Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
Ćovjek gleda u budućnost…..a s obzirom na veliki nalog koji se upravo pojavio na bidu, rekao bih da dobro vidi…..
vani su dry brodari divergenciju s bdijem napravili te prema svemu sudeći se bottomirali…
atpl danas nije imala nikakav žešći razlog za pad jer u ovu cijenu je uračunat maltene totalni bankrot!
ne želim bit prorok, al za one koji vjeruju da će bdi i niže od ovoga, da se neće oporaviti kao što ni atpl neće više nikad bit profitabilna kompanija je ovo čisti sell, dok za one koji vide svjetlo na kraju tunela čisti buy!
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
Covik ima vertigo ili je ucenik Dr. Housea.
[/quote]
Šta se pravite ludi
znam da želite dokupiti pored 100-na dionica koje već imate super jeftino, ali to nije razlog da nekažete da je atplu budućnost dobra
btw, to ste tupili svi do prije 10 dana
kad sam ja govorio da je vjerojatnije da će sa 1800 pasti prema 1500, pa i niže svi ste se smijali, i pričali drugačiju priču
o dobrim rezulltatima, o FI za Q3 koji će biti super, o tome da je finac. stabilna firma, o tome da atpl ima super upravu, o tome da je i cijena od 1800 kn podcijenjena, spominjali ste NAV vrijednost itd
nitko od vas koji sada drukate za dolje nije ni u ludilu spominjao cijenu do 1200(1000kn) a sda vam je 1200kn velika cijena????
sramite se, sjetite se šta ste samo pisali 10-20 dana prije i kako ste indirektno, profinjeno drukali da je 1800 super cijena
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
pa stalno su se davale cijene brodara DRYSA, EXM, Diane SH, EAGLA itd dok su padale , a sada kad su NAPOKON počele dobro rasti, sda TI ISTI ništa ne spominju to i ističu da je moguć oporavak i da se nazire preokret
sda su okrenuli pilu , i vozari koje su prije stalno uspoređivali koji sda arastu im SADA ništa ne znače i nisu nikakav pozitivan indikator
prije kad je išlo dolje , stalno su se furali na to
Jedna stvar je kriza, a druga je ovo što se vidi iz aviona sa svim strašilima od 300 kom koja se pojave, pa nestanu, pa se opet pojave – kako netko silno želi kupiti što je više moguće ovako jeftino (koliko je sada P/E?)
Pa zato i članci, pa TV izvještaj i tako… Koji normalan menadžer bi rekao: ne kupujte našu robu, ne koristite naše usluge, ne kupujte naše dionice, jer više ništa ne valjamo, propali smo?
Ma dajte… pamet u glavu – samo sebi vjerujte, uostalom! I informirajte se!
a koliki je forward P/E?
[/quote]
trenutno je oko 2.
drugim riječima, zarada je toliko da bi recimo na cijeni od 2400 ovo bila jako jeftina dionica i da joj uračunaš dvije godine dobiti 0 pa dobiješ prosječni p/e 12.
[/quote]
pitao sam za forward! kako si ga izračunao?
ovo sto si ti sad dao je vrlo vjerojatno ttm?
[/quote]
točno, dao sam trenutni tj. poslije očekivanog q3. i ja bih volio znati stanje ugovora, ali bojim se da to nećemo doznati.
još jednom ću ponoviti jer kruže razne dezinformacije: lonza je rekao da vozarine padaju zbog krize povjerenja između prodavača i kupaca. dakle zbog kreditne krize. drugim riječima, ne iz nekog fundamentalnog razloga. pratite libor, pratite vix, na kraju pratite i svjetske brodare i znat ćete kamo se krećemo, a nemojte se orijentirati po grčevitim pokušajima hrvatskih novinarčića s dječjim glasićima da naprave zanimljivu vijest.
