ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 20.09.2024. u 16:33
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
48,05
45.458
946
47,60
48,80
-2,06%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Ha-ha-ha, kamo ovo ide ?
Izgleda da će brodari uskoro morati plaćati da bi prevozili [tongue]
Za razliku od Svemira – Ljudska glupost je beskrajna
Tragikomično …

Ne znam jel to buy signal, al evo da vas obavijestim da ona 1 dionica ATPL više nije sama.. kupovao usitno ovih dana, danas malo jače zagrizo na kraju.. ATPL mi je ponovo najzastupljenija dionica u portfelju, tijesno, ali ipak.. Naravno, ukupno je cash prvi.. pa pešest praznih mjesta pa tek onda ATPL itd.. Prosjek drastično spušten na sitno ispod 2000kn, uf! Minus je još uvijek povelik, rovovska bitka se nastavlja. I moj margin kreditić je još s nama i nitko ga ne zove! 🙂 Eto, moro sam nekome reć :):

Dno ne postoji.. keša/HT-a triba uvik imat za manevarski prostor, magla je još na cesti, vozite oprezno.. sad već postaje rizično napuštat pozicije, međutim ako ste pritješnjeni (prvenstveno mislim na margin kredite, kao i one s kratkim horizontom ulaganja), mislim da bi ipak bilo pametno napravit nešto manevarskog prostora ako već niste (dakle keš/HT). Zašto?

Vani još nije došlo do kapitulacije marketa a koju mnogi prizivaju (da konačno završi ova agonija), a razmišljajući o mogućem okidaču tog meltdowna sve mi se nekako čini da bi raspad hedge fondova mogao imati bitnu ulogu u tome. U takvom okruženju moglo bi se desit da zaista ugledate zlatnu ribicu na 400-500 kn.. a dok vi smišljate svoje želje ja ću zvati brokera.

Što se tiče BDI-a, glavni neprijatelj nam je kreditna kontrakcija, što znači TED spread i LIBOR rate kao indikatori opuštanja tog grča.

Disclaimer: možda sam i u pravu.

BDI je na dnu i pada više ne bi trebalo biti. Može samo prema gore. Pozitivno je što dolar raste, jučer skoro 2 %. Kinezi će morti kupovati sirovine i brodovi će morati voziti. Rast od 9 % je i dalje velik.
trenutno su im zalihe pune pa će se malo sačekati sa novim ciklusom, a dotle će dosta brodova u rezalište jer je trošak broda strog 15 – 20 godina puno veći od novih, te će ti brodovi prvi prestati voziti i smanjiti konkurenciju.

Inače, situacija slična ovoj se već desila na početku ove godine, kad je BDI nemilo propadao. Tad nije bila stvar u kreditnoj kontrakciji već u nedostatnoj ponudi tereta.. Bila neka frka, rudnici ugljena poplavili, a za rudaču čini mi se da je bia problem s lukom (infrastrukturni objekt, a ne hrana).. ne znam sad točno al uglavnom potražnja je i dalje bila snažna, al nije bilo ponude -> nema tereta -> nema posla za brodove -> padaju vozarine i BDI -> panika među investitorima -> sell, Mortimer, sell !!!

Naravno, situacija je sad puno ozbiljnija, kako ja volim primjere iz prakse recimo to ovako, u siječnju smo bili bez hrane, a sad smo bez vode.. ili čak bez zraka. Bez hrane se može puno duže izdržati, a bez vode/zraka…

Tako da će oni koji su u slabijoj formi (prezaduženi i slično) biti prisiljeni na nepopularne poteze, a nadam se da će nam to ići na ruku, Atlantska je ipak natprosječno dobra u preživljavanju teških situacija.

Jedino mi žao.. kad sam bio na skupštini lijepo sam im rekao .. s obzirom na situaciju bilo bi dobro ne srljati sa širenjem flote jer su skupi i novi i polovni brodovi nego radije malo skratit investiranje, kupovat vlastite dionice dok su drastično ispod NAV-a (time kao da jeftino kupuju vlastite brodove) i čekat svoju priliku u neprilici.. dakle ovakvoj situaciji kad vjerovatno ima jeftinih brodova za kupit, kako polovnih, tako i novih. Doduše kad sam to govorio više sam bio orjentiran na godine iza 2012-e, dakle kad zaplove te hrpe novogradnji, pa ako pretjeraju bit će jeftinih brodova na rasprodaji, al bi jackpot došao već sada i to bi zaista bila fenomenalna prilika, skoro kao onda kad su htjeli kupit JDPL pa im Vlada nije dala (a inače rado daje svima pa mi nije jasno). Ne znam, možda imaju prostora za iskoristit i sada ovaj zastoj, al vjerovatno su ipak orjentirani samo na preživljavanje, bez značajnijeg prostora za rizik investiranja?

