Samo da napomenem da je STX Panocean jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu sa flotom od tridesetak brodova, što bulkera, što tankera i kontejneraša.
Vidim da si jako dobro informiran
Mitsui flota od oko 900 brodova od čega 364 drybulkera
http://www.mol.co.jp/ir-e/divisional/bulkers.html
Cosco flota od preko 600 brodova od toga 158 drybulkera
http://www.cosco.com/en/fleet/BoatList.jsp?parCatName=Bulk%20Carrier&leftnav=/7/2
[/quote]
Ja sam kolega dobro informiran, a nisam napisao da je STX najveća kompanija na svijetu nego jedna od najvećih.Razumijete razliku?
Samo je bila pogreška u tome što nisam napisao da je STX jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu koja se bavi prevozom rasutih tereta.
Meni je u sjećanju otprije ostao podatak o tridesetak brodova ali sad sam išao provjeriti pa vas mogu sa zadovoljstvom obavijestiti da se radi o floti od 57 bulkera i 200 brodova u charteru.
Po DWT tonaži je broj 10 u svijetu
[thumbsup]
STX Pan Ocean is one of the world’s largest dry-bulk operators and has more than 39 years of experience in the shipping industry. STX Pan Ocean currently operates a fleet of 57 owned vessels and 200 vessels on charter. It transports cargo such as steel products, iron ore, coal, palm and vegetable oils, sugar and logs. It also offers other shipping services, including containers, car carriages and tankers. It is the leader in the Korean market in the dry bulk sector in terms of deadweight tonnage (DWR), and is also ranked in the top 10 globally in terms of DWT capacity of its owned dry bulk fleet.
Vidi, priko 90% kompanija u svitu ima manje od 4 broda, tako da statisticki gledano taj Panocean jest medju najvecima.
Ali da je neki bitan svjetski igrac sa tih 50ak karampana koje voze izmedju Malezije, Indonezije i Filipina, to bas i nije.
w.b. losa vjest je najbolji prijatelj investitora (ne spekulanata) koliki je omjer jednih i drugih u petak? ,naravno ,mislim na kupce…
Vidi, priko 90% kompanija u svitu ima manje od 4 broda, tako da statisticki gledano taj Panocean jest medju najvecima.
Ali da je neki bitan svjetski igrac sa tih 50ak karampana koje voze izmedju Malezije, Indonezije i Filipina, to bas i nije.
Broj 10 u svijetu po DWT ukupnoj tonaži.
Ukupni prihod u 2007. godini 4,8 milijardi dolara.
Za usporedbu Atlantska je imala prihode u 2007. od oko 300 milijuna dolara.
"Warren Buffett izjavio je da upravo kupuje dionice i da će uskoro, ukoliko cijene dionica ostanu atraktivne, njegove osobne investicije, različite od njegovog udjela u Berkshire Hathaway Inc., uskoro u potpunosti biti američke dionice.
U svojoj kolumni u New York Timesu kao savjet ulagačima Warren Buffett napisao je sljedeći princip: “Budi plašljiv kada su ostali pohlepni, budi pohlepan kada su ostali preplašeni”.
“Pretjerana zabrinutost za dugoročnu perspektivu američkih poduzeća je budalasta. Vrlo vjerojatno je da će u godinama koje slijede američka poduzeća ostvarivati rekordnu neto dobit. Dok je kratkoročna kretanja gotovo nemoguće pouzdano prognozirati, vjerojatno je da će se tržišta kapitala oporaviti prije nego što se oporavi gospodarstvo, sentiment investitora popravit će se i dok čekate crvendaće, proljeće će vam završiti”, napisao je u petak u New York Timesu Warren Buffett.
“Loše vijesti najbolji su prijatelj investitora jer omogućavaju kupnju američke budućnosti po diskontnim cijenama”, završio je svoj tekst prorok iz Omahe koji je ove godine na tržišta kapitala plasirao dodatnih 28 milijardi američkih dolara. "
hint: Ako su američke dionice dobre, onda koji q…c fali Hrvatskim kojima EPS za rliku od njihovih raste???
hint: Ako su američke dionice dobre, onda koji q…c fali Hrvatskim kojima EPS za rliku od njihovih raste???
Likvidnost
Prodali 200 kom.Čisto špekulatsvo.
Da su imali volju izać (jer ne vrijedi pol k. ladne vode) danas bi bio malo veći pad.