Da, to je tocno, ali bi bilo posteno primjetiti i da su upravo ti hrvatski novinarchcici najzasluzniji za uzlet cijene ATPL u protekle dvi godine.
Jer da se u protekle svi tri godine pratilo SAMO to sto ti navodis (libor, vix, svjetsko brodoarstvo itd) ne bi nikad ATPL dosegla onoliki ATH.
Isti mediji i ista PR koja je tu dionicu pumpala, sad je ismpumpavaju. Bog da, Bog uzeja, reklo bi se.
[/quote]
pa nije baš tako. pisali su o jakim fundamentima, a fundamenti su i bili jaki. sada pišu o slabim fundamentima, a fundamenti nipošto nisu slabi.
a pisali su o crnim oblacima itd. konstantno cijelo ovo vrijeme od siječnja, istovremeno dok atpl kvartal za kvartalom bilježi učetvorostručenje dobiti.
i šta bi itko trebao pratiti libor i vix u normalnim vremenima? pratite ih sada kada su ostali kao zadnja kočnica da se posao vrati u normalu.
Krenimo redom. Atlanska plovidba (ATPL-R-A) je dubrovačka tvrtka koja se primarno bavi brodskim prijevozom rasutih tereta. U tu svrhu koriste 15 brodova slobodne plovidbe nosivosti 800 tis MT. Uz to imaju 4 broda za prijevoz teških tereta i 2 broda obalne plovidbe. Iz djelatnosti brodarstva ostvaruju 65-75 % profita i 80-90 % dobiti. Druga djelatnost je avioprijevoz, a treći hotelijerstvo.
Iako je zrakoplovna tvrtka Dubrovnik Airline osnovana zadnja, već sada čini 20-25 % prihoda, a ove godine im stiže i još jedan zrakoplov. Očekivan prihod za 2008. samo od charter letova je 38 mil. eura.
U hotelijerstvu najveće ulaganje je bilo u hotel Imperial koji je nakon temeljite obnove predan na rukovođenje lancu Hilton. Pored tog kupljena su još dva hotela i to Hotel Lapad, te Hotel Grand na otoku Lopudu.
Ipak, ono što je najbitnije za Atlansku plovidbu je prijevoz rasutih tereta kao što su željezna rudača, ugljen, žito i sl.
Kina i Indija generatori potražnje za brodskim prijevozom
Već godinama raste potražnja za brodskim kapacitetima za sipke terete jer u prvom redu Kina, a zatim i Indija svoj gospodarski rast mogu temeljiti isključivo na industriji, a za nju je potreban čelik i energija. Razvojem gospodarstva smanjuje se broj seoskih domaćinstava, a raste standard ljudi, pa je potrebno uvesti velike količine hrane – u prvom redu žita. Tu nastupaju brodovi za sipki teret.
Iako je povećana proizvodnja novih brodova (vidi tablicu ispod), zbog velike potražnje teško je očekivati da će vozarine padati, kako neki predviđaju.
Godina Broj naručenih brodova
za rasute terete
2008 405
2009 718
2010 921
Naime, ove je godine cijena terminskih ugovora za željeznu rudu poskupjela 65 %, pa je ipak uvoz u Kinu znatno pojačan. To povećanje cijene će direktno utjecati na vozarine, ali što je još bitnije na cijenu čelika, kao i na cijenu metalnog otpada, to jest cijenu koju će brodogradilišta dobiti u rezalištu za stari brod. Ako cijene rude nastave rasti bit će vrlo skupo nabavljati novi brod, a sa druge strane za stari brod će se dobiti puno više nego što je koštao kao novi, čak i u rezalištu. Recimo, ATPL bi mogla nove maxi panamaxe koje bi trebala preuzeti ujesen sada prodati po 3 puta većoj cijeni nego što su nju koštali.