Mislim, one cijene plaćat za novogradnje uz nepoznanice oko roka isporuke, kvalitete izgradnje, oprema, posada.. pa kriza koja svima visi nad glavom zbog koje je i snaga potražnje pod upitnikom, a nad ponudom brodova u smislu naručenih novogradnji je još veći upitnik itd..

Šteta, burzovnim rječnikom rečeno, ovogodišnjim narudžbama novogradnji a pogotovo ovog zadnjeg cape-a (uz pretpostavku da su ga sad mogli kupit dosta jeftinije?) i Atlantska je kupovala ATPL po 3500. Naravno, tko je mogao znati da treba stati..

Preuzimanja se valjda nitko ni ne boji jer tko bi preuzeo u sadašnjoj situaciji, pa taman da je i po 500 kn… [rolleyes]

Artificial Intelligence stands no chance against Natural Stupidity.

Nemojmo se zavaravati trenutnim cijenama na tržištu i cijenom dionice, ja sam se u prethodnim postovima malo našalio jer mi je jednostavno to prvo palo na pamet kada sagledam cijelu situaciju.

Sve što se trenutno zbiva je posljedica jedne jedine promjene koja se zove kreditna kriza.

Obzirom da 99% brodara, koji žele održati vlastiti razvoj i opstanak na ovom tržištu, ugovaraju novogradnje kreditima, nije ni čudno da su kao takvi prostrijeljeni i sasječeni kreditnom krizom. Kreditna kriza je ono što im trenutno ne dozvoljava kvalitetnu budućnost. Nema kredita, nema novogradnje, nema održivog razvoja.

Situacija na tržištu je takva da je poprimila globalne razmjere i kriza je vidljiva u praktički svakom kutu poslovanja i trgovanja, bila to cijena pšenice, rudače, čelika, broda, nafte, zlata, gljiva ili kupusa – svejedno je, sve cijene padaju i ništa nije pošteđeno krize!

Ponavljam, brodari su u sendviču prvenstveno jer su putem kredita izloženi većem riziku propadanja, a sekundarno jer trenutni opseg poslova uvelike ovisi o cijeni osnovnih resursa koje prevoze (željezna rudača i ugljen kao najzastupljeniji), a koje najviše i najbrže padaju. BDI to sve samo zorno pokazuje.

Trenutak oporavka slijedi kada se sanira kreditna kriza od koje je sve i počelo, i to iz jednog jedinog razloga: osnovni parametri ponude i potražnje u procjeni za idućih 5-10 godina se nisu mnogo promijenili. Kreditna kriza je samo egzogena sila koja je svojim pojavljivanjem i zadiranjem narušila osnovnu koncepciju ovih odnosa, a kreditna kriza će se jednako tako povući jer ne može trajati vječno. A brodarsko tržište će nastaviti prema svojim osnovama.

Jedina razlika je ta što će neki iz krize izaći s nešto masnica, neki će ostati raščerupani ali će preživjeti, a neki se neće uspjeti izvući. To je čitava filozofija.

BTW raspravljati o nekvalitetnim ili nepravodobnim ulaganjima firme u novogradnje je bespredmetno (i podsjeća na onu šta-bi-bilo-kad-bi-bilo), jer nitko nije prije 6 mjeseci mogao ovako nešto zamisliti. Kupnja cape-a bi mogla biti jedino nešto lošija procjena od strane uprave ATPL, ali s druge strane je pozitivno što nije pred eskalaciju krize naručeno 4-5 capeova, kao što su mnogi drugi radili pa sad ne sanjaju lijepe stvari (ako uopće mogu zaspati) – pogledati bilancu narudžbi za capeove za 2009. i 2010.g.

Obzirom na silan cash koji su prikupili ove godine uslijed prodaje starih brodova (ipak kada se sve uzme, za fantastične cijene), mislim da si je ATPL osigurala miran život za narednih 2-3 godine, ukoliko se ova situacija (kreditna kriza) do daljnjega nastavi. Zbog toga sam kao ulagač miran.