Možete li ovo malo pojasniti?
Hvala
Gle svak zna da ce ove godine dobit biti najveca od postojanja tvrtke,ali pitanje je sta ce biti akobogda dogodine???
…govoriti da postoje firme koje voze za 0 USD dnevno samo da im se plati pristojbe i nafta, a ne reci da su tvoji brodovi u dugorocnom najmu te da nisi direktno pogodjen padom BDI-a jer tovji brodovi nisu na spotu kao od DRYSHIP-sa je isto tako bedasto…
Gore navedeno i nije baš točno..:
Dio brodova nam je dugoročno, a dio kratkoročno (ako je vjerovat članku 5 dugih i 7 kratkih)… također 2 nova panamaxa nam dolaze do kraja godine a ugovori im nisu zaključeni (koliko znam, za Zagreb je propao onaj 3g ugovor). Zatim, što se tiče tih postojećih dugoročnih "masnih" ugovora, koliko su oni zaista sigurni? Sve je OK dok se vozarine kreću u nekakvom normalnom okviru (+- 40%) i dok je djelatnost profitabilna, a šta sad.. kad je ova rupetina došla na koju nitko nije računao? Odakle čartereru novci da plati brodovlasniku? Od donacija?
Zatim, što se tiče DRYS-a, pitanje je koliko je i jel uopće izloženiji trenutnim vozarinama više od ATPL.. S obzirom da je znatan dio flote ugovorio na duuuugoročne (čak i 10g koliko se sjećam) ugovore itd.. Naravno, i za njega vrijedi opasnost od pucanja ugovora, samo govorim da nije istina da je DRYS toliko izložen spotu.. više nije.
Na poslijetku, ja smatram da će se oporavit vozarine, a nadam se i relativno brzo.. na trenutnu razinu BDI-a gledam kao na oversold, ali ja zaista ne znam hoće li se taj oporavak i desiti. Također smatram da je rekord BDI-a za ovo desetljeće postignut pred par mjeseci.
Šta ako Kinezi, uslijed eventualne globalne recesije, nastave smanjenim tempom sa trošenjem bulk sirovina.. samo za potrebe svog tržište i sl.. Jasno, ima njih i imaju oni šta trošit, ali dosadašnji peakovi BDI-a su bili onoliki jer je potražnja bila veća od ponude prijevoza, a kad ste žedni dat ćete i 100kn za litru vode. Već uz mali pad potražnje dolazi do ravnotežnije situacije, a zbog novogradnji možda čak i do nešto veće ponude od potražnje.
OK, poslovanje će i dalje biti pozitivno, ali s puno manjim maržama. Recimo pri vrhu je panamaxima bilo:
vozarina 70k USD i 10k USD opex = 60k USD profita..
A s poslovne strane tko od vas ne bi potpisao ovakav ugovor:
20k vozarine – 10k troškova = 10k profita
iliti narodski
100kn prihoda – 50kn troška = 50kn zarade.. potpisujem!
Sasvim poštena zarada, jel da.. za situaciju uravnoteženije ponude i potražnje možda i realna, čak i pretjerana? Ne znam, samo tipkam pa što ispadne. Ali ako biste išli s takvom kalkulacijom dalje kakav biste EPS dobili? A target?
Poanta? Malo opreza nije naodmet.. a čini mi se da ga na ovoj temi ipak malo nedostaje, pritom prvenstveno mislim na one koji su "100% u ATPL". Osobno trenutno imam 1 dionicu ATPL, a prodavao sam s padom BDI-a. Možda se manjim dijelom vratim sad oko 1200, al inače čekam da ili još padne il da se pojave znakovi oporavka marketa. Prije par mjeseci držao sam da je 1900 minimum minimuma, al eto srećom sam navrijeme promijenio mišljenje i prilagodio ga novonastalim uvjetima.
Naravno, sve ovo je samo moje mišljenje.. al oprez (čitaj diverzifikaciju) bi vam svakako preporučio. Zamislite da se burza počne oporavljati a brodari još čekaju oporavak BDI-a.
dodatak
U takvoj situaciji puno je bolje biti u nekoj miljenici trenda, pa kad odradi dio rasta prekrcat se u ATPL dok BDI još ruje po dnu. Opet, možda griješim… nisam vam ja wunderkind.. ipak sam malo prestar 🙂