Vozarine i kretanje Baltic Dry Indeksa (BDI)
Kina povećava zalihe željezne rude i ugljena, jer se boji još većih poskupljenja ili bolje rečeno, da kod novih pregovora, u 10-11. mjesecu ove godine ima dovoljne zalihe da može natjerati izvoznike na razumnu cijenu za iduću godinu, koja će se primjenjivati od 01.04.2009. Zbog te velike potražnje rastu vozarine, koje se najbolje očituju u BDI indexu, indexu vozarina za rasute terete. Prilično je izvjesno da će te vozarine (uz moguće oscilacije) rasti skroz do jeseni, a tada će se vidjeti da li je kineski pristup urodio plodom. Ako uspiju održati cijenu za 2009. na nivoima iz 2008. vozarine će morati pasti, ali je pitanje kolike će biti tada i za koliko će pasti, tj da li će bez obzira na pad, možda biti više nego danas. Ako izvoznici ponovo uspiju dogovoriti značajnije poskupljenje, možemo očekivati daljnji značajni rast vozarina jer će se pokušati stvoriti što više zaliha, pa sa vrlo malom kupnjom u 2009. natjerati prodavatelje na niže cijene.
Vrijednost indeksa Baltic Dry Index (BDI) na dan 14.05.2008: 10649 (+295)
Tablica 1: Vrijednosti indeksa na dan 14.05.2008.
BCI (Cape index)
BPI (Panamax index)
BSI (Supramax index)
INDEX
16357 +588 9949 +239
6124 +126
SPOT 4 TCE AVG (USD)
196134 +7110
79817 +1890 64036 +1320
JUČER (USD) 189024 77927
62716
PRIJE GODINU DANA (USD)
114220 51096
44998
Izvor: dryships.com
Značenja
Spot 4 TCE AVG = prosječna trenutna vrijednost za 4 tranzitne rute koje koriste sva 3 tipa brodova
BDI=težinski kompozitni indeks sastavljen od BCI/BPI/BHMI (Baltic handymax index)
Graf: Višegodišnji trend kreta
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
Covik ima vertigo ili je ucenik Dr. Housea.
[/quote]
Šta se pravite ludi
znam da želite dokupiti pored 100-na dionica koje već imate super jeftino, ali to nije razlog da nekažete da je atplu budućnost dobra
btw, to ste tupili svi do prije 10 dana
kad sam ja govorio da je vjerojatnije da će sa 1800 pasti prema 1500, pa i niže svi ste se smijali, i pričali drugačiju priču
o dobrim rezulltatima, o FI za Q3 koji će biti super, o tome da je finac. stabilna firma, o tome da atpl ima super upravu, o tome da je i cijena od 1800 kn podcijenjena, spominjali ste NAV vrijednost itd
nitko od vas koji sada drukate za dolje nije ni u ludilu spominjao cijenu do 1200(1000kn) a sda vam je 1200kn velika cijena????
sramite se, sjetite se šta ste samo pisali 10-20 dana prije i kako ste indirektno, profinjeno drukali da je 1800 super cijena
[/quote]
Ja sam se prije par dana šalio kada sam rekao da atlantsku čekam na 500 pa niže.
Sada kada vidim situaciju ne šalim se više… [smiley]
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
Covik ima vertigo ili je ucenik Dr. Housea.
[/quote]
Šta se pravite ludi
znam da želite dokupiti pored 100-na dionica koje već imate super jeftino, ali to nije razlog da nekažete da je atplu budućnost dobra
btw, to ste tupili svi do prije 10 dana
kad sam ja govorio da je vjerojatnije da će sa 1800 pasti prema 1500, pa i niže svi ste se smijali, i pričali drugačiju priču
o dobrim rezulltatima, o FI za Q3 koji će biti super, o tome da je finac. stabilna firma, o tome da atpl ima super upravu, o tome da je i cijena od 1800 kn podcijenjena, spominjali ste NAV vrijednost itd
nitko od vas koji sada drukate za dolje nije ni u ludilu spominjao cijenu do 1200(1000kn) a sda vam je 1200kn velika cijena????
sramite se, sjetite se šta ste samo pisali 10-20 dana prije i kako ste indirektno, profinjeno drukali da je 1800 super cijena
[/quote]
Ja sam se prije par dana šalio kada sam rekao da atlantsku čekam na 500 pa niže.