Kao jedino svrsishodno preventivno rješenje za predviđanje budućih sličnih kolebanja na globalnom tržištu vidim unajmljivanje vrača (pokazalo se da nitko drugi nije sposoban za točno predviđanje istog). Za sve ostalo u sektoru služe dosadašnje procjene temeljem konvencionalnih metoda.
[smiley]

Brodarske dionice jeftine, ali svejedno bez potpore kupaca

Vaš link

Možda ovaj članak može pomoći u razmišljanjima i odlukama ; šta napraviti sa ATPL ?

Kako sam jučer i rekao očito je da kupaca nema , točnije ima ih ali nedovoljno da zaustave ovaj pad. Kratkoročno ATPL ide još dole, možda stvarno do nevjerojatno niskih 500 kn , takav crni scenarij treba prihvatiti kao moguću opciju. Dugoročno će za ATPL uslijediti bolji dani ali treba preživiti razdoblje dok se oporavak ne desi. Osobno ću pokušati namaknuti još novaca pa pokušati dokupiti ATPL na nižim razinama, ako je ovo dno i ako se potvrdi kroz neko vrijeme sigurno će se stvoriti kritična masa ulagača koji će je potjerati na više.
Pozdrav i sretno !


Brodarske dionice jeftine, ali svejedno bez potpore kupaca

Vaš link

Možda ovaj članak može pomoći u razmišljanjima i odlukama ; šta napraviti sa ATPL ?

Kako sam jučer i rekao očito je da kupaca nema , točnije ima ih ali nedovoljno da zaustave ovaj pad. Kratkoročno ATPL ide još dole, možda stvarno do nevjerojatno niskih 500 kn , takav crni scenarij treba prihvatiti kao moguću opciju. Dugoročno će za ATPL uslijediti bolji dani ali treba preživiti razdoblje dok se oporavak ne desi. Osobno ću pokušati namaknuti još novaca pa pokušati dokupiti ATPL na nižim razinama, ako je ovo dno i ako se potvrdi kroz neko vrijeme sigurno će se stvoriti kritična masa ulagača koji će je potjerati na više.
Pozdrav i sretno !


Ipak bi pisac spomenutog clanka mogao malo bolje prostudirati temu o kojoj pise. Dionicu je srusio generalan pad vozarina. BDI je izracun prosjecne vozarine na spotu sa 40 razlicitih linija. Atlanska ima vecinu brodova u vremenskom najmu i BDI u ovom momentu bas i nije za nju referenca. Tacno je da BDI odrazava trenutni trend marketa ali ne i poslovanja ATPL. Ja isto tako vjerujem u dalnji pad jer se nista pozitivno nije desilo na trzistu sto bi dalo nadu u preokret.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


BDI je na dnu i pada više ne bi trebalo biti. Može samo prema gore. Pozitivno je što dolar raste, jučer skoro 2 %. Kinezi će morti kupovati sirovine i brodovi će morati voziti. Rast od 9 % je i dalje velik.
trenutno su im zalihe pune pa će se malo sačekati sa novim ciklusom, a dotle će dosta brodova u rezalište jer je trošak broda strog 15 – 20 godina puno veći od novih, te će ti brodovi prvi prestati voziti i smanjiti konkurenciju.

Hm, i nisu ti bas argumenti da me uvjeris kako je BDI na dnu. Naravno da bi me radovalo da budes u pravu. [smiley]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


BTW raspravljati o nekvalitetnim ili nepravodobnim ulaganjima firme u novogradnje je bespredmetno (i podsjeća na onu šta-bi-bilo-kad-bi-bilo), jer nitko nije prije 6 mjeseci mogao ovako nešto zamisliti.

Ne bi ja reko da je bespredmetno.. Postojalo je dovoljno informacija da bi se znalo da se više ništa ne zna. U situaciji kad se više ništa ne zna pametnije se malo pritajiti. Opet, reći ću, ukoliko su si ipak ostavili prostora za investiranje u sadašnjoj krizi (preuzimanje tuđih novogradnji ili kupnja polovnjaka na rasprodaji), onda nema ništa sporno. Međutim, ukoliko su išli u realizaciju cjelokupnog programa obnove flote bez da ga prilagode evidentnoj neizvjesnosti, te sad nemaju manevarskog prostora nego mogu samo čekati da oluja prođe, mislim da su napravili grešku koja se mogla izbjeći tj. ublažiti, te se iz ove situacije moglo izaći kao još znatno jači.

