzimajući dinamiku pada cijene ATPL-a u zadnjih 2 tjedna, cijena doslovce pala na jednu kunu. I onda za 1000 kuna kupiš 1000 dionica.Ipak… Na jednoj razini cijene jedan tip Hanngerovih ulagača će nadvladati ovaj drugi tip i cijena će se stabilizirati, a vrlo moguće čak i rasti. Kad cijena počne polako rasti, vratit će se i ovi drugi iz jednog jedinog razloga-cijena raste. E sad… koja je to cjenovna razina…neznam. Trenutna cijena od 800 kuna ima i te kako fundamentalnu potporu da bude baš ta i možda se to baš sad događa. No to ne mora biti tako i može ići niže. A možete se na ovo sve i popišati…

I'LL BE BACK



BDI je na dnu i pada više ne bi trebalo biti. Može samo prema gore. Pozitivno je što dolar raste, jučer skoro 2 %. Kinezi će morti kupovati sirovine i brodovi će morati voziti. Rast od 9 % je i dalje velik.
trenutno su im zalihe pune pa će se malo sačekati sa novim ciklusom, a dotle će dosta brodova u rezalište jer je trošak broda strog 15 – 20 godina puno veći od novih, te će ti brodovi prvi prestati voziti i smanjiti konkurenciju.

Englezi za ovako nešto kažu: "Wishful thinking"
A kod nas ima nešto sa babom i snom….
[/quote]
Moj Grunf bi rekao da naj voli da je a naj nevoli da nije.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"



BDI je na dnu i pada više ne bi trebalo biti. Može samo prema gore. Pozitivno je što dolar raste, jučer skoro 2 %. Kinezi će morti kupovati sirovine i brodovi će morati voziti. Rast od 9 % je i dalje velik.
trenutno su im zalihe pune pa će se malo sačekati sa novim ciklusom, a dotle će dosta brodova u rezalište jer je trošak broda strog 15 – 20 godina puno veći od novih, te će ti brodovi prvi prestati voziti i smanjiti konkurenciju.

Englezi za ovako nešto kažu: "Wishful thinking"
A kod nas ima nešto sa babom i snom….
[/quote]

Popeglao sam vam sve psihove keceve. [thumbsup]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Evo ovako, uzmimo da se zadrži sadašnje stanje s vozarinama, tj da će BDI orati ovim dnom na oko 1000 do daljnjega idućih 10 godina.

Uzmimo da je sada 1y tc oko 15 do 18.000$/dan neovisno o tipu broda. Uzmimo da jednogodišnje vozarine padnu još niže za 30%, ajde na recimo 10.000$/dan.

Uzmimo sada koliko će Atlantska skupiti brodova do kraja 2009.g., a koliko će prodati.
Ajde recimo da će jedan prodati i da će im ostati 16 brodova.

Uzmimo da će svaki od tih 16 brodova zarađivati pola vrijednosti vozarine, dakle 5.000$/dan.

Uzmimo i da neće voziti svih 365 dana već manje.

Uzmimo da će tečaj dolar/kuna biti fiskan oko 5,5.

Ukupna godišnja operativna zarada će u tom slučaju iznositi 150.000.000 kn godišnje (ne uključujući prodaju broda).

To je duplo veća dobit od loše 2006.

To je EPS od oko 120kn svake godine.

A još dolaze 4 nova broda za 3-4 godine.

Lako će netko napraviti i DCF ako baš želi, pa neka izvuče izračun koliko je realno i isplativo dugoročno ovdje ulagati, bez obzira što je premisa od BDI na 1000 kroz idućih 10 godina i shodno tome zarada od 5.000$/dan po brodu sprdnja da nema veće.

Ali neka, samo vi čitajte i ulažite na osnovi priče naših kvazi-analitičara i menadžera, od kojih neki ne znaju ni one manje zahtjevnije matematičke izračune, a kamoli osnovni princip funkcioniranja BDI-a. Svima će kožu oguliti.