Sada kada vidim situaciju ne šalim se više… [smiley]
[/quote]
bilo je i grafova sa targetom -200kn [thumbsup]
Graf: Višegodišnji trend kretanja brodarskih indeksa
Izvor: dryships.com
Staro za novo
Drugi vrlo bitan dio zarada koje brodovi ATPL ostvaruju, a koji se direktno ne vidi i ne računa, ali u konačnici donosi veliki dio dobiti je prodaja brodova. Iako bi prodaja osnovnih sredstava trebala ići u izvanredne prihode, kod brodara zamjena broda je normalni ciklus u poslovanju, a novac od prodanog broda, koji je uglavnom već odavno izamortiziran je čista dobit za vlasnika. Tako imamo interesantnu situaciju sa ATPL u 1. kvartalu 2008. Početkom godine stigao im je novi brod zapremine 75.000 MT, koji su ukupno platili 36 mil. $, a u veljači su prodali brod iz 1984. godine, zapremine 42.000 MT za 32 mil. $. Znači zamijenili su 23 godina star brod novim, gotovo duplo većim i nadoplatili samo 4 mil $. To se doista ne može dogoditi niti u jednoj drugoj djelatnosti.
Brodarski biznis odvija se u ciklusima, a od 2003. godine kad je započeo obrat za brodare rasutih tereta gotove sve odluke menadžmenta ATPL bile su pravovremene i ujedno vizionarske. Tako su oni još 2004. godine naručili 2 broda koji su stigli krajem 2007., kada su cijene vozarina bile na najvišem nivou. Idućih 5 brodova, naručenih 2005. trebaju im stići ovim redoslijedom:
2008. 3.kv
2009 1.kv 2009 3.kv
broj novih brodova
za isporuku ATPL
2 1 2
Zbog pomanjkanja kapaciteta do 4Q 2009. vjerujem da će svih 7 brodova dobiti izvrsne ugovore za vozarine, ali što je još bitnije stari brodovi koji će biti prodani (u planu je da se za svaki novi brod proda jedan stari), dobiti ponovo preko 30 mil $, pa se može očekivati samo od prodaje starih brodova 250 mil $ (918 kn po dionici, bez trezorskih) u naredne dvije godine. Nakon te zamjene i obnove ATPL će raspolagati flotom većom od 1 milijun MT, a sa svojim hotelima i aviokompanijom bit će spremna dočekati i loš ciklus u brodarskom biznisu, koji se za sad ne nazire, jer se gospodarski rast Kine i Indije ne može zaustaviti i po svemu sudeći je tek na početku.
Koliko sve to vrijedi
Kako je kod brodara vrlo bitna trenutna statička vrijednost (NAV) pokušat ću je otprilike izračunati:
imovina vrijednost USD
trenutna flota
800 mil.
vrijednost novogradnje 08. umanjeno za buduće troškove 250 mil.
hoteli i avioni 180 mil.
kratkotrajna imovina 80 mil.
ukupni dug – 320 mil.
UKUPNO 990 mil.
Ovaj okvirni izračun daje NAV oko 990 mil $ ili 3.570 kn po dionici (bez trezorskih dionica). Ovisno o profitnoj margini brodari se uglavnom trže od 1,2 do 1,6 NAV-a, što bi značilo da je fer cijena dionice između 4.284 i 5.712 kn. Kao i kod svake valuacije dionica i ovdje je potreban oprez i navedene procjene treba promatrati u kontekstu specifičnosti pojedinog brodara, stanju brodova i ugovora, optimizma(pesimizma) na svjetskim tržištima i još niza faktora koji mogu utjecati da ciljna cijena bude bliža donjoj ili gornjoj granici navedenog raspona.