Između ostalog evo logike:
Radi se o kliještima gdje jedan krak čini prijetnja maskirana u priliku, a drugi prijetnja ove recesije:

1) EKSTRAPROFIT, PRILIKA I PRIJETNJA
S jedne strane boom vozarina -> ekstraprofit -> mmmm, da je i meni malo -> navala novih investitora u sektor, knjige narudžbi brodova bujaju

Dakle, već time je zbog golemog ekstraprofita dovedena u opasnost održivost zarada jer je privučen prevelik broj investitora u granu u kojoj se tek nakon par godina vide rezultati investiranja.. Dakle, ne zna se danas koliko je novogradnji dovoljno, al daj još pa kako bude, jer svi bi tili dio kolača -> najvjerovatnije će ih iza 2012-e biti zaista previše. To previše nemojte bukvalno shvatit, nego shvatite ovako: bit će ih previše da bi tadašnje vozarine i sadašnja neizvjesnost opravdali sadašnje ulaganje od nekih 50 mil USD u novi panamax ili koliko su već koštali (naravno, vrijeme radnje do rujna 2008. kad je sve pošlo odakle je došlo).

2) RECESIJA, KREDITNA KRIZA
Ne da mi se pisat, već je sve rečeno.. Pogledajte semafor! (BDI)

===================


BTW raspravljati o nekvalitetnim ili nepravodobnim ulaganjima firme u novogradnje je bespredmetno (i podsjeća na onu šta-bi-bilo-kad-bi-bilo), jer nitko nije prije 6 mjeseci mogao ovako nešto zamisliti.

A što se tiče što bi bilo kad bi bilo i nije se moglo ni zamislit.. poanta i jeste u tome da se više ništa nije moglo zamislit, dakle vidljivost je postala niska (velika neizvjesnost), cijene brodova visoke, rizik investiranja u širenje flote je postao prevelik.. A što bi bilo kad bi bilo, tj. general poslije bitke itd.. opet da kažem, upozorio sam ih na skupštini da bi bilo pametnije ne zalećat se.. a rekao bi im i ranije da je skupština bila ranije, te stoga držim da imam pravo i sada to spomenuti. Jednostavno, u brodarstvu je došlo do efekta krda, a onda se trebalo izmaknuti i čekat svoju priliku u neprilici preinvestiranih brodovlasnika.

Zaključak: Kad se znalo da se ništa ne zna, trebalo se onomad pritajiti u čeku iza nekog grma, pa sad kad ugledaš panamaxa kako besposleno pluta nošen strujom, saspeš po njemu 2 plotuna sitne sačme od američkih centi i poneseš ga doma priko ramena. Okačiš mu hrvatsku trobojnicu, nakrcaš našim revnim pomorcima, zovneš Kineza Halo Bing-ho kako brat?! Čuješ, imam neki naramak drva, ko stvoreno za ugljen, ćeš da ti dopremim sad il kad Libor još malo padne?

Eto.. nemam vremena za postove tako da me ne vučete za jezik, pls. :):

Ajmo malo optimisticnih vijesti:
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE49N19320081025?feedType=RSS&feedName=topNews&pageNumber=2&virtualBrandChannel=0

Na kocki je puno vise od Atlantske ali brodari su ispali prve izravne zrtve financijskog terorizma glavnih USA bankara i neokonzervativaca. Vecina EU zemalja predvodjena Njemackom sa Kinom sa druge strane svijeta napokon pokusava rijesiti KORIJENE krize. Naravno, USA se vec oglasila sa protivljenjem dodatne regulacije TK. Njihove glavne banke su prikupile kapital od bailouta i za sada ga koriste u kupnji drugih posrnulih banaka koje nisu blizu oltaru i za nudjenje finacijske "pomoci" posrnulim zemljama. Hebe se njih za realni sektor i ljude.
To be continued… Ako B.. da, ovo ce roditi novim i pravednijim poretkom a onda ce ATPL up up up hitno gore!

Ne dajte zlovencima more jer ode u 3pm: terminal, plinovod, petrokemija, janaf, polimeri, brodogradnja, poljoprivreda itd itd

New Report

Close