Lijepo je vidjeti poznata lica i konačno malo argumentiranih i zdravih dijaloga ovdje. Prije nekoliko dana na ovoj temi zavladao je totalni kaos i izgledalo je da su svi napustili brod.

Hanger, Governor ima nas još koji razmišljamo slično. Niti jednu nisam prodao, krvarim na sve strane, ali ne dam se i bez obzira na sve podebljavam koliko god mogu. Sada ih je već 400 kod mene a ako ovako nastavi bit će ih i 1000. Treba što više skloniti u sigurne ruke od špekulanata, drhtavaca i fondova koji su najviše svemu i doprinjeli. Lako je fondovima kupovati , a posebno prodavati sa tuđom lovom. Oderali su jadnim ljudima lovu a onda im još naplate i izlaznu naknadu. Pitao bi ih ja da li bi ovako tresli da su dionice u njihovom privatnom vlasništvu.
Vjerujem u ovu firmu i ne napuštam brod i potonut ću sa njom ako do toga dođe. Ili pukovnik ili pokojnik pa ćemo vidjeti.

Hanger, mislim da breakeven nije 5K ni na prosjeku folte jer neke novogradnje imaju ili će imati alocirano i kreditno opterećenje. Ma uzmimo da zarađuju tek toliko da ne gube, pa čak i da gube… ttm P/E po izvječću 3Q ,a po ovoj cijeni daje P/E 10 za sljedećih 5 do 10 godina bez dobiti. A onda i dalje stoji ono "kolika je mogućnost da BDI bude 1000 sljedećih 5 do 10 godina? " Nikakva, naravno.

I'LL BE BACK


Lijepo je vidjeti poznata lica i konačno malo argumentiranih i zdravih dijaloga ovdje. Prije nekoliko dana na ovoj temi zavladao je totalni kaos i izgledalo je da su svi napustili brod.

Hanger, Governor ima nas još koji razmišljamo slično. Niti jednu nisam prodao, krvarim na sve strane,

Drago mi je da si čvrst, no ja sam prodao veći dio između 1500 i 1400 sad neki dan nakon odbijanca od 1100.Ja sam u drugačijoj situaciji. Imam margin i nisam si htio priuštiti više onakav stres. Kad je pala na 1100 skoro sam prosviro na mozak. Sad opet kupujem polako iako možda zaista ne bih trebao već sigurnije po signalu kad krene gore. Da sam jak u adutu, ne bi me ovo previše brinulo i samo bi trpo. Takvi poput tebe će biti još bogatiji za koju godinu, dao bog.

I'LL BE BACK

Iz sadašnje perspektive svakako je bilo bolje prodati nego biti čvrst. Ići sada prodavati mislim da nema veze s pameti iako će se, ne sumnjam, u ponedjeljak opet gurati na asku. Jedino rješnje u ovom trenutku je izgleda dokup i nada da svijet ipak neće otići u pm. Brodari su prvi nastradali ali će se i prvi oporaviti ćim se pokažu znakovi rješavanja kreditne krize, odnosno ćim se barem malo vrati povjerenje.

Vjerujem da samo hoteli i avio biznis vrijede više od 800 kn po dionici, sve da moraju i rasprodati sve brodove i zatvoriti kredite.

[/quote]

Drago mi je da si čvrst, no ja sam prodao veći dio između 1500 i 1400 sad neki dan nakon odbijanca od 1100.Ja sam u drugačijoj situaciji. Imam margin i nisam si htio priuštiti više onakav stres. Kad je pala na 1100 skoro sam prosviro na mozak. Sad opet kupujem polako iako možda zaista ne bih trebao već sigurnije po signalu kad krene gore. Da sam jak u adutu, ne bi me ovo previše brinulo i samo bi trpo. Takvi poput tebe će biti još bogatiji za koju godinu, dao bog.
[/quote]

New Report

Close