Cijena dnevnog najma broda koju brodar dobije za svoj brod može se dogovoriti dugoročno, na ugovor (šest mjeseci, godinu, dvije ili više) ili se može dogovarati za svaki transport (spot). Iz gornje tablice 1 vidi se kolika je trenutna cijena na spot tržištu za određenu vrstu broda, pa tako za Panamaxe ATPL može dobiti gotovo 80.000 $ dnevno, a za Supramaxe 60.000 $. S obzirom da je dnevni trošak broda između 6 i 10 tis. $, vidi se zašto je trenutno jako dobro baviti se ovim poslom. Trošak broda je veći kod starijih brodova, pa je i to jedan od razloga za pomlađivanje flote, što sada radi ATPL pripremajući se za visoku profitabilnost i u težim razdobljima.
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
Covik ima vertigo ili je ucenik Dr. Housea.
[/quote]
Šta se pravite ludi
znam da želite dokupiti pored 100-na dionica koje već imate super jeftino, ali to nije razlog da nekažete da je atplu budućnost dobra
btw, to ste tupili svi do prije 10 dana
kad sam ja govorio da je vjerojatnije da će sa 1800 pasti prema 1500, pa i niže svi ste se smijali, i pričali drugačiju priču
o dobrim rezulltatima, o FI za Q3 koji će biti super, o tome da je finac. stabilna firma, o tome da atpl ima super upravu, o tome da je i cijena od 1800 kn podcijenjena, spominjali ste NAV vrijednost itd
nitko od vas koji sada drukate za dolje nije ni u ludilu spominjao cijenu do 1200(1000kn) a sda vam je 1200kn velika cijena????
sramite se, sjetite se šta ste samo pisali 10-20 dana prije i kako ste indirektno, profinjeno drukali da je 1800 super cijena
[/quote]
Ja sam se prije par dana šalio kada sam rekao da atlantsku čekam na 500 pa niže.
Sada kada vidim situaciju ne šalim se više… [smiley]
[/quote]
Nisam ocekivao takav pad, ali i oporavak ce isti bit brz, sacekajmo da se formira dno na BDI, procitajmo Q3 izvjesce ,mislim da je dokup na ovim razinama je OK opcija, dosta niže stvarno teško da ce pasti. A ono o cekanju na 500 moglo bi potrajati, osim ako nisu EUR-i u pitanju… [proud]
zanimljivo kako sada isti oni koji su prije 10 dana hvalili atpl , kada su vozarine jako padale, tada im to nije bio problem da pričaju kako je oko 1400-1500kn fer cijena
a sada vozarine napokon krenule UP i to dobro gore, a dionica niš ne vrijedi??
a sada im ni 1200kn nije dobra cijena???
sve mi ovo miriše na želju za jeftini ulazak
A gdje ti to gledaš?
[/quote]
pa stalno su se davale cijene brodara DRYSA, EXM, Diane SH, EAGLA itd dok su padale , a sada kad su NAPOKON počele dobro rasti, sda TI ISTI ništa ne spominju to i ističu da je moguć oporavak i da se nazire preokret
sda su okrenuli pilu , i vozari koje su prije stalno uspoređivali koji sda arastu im SADA ništa ne znače i nisu nikakav pozitivan indikator
prije kad je išlo dolje , stalno su se furali na to
[/quote]
Pored svih jada sa marketom (BDI, bojkot brazilske robe od strane kineza, jak pad cijene čelika etc.) jedan od glavih razloga pada ove dionice jest i aktualni "prekrcaj" u HT. Pogledajte likvidnost, nisam baš sklon vjerovati u sluačajnosti. Investitori vjeruju da će HT brže rasti, tj. da će ATPL tavoriti jedno vrijeme na ovim razinama i bježe u "sigurne luke".